Message |
|
M-am decis sa incerc metoda cu intunericul total, ca solutie contra fuzz algae.
Ce ar trebui sa fac:
Schimb (masiv, pana-n 50% din apa) inainte si dupa black-out ?
Sa tai si sa scot din acvariu toate frunzele care sunt acoperite de alga ? Sau, in cazul black-out, pot disparea atat algele de pe sticla si substrat, cat si cele de pe frunze ?
CO2-ul pare evident ca trebuie oprit pe perioada intunericului.
Dupa cele 3-5 zile cat intentionez sa tin acoperit acvariul, ar trebui ca luminile sa revina treptat, in timp de cateva zile, sau aprind toate trei tuburile odata, ca si pana acum ? Si CO2-ul la fel ? Si fertilizarea lichida(Tetra Plantamin), care acum e intrerupta ?
In general, black-out necesita anumite masuri de precautie de care ar trebui sa stiu ?
Mai bine sa radeti voi de niste intrebari banale, decat sa fac eu vreo prostie.
Va multumesc.
|
 |
|
Deci, la wet&dry, daca s-ar echilibra foarte bine cantitatea de apa ce intra cu cantitatea de apa ce iese, un echilibru foarte apropiat de cel existent in canistre, atunci mare parte din eventualele probleme s-ar rezolva, nu ?
|
 |
|
Am o curiozitate legata de functionarea canistrelor, in special etanseitate si siguranta.
Filtrele wet&dry au nevoie, pe tur, fie de (Dual)OverFlowBox, fie de gaura prea-plin in peretele acvariului pentru a evita dezamorsarea; pe retur, teava trebuie pozitionata astfel incat la oprirea pompei (ex.pana de curent electric), apa din acvariu sa nu inceapa sa fie trasa toata inapoi in vasul-filtru (sump) si de aici pe podea cu destinatia imediata: vecinii de dedesubt.
Nu stiu daca e cea mai completa exprimare, dar am citit cate ceva despre aceste wet&dry, planuind si eu unul pentru urmatorul acvariu, clar este ca trebuie destule masuri de precautie (gaura, OFB, in general pentru turul-returul apei).
Pe de alta parte, din ce stiu eu despre canistre, astea au doua bucati furtun: tur si retur, care intra direct in acvariu; fara overflowbox, fara gaura de prea-plin, etc. Si totusi, daca pompa din canistra se opreste, apa nu va fi trasa toata din acvariu, turul nu se dezamorseaza, iar la pornirea pompei, filtrul-canistra isi va relua functionarea, fara ca posesorul canistrei sa intervina in vreun fel.
Sunt eu in eroare sau intr-adevar asa functioneaza canistrele ?
Daca e corect ce am scris mai sus, atunci care e sistemul de siguranta al acestor filtre (canistra) ? Ar fi interesant de aplicat acest sistem la un filtru wet&dry, deoarece ar elimina nevoia OFB-ului, gaurii in acvariu s.a. specifice wet&dry-ului.
Probabil ca nu se poate (altfel ar fi existat altii inaintea mea care sa modifice wet&dry-urile...), cu toate astea sunt curios care sunt sistemele de protectie ale canistrei.
Va multumesc.
|
 |
|
Am scos gelatina din frigider. E inchegata foarte bine, dar are si foarte multe bule de aer.
Ma gandesc sa fac alta, ca sa nu ajung sa numar bule de aer impreuna cu bule de CO2
|
 |
|
Bubble-counter-ul nu e punga, ci acea parte componenta a setului de perfuzie care chiar asa se numeste: picurator.
Concret, e un cilindru micut din plastic, destul de rigid.
Eu am preferat sa-l folosesc pe asta, altii folosesc seringi, dar tot aia e.
O sa incerc cu un sfert de cub drojdie, in loc de granule.
Difuzia in apa:
filtru intern Aquael-Fan2.La iesirea (returul) acestuia are un teu de plastic de unde i-am scos furtunul care tragea aer si am bagat furtunul de la CO2.
Totusi, apa din bubble-counter n-a fost trasa niciodata de filtru.
Mai vedem ce si cum.
Ms.
|
 |
|
Ms.
Cratita e deja pe foc...
La prima incercare n-am avut totusi chiar atata spuma, era de vreo 3-4 cm, deci fara sa iasa din sticla.
Am o combinatie din toate: sticla sub nivelul acvariului, dar cu supapa de sens cica ar fi din aia pentru instalatiile de CO2. Legatura dintre sicla si bubble-counter(picuratorul de perfuzie) este cu furtun de perfuzie, iar catre acvariu este cu furtun de aer, de la pet-shop.
S-ar parea ca trebuie totusi multa rabdare...1 bucata zi ! Eu ma asteptasem sa porneasca nu chiar instantaneu, dar intr-o ora, maxim 2 ore sa vad...clabucii de co2
Ms.
|
 |
|
Am incercat reteta de drojdie cu gelatina, dar n-a mers cu ma asteptam: ieseau prea multe bule dintr-o data, si la intervale mari de timp.
Reteta e aceea prezentata de dalles; neavand timp sa experimentez, am respectat intocmai cantitatile si "procedura" descrise.
Dupa ce sticla cu gelatina scoasa din frigider a ajuns la temperatura camerei, am luat un vas si am incalzit 2.5 cani apa in care am dizolvat drojdia si apoi am turnat zeama asta peste gelatina. Am asteptat ore intregi si, pentru ca nu s-a intamplat nimic, am deschis dopul si i-am turnat drojdie; abia dupa "miscarea" asta au inceput sa apara bulele asa cum am aratat la inceput.
Deci, ca sa ma apropii si eu de acea linearitate despre care se vorbeste la gelatina, ce sa fac ? Trebuie "activata" drojdia cu cativa stropi de apa si eventual ceva zahar, turnata in sticla si abia apoi sa pun restul de apa calda(cele 2.5 cani din reteta) ?
Din pacate, pretul instalatiei de CO2 cu butelie si tot restul depaseste cu mult bugetul, asa ca fie renunt la CO2, fie incerc sa ma descurc cu drojdia.
Va multumesc.
|
 |
|
Osram fluora o sa incerc. Cand voi ajunge in Iasi, asta fiind cea mai apropiata locatie; sau varianta unei comenzi pe .net.
Co2, o sa mai fac o incercare astazi. Prima bomba, reteta cu gelatina, imi dadea o data la aprox.10 secunde bule de CO2...fara numar, asa ca am renuntat, probabil gresisem ceva la compozitie. Azi, dupa ce ajung acasa fac o alta "mixtura" producatoare de CO2 (gelatina e deja in frigider, lasata la inchegat/intarit).
De vreo 2 saptamani am indesit schimburile de apa. Inainte erau 20-30% la saptamana, acum sunt cam 10% de 2-3 ori pe saptamana.
Sa vedem ce voi obtine cu aditia de CO2 si schimbarea tubului/tuburilor.
Ms.
|
 |
|
Mosu a spus ca ar trebui umblat (si) la lumina.
Este rugat sa detalieze; eu ma gandesc totusi sa pastrez 2 tld830 si al treilea sa fie inlocuit de...Osram Fluora ? Aqua Glo ? O precizare: cel putin deocamdata nu ma intereseaza tuburi/lumina care sa evidentieze culorile pestilor, asa ca astept recomandari cu orientare spre plante.
Sau, va rog, sugerati alta combinatie decat TLD - osram/aqua glo propusa de mine.
"(si) la neoane"...asta ce inseamna ? Ca nu-mi vine in minte decat numarul de pesti raportat la capacitatea acvariului si chestiuni legate de substrat. Deci, rog si aici sa detaliati.
Multumesc.
|
 |
|
Da, acvariul primeste si lumina naturala pe toata latura mare spate, dar nu bate soarele pe el. Distanta intre fereastra si acvariu e de aprox. 1.5-2 metri.
Inainte aveam laterala mare spate acoperita cu un autocolant.
L-am dat-o jos ca sa vad ce se intampla cu plantele. Cel putin limnophila s-a bucurat de aceasta schimbare. Algele erau si inainte de a da jos autocolantul.
Totusi, se pare ca n-am incotro, deci o sa revin la autocolant.
Va multumesc.
|
 |
|
Acvariul e pornit din octombrie 2007.
Acum 2 saptamani am inlocuit daylight-ul cu tld830.
De vreo 2-3 zile am pus si al treilea tld.
Algele sunt de cateva saptamani.
|
 |
|
Inh acvariu sunt 3 scalari si 2 corridoras
|
 |
|
OK...sau nu.
Ati avut ? Cat de greu/cum se scapa de ea sau cum se tine sub control ?
O sa (mai) citesc desigur si articole legate de alge, dar dati si voi un sfat, o parere, va rog. (100 litri net, 3*18wTLD830, substrat pietris in care JBL 7 Balls, 3*echinodorus bleheri, multe valisneria, criptocorine, 2*limnophila; azi vreau sa bag pentru prima data CO2 produs din sticla drojdie+gelatina)
Multumesc.
|
 |
|
Ok.Va fi CO2 in apa; imediat ce soseste valva antiretur, incep sa "mesteresc"...
Intrebare: ca si difuzor de CO2, cat de (in)eficient este filtrul Aquael Fan2 ? Ma gandeam sa introduc CO2 pe intrarea de aer, asa cum scrie de altfel si in instructiunile de utilizare ale filtrului.
S-a tot scris despre reactoare/diffuser-e, dar despre avantajele/dezavantajele filtrelor cu air-intake pe post de difuzor, mai putin.
Comparatii filtre interne - alte dispozitive de dizolvare a CO2(diy sau de firma) ar fi binevenite. Spre exemplu, clopotul de la Tetra Optimat, care pare sa nu fie prea eficient, cel putin daca nu i se aduc modificari.
Va multumesc.
|
 |
|
|
 |
|
P.S.: acvariul gazduieste 3 scalari si 2 corridoras
|
 |
|
Salutare.
Am citit cate ceva despre substrat, fertilizanti lichizi, CO2, necesar de lumina, etc., dar avand in vedere cunostintele voastre practice, va rog sa-mi spuneti si mie daca se justifica aditia de CO2 intr-un acvariu de 100 litri net, care are ca substrat doar pietris de 0.3-0.8 cm, dar cu JBL 7 Balls, iluminat cu aprox. 0.5 w /litru, adica 2*18 w TLD 830 si 1*18 w Daylight (care foarte curand s-ar putea sa fie inlocuit tot de un TLD830), pentru urmatoarele plante:
- 3 echinodorus bleheri
- 2 fire de limnophila
- 1 criptocoryne, nu am avut timp sa vad de care, abia am primit-o
- multe fire de valisneria
Sau mai bine sa ma gandesc la CO2 numai dupa ce voi avea lumina watt/litru si substrat special pentru plante (Sera, Tetra, etc.) ?
Va multumesc.
|
 |
|
Salutari.
Ma intereseaza si pe mine un filtru wet&dry sau macar un simplu filtru extern, n-are importanta in acest context pentru ca, indiferent de tipul filtrului, voi folosi sistemul de dual overflow (cum am vazut pe www.cyberreefguru.com).
Am inteles cum functioneaza, mi se pare destul de sigur, dar tot mai trebuie sa intreb ceva:
1. cat de mare sa fie bazinul (sump) comparativ cu dimensiunile (volumul) bazinului principal ? Concret, pentru un (viitor) acvariu 100x50x50, deci cam 180 litri net, ce capacitate si dimensiuni sa aiba sump-ul ?
2. in situatia de mai sus, este suficient pentru filtru powerhead-ul de la un Aquael Fan 2(450 l/h, asta conform specificatiilor producatorului) ?
3. am vazut ca unii folosesc sifonul in forma de U rasturnat, altii folosesc coturi si imbinari, astfel incat sifonul devine un fel de U dar cu unghiuri drepte.Intre aceste doua variante exista diferente d.p.d.v.functional ?
3. ca sa nu mai scriu in alta parte: vreau acvariu de 100x50x50, care va fi umplut cu apa cam 45 cm.pe inaltime. Ca sa nu fiu nevoit sa pun intarituri, ce grosime minima trebuie sa aiba sticla ?
Va multumesc.
|
 |
|
Da, de la 220 v in alimentator -> invertor -> consumator.
Avand in vedere ca un alimentator obisnuit are consumul (foarte) mic, am zis ca merita luata in consideratie alternativa asta.
Ledurile...stiu foarte bine ce costuri implica investitia initiala.
Am vrut sa-mi fac odata lampa video cu Luxeon alb, de la Zexstar...stiam preturile, modelele, etc.
Am vrut sa stiu daca lumina data de leduri este suficienta pentru acvariu, plante.
Ca altfel, costa destul ca sa arunc niste bani aiurea si apoi sa constat ca tot neoanele sunt cele mai bune.
|
 |
|
1. Stiu foarte putine despre invertoare, doar ca se folosesc la alimentarea firelor electroluminiscente (de la 4,5 - 9 v la invertor si din invertor la firul EL). Si la UPS-uri, cred.
Ma intereseaza daca dintr-un alimentator obisnuit, cum sunt alea care scot 3 - 12 v. si cu un invertor se poate alimenta un tub de 18 sau 36 W, cu rezultate eficiente (acelasi randament al tubului, cu consum de curent redus) ? Eventual si incalzitorul...
2. Despre LED-uri si iluminatul acvariului am mai citit pe aici, dar nu stiu daca le foloseste cineva cu succes.
Deci: foloseste cineva iluminatul cu LED-uri in loc de neoane ? In acvarii plantate, nu doar ca moonlight sau..altele asemanatoare.
Va multumesc.
|
 |
|
|
|