[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: Val
Forum Index » Profile for Val » Messages posted by Val
Message
Nu va suparati pe mine, nu fac misto de nimeni, dar bacteriile alea se numesc nitrificatoare, nu denitrificatoare.
Si parca mai erau si nitrospirae-le...
Si care e intrebarea?
daca v-ati uita mai bine majestate apa era curata


Nu zic ca e cazul de fata, dar ca observatie: tot limpede ramane si o solutie cu 1000ppm NO2 si 5000ppm NH3/NH4. Cazuri in care pestii ar fi demult.
Alt exemplu, o apa verde arata groaznic, dar prin ea insasi (trecand peste cauzele aparitiei) nu inseamna nimic pentru pesti si nici nu ii deranjeaza.
Deci claritatea apei nu e un criteriu relevant, cu atat mai putin pentru cineva fara prea multa experienta.

Toate cele bune.
Restul sunt ok, Hygrophila nu mai are frunse contorsionate iar aromatica deja si-a schimbat forma si marimea frunzelor, efect al fertilizarii cu macro. Este mai deasa, mai frumoasa.
[...]
Celelalte plante dau semne numai de bine, de prea bine in cazul ozelot-ului care imi iese fizic din acvariu...

Ma bucur sa aud asta. :bravo:

planta este nou venita in acvariu. Prin nou vreau sa spun o saptamana si jumatate.

In acest caz, eu as lasa-o in pace. Mai da-i putin timp. Oricum sa o muti din nou nu e o varianta mai buna. Ar insemna un nou moment de stres pentru planta. Eu zic ca isi va reveni.
O fi - n-o fi adevarat ce zici, dar... ai asteptat 2 ani si ceva ca sa ne spui asta?
:-)
Ai mult prea multe specii de plante, daca reusesti sa-ti infrinezi pornirea de a poseda toate plantele care-ti plac .......


Atat ca asta e o boala grea, de care se scapa greu.
In plus, dupa ce scapi de ea, din motivul ca, totusi, nu gasesti ce planta vrei chiar pe toate drumurile, intre setup-uri, mai esti nevoit si sa inghesui plante intr-un bazin, pentru a le inmulti suficient pentru urmatorul setup.

Despre acvariu, plantele sunt sanatoase si sunt sigur ca sunt bine ingrijite. Felicitari.
O sa incerc sa fac niste observatii generale. Asta pentru ca nu am Rotala macrandra. Observatiile se bazeaza pe comportamentul altor plante stem, cum ar fi Limnophila aromatica, Eusteralis stellata (Pogostemon stellatus), Didiplis diandra, Mayaca fluviatilis.

Desi asta cu frunzele tinere care cresc mici si eventual curbate poate fi si o carenta de microelemente (Ca, Cu... or mai fi si altele, nu prea le tin nici eu minte), cel mai adesea inseamna o carenta ce carbon.
Hai sa le luam pe rand:
- Tinand cont si de experimentele lui Tom Barr care se tot straduie sa induca diverse carente in mod intentinoat, el zice ca o carenta de Ca nu a putut induce niciodata, atata timp cat apa avea o oarecare duritate (Gh). Doar nu tine nimeni plante in apa distilata.
- Carenta de Cu... dati-mi voie sa am mari indoieli avand in vedere ca nevoia de Cu e foarte mica si cu totii folosim fertilizanti lichizi cu micro, de calitate, de la diverse firme...

Hai sa ne gandim si la alta observatie a unui coleg: suprafertilizarea cu macro. Daca nu cumva ati scapat sticla cu solutie in acvariu, cel mai probabil nu ati avut concentratii nici de micro si nici de macro mai mari decat mine. Suprafertilizarea cu efecte negative/toxice exista, dar nu la nivelul la care fertilizam noi. Nici macar EI. Nu cu schimbul de apa saptamanal. Poate... poate daca nu schimbi apa 3-4 saptamani sa se intample ceva. Nu stiu. N-am incercat. Nu sunt cascador.

Ce ramane? Parca sa zic ca tot carbonul, nu? Ce facem, atunci?
Pai hai sa o luam sistematic:
-Toate plantele din acvariu au simptome asemanantoare? Daca da, e clar! vezi semnatura mea Daca nu... e greu. Poate ca nu ai o repartizare uniforma a CO2-ului in acvariu. Poate ai CO2 destul pentru anumite plante dar nu si pentru cerintele altora. Plantele cu frunze putine, mari si late au tendinta de a avea nevoie de mai mult CO2 decat cele cu frunze mici si multe, din cauza suprafetei mai mari pe care o au per total frunzele acestora din urma (vorbind la aceeasi masa a plantei). Concluzia - e nevoie de mai mult CO2 sau de o mai buna repartizare.
-Planta care are simptome este un varf proaspat plantat? Atunci e foarte posibil se se intample asta, pana cand planta se acomodeaza la noile conditii, pana cand "face radacini" etc. ...asa cum a spus deja cineva.
- Acvariul a suferit in ultimul timp modificari? S-a schimbat iluminarea, fotoperioada, metoda de iluminare? Pana acum faceati pauza la pranz, iar acum ati trecut la metoda naturala cu un boost de iluminare la pranz? Ati facut schimbari in metoda de fertilizare? In toate cazurile (si in multe altele) plantele vor avea nevoie de un timp de re-acomodare la noile conditii. Doua saptamani, poate si mai mult pentru cele cu crestere ceva mai lenta.
Hai sa mai asteptam raspunsuri, ale colegilor cu probleme si dupa aia mai dezvoltam fara sa facem atatea ipoteze, ca am obosit.

Toate cele bune.
Pai tratamentul il gaseai cu search... Da' daca tot l-am gasit eu mai repede, uite-l:

De mult de tot... Val wrote:Tratamentul cu metronidazol cel mai clar prezentat mi s-a parut urmatorul. Mentionez ca l-am folosit si eu in vreo 2 randuri cu succes de 100%

Asadar, de la unu' "batran si obosit" citire...

koala wrote:... tratamentul cu Metronidazol dureaza minim o saptamana, dar e mai sanatos sa-l repeti de 2 ori ... dozele se pun alternativ, ca in bancu' ala cu sarpele zburator care o zi zboara, o zi nu zboara ... acu' ce sa zic, eu pun o pastila de 250 mg la 40 litri apa ... doza mai mare nu strica, dar nici nu are efect ... deci la un bazin de 80 litri ar veni 2 pastile [ exemplu ] ... presupunem ca incepem tratamentul in ziua de luni :
LUNI : 2 pastile ...
MARTI : ... nu se pune medicament ...
MIERCURI : ... schimb de 40-60 % din apa ... 2 pastile ...
JOI : ... nu se pune medicament ...
VINERI : ... schimb de 40-60 % din apa ... 2 pastile ...
SAMBATA : ... nu se pune medicament ...
DUMINICA : ... schimb de 40-60 % din apa ... 2 pastile ...
LUNI : pauza
MARTI : ... schimb de apa cat se poate de serios [ cat de multa apa ai posibilitatea sa schimbi, chiar 100 % ] ... curatat bine de tot substratul [ e preferabil sa fie bine spalat ] ...


Tratamentul se face obligatoriu in acvariul comun, pentru ca de obicei si ceilalti pesti sunt purtatori, chiar daca nu se vede.
Cu doua precizari:
1. Te sfatuiesc si eu sa il repeti la o saptamana distanta.
2. Nu am schimbat 100% din apa,(nici n-as schimba) dar am facut schimburi mai mici si zilnice in perioada dintre cele doua tratamente. Un 15-20% pe zi, in saptamana de pauza a fost ok. Poti sa bagi si carbunele activ, daca iti permite hardware-ul, tot in saptamana de pauza, evident.

In plus Metronidazolul omoara numai miscocii anaerobi, deci nu iti decicleaza acvariul.


Uite si topicul respectiv cu toata discutia

Spor!
Corect, am uitat sa zic: orice completare, critica, observatie etc, (de preferat cat mai pertinente) sunt binevenite.
Therefore the permanent use of UV-C water clarifiers in freshwater is generally not recommended


Si? Cine a zis de "permanent"?
In mod normal UV-ul se aprinde 1-2 zile dupa schimbul de apa, cand pot aparea varfuri ale concentratiei de amoniac din cauza "deranjarii" substratului sau/si variatii ale concentratiei de CO2 din cauze evidente. Acestea pot constitui semnale chimice pentru alge ca este un mediu prielnic pentru ele si ca e momentul sa produca spori. UV-ul omoara sporii care pot aparea in aceste momente.
N-am zis nimic de permanent. Cateva saptamani este intr-adevar un timp mai lung, dar este necesar... Ca intotdeauna facem o evaluare a raportului beneficiu/risc si, in cazul de fata lasam lampa aprinsa.

In afara de asta... hai sa citim mai cu atentie:

[...]medication may be broken [...]

The effectiveness of modern fertiliser preparations, vitamins etc. in a freshwater aquarium may also be influenced by the use of UV-C


Cu alte cuvinte nici ei nu dau ca sigura aceasta posibilitate, asa ca eu imi mentin parerea ca nimeni nu stie sigur... inca.
Am intrat si eu de cateva zile in clubul celor care au schimb de apa la picatura, involuntar, din cauza unui Tetratec EX700.
In plus l-am facut bucatele si tot nu m-am prins pe unde curge. Nu curge pe la garnitura mare a capacului, nu curge pe la garniturile mici, alea de la subansamblul ala negru cu furtune, care se infige in filtru...

Tetratec - smilie ... asta ca sa nu arat alt deget in alta pozitie.
Asupra CO2-ului si sarurilor folosite in fertilizarea macro sigur nu are nici un efect. Si CO2-ul si mineralele respective sunt foarte stabile.

Asupra sarurilor folosite in solutiile de fertilizare cu microelemente iarasi nu, dar poate totusi, teoretic, desface chelatii metalelor folositi in acestea. Practic, frecventa radiatiei UV folosita pentru a distruge microorganisme este diferita de cea care ar putea distruge chelatii fierului si ai altor metale. Sau asa ar trebui.

Ma tem ca un raspuns sigur nu iti va putea da nimeni pentru ca nimeni nu a facut teste serioase in acest sens, din cate stiu eu.

Personal am tinut lampa UV aprinsa luni intregi si nu s-a intamplat nimic. In alta perioada (alta si decat aia cu algele) am uitat lampa UV aprinsa vreo 2 saptamani si frunzele de la Pogostemon helferi s-au albit. sa fi fost de la UV, sa fi fost de la altceva... 'reaq stie.

Am dat acest raspuns ca sa formulez cat mai frumos si mai complet, un clar "nu stiu"

Oricum, hai mai bine sa vedem ce alga e. Fa asa cum zicea cineva mai sus: lasa un coltisor de geam nesters si trage-i o poza.

Toate cele bune.
Nu ma bag la Rotala, pentru ca mie mi se pare ca arata si ii merge foarte bine. Culoarea ok, perlarea ok, frunzele nu sunt contorsionate (sau nu le vad eu), nu are pic de alga pe ea... in fine. Sa asteptam specialistii.

Alga de pe geam, daca nu e GSA, aia ca niste puncte verzi si tari, probabil ca totusi e GDA. Daca e GDA, arunca un ochi aici

Toate cele bune.
Pentru cei care se lupta cu aceasta alga si cunosc foarte bine ca este hard to kill, chiar si prin metoda "waiting" e bine de stiut ca...

...Exista si alte variante. Daca intrati pe BarrReport sa luati informatia de la sursa, nu de pe la terti, veti vedea ca mai e o metoda de combatere: metoda agresiva. Adica in loc sa astepti sa isi incheie ciclul si sa privesti acvariul printr-o patura verde, care arata deprimant (credeti-ma) timp de cateva saptamani, ataci tu alga.
Pornesti filtrul UV, si il lasi pornit. (Daca nu ai, faci rost)
Odata la 2 zile trebuie:
-curatat geamurile.
-curatat frunzele plantelor care se pot curata (gen anubias), daca este cazul
-curatat toata tehnica pe care s-a depus alga (filtre interne, incalzitoare, reactor de CO2 etc)
-imediat dupa asta un schimb rapid de apa cu aspirarea substratului. Imediat insemnand ca toata operatiunea sa nu dureze mai mult de 15-20 de minute, timp in care zoosporii de GDA s-ar aseza la loc. Daca si suprafata substratului este afectata se scot pietricelele afectate (cu mana sau prin aspirare, in functie de granulatie) si se arunca, sau daca e un substrat care merita se trateaza cu clor, se spala bine si se introduc la loc.

Dupa schimbul de apa se poate adauga doza recomandata de glutaraldehida (easycarbo, Excel, sau cum s-o mai chema el). Atentie cat puneti si mai ales DACA puneti. Nu am testat personal, dar Barr zice ca desi majoritatea plantelor suporta bine glutaraldehida, sunt si cateva care nu o tolereaza bine. De exemplu Toninele.
De asemenea se mai poate folosi, in masura in care plantele o tolereaza, o substanta floculanta (parca aia de la JBL se numea Clearol, altele nu stiu dar au cam toti producatorii cate un echivalent). Se pare ca efectul floculant "incurca" zoosporii atata timp cat sunt liberi in masa apei. Are o logica, dar atentie la plantute sa nu faca si alte boroboate flocularea asta. (Vai ce-mi place cum suna cuvantu' )

Nu se folosesc algicide.
Fertilizarea continua conform schemei. Ma refer aici la estimative index. No offence pentru cei care folosesc o alta schema. Presupun ca si aceea, daca este consistenta, ar trebui continuata. Ne concentram asupra plantelor tot timpul, chiar si atunci cand ducem, temporar, o lupta apriga cu algele.

E de un ajutor incontestabil sa mariti putin cantitatea de CO2, sau sa micsorati lumina. E cam acelasi lucru din moment ce micsorarea luminii are ca efect micsorarea uptake-ului de CO2... Sau ambele. Cantitatea de CO2 e bine sa fie cat mai constanta.
Acest "tratament" nu ar trebui sa afecteze plantele (nu bag mana in foc pentru agentul floculant, dar se poate renunta la el daca aveti plante pretentioase), ba dimpotriva.
Aceasta atitudine agresiva trebuie sa dureze cel putin 2 saptamani, desi, pentru siguranta eu as recomanda 3. Se mai poate alterna cu weekend-uri de blackout, sau/si orice alta smecherie acvaristica testata ca fiind neplacuta pentru alge si inofensiva pentru plante.
Repet, exclus algicide.
Repet, filtrul UV trebuie sa ramana pornit in toata perioada.

Metoda nu este usoara, dar pentru un acvarist pasionat e mult mai funny decat saptamani intregi in care in loc de acvariu ai in casa un paralelipiped verde.
Metoda nu e din carti, e testata de mine si eu asa am scapat de GDA.
Sau, ma rog, e "din carti" in sensul ca nu am inventat-o eu, a propus-o Tom Barr.

Toate cele bune.
Scade duritatea, sa vezi cum devii unul dintre acei "putini"
iar in legatura cu scrisu sa fim seriosi

Sa fim...! Te rugam.
Esti obositor cu scrisul de IRC. Personal n-am rabdare sa-ti citesc postarile.
Dincolo de faptul ca galbenusul de ou murdareste apa si iti ingreuneaza viata, hrana de genul parameci, artemia proaspat eclozata sau in lipsa, galbenus de ou, se preteaza la alevinii de mici dimensiuni. De exemplu puii de Betta. Puii viviparilor sunt suficient de mari cat sa manance mancare speciala pentru alevini, din comert.
E drept ca mai tarziu diferenta se vede, daca le dai hrana de calitate, cum e artemia. De fapt se vede si mai devreme in procentul de supravietuire. Evident excluzand din calcule puii mancati de parinti.
1. O mica problema de crestere pe care nu stiu sa o interpretez.
Se vede mai jos in poze (click pentru poza mare) forma frunzelor tinere este rasucita destul de tare. E o carenta? Daca da, de ce anume?

Nu mai zic eu, ca o sa ziceti ca m-am blocat pe o singura replica. Arunca un ochi aici. Se intampla adesea cu plantele cu crestere foarte rapida, la fertilizarea cu macroelemente. Motivul il gasiti in link.

2. Poza de mai jos este fix aceeasi planta ca cea din pozele de mai sus. Si nu ma refer la specie si gen, ci la planta fizica in sine. E o poza mai veche, de prin ianuarie. De ce si-a pierdut culoarea atat de mult?

S-a intamplat de cand fertilizezi E.I., sau mai devreme? Mi se pare cam repede ca sa fie din cauza fertilizarii macro...Inverzirea plantelor rosii este posibil sa apara la fertilizarea EI. Cu toate astea nu se intampla la toata lumea. Inca nu se stie sigur care e cauza. La plantele la care inrosirea frunzelor este de fapt un semn de stres, de obicei o limitare a NO3-ului (desi noi ne bucuram ca se inrosesc) e clar de ce se intampla. La restul... De ce la unii se inverzesc iar la altii au culori de invidiat, desi folosesc aceeasi fertilizare EI, iarasi ... inca.

3. Am aici un... inceput de alge

Aia nu pare o alga. Arata a ciuperca. A mai avut lumea si parca imi amintesc ca au scapat de ea. Cauta pe forum.

Toate cele bune.
Sorry, da' nu-i voie! Din regulamentul pentru aria comerciala:

"Precizati pretul produselor pe care le oferiti. Organizarea de licitatii nu este permisa. "

Baga niste preturi, sau distractia se incheie.
Multumim pentru intelegere.
Da.. uitasem ca stai langa lacu' ala. Scuze.

BTW... nu tre' sa-mi doresti nimic. Am locuit in zona aia. Am stat cam cati ani ai tu acum in total ... doar ca imi iesise din cap aspectu'
 
Forum Index » Profile for Val » Messages posted by Val
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com