[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: mircea peres
Forum Index » Profile for mircea peres » Messages posted by mircea peres
Message
La filtrele tip wet&dry precum si la cele tip sump trebuie aplicate 2 masuri de siguranta:
-in cazul opririi pompei care trimite apa din filtru in bazin din motive tehnice/pana de curent electric, pentru a evita efectul de sifon/sorb al returului, fie se pozitioneaza teava de retur la o adancime mica in bazin (pe verticala sau mai bina pe orizontala) pt a evita sifonarea unei cantitati mai mari de apa, fie amplasarea unei valve antiretur pe teava de retur care va bloca intoarcerea apei (cea mai buna varianta e mixarea celor doua)
-in ceea ce priveste nivelul de umplere initiala a filtrului inainte de a porni pompa, trebuie masurata fie prin teste, fie matematic (delimitand nivele atinse de apa in bazin/filtru) cantitatea de apa care ar fi absorbita de teava de retur- tinand cont de pozitionarea ei in bazin- in cazul in care pompa se opreste si nu sunt luate nici un fel de masuri de siguranta din cele descrise mai sus
-si ca sa dormi chiar linistit- mai practici o a 2-a gaura de preaplin in bazin, situata mai sus decat prima, ca sa nu fii luat prin suprindere daca teava de retur se infunda sau se obtureaza mai tare (asa am facut la mine).
Un echilibru perfect intre apa care alimenetaza filtrul si cea care paraseste nu vei putea realiza- in cazul canistrelor pompa este de tipul aspiro-respingatoare (daca nu ma insel)
Munca multa dar si RASPLATA e pe masura. Bravo! Super verdele. Miroase a primavara. (pe-aici ninge ). Te rog da-ne detalii despre acvariul de 40 l din bucatarie.
imbaiatul in solutie cloroasa e doar o solutie de moment- identifica cauza, altfel te vei intoarce la aceeasi problema (nu poti elimina definitiv nici o alga, in schimb poti opri evolutia/dezvoltarea/proliferarea ei)
parerea mea e ca seamana mai mult cu staghorn algae- vezi si link.
solutia: schimburi mici si dese de apa -zilnic- (probabil inca e nivelul mare de nitrati, co2 putin) si daca ai Crossocheilus siamensis. In cazul meu a functionat in acvariul in care foloseam bomba de co2. Chimicalele sunt doar solutii de moment, mai mult sau mai putin folositoare. Cauza trebuie indepartata.
dupa ce moss-ul va incepe sa se dezvolte atat in lungime cat si prin ramificatii, nu vei mai vedea nici urma de nylon-cu atat mai mult cu cat se va indesa.Asa ca nu va fi cazul sa-l indepartezi. In cazul meu, oricat as tunde moss-ul nu pot sa vad nylonul deoarece este foarte bine acoperit.
Moss-ul in timp poate sa se prinda atat de pvc (lambriuri) cat si de sticla, fara sa fie legat, chiar pe verticala, (chiar afara din apa dar in conditii de umiditate) cu o conditie- sa nu fie deranjat in cresterea sa (ciupit, miscat de pesti sau apa)
un astfel de tip de alga am avut si eu- am scapat doar cu ajutorul celor 2 Crossocheilus siamensis (crevetii sau neritinele nu erau interesate).
Eu cred ca sunt fuzz algae dupa cum reiese din poza (putin probabil beard algae). oricum pt ajutor in identificare cauze si combatere :link1, link2
scuze pentru intarziere- dar lipsa timpului....- muschiul e varianta Christmas moss- cu diferenta urmatoare: la momentul actual au ramas firele principale si cateva mici ramificatii, deoarece, in lipsa hranei, cei 2 Crossocheilus siamensis l-au terminat. Aceasta experienta am mai avut-o intr-un acvariu mai mic cu peretele din spate acoperit de muschi dezvoltat pe o plasa de tantari- in 3 saptamani n-a mai ramas nimic. Reactia mea a fost: e cazul sa scap de ei. Bine ca n-am facut-o. Motiv?
Prezenta la 3 saptamani dupa schimbarea sistemului de iluminare la acvariul de 360 l a 4 tipuri de alge: Fuzz algae pe Rotala nanjenshan si pe toti peretii, Beard algae pe cioate, Hair algae si Thread algae pe muschi. Degeaba am marit populatia de neritine, degeaba se inmultisera in veselie shrimpii, si cei 4 otocinclus (n-au fost mentionati in prezentare) lucrau cu sau fara spor, algele acaparau totul. Am facut schimburi de apa, am sarit peste fertilizanti, degeaba.
In 4 zile, cei 2 Crossocheilus siamensis au raschetat cioatele, peretii, muschiul si partial rotala. In urmatoarele 2 saptamani rotala era curata si stralucitoare.
Dn acel moment nu am mai avut alge decat la nivel de pereti, slab dezvoltate, cu usoara tendinta spre green spot (dar le-am raclat+ajutor neritine). Apropo, cioatele sunt ninse cu oua de neritine.
Multumesc. In ceea ce priveste bolbitis-ul , s-a dezvoltat pornind de la o tulpina de 4 cm cu 2 frunze avand petiolul extrem de lung (gasita din intamplare intr-un petshop uitat de lume in urma cu 2 ani- ce sa faci, era o planta extrem de rara pe piata de vest a tarii). Legat de gazon inainte de tundere era chiar des-raportandu-ma la topirea efectiva pe care a suportat-o din cauza luminii insuficiente. In schimb a reusit sa se extinda destul de mult, cred, tinand cont de cele 2 luni si de fertilizantii folositi. Oricum va urma o intrebare/discutie pe aceasta tema la sectiunea Plante.
se pare ca am uitat intreaga procedura; reiau
galerie
Scuze pentru intarziere, dar in cele din urma am reusit sa-mi fac timp, sa selectez pozele facute de-a lungul timpului si sa le pun la galerie. Nu ma laud cu rezultatul muncii mele, se putea mai mult, cu mai multe conditii-dintre care cea mai importanta: mai mult timp alocat (asta nu vrea sa fie o scuza). Oricum, aceasta este evolutia surprinsa din octombrie 2007 si pana in februarie 2008- cu stagnari, coborasuri si suisuri:
[url=http://www.acvariu.ro/coppermine/index.php?cat=13115]
Multumesc pentru primire. Urmeaza pozele la galerie cu evolutia in timp si bineinteles 'ochiul critic' al impatimitilor in domeniu.
Salutare tuturor,
In primul rand imi cer scuze pentru prezentare si implicit postare tarzie, dar lipsa de timp, acuta in ultima vreme, si unele probleme de conexiune la net sunt explicatia.
Ma numesc Mircea, am 31 de ani si locuiesc in Cluj-Napoca (satmarean la origine).
Acvaristica e o pasiune mai veche, practicata la nivel elementar inainte de ’89, iar din 2004 la nivel de diy-cu toate consecintele de rigoare. Am invatat foarte multe lucruri de pe acest forum-in masura accesului liber pana la un anumit nivel- dar si de pe cel vechi, mai ales in perioada in care existau mai multe dezbateri (mai mult sau mai putin aprinse) cu multe/putine argumente. Oricum acele discutii au fost un stimulent in a cerceta si mai mult informatiile existente pe internet in acest domeniu.
Unul din principiile mele legat de experienta-invatare este acela ca fie te folosesti/accepti intr-o masura mai mare sau mai mica experienta obtinuta de altii, materializata scriptic, auditiv sau vizual, fie o parcurgi personal, cu toate consecintele ce deriva de-aici.
Concluzia anilor care au trecut si in care am practicat acvaristica la nivel diy este urmatoarea: poti sa incerci diferite tipuri de fertilizare diy (tipuri de sol, turba, etc), co2 la nivel de bomba, iluminare mai mult sau mai putin eficienta (becuri economice, etc), rezultatul se va incadra aproape intotdeauna in acelasi limite: un boom intial spectaculos care sporeste increderea in solutia incercata, urmata apoi de o goana continua in incercarea de a mentine ceea ce s-a declansat anterior (evolutie buna plantelor, chiar a unor soiuri mai pretentioase), goana determinata de scaderea nivelului de fertilizanti, co2 dizolvat, etc, avand ca finalitate un setup mediu spre mediocru, lupta continua cu algele de diferite tipuri, exemplare sterse de plante, timp pierdut aiurea, nervi, etc.
Aceasta expunere reprezinta punctul meu de vedere si nu se vrea a fi ‘’indrumar’’ pentru altii- fiecare este liber sa faca ce vrea, cu atat mai mult sa experimenteze.
Drept urmare, in toamna anului trecut am trecut la varianta echipamentelor dedicate acvaristicii, nu in totalitate, deoarece consider (tinand cont de experienta obtinuta ulterior de mine si de catre altii) ca nu toate produsele comercializate de diferiti producatori isi merita banii.
Asadar, la momentul actual am, printre alaturi de alte acvarii mai mici, 1 acvariu de 360 l brut (L=120cm l=60cm h=50cm), adica 310 l net, cu un sump sub el de 113 l brut, aprox 90 l net. Acvariul principal este prevazut cu 2 gauri de supraplin.
Dotari tehnice:existente doar in sump- incalzitor sera 300w, instalatie co2 butelie cu ph controller s.a.m.d (reactorul e diy-powerhead cu un capat de pet -pt dizolvare co2- si ciorap dama), pompa 1400 l/h pt urcarea apei in acvariul principal, iluminare 4 TLD 830 + 1 Osram Flora fiecare avand 120 cm lungime si prevazute cu reflector JBL;
Filtrare mecanica -2 straturi de burete coarse 5 cm fiecare, un strat de burete mai dens 2 cm.
Filtrare biologica: 5 l bioballs argila, 12 seturi de bioballs Hailea 26 mm, 6 kg de inele ceramica Hailea.
Fertilizare : substrat JBL Aqua Basis plus 10 l, JBL Ferropol, Sera daily drops 24h, nisip decorativ 2 mm-50 kg.
Parametri: ph 6,7-6,8, kh 2
Vegetatie: Mayaca Sellowiniana, Pogostemon helferi, Ludwigia glandulosa, Hemianthus callitrichoides sp Cuba, Nesaea pedicellata, Rotala nanjenshan, moss, Cladophora aegagrophila, 2 cioate mangrove (conform vanzatorului),
Fauna: Paracheirodon innesi, Paracheirodon axelrodi, Nematobrycon palmeri, Blue Emperor Tetra ( Inpaichthys kerri), Crossocheilus siamensis, Neocaridina denticulata sinensis "red", neritine.
Scopul prezentei mele pe acest forum: dobandirea de noi cunostinte in domeniu, impartasirea propriei mele experiente atat cat este acumulata (cu bune si rele)- in acord cu politica forumului.
Scuze pentru prezentarea lunga-dar mai bine acum, decat ulterior repetata in alte topicuri.
[/i]
 
Forum Index » Profile for mircea peres » Messages posted by mircea peres
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com