Message |
|
Planteaza cativa Echinodorusi. Cresc mari si pestii pot sa inoate in jurul lor fara sa se poata scunde vederii avand senzatia de protectie. Poti sa mai pui nymphaea lotus si niste plante plutitoare. Pui un substrat simplu neaditivat (si nu albastru  ). Pentru plante poti folosi bile de la JBL. Un lemn, o piatra decor... Da drumul la acvariu cu ce este mai sus si lasa-l la ciclat. Dupa aia vei avea timp berechet cu discusii in bazin sa plantezi, sa schimbi decorul, etc. Bazinul trebuie sa fie stabil
Ceea ce vor aprecia discusii tai va fi schimbul masiv de apa zilnic. La crescatori ei scot apa pana raman discusii culcati pe o parte  Daca ai putea sa-ti faci o instalatie de schimb apa la picatura vei putea schimba cata apa vrei. Nu stiu cum este apa la voi, daca o combina cu clor/cloramina daca pune sulfat de aluminiu, etc.. Macar fa-ti o instalatie de filtrare cu doua filtre unul mecanic si unul cu carbune activ si apa de schimb o treci pe acolo - vezi poza de mai jos.
|
 |
|
Cu ce masori asa de precis NO3-ul?
Raportul PO4/NO3 poate sa varieze mai ales la acvariile plantate full. In primul rand acest raport poate varia intre 1/8-1/12 fara probleme sau ma rog in functie de preferintele unor "mironosite". In al doilea rand este o mare problema - la ce ne referim: la concentratiile pe care le adaugam (pe asta merg cei care "prepara" solutii unice), la concentratiile din bazin dupa ce adaugam nutrientii (si atunci cand/cum facem masuratorile, la cat timp de la adaugarea nutrientilor) sau la o concentratie pe care o vrem ca o medie tinand cont de cat consuma plantele in intervalul la care adaugam nutrientii si tinand cont de concentratia din fiecare componenta masurabila ramasa in bazin (eu pe varianta asta merg).
|
 |
|
Te rog sa nu mai certi pe nimeni  (asta se intelege din scrisul cu litere mari).
Este o comunitate deschisa si fiecare ajuta, isi da cu parerea cand vrea si cum poate.
P.S. Am o vorba pe care o spun la niste cursuri pe care le mai tin: "Nu te astepta ca oglinda sa-ti zambeasca daca tu te strambi la ea" 
|
 |
|
deja faci prea multe miscari si nu vei descoperi cauza. Iti recomand sa revi la starea initiala fara alte modificari. Astepti o saptamana si vezi daca situatia continua sau nu. Daca ea se opreste inseamna ca a fost de la replantare si/sau aspiratie si/sau schimb apa (un test al apei de la chiuveta ar fi necesar primavara/toamna cand incepe sa se topeasca zapada si/sau sunt ploi abundente), daca nu trebuie sa cauti alte cacuze care au dus la dezechilibru. Vezi daca apar semne si in alte parti decat la frunzele noi si la ce plante.
|
 |
|
dupa 2 saptamani. De ce sa-i chinuim 
|
 |
|
Lipsa luminii te scapa de vreun necaz cu algele in aceasta perioada in care dezechilibrele le sunt favorabile. Adauga in fiecare zi cateva graunte de mancare ca si cand ai avea 1-2 pesti si asta timp de o luna 
|
 |
|
Incearca un tratament cu apa oxigenata (10ml/100litri) dar scoate corydoras daca ai pe acolo.
|
 |
|
Numai intreruperea iluminatului nu te scapa de alge. Daca nu iti mor plantele in 3 zile de intuneric, crezi ca mor algele care sunt mult mai rezistente 
|
 |
|
Incearca mai intai cu apa oxigenata. Plantele nu au nimic dupa 3 zile de nori grosi
Degeaba incerci echilibrarea nutrientilor, pana nu scapi de alge.
Amandoua tratamentele (si mai ales cel cu eritromicina) cam distruge cultura bacteriana, deci o cam iei de la capat cu ciclarea. Ordinea insa ramane: scapi de alge, ciclezi acvariu si dupa aia discutam de nutrienti si altele. 
|
 |
|
Bine ai venit!
Sa sti ca nu esti singurul acvarist de-o viata, dar tehnologia a evoluat doar pentru a ne incurca - eu spre exemplu am inceput acvaristica cu un dispozitiv foarte evoluat care facea si lumina si caldura: un bec scufundat pe jumate
|
 |
|
In mod cert discusii nu vor face promenade pe malul raului si nici nu vor trece podul
parerea mea: un acvariu trebuie sa fie un "coltisor" de natura. Stiu ca este treaba de gusturi dar ne-ai cerut parerea
In rest discusii se simt bine intr-un acvariu plantat. Plantele trebuie sa creeze zone de trecere si nu zone compacte de dimensiuni mari. Trebuie sa alegi plante care sa reziste la temperaturi mari si fara fertilizanti pentru a putea sa pastrezi o apa cat mai curata si fara chimicale. Trebuie sa-i alegi companioni pasnici.
|
 |
|
Poza nu este prea clara dar acolo se pare ca ai Cianobacteria. Apare in general din cauza unei concentratii prea mari de PO4.
Cureti manual algele si faci un schimb de apa de 50%, incearca sa mentii ph-ul pe la 6.5-6.6, opresti EL proFito dar poti sa pui in continuare EL Carbo
De acum inainte sunt doua metode:
1. tratament cu apa oxigenata - 10ml la 100litri o data pe zi. Tratamentul il faci 3 zile la rand. Scoate beta din acvariu pe perioada tratamentului cu apa oxigenata. Iluminatul la jumatate.
2. Tratament cu Eritromicina. O capsula 500mg/100 litri o data pe zi 3 zile la rand. In aceste 3 zile opresti lumina de tot (dupa care reincepi cu iluminatul dar micsorat la ~0.5W/litru pana acvariul este ciclat complet si stabilizat).
Dupa cele 3 zile mai faci un schimb de 50% apa.
Procesul de ciclare al acvariului nu a fost complet. Ai inceput prea devreme cu pestii, lumina prea puternica si fertilizarea. Unii scapa, altii trag
|
 |
|
Bine ai venit!
Aici pasiunea topeste distanta - sunteti acasa.
|
 |
|
Fa un schimb de apa de 30%. NO3 ar trebui totusi mentinut sub 75ppm in perioada asta. Atat timp cat adaugi amoniac (poti adauga o cantitate mai mica 1ml) si mentii NO3 la valoarea de 40-75 presiunea pe bacterii este maxima
Dupa schimbul de apa refa masuratorile la 12 ore. Daca nu a scazut NO3-ul mai fa un schimb de apa (la 24 ore dupa primul schimb) corespunzator diferentei observate. Dupa asta continui procedura.
Poti sa incepi sa faci schimburi regulate de apa in cantitati mai mici pentru a mentine NO3 in jurul valorii de 50ppm.
Prin faptul ca iti creste cantitatea de NO3 arata ca intreg lantul de procese s-a pornit si trebuie doar mentinute conditiile dezvoltarii culturii de bacterii.
|
 |
|
Nu te grabi cu reglajele. Ph-ul nu se schimba foarte repede. Reglezi un numar de bule/minut, astepti 12/24h si dupa asta mai faci un reglaj mic, mai astepti iar 12/24 ore. La inceput in acvaristica toate aceste asteptari sunt foarte grele, dar numai asa iti vei invata micul biotop si il vei putea stapani, regla si indrepta spre ce vrei 
|
 |
|
este bine si cat ne-ai aratat. Am tras concluzia ca esti hotarat si asta este bine.
Noi suntem la fel de hotarati  : prin apropiere nu ai o sursa de apa curenta? Dar o canalizare nu exista
Ceva asemanator (dar sarat  ) gasesti aici . Asemanator in sensul in care are vedere din doua parti.
Cand proiectezi sistemul ai grija sa prevezi intr-o laterala sau in amandoua trecerea intre suportul acvariului, care va contine filtre, intrerupatoare, etc. si capacul acvariului - unde trebuie sa alimentezi lampila, sa intre in acvariu absorbtia si refularea pompelor, sonde, etc. Aceste treceri ar fi frumos sa fie mascate...
|
 |
|
Super proiectul
Cu acele "coaste" ai stabilizat relieful pe o directie. Mai trebuie stabilizat si pe directia opusa. Cred ca acele distantiere le poti transforma in stabilizatoare pe directia opusa, avand si ele o inaltime variabila care urmeaza curba de nivel. Nu stiu daca m-am facut inteles. Cred ca tu vrei sa stabilizezi pantele pe aceasta directie cu acea plasa sau ea era doar pentru HC?
|
 |
|
Nu ca ii am la inima pe majoritatea vanzatorilor din magazinele de profil, dar in cazul de fata sa nu dam cu parul totusi  Eu am trecut prin Hornbach acum o saptamana pentru alte lucruri si am trecut pe la zona cu acvaristica. Am vazut cateva plante pe care le stiam ca nu sunt pentru acvarii. Am intrebat-o pe doamna de acolo (de test) cat costa planta si ce stie despre ea si mi-a spus ca nu este o planta pentru acvariu ci doar pentru paludarium... Daca cineva a cerut da-mi 2 bucati din alea si una din aia si fuga acasa sa nu se mire.
|
 |
|
Severus wrote:
Lucian wrote:De aceea debitul se regleaza prin strangularea refularii.
Ce draq sa mai strangulezi, ca daca ai pus un reactor CO2 "tip bitanu" sau un sterilizator UV-C ai cam terminat debitul de la filtru.
Cred ca ideea se poate aplica numai cand pompele (filtrele externe) sunt alese din start cu mult peste necesitatile acvariului.
Era doar un exemplu generic  Poti sa vrei sa micsorezi debitul unei pompe. Un exemplu este chiar si la lampa cu UV, care ca sa aiba randament trebuie ca apa sa aiba o anumita viteza ca sa stea destul de mult ca sa se bronzeze  si atunci poti sa mai reduci debitul sau vrei sa faci un filtru in pat fluidizat si nu vrei sa cumperi o alta pompa si deci....
Severus wrote:Daca se stanguleaza absorbtia exista un risc destul de mare sa se arda motorul pompei, cu atat mai mult cu cat motoarele de la pompele speciale pentru acvariu sunt de 2-3 ori mai mici decat motoarele pomelor folosite in mod uzual (ex: alimentari cu apa, instalatii interioare/termice etc).
Chiar ma si intreb (la modul cel mai serios) cum au fost determinati parametrii acestor pompe.
Dar si inaltimea de pompare si/sau debitul este de tot de atatea ori mai mic... Calculul este foarte simplu. Au trecut 'jde ani de cand nu am mai proiectat pompe... datele de intrare sunt randamentul tipic al fiecarui tip constructiv de pompa, debitul necesar si inaltimea maxima de pompare => puterea teoretica necesara. Se proiecteaza camera pompei (la care punctul cel mai sensibil este forma partii de iesire) si se face prototipul pe care se testeaza caracteristicile, se ridica curbele. Motorul la prototip este unul la care se pot schimba caracteristicile in jurul celor calculate. Se mai modifica proiectul, se valideaza si in productie...
Ele doar par mai mici si mai putin fiabile deoarece lucreaza intr-un regim favorizat: intr-un fluid de racire. Daca stam insa sa ne gandim, o pompa de acvariu lucreaza in regim non-stop ani de zile, fara gresare, schimbare de "carbuni" si alte mentenante  Cele mai multe decese sunt din cauza imbatranirii si  a pieselor de plastic.
CALINDAN, hai ca am deviat mult de la canistra si tema ta 
|
 |
|
primul pare mai mare si in cazul de fata (ca si in altele  ) mai mare => mai bun  .
In general, la pompele echipate cu rotoare cu paleti/pale, nu este indicat sa strangulezi absorbtia. De aceea debitul se regleaza prin strangularea refularii.
|
 |
|