[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: Lucian
Forum Index » Profile for Lucian » Messages posted by Lucian
Message
Se poate cu orice, dar parca este pacat. Tu nu trebuie sa le faci pe toate odata. Le notezi, faci o lista de prioritati (sti tu importante/urgente/mai putin importante/NTH = nice to have). Incepi cu alea urgente si importante. Vei vedea ca in timp lista se lungeste si nu o sa ajungi sa le faci pe toate, dar macar te inveti sa incepi cu lucrurile cu adevarat importante.
Daca mai adaugi si o banda de autocolant negru care sa ascunda partea de deasupra luciului apei pana sub capac o sa arate si mai bine
daca nu ar fi poza as spune ca da. dupa ce am vazut poza trebuie sa mai tragi nitel de radiator si sa intorci lamelele la 90 grade, daca vrei sa mergi pe varianta cu sicane
In primul desen sunt mai multe pentru ca am pus eu mai multe. Vrei sa-ti fac si al doilea desen cu mai multe lamele ?
Varianta cu sicane are cel mai bun transfer termic. La solutia cu sicane, o conditie este ca sectiunea golului dintre lamele sa nu fie mai mica ca sectiunea furtunului de iesire (gatuirea se face intotdeauna in aval). Daca radiatorul este foarte "des" faci frezarile sicanelor la cate doua sau 3 lamele pana suprafata golurilor insumate corespunde algoritmului. Si sa nu uitam ca am plecat de la ipoteza ca marim sectiunea ca sa micsoram viteza apei
Gabriel wrote:...Ca sa existe un schimb termic bun intre placa de titan si radiator va trebui sa folosesti pasta termica [n-as folosi altceva]. Poate prins cu suruburi/nituri direct de placa de titan dar
cine-ti garanteaza etanseitatea? Este pasta termica inerta din punct de vedere chimic?? Este facuta sa stea in apa [sarata] un timp indelungat?

Koala, la grea incercare te-ai bagat
Nu stiu si nu am acum timp sa caut informatii si nici nu stiu rapid printre cunostinte pe cine sa intreb: cert este ca titanul se sudeaza (parca cu electrozi in flux - vazut in combinate chimice pe unde am umblat in tinerete), aluminiul se sudeaza (cu flacara oxi-gaz - vazut practic cand mi-am facut un cadru metalic pentru ruxac - nu radeti ca pe atunci cand apaream pe munte cu ruxacu' meu shmecher cadeau pe spate toti :rock. Se poate cerceta daca nu cumva se poate suda aluminiu de titan (flacara oxi-gaz cu aluminiu materia de sudura). Daca da, nu ne mai trebuie radiator ci doar lamele de aluminiu din care sa formam labirintul. Daca avem vreun inginer/tehnician "practicant" (nu din ala raspopit cum sunt eu :lol ne poate raspunde/ajuta. Sau poate este vreun student la vreo facultate tehnica si se duce la procesorul/asistentul de tehnologia materialelor si se da interesat de subiect => ia nota mare si de la noi o sa ia

Acum am vazut ce ai postat.
Koala wrote:...Usa din fata are geam fumuriu...

Usa de sticla poti sa o faci si fara rama de PAL. Sunt balamale BLUM speciale pentru sticla si arata mult mai bine simpla...
Eu gandeam ca radiatorul este o piesa pusa de placa si nu ocupa toata latimea cutiei. Acum ca ati pus asa problema putem sa gandim un labirint care sa forteze apa sa parcurga tot radiatorul. In acest caz radiatorul trebuie un pic "arangat" astfel incat sa se formeze labirintul. Acum trebuie luat in calcul pierderea de presiune si respectiv de debit. Din acesta cauza se poate face un by-pas cum ai facut la celalalt bazin astfel incat prin racitor sa treaca un debit mai mic.
Hai ca incepe sa-mi placa si sa ma convinga proiectul...
koala wrote:... ... nu vrei sa stii ce-mi alearga prin cap!

Te rog sa nu ne spui ca va interveni CNA-ul si ne inchide forumul
Gabriel wrote:... Daca folosesti un radiator cu aripioare va trebui sa il pozitionezi [fata de directia de curgere a apei] astfel incat apa sa ia contact cu toate aripioarele si pe [aproape] intreaga suprafata a acestora.

Eu as pune radiatorul sub un unghi mic fata de directia de curgere pentru a forta curgerea laminara.
Mai intai o sa prezint schita de principiu. Rama este mai mare decat acvariul, in spate, cu 36mm (provenea de la faptul ca distantierul initial era format din doua placi de pal 2x18mm=36mm). In acest spatiu incap lejer orice furtune, tevi, etc.
In spate este o placa de 10mm care inchide rama. In proiectul de executie veti vedea ca sprijinul de acvariu se face prin bucati de lemn. In realitate am pus cornier de aluminiu de 10x10mm. La fel placa de 10mm din spate care inchide rama a fost intarita cu cornier de aluminiu de 35x12mm - din poze se intelege mai bine.
Am pus si schita de taiere. Eu am luat 3 bucati de lemn 2000x300x18mm. Sunt si niste pozitii false puse sa mi le taie dar nu intra in proiect - vedeti tabelul din proiect si numerotarea de pe schita de taiere. Nu recomand decat pentru rama...
mihaio07 wrote:Pe mine m-ar interesa si valori standard pentru gh si kh.
La kh cel putin am vazut variatii destul de mari.

Nu exista un "standard" pentru valorile de KH si GH. Unele ape sunt calcaroase si dure si altele sunt foarte acide ci cu KH 1. Poti sa pornesti de la biotop/pesti si cauti parametrii apei sau pleci de la parametrii apei tale si cauti pesti/plante care se potrivesc.
Multumesc Dragos. Imi place sa pot impartasi cate ceva si altora.
Daca tot am pornit acest topic hai sa vorbim un pic si de capacul propriu-zis. Aici am gresit rau de tot. Obiectivele pentru el au fost:
- sa fie mai usor si mai manevrabil
- sa schimb iluminatul de la T8 la T5 (de aici a pornit propriu-zis toata aceasta tevatura)
- sa pot ridica capacul cu neoane fara sa scot si rama suportului (vechiul capac avea o jumatate din partea superioara prinsa de rama)
- sa pot accesa mai bine bazinul cand ridic capacul (la vechiul capac cand ridicam placa mobila ramanea in fata rama si dupa ce suportul este inalt, bazinul are 65cm se mai inatalta si rama cu vreo 8cm )
si mai erau cateva dar nu are rost sa le mentionez...
Drept urmare l-am facut din lemn (prima mare greseala)si cornier de aluminiu pentru a fi mai usor. Partea superioara este total detasabila (sunt doua bucati d lemn prinse intre ele cu o balama panglica). Partea din fata mai are prinsa si o fasie care are inaltimea de vreo 8cm cam pana la nivelul bazinului - mai greu de explicat dar din poze veti vedea despre ce este vorba. In acest fel cand ridic capacul in fata sunt la nivelul bazinului si am acces mai usor.
Am dat cu solutii protectoare lemnul, l-am dat cu lac si l-am invelit pe partile vizibile in autocolant la modelul mobilei (a doua greseala).
Din cauza caldurii lemnul de la neoane s-a curbat, cantul s-a desprins, autocolantul face basici din loc in loc pe unde se mai evapora umiditatea din lemn... un semiesec Trebuie sa schimb doar cele doua bucati care formeaza partea de sus a capacului. Acum caut sa gasesc o solutie. Un material promitator, cel putin teoretic, ar fi Alubond dar nu am gasit de unde sa cumpar o bucata de 1,5x1m...
Daca este cineva interesat pot sa postez si proiectul tehnic (schitele cu dimensiuni)...
La lucru la bucatarie si montajul in dormitor
Eu vad doar o singura posibila problema si anume ca viteza de scurgere a apei este mare si va face sa scada randamentul instalatiei. 'reacu mai tine minte termodinamica si mecanica fluidelor dar cert este ca randamentul de transfer termic la fluide in miscare scade proportional cu viteze fluidului. O posibila contracarare este sa scadem viteza de scurgere => o sectiune mare => cu cat maresti cutia se mareste randamentul. Totul este teoretic. Este posibil ca o marire de 10% a sectiunii sa mareasca randamentul cu 0.001 si bataia de cap este degeaba. Si nici nu putem sa marim suprafata de contact (era o alta solutie). hmmm si totusi daca la interior ai pune un radiator de aluminiu lipit si prins in suruburi de placa de titan? Tu nu ai utilizat aluminiul de frica ca fiind perete despartititor daca cedeaza iti iese saramura pe nas Dar acum discutam de un compartiment inchis. Cel mult va fi atacata si in timp de zeci de ani radiatorul va dispare. randamentul va scadea si stra, stra, stra nepotul tau te va injura un pic pentriu ca va trebui sa desfaca cutia
Oricum izoleaza cutia cu polistiren dupa ce ai terminat testele.

... dupa cum ai vazut sunt cu ochii pe tine.
Aproape toate magazinele de specialitate au si cioate/buturugi, crengi si crengute care mai de care mai din madagascar sau Amazon . De obicei se vand dupa marime ca si imbracamintea S, L, XL...etc. Atentia la material pentru ca unele, chiar de firma sunt sfaramicioase si sigur la apa se vor dezintegra repede.
Au si pietre dar pe astea le mai gasesti si la magazinele cu specific amenajari gradina sau la cele cu materiale de constructie (sparturi de piatra pentru pavaje, etc)
Am pus si o poza cu releul cu ceas. Este pentru montat pe sina DIN, are baterie care este garantata 6 ani
Si acum sa vedem ce a iesit.

Stiu ca exista si Arduino (studiem si problema asta) dar el va inlocui doar partea de comutatoare si ceas. In spatele lui tot vor sta o serie de relee, sigurante fara sau mult mai bine cu diferential.
Toate aparatele sunt puse pe o placa care este pe glisiere ca un sertar. In felul asta am acces facil la partea din spate cu cabluri si sigurante.
Releul cu ceas are doua canale care se pot programa separat, stie de calendar/iarna/vara si isi schimba ora automat si stie si zilele saptamanii astfel incat poti sa faci programe diferite in functie de dorinte.
Am ajuns la comutatoarele cu 3 pozitii deoarece nu am gasit la dimensiuni si preturi decente comutatoare cu 4 pozitii: on, off, T1 si T2. Din doua comutatoare cu 3 pozitii am realizat schema asta logica. Un tub de neon are 2 comutatoare. Primul din stanga are functiile de ON, OFF si leaga la comutatorul de selectie releu de timp T1 sau T2 iar comutatorul din dreapta are pe mijloc OFF sus T1 jos T2.
Daca vreau sa opresc un neon, indiferent la ce releu de timp este asignat actionez comutatorul 1. Tot din el pot sa aprind neonul corespunzator. Din comutatoarele din dreapta asignez fiecarui neon un program de functionare legandu-l la releul T1, T2 sau OFF.
Randul de jos de comutatoare sunt pentru lumina de veghe din capacul acvariului - un bec cu led care imita lumina lunii. al doilea intrerupator este pentru un neon din compartimentul tehnic al suportului acvariului iar celelalte doua sunt de rezerva (si estetica).
Din cutia cu conectori pleaca spre capac un cablu care are 9x0.75mm. Ele sunt cele 6 fire de faza pentru neoane, inca o faza pentru lampa de veghe, nulul si masa (la astea doua am legat mai multe fire pentru a avea rezistenta mai mica). Si langa cutie si sus am cate doi conectori cu 9 contacte astfel incat daca vreau sa iau capacul de sus, deconectez capacul de sus il cobor si il pot realimenta in camera cu un alt cablu echipat cu acelasi tip de conectori.
multam
Vartej sa fie, numai ca va stationa in apa dulce Imi trebuie sa plimbe apa prin bazin, sa o pot reorienta, sa fie mica si sa aiba gratar pe aspiratie . Daca sunt si de curent continuu si se poate regla debitul este si mai bine. Bazinul are 300l si ceva net.
PM pe unde sa ma uit sa vad ce se gaseste la noi pe piata sau daca nu se gasesc pe afara care trimit si in RO.
Nu am stat sa studiez schema , am crezut ca ai modificat proiectul doar ca placa sa nu fie in contact cu apa din alt compartiment.
Tu sti, tu esti proiectantul si mai mult beneficiarul. Eu sunt doar carcotasul barbos de serviciu
Pe la sfarsitul anului trecut m-am apucat sa-mi iau la resuscitat acvariul. Am descoperit ca dupa mai bine de un deceniu de existenta capacul a inceput sa se umfle (era facut din PFL). Am hotarat sa il refac si cu ocazia asta sa refac si instalatia electrica. Cerinte:
- SIGURANTA in lucrul cu apa/curent electric in instalatii neomologate si neetansate conform normativelor
- posibilitatea de a aprinde/stinge in orice moment orice sursa de energie din bazin (aici includ si prelungitoarele, lampile, alimentarea generala)
- sa am doua relele cu ceas (tot doua aveam si inainte dar din cele clasice la care daca se oprea curentul ramaneau in urma - oricum ramaneau in urma... si se stricau foarte repede)
- posibilitatea de a asigna oricare din cele 6 neoane unuia dintre cele doua relele cu ceas
- sa incapa in spatiul existent la fata (22x17cm)
- sa pot detasa capacul cu neoane de bazin
- sa pot conecta capacul cu neoane in afara bazinului

Proiectul a fost realizat cu succes si functioneaza conform cerintelor.
Va prezint mai intai schema electrica. Urmeaza poze si explicatii mai detalizate.


daca o descarcati si faceti zoom se va intelege mai bine
Poate cineva sa-mi spuna ce pompa este asta:
si din bazin nu intra in canistra peste 2 minute? Tu gandeste-te ca racesti un sistem nu o camera. Si daca suprafata cea mai mare este la bazin este OK.
 
Forum Index » Profile for Lucian » Messages posted by Lucian
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com