[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: Gabriel
Forum Index » Profile for Gabriel » Messages posted by Gabriel
Message
Ai incercat sa masori Nitratii?
La mine in acvariul de la munca a ajuns undeva intre 15 si 20cm insa erau mai multe plante grupate si arata cumva ca o tufa compacta destul de mare. De fapt erau doar plantele din mijlocul grupului. Cele de la margine erau mai mici.
Acasa o singura planta sub lumina buna cu CO2 si fertilizanti nu a crescut prea mult in inaltime ci a dat multe tije laterale.
Problema cea mai mare este cu tulpina/tija care se rupe foarte usor.
hans wrote:Ma bag si eu in discutie ... cum putem sa ridicam nivelul de NO3 ?


Cu KNO3.
Exista pe net si un calculator care iti va arata cit KNO3 sa adaugi.
Dar ... nu te apuca sa adaugi pur si simplu.
Heeeeeeeei. Treceam intamplator pe aici si ce vad - o afirmatie importanta. Ma bag si eu. E O mare greseala sa incerci sa tii NO3=0 si PO4=0. Bineinteles nu si atunci cind nu ai lumina suficienta, CO2-ul vine (cind si cind) din "bomba" si ai plante de plastic
Nici una si nici cealalta.
Discutia despre algicide e lunga.
Scoate/culege/taie cat mai multa alga posibil apoi adauga CO2.
Ai dreptate - in link-ul pus nu apar algele tale.
Insa iti garantez ca cel putin alga din poza a 3-a este alga neagra.
Neritinele nu maninca alga asta. Singurii sunt SAE insa la mine au mancat-o cu placere numai la inceput pina "s-au prins" ca e mai facil sa astepte momentul cind ceilalti pesti primesc mancare.
Eu zic ca nu sunt staghorn (coarne de cerb) ci fac parte din categoria algelor negre. Desi nu ai dat pre multe detalii ca sa putem identifica mai bine problema cred ca la un moment dat ai folosit CO2 obtinut din drojdie+zahar si nu ai observat ca amestecul nu mai produce gaz sau ai adaugat CO2 in apa cu intermitenta.

Uite aici un link ce te poate ajuta sa identifici alga
http://www.plantgeek.net/article_viewer.php?id=9

Vezi ca problema s-a mai discutat de curand in sectiunea asta.

Succes
Apa verde apare din cauza deciclarii si/sau a efectarii filtrului biologic.
Eu incerc acum intr-un acvariu metoda cu crengute de salcie. Se pare ca da rezultate desi sunt lente. Ap pus crengutele acum 10zile si abia ieri apa a inceput sa se limpezeasca. Cred ca mai are o saptamana.
Intunericul total a avut rezultat temporar - in trei zile a reaparut mai intai apa laptoasa apoi apa verde.
Ok - vreau sa spun si eu cite ceva.
Am dus o lupta lunga si dura cu aceasta alga in doua acvarii cu set-up-uri asemanatoare ambele cu CO2 sub presiune (deci nu drojdie+zahar) si cu sonda ph si electrovalvula.

In primul - cel de acasa - a aparut intr-o singura zi atunci cind butelia de CO2 se golise si, fiind vara, CO2-ul era cam absent prin statiile de incarcare (mergea mai mult la fabricile de bauturi carbogazoase din cate am inteles) asa ca am stat 36ore fara adaos. Booom - asta e cuvantul. Peste tot pe plante, pe decor.

In cel de-al doilea procesul a fost mai lent - mult mai lent - si nu din cauza lipsei de CO2 sau a adaosului neregulat ci din cauza ca se disipa neuniform in apa. Acvariul are 165cm lungime iar eu injectam CO2 cu ajutorul unui reactor extern legat la un filtru TetraTec EX700. Refularea acestui filtru era intr-un capat al acvariului (linga sonda de Ph) si alga asta a aparut prima data in capatul opus.

Trei luni am experimentat pe rand apa oxigenata turnata cu seringa direct pe alga, chlorine remover de la diferite firme de profil - turnat tot la fel cu seringa peste alga, curatare manuala (3 ore aplecat peste un acvariu de 120litri ca sa curat cit se poate de mult cu penseta). Toate au avut doar rezultate temporare alga aparand a doua zi parca mai multa.

Am citit pe internet si toata lumea a fost de acord ca singura solutie efectiva era sa injectez mai mult CO2. Am scazut treptat Ph-ul marind numarul de bule pe secunda si tot fara rezultate ba chiar se putea termina rau pentru pesti, melci si creveti.

Intr-un tarziu am adaugat in fiecare acvariu cite in powerhead pozitionat linga sursa de CO2 in asa fel incat sa produca un curent circular in acvariu si asta se pare ca a rezolvat problema. Are si un neajuns ce ar fi curentul prea mare de apa in acvariu ce poate ridica sedimente sau in unele cazuri chiar dauna plantelor dar eu zic ca m-am obisnuit cu asta si consider ca este de preferat in dauna algelor. Timp de o luna am cules manual cit am putut de mult, am aruncat plante afectate rau, am taiat frunzele afectate si in final a disparut.

Ce as vrea sa mai adaug aici este ca sunt convins ca relatia Kh/Ph nu este valabila. Stiu - o sa sariti cu totii sa spuneti ca asa ceva este imposibil din moment ce toata lumea foloseste aceasta formula.

Am masurat Kh-ul in ambele acvarii cu doua teste diferite de la doua firme diferite si rezultatul a fost o diferenta de 0.5grade deci testele erau suficient de precise pentru nivelul hobby. Am facut deasemenea calibrarea sondelor cu solutii etalon noi.
Dupa toate astea conform tabelelor Kh/Ph eu as fi avut in ambele acvarii peste 100(O SUTA)ppm CO2 iar pestii, melcii si crevetii erau super in regula fara semne de stres.
Discutii asemanatoare se desfasora pe mai toate forumurile cu profil acvaristic in special cele orientate spre cresterea plantelor. Mai nou exista si o discutie despre Kh sub limita de 3grade si care nu duce la "Ph crash". Evident Kh masurat cu un test de nivel hobby.
Doar Pentru Constanteni

Plante la schimb:-

- Blyxa Japonica - 3 plante
- Rotala sp. - 8-10 fire/puieti
- Marsilea Hirsuta - o punga de sandwich intreaga - deajuns pt a
planta un acvariu cam de 80x40cm

Toate sanatoase fara alge.

Propuneri doar pe PM
La 400 litri nu as folosi metoda cu drojdie dar asta este doar optiunea ta.
Depinde mult si de iluminat, fertlizare, felul plantelor etc dar eu nu as face asa ceva. Riscul folosirii metodei = aparitia algelor negre. Acelasi risc apare si la metoda CO2 presurizat dar poate fi usor evitat.
varu'
Garniturile alea (cele mai mari) se folosesc acolo unde furtunele cu robinetii se prind prin infiletare de acel "aqua stop" (imi scapa denumirea din manual) - chestia ce are o parghie ce inchide pur si simplu atit aspiratia cit si refularea si te ajuta sa deconectezi rapid ambele furtune. Cele mici se pun chiar pe aquastop acolo unde intra in filtru. Sper ca nu am incurcat marimile dar oricum se monteaza acolo unde ti-am indicat.

Din cauza meseriei am lucrat destul de mult (pina acum vreo citiva ani) cu pompe (deh, coleg de breasla cu nenea Traian si cu aceeasi specializare - tancuri).
Principiul este urmatorul - daca pompa este afara din lichid - cum e cazul acestor filtre - atunci ii trebuie "backpressure" (mica sau mare depinde de pompa) pe partea de refulare. Aceasta backpressure (nu ii stiu denumirea in frumoasa noastra limba - imi pare rau) este data la noi de prezenta apei pe furtunul de refulare. Daca nu ai coloana de apa pe refulare atunci capatul refularii trebuie sa stea putin in apa (eu il tin cam 50/50) in asa fel incit atunci cind actionezi butonul de amorsare sa traga apa pe aspiratie dar refularea sa nu fie complet in aer ca sa aiba acea mica backpressure (de fapt faci un mic vacuum pe aspiratie). Daca nu ai backpresuure atunci "plimbi aerul" ca sa folosesc tot un termen marinaresc (ma rog plimbi era de fapt un alt cuvint dar nu il putem scrie aici).
Sa stii ca ti se poate intimpla sa nu poti amorsa si din urmatoarele motive
- nu ai etanseitate pe partea de aspiratie (cea care conteaza initial - nu intelege ca trebuie ca DOAR aspiratia sa fie etansa)
- nu folosesti furtunul original al filtrului (chiar unul cu acelasi diametru dar grosime a peretilor mai mica iti poate da batai de cap pentru ca la formarea vacuumului se poate ca furtunul sa se ingusteze si sa restrictioneze fluxul de apa sau chiar sa se "inchida")
- nu ai inchis bine canistra si nu e etansa
- sau pur si simplu mica pompa de vacuum e defecta

Cel mai simplu e cum ti-a spus Geroge mai jos. Inchizi canistra si, pina sa cuplezi furtunele, o umpli cu apa (cu ajutorul unei palnii). Apoi treaba merge "ca unsa".
Unele filtre canistra au pe partea de refulare, undeva sus, in cotul prin care se intra in acvariu, o chestie ca un mic stut ce se obtureaza cu un capac. Pe aici poti fie sa aspiri apa cu gura fie sa umpli filtrul cu palnia ca mai sus.
Vad ca pe forum se intampla din ce in ce mai des ca raspunsurile unora dintre noi sa fie formulate putin dincolo de anumite limite (cele are respectului si/sau bunului simt) ceea ce n-ar trebui sa se intample. Nu suntem cu totii specialisti si o afirmatie gresita sau eronata nu trebuie sa primeasca un raspuns neargumentat si pe un ton deplasat. Ma rog - depinde si de educatie. Ma opresc aici cu acest offtopic.

Sustin si eu afirmatia ca Eheim sunt filtre fiabile si bine construite dar alegerea unui filtru de multe ori se face pe baza multor considerente care nu sunt neaparat materiale. Spre exemplu cineva poate alege un filtru dupa posibilitatea de a cumpara/gasi oricind medii de filtrare, piese de schimb, service etc.
La 450litri ti-as sugera un TertraTex Ex1200 si unul Ex700 - eu asa folosesc in primul rind pt ca imi place sa am o filtrare excesiva si o miscare puternica a apei in acvariu.
Eu nu-l cunosc personal pe George dar stiu cu siguranta ca nu te-a luat la misto. Nu ai dat prea multe detalii despre ceea ce ai facut ca sa il amorsezi si de aceea ti s-a sugerat sa citesti manualul ca apoi sa spui daca ai urmarit pasii din acesti manual. Numai dupa aceea cineva iti poate spune ce anume ai gresit sau ce anume ar mai trebui facut in plus.
Eu am doua filtre Tetra la munca si planuiesc sa mai iau unul. Pot sa-ti spun ca se amorseaza extrem de usor (fie cu furtunele de aspiratie/refulare golite sau cu furtunele pline). Deci da detalii.
Incep cu ce ma doare.
lukaboy - esti sigur ca erau Crossocheilus siamensis. Sunt usor de confundat cu alti pesti similari ce sunt foarte agresivi si nu mananca alge. Ma intereseaza sa cumpar si eu si de aceea intreb.

LooSeR - spuneai ca alga se desprinde de frunze?. Are sigur culoarea maro/bruna? Te intreb pt ca si eu am avut asa ceva in doua acvarii nou pornite. Ambele aveau acelasi substrat si aceleasi plante diferenta fiind doar caracteristicile apei. Opinia mea este ca a fost un exces de fier ce a fost eliberat in faza initiala de substrat (un substrat special pt acvariu cu continut mare de fier).
La mine alga nu se atasa de plante/obiecte din acvariu ci doar ramanea incurcata in ele. Am scos cantitati enorme.
Uite cum am facut:-
- am renuntat la plantele pe care nu le puteam curata de alga;
- am scos cit mai multa alga DAR NUMAI INAINTEA SCHIMBULUI DE APA;
- ca "unealta" de scos alga am folosit bete pentru frigarui (lemn sau bambus nu are importanta) pe care rasuceam alga si aruncam pur si simplu batul plin de alga;
- de ce inaintea schimbului de apa? - pt ca am observat ca daca faceam operatiunea in fiecare zi aveam multe resturi de alga ce pluteau prin apa si a doua zi erau atasate ci cresteau mai mult decit inainte; facind operatiunea inaintea schimbului aveam posibilitatea ca cel putin jumatate din alga plutitoare sa o scot odata cu apa ce o schimbam;
- am schimbat cantitati mari de apa initial la fiecare doua zile apoi de doua ori pe saptamana (minim 50% din volumul acvariului);
- am redus fotoperioada de la 12h la 10h (eventual am aprins 2 tuburi si apoi celelalte 2 la interval de 30/60min - la fel si la stingere)
- filtrul il curatam dar sa nu arunci buretele sau materialul filtrant - cum a sugerat cineva mai sus;

Ei si acum vine partea grea - cele de mai sus fiind de fapt niste masuri pe care ti le-ar indica oricine la aparitia algelor - cu calitatea apei de schimb si din acvariu, dioxidul de carbon, lumina si fertilizarea.
Principiul este - masurile de mai sus permit plantelor sa isi revina si sa se acomodeze/aclimatizeze, sa inceapa sa creasca = consume nutrienti.
Explicatia este lunga si nu imi apartine insa expusa aici ar fi o deviere de la subiectul thread-ului.

Ca un ultim indemn - nu folosi chimicale decit ca ultima posibilitate dupa ce ai epuizat toate metodele posibile.
Din pacate nu exista o "solutie". Doar culegerea manuala. Am avut asa ceva si se inmultesc EXTREM de rapid ajungand sa nu mai lase lumina sa treaca pentru plantele din acvariu. Am adunat 4 sau 5 ore cu minciocul si apoi penseta fiecare frunzulita de prin acvariu (160x40cm). O singura frunzulita, fie ea si fara radacina, face sa reapara stratul de suprafata intr-un timp extrem de scurt.
Mi-e teama ca nu te pot ajuta cu programarea desi deslusesc ce este scris deasupra primului buton din stanga sus "woche" inseamna saptamana - posibil setarea doar zilei din saptamina sau zilei/zilelor din saptamana pentru care se aplica un program. O poza mai buna ar putea ajuta.
Si eu am avut doua prize ce se resetau la doua/trei zile exact in momentul in care aprindeau tuburile. Au o protectie si/sau sensibilitate la suprasarcina (acel soc scurt din momentul pornirii cind ansamblul starter + droser "inghit" mult curent). Nu are rezolvare. "Toate face asa" - toate facute de acelasi producator. Rezolvarea - o priza ceva mai scumpa Isotronic. Am una acasa ce functioneaza fara repros din 2000 si doua cumparate anul acesta. Incerc sa urc poze (slabe calitativ - facut cu telefonul mobil - cu ce altceva) la galerie. O gasesti sigur la Cora Pantelimon.
Rezolvat
Am iar de DAT glossostigma si micranthemum. Constanteni.
Sunt scoase de ieri seara si cel tarziu maine trebuie plantate.
lazarginel - ai inteles gresit tonul mesajului. Nu m-am enervat si nici nu vad ton de cearta sau disputa - cel putin nu in mesajele de mai sus. Am incercat doar sa fac clare niste lucruri pentru ca cineva a pus o intrebare la care asteapta un raspuns din partea cuiva care a incercat sa se documenteze. Sa stii ca T5-urile sunt aprinse si de balast/droser electromagnetic dar ideea este ca acestea pur si simplu irosesc tubul (nici nu il aprind la maxim si ii scurteaza si viata).
 
Forum Index » Profile for Gabriel » Messages posted by Gabriel
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com