@Calin: intradevar, problema despre care intrebi tu e una extrem de spinoasa si m-am gandit mult la ea. Din pacate sunt si eu patit...
Nu stiu daca am acoperit toate variantele "rele" - cred ca asta e imposibil

- dar am incercat sa rezolv cat mai multe dintre ele. Le iau pe rand:
- blocarea overflowului din bazinul mare: teava de backup din Bean animal ofera suficient de multa siguranta in caz ca se infunda celalalte doua. E dimensionata la d=32 in timp ce returul din sump il fac la d=25
- colmatarea ciorapilor de prefiltrare: compartimentul e gandit in asa fel incat apa, daca nu mai reuseste sa treaca prin ciorapi, sa poata trece pe deasupra in compartimentul urmator. Inaltimea peretelui lasa sa treaca pe deasupra lui 12.000 litri/ora, debitul teoretic al pompei de recirculare.
- toti peretii despartitori merg ca inaltime descrescator, de la intrarea in sump spre iesire (in caz ca se infunda ceva pe jos apa sa poata trece pe sus). Din volumul brut total al sumpului de aprox 320 litri, doar 60% este plin cu apa si materiale filtrante. Mai raman in jur de 120 de litri liberi, "de rezerva".
- ajungem la pompa: daca pompa se defecteaza (sau se opreste din lipsa de curent), cei 2 cm de apa din display care stau deasupra nivelului dat de pieptene datorita pompei (aprox 43 litri) vor ajunge in sump - loc suficient. Cele 2 tevi prin care fac returul din sump sus in bazin sunt scufundate la 2 cm sub nivelul apei (ca sa nu fie pericol sa traga apa prin efectul de sifon la oprirea pompei) si au si rol de oxigenare prin valurirea apei. Am si o pompa de rezerva in caz de nevoie.
- deocamdata orificiul de overflow din camera sumpului este acoperit cu capac si nu fac schimbul la picatura, chiar daca instalatia e functionala, tocmai din cauza ca am stresul asta cu pana de curent... In caz ca s-ar opri curentul as pierde prin overflowul sumpului cei 40 de litri de apa veniti de sus si pompa ar ramane pe uscat. Nu am mers pe ideea de a pune o electrovalva normal inchisa pe iesirea sumpului pentru ca nu-mi place ideea ca evacuarea apei de acolo sa se poata face doar daca exista curent electric la retea. Problema o rezolv astfel: senzor de nivel cu plutitor in sump, cu nivelul la 2 cm sub gura overflowului. Sa zicem ca se ia curentul, in sump vin cei 40 de litri de sus iar acestia se pierd la canal prin overflow. Vine curentul, pompa incepe sa bage sus iar nivelul apei in compartimentul pompei incepe sa scada. Plutitorul deschide o electrovalva (de masina de spalat

) prin care se completeaza rapid apa din camera pompei, la presiune mare. Cand apa s-a ridicat plutitorul opreste electrovalva, etc. Montajul asta din urma e gata, probabil maine il voi monta, moment in care voi putea sa scot capacul de pe overflow si sa dau drumul la schimbul la picatura full.
- trecem la oxigenarea apei: in marginea din stanga, unde intra apa cu presiune de la pompa din sump am spus ca se produce o valurire destul de mare a apei. Efectul este dublat de o pompa de valuri de 12.000 litri pe ora, orientata si ea spre suprafata apei. Tot pe marginea asta, la jumatatea inaltimii peretelui am un powerhead de la un filtru Eheim care face curent puternic pe linia mediana a bazinului. Echipamentele astea doua si doar ele sunt legate la un UPS de 700 VA (aprox 400W) care asigura cam 1h autonomie la cei 50W cat au cele doua pompe. La jumatatea bazinului mai am o pompa de valuri de 8.000 l/h, 15W consum care sta si ea singura pe un alt UPS de 700 VA. Am facut test cand am reorganizat sumpul, doar cu cele 3 pompe de valuri in functiune pestii au stat ok de vineri pana luni cand am repornit filtrarea.
- pompa de retur din sump este si ea singura pe un al treilea UPS.
- restul de echipamente: termometre, incalzitor, lumina stau conectate direct la retea.
Deocamdata "alertele" de curent picat pentru cand nu-s acasa mi le da un server NAS, conectat direct la priza unde-i unul din UPS-urile acvariului si la net, monitorizat din afara. Primesc mail/SMS atunci cand pica curentul si nu mai e NAS-ul online. Deocamdata ajuta, pana oi da drumul la Arduino cu toate cele...