Message |
|
E facuta din PET de 2L de cola, 1 cana zahar, 1 bucata drojdie proaspata(1 cub), 1.7 litri apa calduta.
Ca difuzor folosesc o piatra fina de genul celor folosite la pompele de aer.
Momentan pH-ul e 7.5 exact cum e de obicei si cum e si la apa de la robinet.
La un acvariu cam jumatate fata de al tau foloseam si eu aproximativ aceeasi reteta pe vremea cand bagam din bomba. Doar caaaa.... Puneam cateva lingurite de zahar si agitam pana la dizolvare, asa ca sa aiba drojdia ce manca, dar nu prea mult, cat sa fie mai sportiva, iar restul zaharului NU il dizolvam. Il lasam pe fundul sticlei de 2l. Rezultatul -> o "bomba" cu drojdie mai lenta si mai constanta, pentru ca drojdia nu avea cum sa manance mai mult din cauza suprafetei mici de contact cu zaharul. Evident ca si productia de CO2 era mai mica dpdv al debitului. Reuseam aproape aceeasi constanta ca si cu gelatina, dar nu imi mai complicam viata cu grija ei. Aceasta reteta de bomba o foloseam FARA nici un fel de robinet sau reglaj. Cat scotea ea atata intra si in acvariu. Sigur ca la tine poti incepe cu reteta pe care o foloseam eu pentru ca sigur iti e frica sa bagi mai mult CO2 pentru inceput, dar o poti regla ulterior bazandu-te pe observatii.
Deci ar trebui sa faci cateva lucruri pentru inceput:
-Arunca bomba pe care ai facut-o si fa una aproape la fel numa' ca dizolvi o mica parte din zahar in apa (cam un sfert de cantitate) si restul il lasi nedizolvat pe fundul sticlei
- In loc de 1 cub de drojdie trebuie sa pui mult mai putin. Cam cat un bob mare de fasole. Pentru reglaje ulterioare tine minte: Cantitatea de drojdie da viteza bombei (direct proportional) si cantitatea de zahar da lungimea vietii bombei, in linii mari.
-Nu stiu ce intelegi prin apa calduta. 24-25 de grade e ok si suficient. La mai putin bomba va porni mai greu. La mai mult vei avea un start fals, cu o mare productie de CO2 care te va speria, poate. Bineinteles ca atunci cand va ajunge la temparatura camerei, totul va reintra in normal.
-Ia-ti un reactor de CO2 pentru ca piatra aia are un randament jenant si o prea mare parte din CO2 se pierde (asta daca am inteles bine ca ai doar o piatra de vibrator acolo)
Un al patrulea lucru, pentru viitor, gandeste-te serios la o butelie de CO2 (+reductor de presiune, +electrovalva) pentru ca desi bomba e ieftina la utilizare, totusi este inconstanta (ca mai tot ce e biologic), destul de greu de controlat cu un controller, inestetica si nu in cele din urma incomoda pentru ca trebuie sa o refaci aproximativ la 2 saptamani.
|
 |
|
Am revenit pe forum asa ca iarasi aveti printre voi un om care zice in nestire, ca porucusorul isteric: Fertilizaaaareeeeaaaa!!! Ia zi-ne si ce altceva in afara de micro folosesti? PMDD? PPS? EI? Solutii profi de macro gen ADA, Seachem etc? Something? In afara de FlorePlus la radacina, evident. Intreb de masa apei. Ai acolo multe TIPURI de alge deci nu e un singur dezechilibru. Ai algele alea micute, dragute, ca un par scurt-scurt si verde, care sunt niste alge verzi gen Fuzz. Ai niste StagHorn pe anubias. O fi sau nu amestecat cu BBA, nu prea conteaza, ambele sunt alge rosii. Si mai ai si GSA pe frunzele plantelor lente. O combinatie ciudata, teribila, terifianta si mirobolanta in acelasi timp. O combinatie imposibila as zice daca nu as vedea-o cu ochii mei. O combinatie... dar sa lasam psiho-poezia filozofica si artificial psihedelica si sa revenim la subiect. Cel mai probabil schimbarea brusca de iluminare a fost un trigger, dar nu a fost CAUZA, fundamental vorbind. Ai avut acolo mai multe deficiente de fertilizare la modul general. Nu imi bat capul sa inteleg ce anume. Dar stiu sigur ca algele rosii prefera anumite conditii, in timp ce verzile filamentoase alte conditii, iar GSA, alte conditii. Nu cred ca le-ai indeplinit pe toate simultan, asa ca ori verzi ori rosii. Dupa cum vad, algele rosii (alea negre-gri din poze) nu o duc prea bine si sunt pe cale sa mearga spre o lume mai buna unde nu exista nici intristare nici suspin. Ca sa nu o mai lungesc, micsorarea luminii e buna intotdeauna cand ai de a face cu algele, pentru ca e o cale sigura de a reduce uptake-ul de CO2. Treci la o metoda consistenta de fertilizare. Ai grija la injectia de CO2. Cel mai probabil este insuficienta. Produsele de genul EasyCarbo / Seachem Excel sunt bune pentru ca aduc un suplimet important de carbon. Cu toate astea, atentie! In cantitate mare, glutaraldehida (substanta activa din produsele astea) este ea algicida, dar de asemenea este si planticida, deicida, fratricida si orice alta "...cida". Este o substanta foarte toxica si foarte periculoasa in cantitati mari. Respecta dozajul indicat de producator, sau ma rog, sa nu fiu ipocrit, nu il depasi cu mai mult de x2. NU folosi chimicale. Monocotiledonatele suporta destul de prost apa oxigenata si orice alt oxidant oricat de usor. Ai mari sanse sa ramai fara plante mai ales daca nu ai mai folosit-o pana acum. De algicidele clasice nici nu mai vorbim. Un nu hotarat. Toate astea ti le spune un om care a trecut prin tot ce scrie mai sus in genul Been there - done that. Nu ie cuvinte din carti... ...Si am gasit si metoda sigura si categorica de a scapa de orice fel de alga. Toate cele bune
|
 |
|
Marti wrote:Rizomul putrezeste daca este ingropat, nu radacinile
Si nici ala, decat foarte rar. Daca il ingropi cu bun simt, asa la suprafata substratului, cat sa poata ajunge circulatia apei si in zona lui, nu va putrezi.
|
 |
|
costi08 wrote:Eriocaulon "thailand"
Cipriane, io-te ma ca nu esti singuru' detinator de Eriocauloni submersi in Constanta.
Si uite ce frumosi arata astia. Mai ai magnetofonu' ala vechi? Ala cu nume de unealta?
Nenea Costi, de un' le ai tati cu nu vazui asa ce in Constanta pana acum? Nu ca as mai fi avut vreun contact cu lumea acvaristica in ultimu' timp da' intreb si eu...
In cazul in care nu ii ai demult si experienta e deja vasta, ai grija cu Eriocaulonii ca au prostul obicei sa infloreasca si sa moara cand le vine lor pe chelie. Mai ales daca o duc bine.
Spor!
|
 |
|
Man zi-mi si mie ce inseamna "text / wort"  ca mi-a fost rusine ca programator sa recunosc ca nu stiu abrevieri de-astea si am rupt gugalu in doua... Ciu-ciu, altceva in afara de bere si uiski nu imi intoarce. Cel putin nu in engleza.
Eu as fi zis ca ai vrut sa scrii word si ai gresit, dar ai scris de doua ori la fel.
P.S. - Stiu ca sunt off-topic. Hai ca dupa ce aflu raspunsu' imi sterg singur matele de aici.
|
 |
|
Daca e cu rezervari mai rezerv si eu
Meniul Nature Aquarium -> Water ... si tot ce e in submeniul Water
Adica Linkurile
Creating the water of Nature Aquarium - http://www.aquajournal.net/na/water/index.html
The cohabitation (coexistence) with cichlids that tend to degrade the water quality - http://www.aquajournal.net/na/water/cichlids.html
The Pros and Cons of Rising Hardness Caused by Rocks - http://www.aquajournal.net/na/water/rocks.html
Understanding Black Water - http://www.aquajournal.net/na/water/black_water.html
Maintaining the water quality that aquatic plants prefer - http://www.aquajournal.net/na/water/plants_prefer.html
Acolo mai e un link dar duce catre un interviu pe care deja il traduce cibserg
O singura problema, GG. Eu nu tastez cu diacritice si nimic nu ma va convinge sa o fac. Daca e vreo problema, zi-mi, ma opresc si predau stafeta.
Toate cele bune.
|
 |
|
|
 |
|
|
 |
|
Intrucat consider ca este imposibil sa NU aiba cineva din Bucuresti planta asta, dau un link, poate nu stiati ca se cheama asa. (Nu ca asta ar fi vreo problema)
http://www.plant-identification.co.uk/skye/lemnaceae/lemna-minor.htm
V-ati prins? E aia pe care toti am avut-o la un moment dat si de care nu scapi nici daca fierbi apa din acvariu, nici daca il iradiezi, nici daca torni hipoclorit... Sigur, exagerez un pic, dar in linii mari nu sunt departe de realitate.
Toate cele bune.
|
 |
|
Pai contine tot ce contin, de exemplu, impreuna, Ferropol-ul si solutia cu macroelemente, doar ca in alte proportii. De asemenea contine in plus o sare de amoniu, cel mai probabil. Deci este toxic daca bagi un peste sa traiasca in sticla aia. Eu ziceam sa pui doar de cateva picaturi (1-2 pentru inceput) asa cat sa dai un imbold algelor.
Totusi daca stii tu ca ai oarece pesti mai sensibili la chimicale, sau la schimbari foarte fine de TDS, mai bine lasa natura sa isi urmeze cursul. Alegerea e a ta.
|
 |
|
Acum realizez ca poate nu toata lumea dispune de amoniac, hidroxid de amoniu, bla, bla, bla... Poti sa il inlocuiesti, cu aceleasi rezultate uimitoare asupra cresterii algelor, cu ingrasaminte pentru plantele de apartament, alea la sticla de se gasesc la orice hipermarket. De asemenea mai toti le avem deja prin casa.Te uiti pe eticheta sa aiba N si din amoniu, nu numai din nitrat (majoiratea au).
Spor! Sunt sigur ca o sa ai. 
|
 |
|
E simplu cu algele.
Doreste-ti sa NU le ai. Si vor veni cu sutele de specii si varietati in toate formele, culorile si texturile.
Prietenii stiu!
Serios acum. Lasa lumina aprinsa mult timp si picura putin amoniac in acvariu. Nu mult. Nu stiu cat, incepe cu o picatura, eventual.
Toate cele bune.
|
 |
|
Stiu senzatia.
Si eu am pe masuta langa acvariu un coral.
Dar eu zic ca merita compromisul, avand in vedere cat ne iubesc si cate ne suporta... Nevestele adica. Cel putin atata timp cat NU sunt IN acvariu. Coralii si plantele de plastic, nu nevestele. Aoleeuu, ce-a iesit. Lasa ca intelegeti voi.
Toate cele bune.
|
 |
|
Porc, nu te agita. O s-o piarda si pe asta, asa cum a mai pierdut atatea. Doar e incepator... Deocamdata si Erio si Utricularia sunt in viata datorita solului, da' n-o s-o tina asa la infinit... Tre sa faca el vreo prostie, ori cu reductoru de bere, ori cu altceva. Am incredere in el. On-Topic: Ciprian, dupa cum arata, Erio ala o duce foarte bine. Taie frunzele afectate si inlatura mecanic alga aia pe cat posibil, de pe orice altceva. CO2-ul pare a fi ok, deci nu ar trebui sa mai ai probleme.
|
 |
|
tropikana wrote:O singura intrebare: din punct de vedere biologic, la cat timp de la pornirea luminii in acvariu [...] incepe consumul de nutrienti?
Nu exista un delay. Fotosinteza incepe imediat. Dar, la plante, nu are loc la capacitatea maxima in primele cateva ore. Altii, mai destepti zic intre 2 si 4 ore, dar nu ii cunosc personal.:-)
Lunadu-ma dupa momentul cand (avant la dispozitie tot ce trebuie, CO2, Macro din belsug, micro la fel) plantele incep sa perleze abundent, in acvariul meu as zice ca punctul de maximum al fotosintezei este atins cam dupa 4 ore.
tropikana wrote:E necesar un prag minim de iluminare pentru fotosinteza?
Asta m-am intrebat si eu mai demult si inca ma intreb... Nu stiu. Logica imi spune ca da. Dar habar nu am. Daca afli, spune-ne si noua.
Toate cele bune.
|
 |
|
"Matteo" wrote:Poti pune 2 scalari varietati mai deosebite si o "turma" de neoni, si 2 coridorasi panda
Toti in 60 de litri?  Da' de ce?
Dupa cum arata acvariul nu prea cred ca husky17 e incepator, deci ma indoiesc ca o sa faca asa, din mai multe motive. Mi-e lene sa le reiau. In principal:
-acvariu plantat + pesti mari -> munca multa si inutila, intretinere greoaie: nu bun
-Acvariu plantat + suprapopulare -> nutrienti greu de controlat in apa si o mare incarcare biologica. Iarasi nu bun.
Mai sunt si altele...
Toate cele bune.
|
 |
|
Diferenta e ca Ferropol-ul este ferropol iar 24 e 24... Glumeam. Tehnic vorbind ferropol-ul contine microelemente cu un chelat puternic, probabil EDTA, DTPA sau ceva asemanator, astfel incat rezista mai mult timp in acvariu fara sa precipite. Ferropol-ul 24 cel mai probabil este o sare chioara de Fe, sau cel mult un gluconat, care nu rezista prea mult timp in apa, combinandu-se cu alte saruri si precipitand destul de repede. Daaar, e mai disponibil si mai usor de utilizat pentru plante in aceasta forma. De aia se pune putin si zilnic. Ferropol-ul 24 se pune dupa ce se aprinde lumina, tocmai din cauza de mai sus. El trebuie folosit repede de plante, altfel devine inutil. Asa ca se pune cand plantele au deja startul luat si fotosinteza e in toi. In cazul fertilizarii EI, indiferent ca o faci zilnic sau de 3 ori pe saptamana, sau de cate ori o fi, se cauta sa se separe pe cat posibil aditia de macro si cea de micro, tot din motive de solubilitate/disponibilitate. Fosfatul de fier este o sare insolubila si precipita daca, de exemplu, fosfatul de potasiu este pus impreuna cu o sare solubila de Fe sau chiar cu un chelat mai sutirel. La fertilizarea de trei ori pe saptamana, in zilele in care nu pui macro, poti pune micro. Daca fertilizarea cu macro o faci zilnic, atunci trebuie totusi sa o separi cumva de aditia de micro, asa ca faci aditiile la ceva timp una de cealalta, nu neaparat una dimineata si una seara, dar macar la cateva ore distanta. Toate cele bune.
|
 |
|
Da, nu arata rau deloc. Dar vezi ca pe Eriocaulon ai niste cianobacterii si paaaarca sa zic ca si un inceput de BBA. Nu ca ar fi vreo mare problema, dar nu le lasa sa iti scape din mana.
Tine-o tot asa!
|
 |
|
Citeste aici: http://www.acvariu.ro/forum/posts/list/9508.page
De asemenea functioneaza foarte bine si butonul "Search" din partea de sus a paginii.
Toate cele bune.
|
 |
|
Pestoaica wrote:am tinut vreme de ceva ani un lucru mult mai greu decat ce ai tu acolo la etajul 4,
Un pian pe care statea un strung, peste care erau puse un seif si o nicovala?
Scuze de off-topicul nesimtit, dar nu m-am putut abtine.
|
 |
|
|
|