Lucian wrote:Am vazut ca cineva de pe forum bricoleaza la serie astfel de reactoare si la toate aplica solutia asta. Cei care cumpara sa fie atenti...
Cu ani de zile in urma am facut si eu o mantzocareala din asta fortat de imprejurari, am folosit un o-ring de garnitura normala pe un reductor de presiune.
Ochiometric erau identice. Fiind vorba si de presiune pusa de CO2 pe cauciucul normal a cedat sub 24 de ore Acelas lucru se intampla si in cazul descris de tine numai ca ne fiind vorba de presiune mai mica procesul este mai lent...apoi incet dar sigur o sa rasufle.
pai stiam ca tu esti unul din cei patiti. Parca era un Dupla, prima ta instalatie de CO2 cu controller pe care ai adus-o de prin Germania. S-a ciupit o garnitura parca, nu mai tin minte detaliile. Stiu sigur ca erai plin de cand ne-am intalnit a doua zi dupa eveniment .
Daca integrezi placa de titan in peretele de sticla nu mai trebuie sa faci modificari pe interior. Peretii interiori pot sa fie peste placa. Pe tine te intereaza doar ca placa sa fie in contact cu cat mai multa apa si nu conteaza ca este din compartimentul 1 sau 2 sau amandoua...
Ar fi o singura constrangere: sa fie pline cu apa
nu am avut si nici nu am vazut un astfel de sistem. Am cautat insa pe google si am gasit un filmulet care m-a lamurit:
bulele de CO2 care nu se dizolva pe traseul lor sinuos ajung intr-un clopot unde se acumuleaza si se spera ca se vor dizolva in contact cu apa. In general este bine ca apa in care s-a dizolvat CO2-ul sa fie intr-un curent de apa pentru a uniformiza in masa apei continutul de CO2. Deci este recomandat ca partea superioara sa fie in apropierea unui curent de apa.
ca sa-ti spunem unde mai intai trebuie sa intelegem ce. Deci ce sistem de CO2 ai sau vrei sa cumperi si mai ales ce sistem de dizolvare a codoiului are.
Cu imagini de genul asta m-am imbolnavit si-am darmat peretele.
O seara faina!
pai din asta imi esti... noi dadeam din gura pe la incepatori si tu ce faci? Tragi cu ochiul la saraturi mari? Pai frumos este...
Sa stiti ca in realitate bazinul arata mult mai bine. Poate un film HD sa se poata apropia cat de cat de atmosfera pe care o creeaza bazinul in ansamblu. Dupa ce iti mai trece imaginea de ansamblu incepi sa te uiti la amanunte si iar te pierzi.
Dragos, cand ne facem timp vin cu sculele si facem o sedinta foto de referinta aia mai batrani si obositi stiu cum merge treaba
Bine ai venit si sa sti ca cineva te va ajuta, daca nu schiar cel de sus macar noi, astia de jos...
Din perspectiva experientei personale iti spun ca un acvariu cu cat este mai mare cu atat va fi mai stabil si din punctul asta de vedere mai usor de pus pe picioare si intretinut. Este ca la televizoare: nu avem bani pentru diagonala cea mai avantajoasa sa urmaresti filme/meciuri/concerte Daca tot esti in santier si zona daramata este aproape de o surse de apa/ canalizare este momentul sa te gandesti la un sistem de schimb de apa la picatura. Corvoada cea mai detestata de majoritatea acvaristilor este schimbul de apa (canistre/furtune, etc.). Daca ai apa/scurgerea trasa sub bazin totul se face din fotoliu Daca ai dat doar o gaura in perete ca sa asezi acvariul ca intr-o fereastra de servit mancarea de la bucatarie, nu este o solutie buna. Acvariului trebuie sa ii pregatesti un spatiu tehnic unde ai filtrul extern, instalatia de CO2, etc.
asa ca revenim la sloganul emisiunii: "pozele vorbeste si nu ne minteste!"
stefanp wrote:@Lucian: In primul rand multumesc pentru interventie. Ma bucur sa vad in topicul meu inca un membru "batran" al forumului.
Referitor la robinet, nu stiu daca e pentru aer, nu am construit eu reactorul. Daca insa e pentru aer, cat timp crezi ca tine pana se roade membrana? Reactorul e proaspat, are doar cateva zile de folosire.
De asemenea, daca se roade membrana, inseamna ca ar trebui si sa curga apa nu? Adica as observa problema la timp...sau nu?
Eu nu am pus mana pe un astfel de robinet. Doar ca la o vizita de cafea pe care i-am facut-o lui GG am ajus sa vorbim de instalatia mea de codoi pe care tocmai o bricolam (mai bine spus reactorul care este asemanator cu al tau, numai ca eu am luat un T redus 16/22x4/6x16/22 si introduc codoiul pe furtunul de retur inainte de corpul filtrului aka reactorului ). Si eu cautam un astfel de robinet. Din ce am inteles de la GG este ca este pentru aer si are garnituri de cauciuc (nu membrana). Am renuntat si nici nu m-am uitat la el. Daca incepe sa-ti curga apa vei observa imediat, daca vei pierde CO2 vei observa mai greu, cel mult vei vedea ca iti scade inexplicabil presiunea (numarul de bule). daca cineva are poate ne lamureste cum sta situatia.
Am vazut ca cineva de pe forum bricoleaza la serie astfel de reactoare si la toate aplica solutia asta. Cei care cumpara sa fie atenti...
FLORINO wrote:sunt bune de ceva 840 osram pt acvariv astept pareri de la voi am un acvariu 60 litri iluminat 2x18w 1 830 philips 1 865 osram este bine sau mai trebuie un neon
In primul rand nu mai deschide mai multe topicuri pentru aceeasi problema. S-ar putea sa te consulte mai multi medici si sa gaseasca mai multe boli si nu o sa mai sti ce sa faci Eu zic ca ai lumina suficienta. Cand o sa mai experimentezi relatia dintre iluminat/fertilizanti/CO2, o sa mai renunti la cativa pesti (ai o suprapopulare a acvariului) si o vezi cum se tin in frau algele poti sa treci la un iluminat mai intens. Atentie si la timpul de iluminare.
Coloana mare de apa creeaza mari probleme la iluminatul zonei din fata. Pentru a realiza ceva de calitate vei fi tentat sa maresti iluminatul in acea zona dar din pacate nu se poate sa o facem pe zone inguste si va influenta si zona de mijloc/spate. Am citit ca pe afara pentru concursuri iluminatul acestor ze se face din lateral doar ca sa forteze acele zone.
Acum ca este facut, rezolvarea este sa faci substratul mai gros si poti sa cobori un pic nivelul apei in bazin. In felul asta poti pune sistemul de iluminat sprijinit direct de bazin dar vei avea probleme cu caldura
Din cate am vazut din poze, la difuzor ai un robinet metalic pentru aer prin care faci introducerea de codoi. Atentie ca din ce am discutat cu GG despre ele mi-a spus ca au garnitura de cauciuc in interior si pentru ca au fost facute pentru aer in mod cert cauciucul va fi distrus de CO2 in timp => pierderi.
am masurat placa mica care are: 202x200(205)x3 mm deci este un pic trapeziodala. A fost taiata la foarfeca ghilotina. Material titan pur Rezista la temperaturi inalte si substante corozive: prajesc paine, vinete si pe vremea lu' ceasca statea pe aragz cu zilele sa incalzeasca atmosfera, rezista si la saramura pentru ca soacra mea o pune in fiecare toamna in butoiul cu varza cu o piatra deasupra - si toate astea de peste 30 de ani este o piesa de istoria
dar Gandalf este marinimos el nu uita cu cata darnicie a fost servit, de un batran ursulet obosit, cu 'jde mii de tuburi de suc care au fost taiate si transformate in material filtrant pentru realizarea celui mai mare filtru extern de care auzisem noi (125 l). Hei ce vremuri... cred ca de atunci ai capatat un of pe sump-uri. Ti-a ramas imaginea tubuletelor taiate si a discutiilor interminabile despre sistemele de siguranta, prea-plin, relee, pompe ca sa nu inund casa A functionat cateva luni, insa zgomotul era prea mare ca sa fie tinut in dormitor...
Deci cu mine te-ai scos. Mai trebuie sa rezolvi inaltul comandament care trebuie sa vada la locul un accesoriu de nelipsit din bucatarie
Pentru a maximiza suprafata de contact apa/metal poti integra in intregime placa intr-o fereastra dreptunghiulara/patrata urmand ca lipitura sa o facem pe partea exterioara prin fasii de sticla Eu de aia caut placa mare care putea sa ocupe toata latimea bazinului...
Frumos proiect.
Atentie la spuma poliuretanica deoarece in straturi groase miezul nu polimerizeaza decat dupa o perioada mai mare de timp si nu prea este indicat sa intre in contact cu apa (in timp in zone mai putin rigide, zone nepolimerizate - sau ce proces o fi avand loc - cedeaza si apar gogosi de spuma care expandeaza) .
La astfel de proiecte un factor foarte important este curatenia si ventilatia foarte buna (de asta au mai mentionat si colegii mei).
Lumina necesara este chiar mai putin pretentioasa ca la acvarii, dar pot apare aceleasi probleme cu algele. Se aplica aceleasi reguli din acvaristica referitoare la ciclare si la schimburile de apa periodice pentru a scadea incarcatura organica si de nitratii care se formeaza.
Diseara, dupa ce imi beau paharelul de vin dupa ultima masa calda acasa o sa masor tabla exact. Mai scotocesc si dupa aia mare hmmm lipitura poate fi o problema. Trebuie sa faci teste. Asa la prima impresie eu ma gandesc sa facem o combinata nordului - doua lipituri paralele: un cordon de silicon pe interior (spre gaura) care va asigura macar o separare fizica de urmatorul cordon si un cordon de rasina epoxidica bicomponenta de lipt metal/sticla.
fishtecine wrote:Si acum alt capitol, cat de des schimbam apa? Stiu ca tu Sandu, ai instalatie de schimbat apa la picatura. De ce oare nu le e de ajuns plantelor ce le dam ca fertilizanti? Evident ca a observat toata lumea cum perleaza si cresc mai bine dupa schimbat apa, si nu e doar ca se reseteaza unele niveluri posibil prea mari de nutrienti si nu doar ca e mai mult oxigen solvit in apa de retea decat in acvariu. Mai e ceva sau mai multe cevauri. Bor, PO4, SO4? Fe, Cu mai usor asimilabil de catre plante? Voi ce credeti?
Eu cred ca principalu' scop al schimbului de apa nu e de a aduce nutrienti, astia sint in fertilizanti. Cred ca marele cistig al schimbului de apa e eliminarea reziduurilor, a materiei organice din masa apei. Se acumuleaza in timp si nu cunosc nici o alta metoda de eliminare in afara schimbului de apa.
mai are rolul de aducerea unor microcomponente in sistem.
Referitor la inaltimea de 60 cm mai gandeste-te. O sa ai mereu probleme din aceasta cauza. Ti-o spun din propria experienta, care am pornit cu un bazin inalt (65cm pentru discusi) si acum, cu toate ca am scazut mult nivelul apei, cand am bazinul plin de verdeturi regret in fiecare zi ca nu este mai scund (si am 6x54W Giesemann's Midday & Aqua Flora la 125 cm lungime). Cresterea de volum nu merita - pentru bazine dedicate cresterii plantelor.
Unul din baieti a cautat si nu a gasit tabla de titan. Celalalt inca nu a terminat de scotocit. La o adica (ce nu fac eu pentru tine ) renunt la tabla mea de prajit painea (care este mai mica ~20x20cm). Ca sa nu am probleme cu mancarea calda pentru urmatorul sfert de veac o sa am nevoie la schimb de o tabla din inox (atentie ca este groasa de 3-4mm ca sa nu se deformeze). Diseara sau cel tarziu maine o sa avem decizia finala.
De ce nu faci placa interioara cat tot spatiul interior al acelei camere? si daca raspunsul este da, de ce nu am face tot peretele din acelasi material? Toti se uita cum sa raceasca partea calda (ventilatoare, radiatoare cat mai mari), uitand ca ar trebui ca si cealalta suprafata sa fie cel putin la fel de mare.
hmmm trebuie sa caut la cine este o bucata de tabla de titan (avea cam 400x250x3mm) pe care prajam paine (ce sa faci, daca in tinerete am lucrat la un combinat chimic de cloro-sodice si titanul era singurul material care rezista la clorul gaz umed )