Message |
|
eu iti recomand Ceratopteris. Este rezistenta, creste repede deci consuma mult si poti sa nu o pui in susbstrat ci o lasi sa pluteasca daca nu te deranjeaza umbra pe care o va face.
Nu se poate sa nu gasesti acvaristi din Arad care sa te ajute sau sa nu gasesti pe acolo un magazin care sa nu aiba niste plante ieftine din cele indicate pana acum...
|
 |
|
Ultima varianta este cea mai buna (realizeaza apropierea de nivelul setat ca o unda care se amortizeaza). Varianta cu releu nu are este eficienta iar cea cu pornit/oprit in contratimp incalzitor/ventilator este cea mai ineficienta: racesc ca dupa aia sa incalzesc ca sa am ce raci in ciclul urmator
Sistemul se aplica foarte bine ori la racirea capacelor inchise de acvarii care se supraincalzesc chiar si iarna sau la ventilarea suprafetei apei bazinului pentru accelerarea evaporarii si implicit a racirii apei. Deosebirea esentiala dintre cele doua sisteme se face prinlocatia senzorului de temperatura. Atentie la hysteresis, pentru evitarea situatiilor in care sistemul intra intr-o stare de instabilitate.
Un astfel de sistem aplicat la incalzitoare este foarte economic deoarece poate ajunge la un regim de functionare continuu care acopera doar caldura care se pierde din bazin iar fluctuatiile sunt foarte mici. Sistemele de tip releu (ON/OFF) au un consum de energie mai mare. Un pic fortat dar este la fel ca si diferenta dintre sistemele de aer conditionat normale si cele cu Invertor
Facusem si niste diagrame de consum dragute si intuitive dar nu merge galeria si in alta parte nu le pun 
|
 |
|
Pentru a rezulta o grosime constanta la lipitura se recomanda introducerea unui fir de undita de 0.18-0.4 (in functie de grosimea sticlei) in doua locuri pe o lungime de lipitura, perpendicular pe cordonul de silicon. O schita sumara este mai jos.
--------|--------------------------------|--------
|
 |
|
Am facut o comanda si sunt foarte multumit de calitatea plantelor si a modului de ambalare.
Felicitari
|
 |
|
am vazut xifo rosu la Relu in magazinul Obor la subsol. parca erau 3 lei/buc...
|
 |
|
si daca te uiti pe site la sectiunea de link-uri gasesti o gramada despre guparezi...
|
 |
|
Greutatea teoretica a bazinului gol ~170kg (am considerat sticla de 15mm bazin de 200x60x60 si intaritoarele). Daca tot bagi un bag gros eu l-as face mai lat 70cm ar fi super... gandeste-te cum faci manevrele cu fetele acvariului ca au ~45kg bucata...
Atentie la constructia metalica. Chiar daca pare solida, problema este de curbarea (si nu uita sfatul: bare verticale la 50cm). Si o sa mai fie o problema la incarcarea punctuala a planseului => fa si jos un cadru din bare.
Este bine sa te gandesti si cum vei avea acces la el in interior si la toate mataraiele, asa ca atentie la inaltime (si acum dupa ~4 ani  :de fiecare data cand ma cocot pe scaunel sa fac curat in bazin sunt nervos: )
... si nu uita sa faci poze din cand in cand in diverse faze de executie
succese!
|
 |
|
akademik_79 wrote:
Ganditi-va ca gipscartonul se foloseste la compartimentari interioare, se foloseste la bai. Daca s-ar umfla cum spuneti sau ar mucegai ar da multe firme faliment, dar se pare ca afacerea merge brici...
Parerea mea am expus-o dar nu pot sa nu fac o remarca la cele de mai sus: Orice material este bun pentru a fi utilizat pentru ce a fost facut. Oare de ce nu se utilizeaza acest material pentru mobila, eventual chiar mobila pentru baie ( :p )? Oare de ce se acopera acest material cu alte straturi (tencuiala+vopsea, faianta, etc)? Oare ati vazut o placa de gipscarton umezita sau cu stratul de hartie exterior putin rupt?
...oare de ce imi bat capul?... experienta este mama invataturii... dar o alta zicala este ca daca nu inveti din gresile altora nu vei ajunge nicaieri niciodata... asa ca astept rezultatele ca sa pot invata 
|
 |
|
Si chiar daca nu ai filtru, in cazul in care schimbi pana in max 5% din volum zilnic, clorul "total" existent in unitatea de timp va fi foarte foarte redus si nu afecteaza pe nimeni (si se va stabiliza la o anumita cantitate, mica, deoarece el se va degaja continuu).
|
 |
|
|
 |
|
La preturile actuale 1 mc de apa rece este 15-17.000 lei ceea ce este infim fata de alte costuri ale acvaristicii.
Se schimba intre 10-200%/zi
Debitul nu se calculeaza ci se aproximeaza si asta destul de grosier. Poti sa faci si un calcul daca intr-adevar schimbi la picatura: reglezi un debit de x picaturi pe minut, dupa asta apa o redirectezi intr-o sticla de 1 litru si cronometrezi in cat timp se umple sticla. Aplici regula de 3 complicata si rezulta ca la x picaturi pe minut ai debitul de N litri/ora... Dar nu cred ca a facut-o cineva... Eu am 3 viteze: la picatura (regim permanent), la jet mic ( de doua ori pe saptamana cate 10 ore - se schimba ~100%), la jet mare (de cate ori curat substratul si las asa pana se umple bazinul).
Cat despre temperatura... daca citeai tot ce s-a scris pe site-ul vechi gaseai o dezbatere pe tema asta: cantitatea de apa introdusa in mod continuu este foarte, foarte mica (vorbesc de picatura nu de jet) comparativ cu masa apei din acvariu si nu poate schimba temperatura apei deci nu produce schimbari ale acesteia - putem sa o asimilam cu pierderea continua de caldura prin peretii acvariului crescand-o un pic => termostatul va functiona un pic mai mult :p .
|
 |
|
De ce iti trebuie neaparat cuartita? :o 
|
 |
|
Sau iti mai cumperi un incalzitor mai mic reglat special pentru noapte si il pornesti pe timpul noptii iar pe celalalt il opresti odata cu lumina :p
Oricum 300W pentru acvariul tau este mare - si asta pentru ca sunt proaste bimetalele... daca aveai Tronic sau alt incalzitor cu sonda de temperatura ar fi trebuit sa nu se vada diferenta.
|
 |
|
Mai fratilor, CO2-ul nu se baga la numar de bule  Nu exista formula care sa spuna la X litri de apa bagi N bule/minut :o
Se baga codoi pana iti ajunge PH-ul la cat vrei (masurat cu testere si urmarit o perioada de reglare si stabilizare PH - 1-2 saptamani, cu schimburi de apa, etc). Dupa aia ca sa urmaresti sa mentii cantitatea de CO2 constanta numeri bulele si mentii cantitatea de CO2. DAR asta doar ca daca mentii conditiile initiale... Atentie: asta nu va scuteste de necesitatea de a mai face teste din cand in cand... prin conditii initiale intra si plantele care daca vor creste si se vor inmultii pot consuma mai mult CO2, daca schimbati iluminatul se schimba conditiile de asimilare a carbonului => alt regim ...
Va rog sa nu mai dati sfaturi de genul "baga 2 bule pe secunda ca merge"
|
 |
|
Asa fara sa reiasa exact din ce ai descris tu banuiesc ca ai golit acvariul, ca sa poti sa-l cari si banuiesc ca noul proprietar a si spalat foarte bine filtrele... => DECICLARE. Sa schimbe foarte des apa (cel putin 30 litri/zi apa statuta minim 24 ore sau macar tratata cu vreun declorinator acum in primele zile daca nu are apa pusa la statut). Sa dea mancare foarte putina.
Neaparat sa mai dea din pesti ca din ce ai descris tu acolo este o amestecatura de pesti si toti sunt mari, mancaciosi si c...ciosi. 
|
 |
|
Poti sa desprinzi puii mai mari fara sa rupi tija. Daca vrei sa creasca mai bine/repede poti sa tai a doua tija abia aparuta.
|
 |
|
Am votat cu nu si la repezeala vreu sa dau cateva explicatii:
- capacul trebuie sa indeplineasca cateva calitati dintre care enumar doar: sa reziste la umezeala si sa fie usor de manevrat. Aceste calitati nu le indeplineste rigipsul.
Rezistenta la umezeala: chiar daca este din cel verde zis si rezistent la umezeala, este vorba de umezeala din zidarie nu de umezeala directa. Oricat vei incerca sa il acoperi ce vei face pe muchii??? Iti spun eu sigur ca te vei chinui sa "acoperi" porozitatea acestor zone...
Usor de manevrat: un obiect zic eu ca este usor de manevrat atunci cand stiu sigur ca este construit bine si rezistent si oricum il apuc si il manevrez nu cedeaza... Eu personal nu prea vad cum o sa tina imbinarile. Si daca sti ca nu prea tin ce vei face: in loc sa il manevrezi singur, de frica sa nu se rupa, vei apela sa te ajute si altcineva...
Sa discutam si de capac rabatabil si balama? Pai cedeaza in timp cele prinse in lemn dar cele prinse in 10mm de gips...
La prima vedere pare o solutie ieftina si usor de facut. Dar pentru ce o fac? O fac sa ma tina si sa-si serveasca scopului. Si daca repet de 10 ori ceva usor de facut mai bine fac o singura data ceva mai greu... Stiu ca este greu de acceptat dar totusi vorba ca suntem prea saraci pentru a lua lucruri foarte ieftine se aplica de multe ori si in acvaristica...
Fa un calcul cat ar costa sa faci capacul din PAL. Faci schita, faci necesarul de placi care rezulta, mergi la un deposzit de materiale de constructii care face si taieri cumperi PAL-ul ei il taie si il cantuiesc, vi acasa si strangi 30 de holtzsuruburi si este gata... Ei bine, da, mai trebuie sa cumperi balama, corp neon, fire, etc. dar astea le-ai fi cumparat oricum...
(spre exemplu Darell cu avantajul ca sunt mai ieftini dar nu poti cumpara decat foaie intreaga sau Bricostore parca care este mai scump dar vinde exact cat vrei)
|
 |
|
daca ne promiti ca ii ti maxim 3 luni si discusii nu au mai mult de 5-6cm si schimbi zilnic apa (chiar si mai putin dar zilnic) merge dar...
cu conditia ca acvariul pe care-l faci sa fie mai mare  este putin 220 litri pentru 10 discusi  Cel mult ii ti pana mai cresc un pic ii selectezi si mai dai din ei...
|
 |
|
Mai ieftin racesti incaperea (18 grade este foarte posibil de mentinut) iar apa rece nu cred ca ii creaste temperatura peste 20 grade vara mai ales daca ai debit constant si nu se incalzeste pe teava instalatiei...
|
 |
|
Gasesti robinete cu bila din plastic la magazinele Gardena...
Se pot utiliza si robinete normale din inox (cred ca esti constient prin cate vane trece apa pana sa ajunga la tine...) dar sunt grele si greu de manevrat cand sunt racordate la furtune in ambele capete.
|
 |
|