Message |
|
O decizie inteleapta, mai ales cea legata de fumat. Pina atunci poti folosi sistemul pe care il ai deja, oricit de putin CO2 introduci, tot te va ajuta (imi cer scuze pentru sintagma, pare copiata pentru ca este frecvent folosita pe sit-uri).
|
 |
|
Parerea mea este ca ar trebui sa comanzi plantele la un furnizor serios, care, la rindul lui le aduce la comanda de la producatori (Tropica, Dennerle,...). Eu am primit Anubias Nana si Cryptocoryne Wendtii in ambalaj original, fara paraziti si intr-o stare perfecta, si s-au dezvoltat foarte frumos.
|
 |
|
|
 |
|
Am facut chiar acum o poza si am avut si placuta surpirza sa vad Anubias-ul inflorit. Iata ...

|
 |
|
OK, asadar sunt zebre. Sunt foarte buni mincatori de alge desi nu sunt campioni la activitate. Prefera un pH peste 7 si se descurca intr-o plaja de temperatura destul de larga (22-28 grada). Sunt activi mai ales pe frunze si mai putin pe decoruri sau sticla dar, la nevoie, se descurca. Impreuna cu Spiral Horn, sunt specii absolut necesari intr-un acvariu predispus la contaminarea cu alge. Neritinele se inmultesc greu (eu am Spira de cca. 9 luni si nu am vazut "nepotei" prin acvariu) asa ca devine o chestiune de numar de melci la volumul acvariului, efectiv care trebuie intretinut fara multe sperante ca se vor inmulti. Eu am otat pentru Spira pentru ca sunt foarte activi pe toate suprafetele, inclusiv peretii acvariului. Insa, atentie: melcii pot parasi acvariul daca nu li se asigura un echilibru bio-chimic constant, in limitele valorilor la care ei sunt toleranti. Imediat dupa ciclarea acvariului meu, pentru citeva saptamini, am gasit exemplare care migrau din acvariu si ii adunam de pe capac. Dupa acea perioada (probabil am ajuns la un anumit echilibru) nu am mai avut probleme. Caut o poza cu spira, poate te intereseaza sa o vezi.
|
 |
|
Tonisoru wrote:Am cautat date despre melcii neritina. Intr-adevar, sunt foarte frumosi, cochiliile lor parca sunt pictate. Cand mai ajung la Bucuresti, poate voi lua doi pentru acvariul meu.
Multumesc frumos.
De care melci Neritina, ca sunt mai multe varietati?
|
 |
|
Din cite vad in poze deja ai aglomerat prea mult acvariul si se vad mai mult echipamentele decit restul. Un sistem CO2 cu difuzor este mai eficient si mai discret iar daca nu introduci CO2 ... te lupti cu morile de vint, mai cu seama ca nu ai plante nepretentioase la aditionarea de CO2. In acest domeniu, cararile sunt "batatorite", nu ai ce inventa. Ascuta sfaturile colegilor si rezolva problemele esentiale : CO2, echilibrul acvariului, plante care sa poata concura cu algele pentru nutrientii din apa, programul de lumina, etc. In plus, la volumul acvariului au specii de pesti cam mari! Cea mai buna combinatie ar fi fost specii mici, cu creveti si mincatori de alge. Cel putin la mine, combinatia functioneaza.
|
 |
|
Asta este Limniphila Hypuroides
Iar asta este Hygrophila Polisperma "Sunset"
|
 |
|
... si as orienta piata mare cu gaura aia mai la dreapta. Parca urla la noi!!!
|
 |
|
Nu cred ca trebuie scoasa, nu vei obtine decit un aspect mai golas. Eu as sprijini piatra din stinga pe ea, ambele usor inclinate una spre cealalta (atentie la stabilitate) si as adauga mai mult substrat, mai cu seama spre spate, pina la linia pietrelor, substrat care sa acopere citiva centimetri baza pietrelor. In acest fel se estompeaza aspectul singular al pietrelor, obtii efect de profunzime si sustii mai bine pietrele.
Asadar, ar fi trei probleme (in opinia mea):
1. Inca nu ai suficienta vegetatie pe fundal care sa puna in valoare pietrele; asta se repara cu timpul, pe masura ce inmultesti plante din spate ca sa formezi o cortina de vegetatie.
2. Ai substratul aproape de acceasi culoare cu pietrele; asta creaza o nota de monotonie. Cum spuneam, eu as adauga mai mult substrat si de o culoare mai inchisa, care va da o impresie de profunzime si va pune in valoare pietrele si plantele.
3. Ai numai plante verzi; eu as adauga doua plante roscate ( eu sunt fan Limnophila Hypuroides si Hygrophila Polisperma Sunset) care mai au si avantajul de crestere rapida, astfel incit pot fi frecvent ajustate, tunse, replantate, etc. (ma rog, in alt context descriam acest lucru ca un dezavantaj daca nu ai suficient timp sa te ocupi de acvariu, depinde cum privesti lucrurirle).
|
 |
|
Arata bine. Incepe sa capete personalitate. Succes!
|
 |
|
Buna! M-am uitat pe pozele tale si se pare ca in acvariu nu ai Cabomba. Verifica link-ul de mai jos.
www.aquascaping.ro/acvaristica-de-apa-dulce/plante-de.../167-cabomba-caroliniana
Ce ai tu seamana cu Bacopa caroliniana, ceea ce este altceva. Fiind o planta cu crestere lenta (am avut-o si eu inainte si chiar creste lent) Bacopa este predispusa la colonozarea cu alge. In general, daca in acvariu ai plante cu crestere lenta ( de ex. Anubias) mai devreme sau mai tirziu, daca nu asiguri anumite conditii, vei vedea BSA (cel putin) pe frunze. Este exact ce mi s-a intimplat si mie in perioasa de setare.
Acum, exista un complex de conditii care trebuie asigurate pentru a tine algele sub control : filtrarea, limitarea nutrientilor in apa, schimburile de apa, programul de lumina, populatia de mincatori de alge. Intr-un acvariu de 112 litri folosesc sistemul de la Tropica pentru CO2 (x2), am un progarm de lumina de 10 ore pe zi, fractionat in 1/3 dimineata 2/3 dupa-amiaza si seara, am plante stem, cu crestere rapida si plante cu crestere lenta, schimb apa de doua pri pe saptamia (20 litri si respectiv 30 de litri) si am o echipa de curatenie formata din RCS, Amano, Oto si Spiral Horns. Dupa ce am trecut de perioada de setare (cind le-am avut pe toate, inclusiv "apa verde") de cca. 9 luni nu mai am nici o problema cu algele; plantele si rocile sunt curate, la fel peretii acvariului. Asta este experienta mea, sper sa te ajute.
|
 |
|
10 RCS nu vor face mare diferenta d.p.d.v. al biomase din acvariu si te ajuta prin consumarea eventualelor alge care pot apare. Ai grija sa le dai mincare cu minerale (eu folosesc Mineral Shrimp King) care ii ajuta la napirlire. In rest, asteptam pozele!
|
 |
|
Poti sa pui o poza recenta? Asa ne facem o idee mai clara.
|
 |
|
Depinde de ce vrei sa admiri in urma muncii tale. In opinia mea ai trei variante :
1. Sa pui in valoare peisajul (roci, plante, un aumit aranjament, ...) caz in care iti trebuie doua-trei specii, de regula de talie mica si cu comportament diferit, caz in care alegi culori diferite dar conformatii uniforme in interiorul speciei alese, sau ..
2. Vrei sa admiri o varietate de specii, caz in care, in limitele compatibilitatii inter- si intraspecifice, iti alegi petisori pentru care peisajul joaca doar un rol de fundal, o scena pe care joaca micii si coloratii actori, ori ...
3. Incerci o combinatie a primelor doua. Aici e mai greu si iti spun din propria mea experienta : asta am incercat cu noul meu acvariu si nu sunt foarte multumit. Nu din cauza alegerilor (roci, plante, pesti, substrat, ...) ci din cauza ca am incercat sa fac asta intr-un acvariu prea mic (100 litri). Acum incerc sa corectez greseala si, alegind prima varianta, donez din pesti. Pentru aceasta ultima varinta am inteles prea tirziu ca iti trebuie un acvariu cu o deschidere mare (macar 250 de litri, poate urmatorul proiect). Daca gresesc, rog alti colegi sa ma corecteze.
|
 |
|
Salut! Imi permit sa intervin si eu in legatura cu acest aspec. Spre deoseibire de tine "trasalica" eu procedez exact invers. La un schimb de apa ma duc pina la un nivel maxim iar la al doilea si al treilea schimb de apa, cobor cu nivelul cam 0.5 apoi 1.0 cm. In felul acesta nu am o linie groasa de depuneri de minerale ci o banda de 1 cm care se curata mai usor, fiind mai subtire. Astfel, curat "mizeria" minerala cam o data sau de doua ori pe luna. Este adevarat insa ca acvariul meu este inchis, am capac, si in nici o situatie nu ajung cu nivelul apei la nivelul de vizibilitate, aspectul acvariului ramine "inchis" tot timpul.
|
 |
|
Salut! La mine merg foarte bine Limnophila, Hygrophila, Anubias, Pogostemon (sunt diverse varietati din fiecare). Problema este ca, fiind plante cu crestere rapida (primele doua) iti solicita mai multa atentie si munca pentru a le "tine" in friu prin tunderi si/sau replantari. Cam o data la doua-trei saptamini trebuie rearanjate. De partea cealalta, plantele cu crestere mai inceata nu te solicita atit de mult, mentin peisajul o perioada mai lunga dar au cerinte deosebite pentru lumina si, mai ales, CO2 si fertilizanti. In plus, plantele cu crestere rapida folosesc o cantitate mai mare de nutrienti din apa, ceea ce te ajuta in lupta impotriva algelor. Asadar, tu decizi...
|
 |
|
Cam amestecati! Verifica parametrii pentru fiecare in parte si vezi cine cu cine se suprapune. Eu as merge pe maximum doua specii de pesti, eventual niste sanitari mici (Oto) si citiva RCS in plus.
|
 |
|
Citi pesti ai, in total, acum?
|
 |
|
Salut! In general, prin valurirea apei ar trebui sa ai suficienta difuzie a aerului in apa (spun aer, nu oxigen, pentru ca aerul contine si alte gaze). In natura, valurile sunt singura sursa de aerare a apei. Daca ai in acvariu specii care au cerinte mai mari de oxigen, atunci se impune si o pompa de aer. De ex. diferenta conditiilor de crestere si reproducere intre crap si pastrav se refera, printre altele si la asta: crapul este peste de balta, in care nivelul de oxigen este redus, in timp ce pastravul traieste in ape reci, de munte, curgatoare, unde oxigenarea este mult mai puternica. Asadar, verifica cerintele pestilor pe care ii ai.
|
 |
|
|
|