Message |
|
Lumina este un factor destul de important in ecuatiile cu alge, dar nu asa de major ca celelalte, fertilizare si restul. Iar ca pui neonul la 3 sau 10 cm nu prea are mare importanta atat timp cat celelalte elemente din ecuatie sunt date peste cap.
|
 |
|
Din calitatea pozei si la distanta care ii facuta nu pot sa imi dau seama. Fa cateva poze mai in detaliu, lipituri, slefuire muchii sticla, etc.
|
 |
|
SunSun baby all the way. Vezi ca se gasesc si la noi ieftin.
|
 |
|
Daca faci toata scamatoria aia pentru un acvariu pana in 200 litri sa-l racesti doar cu 4-5 grade, daca temperatura ambientala este de 26-27 grade iar temperatura apei este de 30-31, treaba asta o consider absolut futila.
Experiment recent personal, acvariu de 180 litri, model Platy 100 de la Eheim ca idee, instalatia de lumina originala 2x30W T8 si droser electromagnetic in capac, filtru extern de 21w si intern de 5w, temperatura ambientala de 24-25 grade, temperatura apa peste 29. Ventilator de 80mm 12V si 0,12A alimentat la un transformator de 4V si 0,35A inseriat cu un potetiometru de 1000 ohmi reglat putin sub jumatate si o turatie de aproximativ 800 rotatii/min tin apa in plaja de temperatura 24,5 - 26 grade. Turatia este foarte mica deoarece ventilatorul functioneaza continuu. Capacul este inchis iar aerul este introdus de ventilator si iese prin locasurile din spate pentru tevile filtrului. Pozitia ventilatorului este in stanga fata, si cum locasul de tevi pe partea stanga este obturat partial de doua tevi de JBl e1500 aerul este impins si in lungime la celalalt locas, liber de altfel. Toata treaba asta face ca aerul sa circule aproape uniform pe mai toata suprafata apei incat sa produca evaporare si in acelasi timp scoate si caldura produsa de neoane. singurul neajuns este evaporarea, aproximativ 4-5 litri la 2 zile si ceva. Eu cel putin am osmozor si e mai putin spinoasa problema cu apa de completat. Dar se poate merge si pe varianta cand se completeaza apa sa se faca eventual si un schimb de apa mic, asa poate nu se mai ridica foarte repede concentratia in saruri ca in varianta doar a completarii cu apa de la retea.

|
 |
|
Nu neaparat extern, sunt filtre interne cu cartuse pentru elemente filtrante destul de mari si cum tu filtrezi doar apa de schimb nu cred ca e mare inginerie, alta varianta ar fi sa folosesti doar o mica pompa de recirculare iar mediul de absorbtie cum ar fi carbunele activ sau silicat ex il pui intr-un saculet si il plantezi in vasul cu apa incat sa circule si apa prin el.
|
 |
|
Ai putea sa schimbi fundalul. La aranjamentul interior nu ma bag, fiecare cu gusturile lui.
|
 |
|
Cu placere. Ai BBA, GSA si daca nu ma insel putin fuzz, dar mai bine iti indrepti atentia in eradicarea staghornului. BBA are farmecul ei daca nu se dezvolta in nesimtire. O sa vezi ca la stabilizarea acvariului dupa ce am citat mai sus o sa mai scapi si din restul de alge.
|
 |
|
Sursa I
Staghorn algae is aptly named as its branching resembles the antlers of a stag’s horns. They are coarse, branching strands that commonly attach to plant leaves and equipment. The strands can appear white, grey, or green in coloration.
Causes:
Nutrient Imbalance - Strive for the following nutrient levels: N (10-20ppm), P (0.5-2ppm), K (10-20ppm), Ca (10-30ppm), Mg (2-5ppm), Fe (.1ppm).
Low CO2 - Strive for 20-30ppm concentration of CO2, as permitted by fauna.
Cures:
Manual removal - Use toothbrush to remove as much as possible.
Water change - Maintain weekly/bi-weekly water change schedule.
Increase CO2 - This will stimulate plant growth, which should help the plants out-compete the algae for resources.
Bleach treatment - Dip affected items/hardy plants into a bleach/water solution using a 1:20 ratio of bleach to water. Before putting them back into the tank, make sure the item is free of any bleach odor.
OxiClean treatment - Dip affected hardscape items in a OxiClean solution, making sure you only use the original OxiClean with no other additives.
Maintain proper macro (NPK) dosing scheme
Note:
Most fish/inverts will not eat staghorn algae.
Sursa II
Staghorn Algae grow in long individual, grey-green strands, that form a few branches. It will grow close to the light source on equipment and plants. One good thing about this algae is that it tend to stay at one "favorite spot" in the aquarium and doesn't propagate fast. Strands can be pulled off the surface or in very bad cases the whole leaf should be discarded. Higher ammonia/ammonium levels (overstocking and substrate disturbance) and low CO2 levels will favour this algae. Its been known that the Siamese Algae Eater will keep this algae in check. Nutrient control and plant pruning will limit Staghorn algae.
Observations 1;
My aquarium got suddenly infested with this threaded Staghorn algae. It is only growing on Microsorum leaves and on the filter out-let. Shrimps don't show any appetite towards this type of algae. After two days of observations I have found the culprit. Algae infected only the old Microsorum leaves. So, I pruned off the infested leaves, and the SA didn't return. The older leaves were leaking out nutrients back into the water column favoring this sort of algae.
Observation 2;
I experienced a huge infestation of Staghorn algae on Crypto and Anubias leaves in 2 aquariums of mine. I introduced a few Amano shrimps (Caridina multidentata) and I could see the algae disapearing after only a few days. I could observe the Amano shrimps sitting on the leaves and eating the Staghorn directly with their mouth (usualy shrimps pick the algae with their front legs). Highly recomanded shrimp :-)
|
 |
|
Si grija mare cu hrana aia, nu e vorba de calitate ci de cantitate, ca dupa te vedem pe la sectiunile cu alte nevertebrate/flatworms si/sau la cele legate de deciclare sau decese in masa. Doar ca idee.
|
 |
|
La cati acvaristi sa zic putin constienti, de anumite fapte, sunt, sa nu va fie mare mirarea cand veti gasi endleri sau cine stie ce ciclida prin lacurile mai sudice. Sa nu zic de sae, cae sau flying fox, vivipari de toate neamurile, chiar si scalari.
|
 |
|
Filtru extern : eheim 2213, tetratec ex 600 sau 700, fluval 105, jbl e700, hydor prime 10, iar la capitolul incalzitoare daca nu vrei sa mergi pe unul extern cauti cel mai mic incalzitor la 50w, recomand sera sau aquael alea de plastic plate de neo, daca e prea sus la pret poti merge si pe alea simple de plastic dar cica nu ar fi prea excelente. Poti folosi si un filtru cascada in ultima instanta dar recomand cu caldura un filtru extern din doua motive, suportul bio ca suportul bio dar dispui practic de cativa litri in plus de apa ceea ce inseamna ceva la dilutia poluantilor specifici acvariilor. Parerea mea personala.
Later Edit, deja ai postat inainte sa termin eu de compus postul. Deci bugetul este mic in privinta asta. Hailea sl 106 e o gluma la un acvariu de 30 litri. Eu foloseam un 206 la 14 litri si era sa zicem ok. Incearca totusi un filtru extern second. Nu iti convine cum merge, il vinzi mai departe.
|
 |
|
Poti folosi o piatra plata sa o sprijini de ceva, o bucata de faianta la care ii polizezi bine marginile, etc.
|
 |
|
1. Da din pesti sau schimba acvariul cu unul mai mare.
2. Presupun ca primul tip de mancare e unul din gama ieftina tip troco prim, ceea ce iti recomand sa renunti la el si implicit la puricii aia de balta, sunt asa de nutritivi ca pufuletii la om.
3. Gasesti in petshop mancare mai buna si mai concentrata. O cantitate mica si hranesti mai putin decat hraneai in mod normal si va fi mult mai bine pentru pesti si nici nu va mai colora apa sau sa o imbacseasca mai repede cum facea primul tip de hrana.
|
 |
|
swee7boy wrote:Care sunt consecintele sa pun doi pesti prinsi dintr-o balta (platica, sabiuta) in acvariu. Mentionez ca in acvariu am carasei aurii, molly, gupi, rechini, sanitari. Exista riscul sa imi moara pestii din acvariu, sa primeasca vreo boala ?
Consecintele sunt ca o sa faci o ciorba completa de pesti si sigur asta intr-un acvariu mic.
Nu stiu de ce dar in general acvaristi ca tine tin carasei cu molly si pangasius in 40 litri.
|
 |
|
Eeeee, nea alber, nu toti suntem doctori. Invatam pe parcus cu tone de greseli pe saptamana. Mai citesc unii si invata dar iar vine un val de acvaristi si istoria se repeta, ca le e greu sa mai rasfoiasca forumu. De parca nu ai sti. Hmmm
|
 |
|
Lipsa acuta de nitrati si putin co2. Se vede clar la heteranthera. Si din dezechilibrele la astea doua degeaba torni cu nemiluita ferropol ca saracele plante nu il pot folosi din lipsa primelor mentionate.
|
 |
|
Pozitiv/negaitv - toata treaba e ca la oringurile alea de prin filtru nu prea le place mediul coroziv si dupa aia vii aici cu alte probleme legate si de filtru ca iti curge sau mai stiu eu ce.
|
 |
|
scificuss wrote:Ai acvariul stabil? Filtrarea e ok? Este suficient suportul pentru bacterii? Pestii sunt hraniti corect? La introducerea lor le-ai facut aclimatizarea corect? Mediul din acvariu e propice speciilor de pesti care le detii?
Porcu wrote:Tot in afara subiectului: cindva (cind mi-am constientizat incompetenta totala in domeniul bolilor pestilor) am ajuns la concluzia ca pestii tinuti in conditii bune si feriti de stres se imbolnavesc rar. Singura modalitate de lupta impotriva bolilor e un acvariu curat, populat corect si aranjat conform cerintelor pestilor.
Imediat cum am spus ceva ai sarit la atac, puteai sa dovedesti ca esti cu mult deasupra mea, din mai multe puncte de vedere si raspundeai la intrebarile puse de mine, ca nu degeaba am pierdut timp, fata de restul care au vizualizat subiectul ( nu ca ar fi ceva anormal cum a spus si colegul Calin ) si nu sa raspunzi la riposta. Care de fapt nu e o riposta, depinde mult cum interpretezi.
Ca sa iti fac o analogie, sigur stii asta, ca sa tratezi un om de gripa il tii in sort si maieu in picioarele goale intr-o camera rece cu apa pe jos? Si la peste e cam pe acolo, poate sa fie doar purtator al bolii sau sa prezinte primele semne, dar odata mutat in alt mediu, posibil fara aclimatizarea de rigoare, sa fie si mai mult stresat implicit sistemul imunitar si mai scazut decat pana atunci ceea ce duce la ce ai patit, de fapt ce au patit ei.
OnTopic. Finrot
Columnaris
|
 |
|
Ai acvariul stabil? Filtrarea e ok? Este suficient suportul pentru bacterii? Pestii sunt hraniti corect? La introducerea lor le-ai facut aclimatizarea corect? Mediul din acvariu e propice speciilor de pesti care le detii?
Cat despre ektol, este un medicament "usor", nu stiu cum ai reusit tu sa omori pestii, poate doar daca erau in ultima faza.
|
 |
|
|
 |
|