[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: Val
Forum Index » Profile for Val » Messages posted by Val
Message
furnici wrote:ştie cineva cum pot face şi io gazon în apă


Furnici, vezi ca ai un P.M.

Val
Da. Un capat se acopera cu o bucata de plastic taiata din altceva, in care dai doua gauri. Prin gauri treci furtunasele.

De aici se pot face variatiuni. De exemplu eu am acoperit si celalalt capt cu o bucata mica de burete de filtru, si in corpul furtunului grofat, pe partea care sta spre in jos, am dat niste gauri multe si mici pe toata lungimea lui. Poti sa te complici, sau nu si cu asa ceva. Ideea e ca, in primul rand, scap de curentul destul de puternic pe care il face filtrul meu usor supradimensionat, chiar si conectat la un furtun nu foarte gros. In al doilea rand, in primele zile, cand drojdia jubileaza in atata zahar, tinde sa produca mai mult dioxid decat pot stoca pragurile furtunului grofat, asa ca iesea pe partea aialalta... Asa, cu capatul opus astupat cu o bucata de burete, poate sa ramana in furtun mai mult co2, pana ajunge la gaurelele de jos.

E o idee. Presupun ca variatiuni sunt o gramada. Si multe ai sa le descoperi singur.

Dar am de facut o precizare. NU e sistemul meu, decat in sensul ca sunt printre cei multi care il folosesc. Este conceput (sau, ma rog, introdus pe forum, cel putin) de altcineva.

In rest... doar spor la treaba.

Val.
Vezi ca, desi CO2-ul este printre gazele care se dizolva bine in apa, totusi, lasat sa iasa printr-un furtun, pur si simplu, sub forma de bule, nu faci mare lucru. Iti mai trebuie si un reactor. Adica ceva care sa faca mai mare randamentul instalatiei tale.

Sunt multe solutii la problema asta, unele home made, altele profi, dar presupun ca te intereseaza una cat mai buna dintre cele ieftine.

Cumpara un furtun grofat, mai gros, din ala pentru scurgeri de "ghiveta". Tai din el o bucata care sa masoare cam 20 de centimetri (intins, adica), il asezi in acvariu culcat, cam la 10 cm sub suprafata apei (lipit cu niste ventuze de geam, eventual), si in unul din capete infigi atat furtunul de CO2 cat si un furtun prin care, intr-un fel sau altul sa circule un curent de apa. Asta poate fi eventual iesirea de la filtru.

Ma..., acuma mie mi se pare clara descrierea pentru ca stiu despre ce e vorba, dar imi pot inchipui ca daca nu stii cum tre' sa arate instalatia s-ar putea sa nu mai para totul atat de clar. Daca e ceva ce nu ai inteles, mai intreaba. Iti pot raspunde cu placere si cu siguranta, la fel de bine iti poate raspunde oricine de aici.

Reactorul asta e destul de bun, asa ca ai grija CAT co2 te apuci sa dizolvi acolo. Fa niste teste de Kh si pH, inainte de a baga co2, dar si la intervale regulate. Poti sa cumperi si un test de co2 "permanent"... poti sa... multe lucruri... In fine. In afara de a sublinia faptul ca trebuie sa ai grija CAT co2 dizolvi in apa aia, iti mai zic sa intrebi inainte de face orice incercare. Pe mine personal din multe.... m-a scos forumul asta.

Val.
lazarginel wrote:prima cifra inseamna un tub T 8 de 8mm si mai sunt si de T 12 adica de 12 mm iar 30 inseamna 3000 de kelvini adica temperatura de culoare


Nu imi place sa ma contrazic cu nimeni, cu atat mai putin cu unul dintre meseriasi, dar desi ultimile 2 cifre se refera intr-adevar la temperatura de culoare a luminii emisa de tub, prima cifra se refera la CRI (Colour Rendering Index), adica Indicele de Redare a Culorii pe romaneste.

"8" inseamna ca Tubul are indicele de redare a culorii intre 80 si 90. Cu cat e mai mare CRI-ul, cu atat e mai bun tubul. ...Si mai scump, de obicei. La TLD 830, in particular, CRI=85, daca nu ma inseala memoria.
Oricum, nu prea vad ce ar putea fi de 8mm sau 12 mm, ca in nici un caz nu cred ca e grosimea sticlei . Nici grosimea tubului.

Fara o relevanta deosebita, doar ca exemplu, eu merg pe combinatia TLD 830 + Aquarelle

Val.
Cortez wrote:cum poate sa scada, sau sa creasca PH-ul de la caz la caz ca asta pare imposibil


Se poate. Natura stie ea mai bine.

Incercam si noi artificial cu "solutii tampon". Asta inseamna o solutie apoasa de sare parte tare-parte slaba (adica o sare formata din combinarea unui acid slab cu o baza tare, sau invers) combinata cu solutia partii slabe.
Solutia de sare parte tare-parte slaba va inclina pH-ul spre partea ei tare, evident, in timp ce solutia partii slabe va inclina pH-ul in favoarea ei. Suna cam naspa, sunt constient, dar e mai simplu decat pare.
De exemplu:
Avem o solutie compusa din
1. sarea parte tare-parte slaba -- acetat de sodiu si
2. Solutia partii slabe -- acid acetic
In anumite limite aceasta solutie tampon o sa aiba intotdeauna pH-ul apropiat de neutru. Daca adaugam o baza, va fi neutralizata de acidul acetic. Daca punem un acid, acesta va fi neutralizat prin combinarea cu acetatul de sodiu. Daca solutia este corect si atent preparata, pH-ul va fi stabil in jur de 7, adica neutru. Repet. Totul in anumite limite.

Val.
Am Favorites-ul plin cu linkuri referitoare la alge, pentru ca am avut si eu problema asta si ma ardea tare sa o rezolv. O mai am de altfel din cand in cand, daca gresesc vreodata dozarea fertilizantilor... se mai intampla, deh. In fine n-o sa umplu post-ul de link-uri. Iti fac o scurta sinteza de prin diverse articole, dar si din experienta mea, din pacate destul de vasta in ceea ce priveste algele... cu mici explicatii:

1. Micsoreaza cantitatea de lumina directa a soarelui in acvariu. Daca e in apropierea unei ferestre, muta-l intr-un colt mai intunecat, sau macar unde sa nu poata ajunge lumina directa a soarelui. Cum mutarea unui acvariu e un lucru mai usor de zis decat de facut, mai degraba acopera partea care primeste lumina solara.

2. Ai grija cata lumina artificiala ai dar si calitatea ei. La un acvariu plantat rezonabil, un 0,5-0,7 watts pe litru (lumina fluorescenta) e suficient. La un acvariu bine plantat poti merge spre 1 W/l. Daca ai o jungla in acvariu, merge si mai mult. Dar adauga prin teste succesive si de durata, si numai daca au si ce face plantele cu atata lumina. Adica daca le satisfaci si restul nevoilor, cum ar fi CO2, fertilizanti. E important de asemenea si spectrul luminii artificiale. E un articol pe www.acvariu.ro, foarte interesant, despre tuburi fluorescente, spectre, nevoile clorofilei, nevoile plantelor, in ceea ce priveste spectrul si temperatura de culoare. Tuburile normale, pentru iluminarea incaperilor nu sunt potrivite pentru acvaristica. Foloseste Philips TLD 830, singur sau in combinatie cu Aqurelle. Sau orice alta combinatie crezi ca e benefica dupa ce citesti articolul ala si poate si alta documentatie.

3. Nu tine lumina artificiala mai mult de 10 ore pe zi. Daca ai probleme cu algele poti sa iti cumperi o priza cu temporizator si sa reduci iluminarea undeva spre 7 ore pe zi. Daca nu prestezi alte activitati si esti in vacanta sau concediu pe acasa, poti sa faci si tu pe priza cu temporizare. Iluminezi de exemplu 2 ore dimineata si 5 seara. Sau orice alta varianta iti convine mai mult tie si pestilor tai...

4. Baga multe plante in acvariu. Sa ai un acvariu bine plantat ajuta mult in lupta cu algele. Nu uita ca dusmanii directi si mai aprigi ai algelor sunt totusi plantele. Concureaza cam pe aceleasi resurse. Lumina, micro si macro nutrienti, CO2... Ideale sunt in cazul luptei cu algele plantele care au o crestere rapida.

5. Inlatura mecanic pe cat posibil algele vizibile.

6. Poti recurge la fauna care consuma algele. Melci, creveti, pesti cum ar fi Ancistrus, Plecostomus etc. Dar nu si in cazul in care ai deja un acvariu aglomerat.

7. Fa schimburi regulate de apa. In cazul in care ai deja probleme cu algele, fa schimburi DESE de apa. Asta insemnand odata la 2 zile cate 20-25% vin volumul acvariului. Inlocuieste apa scoasa cu apa care a stat cel putin 24 de ore la "imbatranit" si nu cu apa direct de la robinet. In timpul schimburilor de apa sifoneaza substratul si incearca sa tragi toate resturile pe care le vezi inclusiv resturi de mancare sau plante, frunze moarte, pentru ca astea urmeaza sa intre in descompunere si in cele din urma rezulta tot papa pentru alge.

8. Nu aglomera acvariul cu pesti. E mult mai greu sa scapi de alge avand un centimetru de peste la litru, de exemplu, decat cu un centimetru de peste la 20 de litri. Este una dintre conditiile cel mai greu de indeplinit, dar (crede un om care s-a dat de multe ori cu capu' de problema asta), este sine qua non. Intr-un acvariu aglomerat o sa ai intotdeauna probleme cu algele, chiar daca prin diverse metode reusesti sa scapi de ele temporar. Asta ca sa nu mai zic ca algele or sa fie una dintre cele mai MICI probleme cauzate de suprapopulare.

9. Adauga CO2. Dioxidul de carbon in apa e folosit atat de alge cat si de plante. Dar cum algele il pot extrage si din compusii lui (carbonati, bicarbonati), lipsa dioxidului de carbon e mai tragica pentru plante decat pentru alge. Deci, introducand CO2 in sistem, avantajezi plantele. Vezi si punctul 4. ATENTIE totusi, dioxidul de carbon folosit incorect poate cauza mari probleme de la socuri de pH la intoxicatii mortale pentru pesti, asa ca intai documenteaza-te, daca nu l-ai mai folosit deja.

10. Nu folosi fertilizanti in acvariile noi infiintate si ne-ciclate. Fac mai mult rau decat bine. De asemenea redu la maximum cantitatea de fertilizanti in timpul problemelor cu algele. Asta chiar daca scrie pe ei ca nu contin fosfati si azotati.

11. Ca ULTIMA solutie, foloseste un algicid de calitate. Atentie! Substantele care omoara algele nu sunt chiar benefice nici pentru plante. Se intampla adesea sa pierzi sau in cel mai bun caz sa iti stagneze plantele mai sensibile la chimismul apei.


12. Nu uita ca algele nu poti sa le impusti, sa le pui cadavrul in portbagaj si sa le ingropi in padure. Una dintre cele mai importante conditii este sa ai MULTA, MULTA rabdare.

Cam asta e.

Daca am uitat ceva revin.
Orice corectii sau informatii noi sunt bine-venite.



Take care.
Val.
Off-topic (sorry)...Vedeti ca pozele astea din webshots nu merg asa. Am mai vazut eroarea asta, dar n-am semnalat-o. O fac acum. Pozele zic asa:
"An error has occurred.

You do not appear to be the owner of this album.
Make sure you are logged in.

Please push the Back button on your browser to correct this problem.
Thank you.
"

Probabil ca intr-un fel arata linkul cand intri ca owner si altfel cand intri ca utilizator "chior"

On-topic:
Eee, am inteles. Principiul e acelasi. Imi permit sa subliniez o concluzie a ta:
Chiar daca ai un test de CO2, nu strica, macar pentru inceput, pana te obisnuiesti cu scara de culori, sa ai inca 2 teste. Unul de KH si unul de pH.
Aaaa ...si bineinteles, de acum celebrul TABEL...

Val.
Pare mai complex din descriere decat testul Sera. Ar fi si cazul. E cam de doua ori mai scump.
Are si o scara de culori pentru comparatie, sau pur si simplu sunt mentionate culorile in care trebuie sa vireze reactivul?
Aaaa......
...
Ar fi mai multe intrebari dar deocamdata toate sunt bazate pe presupuneri. Hai baga pozele alea, sa vada tot romanu.

Val.
Supun discutiei o problema a mea... si cred ca nu DOAR a mea.

(Daca doresc, moderatorii pot muta topicul la "carciuma" sau unde cred ei de cuviinta. Eu n-am avut alta idee decat General Info.)

Quota la galerie fiind doar de 4 mega, se pune problema sa sterg din pozele puse de mine. Nu multe de altfel...
Dar unele dintre poze, sunt pomenite si date ca "img"-uri in niste topicuri. Unele dintre aceste topicuri, chiar nu prea au sens fara poza respectiva. Acelea de genul "ce planta e asta", sau "ce boala are pestele din poza asta"... s.a.m.d. Deci daca mi-as sterge din pozele astea, as afecta topicurile respective.

E drept, sunt pozele mele, dar nu vreau sa iau avertisment, ca am afectat o intreaga discutie cu o banala actiune de stergere.
Presupun, de asemenea, ca e putin probabil sa fiu singurul in situatia asta.
Asadar, ce facem? Marim quota, sau stergem fara griji...
Sau nu stiu daca e posibil, dar s-ar putea ca pozele care sunt data ca link, sau ca img sa fie ignorate de quota... sau ... cumva, nu stiu.
Nu cunosc nici Coperminu, si nici softu asta de forum, asa ca nu stiu ce pot ele. De aia sugestiile mele sunt cam limitate.

Multumesc.
Val.
mosu wrote:Daca va enervati mai tare ajungeti sa aflati si despre spectro-fotometre pentru nitriti si nitrati. sau fosfati.


Pot sa ma enervez oricat de tare. Daca as avea banii aia, mai degraba as incepe sa imi "construiesc" incet, incet o instalatie profi de CO2.

denis.stelian wrote:Banuiesc ca e foarte asemanator cu ce ai tu de la Sera.


Merci pentru ghidajul in site. Am intrat. Da. Seamana cu Sera. Ar fi cam fratiorul mai mare si un pic mai destept decat testul Sera. Dar principiul cred ca e acelasi.

Val.
Nu stiu de ce dar simteam ca ceva nu e in regula cu postul tau...
Dupa aia m-am prins. :-) Si m-am uitat la locatie. Asa e altceva.
denis.stelian wrote:La astia un starter kitt costa cam 50 de euro. Ce crezi, se merita?

Serios si eu, acuma... Ce inseamna exact un starter kit? Inteleg din denumire ca nu e un simplu test, sau poate nici nu are legatura cu testele... Am incercat sa ma lamuresc pe net, dar partea in engleza la Dennerle e "under construction". Deci?

denis.stelian wrote: Si eu am vazut in poze ca in clopotul acela de sticla in care pui solutia culoarea nu e uniforma, si m-am intrebat care nuanta de verde trebuie folosita, cea din varf, cea de la mijloc sau cea de la baza.

In care poze? Nu. Asta de la Sera e uniform ca si culoare. Poate confuzia vine de la faptul ca nu l-ai vazut in realitate. Solutia de test e doar in partea superioara a "clopotului". Si e foarte putina. 1,5ml de apa+4 picaturi de tester. Partea de jos e plina cu aer si are rolul de a facilita schimbul de gaze cu apa din bazin.
Referitor la nelamuririle mele, si inteleg ca nu doar ale mele, eu am banuiala ca solutiile de test sunt ok. Problema e cu imprimarea pe hartie a culorilor cu care se compara. Daca vrei sa vezi exact pe ce dai banii, sau macar varianta Sera a testului de lunga durata de CO2, pot sa fac niste poze mai de clare numai la test. Erau si undeva pe vechiul forum, dar nu mai stiu pe unde. Doar spune daca vrei si pozele vin maine. Daca deja stii despre ce e vorba, sau ai aflat deja intre timp, nu ma mai agit.

Val.
Da. Crescator de Artemia si de Betta
Mi-au depus betta. Ok, masculul si-a facut datoria, puii sunt ok, l-am reintrodus in acvariul comun... unde in aceeasi zi isi facuse deja cuib de spuma. A doua zi avea icre. Acum sunt deja multe coditze. E o generatie pierduta. Asta e. Nu ma asteptam. Problema mea e alta.

Evident cat a avut grija de icre si apoi de pui, nu a mancat nimic. La fel de evident, nici acum nu mananca nimic. Daca o tin tot asa, asta cand mai apuca sa manance? Am mai crescut puisori de betta, dar niciodata n-am mai vazut un asa apetit sexual la pestii astia alminteri unii dintre cei mai mari puturosi pe care i-am avut.

10x.
Val.
Am facut teste de pH cu 3 testere separate. M-am lamurit. E, asa cum banuiam undeva pe la 7, +-0,5
Deci nu asta era. Inca banuiesc Plecostomusul. Pare cel mai probabil. L-am intrebat, n-a recunoscut nimic, dar de fiecare data cand il urmaresc atent, rosheste si fluiera a paguba, facandu-se ca ploua.

In fine... am salvat 4 puisori amarati, mai putin afectati, (turba potgrond, si sera Florena+Florenette A sa traiasca) care acum au si ei deja vreo 15cm si nu mai au loc unu de altu in ghiveci. Trebuie sa ii mai raresc.
Deci problema s-a rezolvat, chiar daca fara a stii EXACT cauza.
Probabil ca totusi era o deficienta datorata cresterii temparaturii si deci si a nevoilor plantei, asa cum zicea si Faraonu'.

Asta e. Din partea mea - Topic closed.

Val.
Vreo 300 si ceva de mii, spre 400. Nu mai stiu exact. Au si aici la magazinul online. Vezi cum gasesti prin magazinele locale, si daca renteaza, cumpara de aici:

http://shop.acvariu.ro/catalog/product_info.php?manufacturers_id=12&products_id=219

Ca utilizare, dupa calculele mele, in ritmul actual, o sa imi ajunga cam un an, la un acvariu de 110l de apa efectivi si schimburi de apa de doua ori pe saptamana.

Val.
calin wrote:Iti dau eu o solutie ca si eu ma lovesc de aceeasi problema cu distanta cand am nevoie de ceva, si m-am interesat.Firma Cargus face expedieri pana in 2 zile livrarea in orice punct din tara, asa mi-a spus un cunoscut care lucra la ei iar pe rute directe cum ar fii pana la Bucuresti(din Orastie cum e cazul meu )24 de ore.Chestia e ca un pachet de vreo 4 kg este (sau era! acum 1 luna cand mi-a dat o hartie cu preturile )aprox. 170.000.


Nu sunt eu nepotu' lu' Onasis, dar 200K mi se pare rezonabil. Numai sa se poata cu plata la destinatie, ca asta ar fi culmea sa mai bag si omu (a se citi "porcu") la cheltuieli, dupa ce ca ma ajuta. Dar presupun ca ar fi stupid sa nu se poata. E o varianta, mai ales acum, cu greva CFR care nu se mai termina. Ce zici Faroane???

Calin, unde sunt de gasit "Cargus" astia? Tot pe la poshte, sau cum?

10x
Val.
johnny6600 wrote:E posibil sa fi avut altceva , "sa-l fi durut o masea" sau ceva de genu si sa nu fie paraziti?


In principiu, fecale albe si filamentoase, in mod consecvent, inseamna paraziti intestinali.
Nu mi-am hranit niciodata pestii cu tuifex sau alti viermi vii, dar am auzit ca pot aparea fecale filamentoase de la tegumentul lor. Dar in acesc caz nu sunt albe. De asemenea, absolut accidental am vazut alaltaieri o femela de Xipho mancand un fir vestejit intreg de Eleocharis Acicularis si dupa ceva timp eliminand ceva ce daca nu stiam, as fi zis si eu ca sunt semne de paraziti intestinali.
Deci fii cu ochii pe el. Trebuie sa fie ALBE, FILAMENTOASE si nu odata, accidental.

Take care.
Val.
Jack wrote:Parca spunea ceva de test permanent...imi poate cineva explica - eu nu am mai folosit teste pana acum...


Cam asa arata testul Sera de CO2. Mi-a dat quota peste mana, asa ca am fost nevoit sa comprim porceshte... (aaaa, ...no offence Faraoane ). Sper ca e totusi suficient de clar.

image
Jack wrote:Toate cele 3 culori sunt diferite...pentru cei care nu vedeti diferenta solutia este simpla - bagati poza in Adobe Photoshop si luati cu "pipeta" culoarea si uitati-va la valori


Cu siguranta SUNT diferite. Sunt nuante de verde diferite, dar foarte apropiate. Mult prea apropiate. Nu uita ca se face comparatia cu o solutie... deci cu ceva transparent. Aia e nasol...

Jack wrote:Parca spunea ceva de test permanent...imi poate cineva explica - eu nu am mai folosit teste pana acum...


Da. Spunea. Exista un test de CO2 de la SERA. Cvasi-permanent. Pui 1,5 ml din apa din acvariu intr-un recipient foarte mic, si 3-4 picaturi din solutia de test. Eee, recipientu' asta, in linii mari se lipeste cu o ventuza de un geam al acvariului, scufundat in apa, cativa centimetri. Nu prea multi. Astfel incat se parmite un schimb de gaze intre apa din acvariu si solutia tocmai preaprata fara ca acestea sa intre efectiv in contact direct. In fine. In realitate e mai simplu decat pare asa explicat. Solutia din tester trebuie sa o schimbi la fiecare schimb de apa, sau cand culorile devin prea pale, conform indicatiilor fabricantului. Culoarea lichidului o compari cu o hartiutza pe care o lipesti pe exterior langa tester. Dar si aici cred ca SERA are o problema cu culorile
Daca albastrul initial seamana destul de bine cu cel de pe hartie, verdele solutiei, care inseamna CO2=ok, se apropie mai degraba de cel al ventuzei cu care e lipit testerul decat cu cel de pe hartia martor.
In fine. Dupa cateva zile te inveti cu culorile lui si e ok.
Eu am mai facut niste teste pe el si cu niste apa minerala, asa ca sa vad de ce culori e in stare sa arate. Am facut dupa aia si testele de kh si pH si m-am lamurit.

Cred ca aveam si o poza pe undeva... ia sa vad...

Val.
Ok. Aia voiam sa stiu. "Tetra" ma cheama pentru pH... de acum incolo. :-)

Da. 6,5-ul e mai clar. E deja mai spre galben. De la 7 la 8,5 ma omoara. Si, evident, pe acolo pe undeva e apa mea... Murphy asta....

Multumesc
Val.
 
Forum Index » Profile for Val » Messages posted by Val
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com