[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: um02122
Forum Index » Profile for um02122 » Messages posted by um02122
Message
Poze cu anthocauli.
Imi pare rau de cosmarul prin care ai trecut.

Eu am pierdut femela dintr-o pereche de clowni comuni (primii mei pesti marini, Fancy Ocellaris) dupa ce am avut Marine velvet (Oodinum) in acvariu si mi-a mancat sufletul sase saptamani. Sursa a fost o punga de copepozi vii. Totul era ok intr-o zi, nu mai adaugasem nimic de doua luni in acvariu, a doua zi imi respirau la suprafata apei cu aripile zdrentuite. Ar fi murit amandoi daca nu tratam cu freshwater dip si apoi Cupramine de la Seachem (am facut asta intr-un acvariu de tratament pentru 2 saptamani pentru mascul plus un nou clown, apoi i-am mai tinut o luna la ingrasat in acel acvariu). In locul tau as fi tratat cu SeaChem Cupramine display-ul - cea mai buna forma de cupru pentru tratament (nu aveai corali si oricum nevertebratele au suferit si cu hyposalinitate) si as fi curatat la sfarsit cu SeaChem Cuprisorb sau cu carbon activ.

Cand te hotaresti sa o iei de la capat, poti sa-ti aduci toti pestii din Germania sau din UK. In UK TMC are un stoc enorm de pesti http://www.tropicalmarinecentre.co.uk/en/livestock.aspx si poti vorbi cu un retailer sa-ti aduca de la ei tot de pe lista si sa ti-i tina pana cand vii sa-i colectezi.

Exista un dip care tocmai a aparut pe piata pentru tratarea pestilor inainte de depunerea in display pentru cei care nu au cum sa faca carantina: Blue Life Safety Stop. E ca ReVive sau CoralRX Pro pentru corali. De asemenea, o instalatie UV pe return tine sub control bolile parazitare/bacteriene prin limitarea bacteriilor libere si a parazitilor/schizontilor in coloana de apa.

Pentru acvarii fara filtrare biologica (de carantina) poti folosi Polyfilter ca sa indepartezi azotul organic. Din pacate curata si cuprul din apa. Eu folosesc cand ma duc in concedii la mare pentru acvariul de vacanta ca sa tin totul in viata.

Noapte buna
O pereche de Premnas de la magazin.



Nu i-am vazut personal, poate pentru ca nu ma intereseaza pestii care nu sunt compatibili cu acvariul meu.
Si filmul:

Silencerul il am din pachetul de la auto top up-ul AquaMedic (Niveau Automat). Nu stiu la ce foloseste in acel ansamblu, dar i-am gasit folosinta mai buna oricum folosindu-l pe skimmer.
Ideea e ca zgomotul cel mai mare se aude la capatul airline-ului. Efectiv auzi sunetul care se aude in pompa acolo unde se produce efectul Venturi. Initial am pus un cot de 90 de grade. Apoi mi-a venit ideea sa folosesc chestia de plastic din pachetul ATO. E un cilindru cu ambele capete acoperite. La un capat introduci etans airline de la skimmer. Tot in acel capat introduci etans al doilea airline. Asta e tot. Se poate face cu o sticla mica, banuiesc ca cu cat e mai rigida suprafata cilindrului cu atat mai mic zgomotul.

Am facut acum o poza si un film.

Si mai greu de intretinut.
Am ceva Euphyllia in acvariu de proba. Am avut deja o victima, un torch care dupa patru zile a facut boala cea mai naspa pentru Euphyllia, Brown Jelly Disease (BJD). E o combinatie de patogeni, cu un protozoar ciliat si o bacterie Vibrio, tratabil din ce am citit cu dip de apa dulce (la aceeasi temperatura si pH), antibiotic (acriflavin, chloramphenicol, metronidazole), desigur nu direct in display si acatiste la biserica. Boala este puternic contagioasa si poate afecta si alte specii LPS si anemone.
Din pacate pentru torch, infectia a avansat rapid in decurs de o zi si in pofida indepartarii tesutului afectat a continuat sa avanseze.
Partea buna e ca ceilalti fragi au expansiune buna si arata fericiti.
Am mai cumparat bunatati de Craciun de pe eBay, dar ajung pe 4 ian.

Pe wish list mai am o scoica giganta Tridacna crocea aurie, un Euphyllia paradivisa (frogspawn coral) cu polipi verzi translucizi cu capete albe, verzi sau roz si un Catalaphyllia (elegance coral) australian.
Din acel tesut nu va creste niciodata o fungia (sau Heliofungia).
Din schelet insa se poate la Fungia si Cicloseris (ambele sunt short tentacle plate coral). Puii se cheama anthocauli si sunt o modalitate de supravietuire la o Fungia care moare. Puii cresc si se desprind de pe schelet. Scheletul continua sa produca pui ani la rand.

Fungia, Cicloseris si Heliofungia sunt corali fotosintetici. Beneficiaza de hraniri suplimentare. De asemenea, poti sa plasezi o Fungia suferinda mai sus in acvariu pentru a primi mai multa lumina.

Ce s-a intamplat cu coralul tau? Parerea mea e ca e un Heliofungia.

Lectura aici:

http://www.advancedaquarist.com/2003/4/inverts

http://www.liveaquaria.com/product/prod_display.cfm?c=597+321+481&pcatid=481

Despre anthocauli, eu am o Fungia care a suferit si a pierdut pe cateva felii tesutul, acum are cel putin 10 pui cu dimensiuni intre 1 si 5 mm. Hermitii o tin curata de alge, asta face si tangul tau.
...

Am zis ca esti o somitate (fara sarcasm) pentru ca am vazut ca te ocupi si de apa dulce, discusi etc.
In privinta mea, nu stiu nimic despre acvariile de apa dulce. Am studiat acvariile plantate pentru ca mi se par singurele care pot egala in frumusete un acvariu recifal si pentru a fura idei pentru aquascape.

Legat de piatra vie, eu o consider vie cand e colonizata cu bacterii nitrificatoare. Singura limita in viteza cu care piatra moarta devine vie este cea de insamantare si mai ales de propagare pe restul suprafetelor inaccessible. Desigur ca bacteriile formeaza biofilme si asta cere timp, dar ele sunt capabile sa proceseze azotul organic si inainte de asta.
Si la viteza de divizare / durata vietii unei bacterii, probabil in trei zile cel putin jumatate din bacteriile initiale sunt moarte si inlocuite. In ocean ciclul nitrificator/ denitrificator se realizeaza diferit, apa avand debite de milioane de litri prin recif, ceea ce tine nivelul nutrientilor extrem de scazut. Asa ca acea piatra vie chiar luata direct din ocean si pusa intr-un acvariu nu va avea capacitatea maxima de filtrare (prea putine bacterii). Cand ajunge la noi primeste nutrienti mai multi si asta accelereaza colonizarea bacteriana. Un miliard de bacterii va procesa de zece ori mai putin azot organic decar zece miliarde.

Piatra din acvariul meu este vie intrucat nu am amoniac si nitriti in acvariu desi tin sapte pesti intr-un volum de 50l.

As putea sa o intreb pe nasa fiicamii care e Prof de Microbiologie la Universitate, poate ar putea rula niste experimente pentru noi pentru ca studiaza biofilmele bacteriene si ar avea posibilitatea de imagistica si identificare/ cuantificare cantitativa, dar nu pot sa-i ofer material personal din cauza distantei.

Acum nu stiu cat intelegi tu biofilmele, dar cand am studiat la master mi-au lasat impresia ca sunt un primordiu de organism multicelular, cu o organizare a bacteriilor pe functii si cu un flow al nutrientilor prin biofilm, cu blocarea substantelor nocive etc adica o incercare timida de circulatie si homeostazie.

O zi buna
Sebastian Costin wrote:Bine ai venit.
E frumusel bazinul tau si imi pare foarte stabil.
Ce skimmer folosesti?


Merci, e al fiicamii.

Skimmer-ul de proteine este un Tunze 9002 nemodificat cu pompa setata la maxim.
Poti sa mai faci ceva, dar e doar optiunea ta. Ai putea sa raresti dintii sau/si sa cresti flow-ul in compartimentul de filtrare. Sau cum am vazut la un overflow de curand, sa scapi de dinti si sa faci un slot in care sa poti introduce diversi pieptani la diverse inaltimi ca sa experimentezi pentru setarea optima.
Si ca PS

Ai vazut acvariul cu anemone si clowni facut de o tipa?

Se cheama the enchanted aquarium, pariez ca o sa-ti placa, vezi aici filmul:

Am cititi tot jurnalul si imi place.

Nu stiu cum e la Premnas, dar la clovnii din celelalte familii Amphiprion toti pestii se nasc masculi si cel mai mare se transforma in femela. Daca e asa si la Premnas, ajungea sa astepti suficient timp pentru ca masculul sa iti devina femela.

Cum se inteleg? Am citit de cateva ori ca femelele devin niste diavoli maro care omoara masculul in perioada de imperechere.

E bine ca au acces la anemone, le mai tempereaza stresul cauzat de volumul relativ mic. Nu cred ca vei putea adauga alti pesti.

Legat de surface skimming, beananimal demonstra relativ logic ca se realizeaza cel mai bine peste o suprafata plata si nu cu dinti. Dintii sunt ca sa opreasca migrarea dihaniilor in partea de filtrare. Eu as pune doua folii de plastic magnetic pe dintii overflow-ului ca sa cresc skimarea de suprafata. O alta idee e sa instalezi dupa overflow in prima camera o pompa Eheim Skim 350 Surface Skimmer.

Legat de alge coraline, arata bine, dar creaza si probleme. Intrucat acopera treptat porii, scad capacitatea biologica a pietrei vii, motiv pentru care la un moment dat va trebui sa planifici inlocuirea treptata a pietrei vechi cu una noua. A doua problema, care nu te afecteaza prea tare este ca atunci cand ajung sa acopere suprafete mari sug calciul din apa la rate similare coralilor SPS, ducand la o depletie in calciu. Oricum tu nu intentionezi sa tii corali SPS.

Citeam ca Ricordea florida nu o duce bine. Si-a mai revenit? Vezi pe YouTube filmul despre Ricordea facut de tidalgardens, se bucura de mancare ca o anemona si poate asta ii lipseste. Eu am o singura Ricordea florida, am crescut-o de la 5 mm pana a ajuns la 3 cm in diametru, ii dau sa manance si lumina suficienta, dar nu pare sa aiba ganduri de inmultire.
viulian wrote:Cool, multumesc pentru descrierea detaliata. Faina ideea de prindere pe front si back nu doar deasupra, prima data cand vad asa ceva.

Am investit intr-un Ai Sol Nano cu tot cu controller si cu toate ca nu am nicio problema cu ea totusi arata mai bine ceva care lumineaza din mai multe unghiuri decat doar de sus - oricate lupe mega extra wide angle ar adauga baietii


Ai Sol Nano este net superior AquaRay, iti ofera o crestere SPS net superioara si isi merita banii. E ca un Volvo pe langa o Dacie. Eu ma simt mai bine cu Dacia pentru ca e ieftina, iti faci treaba cu ea si se inlocuieste usor daca nu mai merge. Tu daca ai Volvo te bucuri de investitie.

Legat de fixare, nu sunt mandru de ea, dar am vrut low cost. Am atasat placile de la doua feedere auto Interpet si pe ele am pus doua cilindre de carton de genul celor pe care se pune rola de hartie de bucatarie. Pe cilindre am sprijinit o sina de aluminiu pe care culiseaza radiatorul de la lumina.

Celelalte doua stau inclinate la un unghi de 60 de grade sprijinite de egg crate pe care l-am pus deasupra acvariului sprijinit pe armatura geamurilor laterale.

Am cumparat profil de aluminiu ca sa construiesc un sistem de suspendare mai estetic, dar nu sunt convins ca va arata mai bine. Am luat in calcul realizarea unei canopii care sa-mi permita sa ajustez luminile pe inaltime si unghi, dar mi-e teama de cum va influenta rata evaporarii si implicit incalzirea acvariului (acvariul meu se incalzeste de la pompe, nu am un incalzitor instalat de frica accidentelor).
Scuze, am uitat sa scriu ca am inceput un jurnal pentru cub aici.
Pentru cel cu aquascape de tip peninsula, jurnalul va fi aici.
Buna ziua si sarbatori fericite! Acesta este un jurnal retrospectiv al celui de-al doilea meu acvariu recifal, construit pentru fiica mea de 5 ani. S-a vrut low cost si am dorit sa aplic idei pe care nu am apucat sa le aplic la primul meu acvariu (dry rock si bacterii, aquascape, corali). De asemenea, s-a dorit low maintenance. Schimb 8 L de apa pe saptamana si adaug apa de osmoza la doua saptamani. Hranirea e pe feeder 4x/zi plus un cub de frozen enriched mysis. Buretele se curata saptamanal, la fel si cupa skimmerului (cam 200 ml de skimat pe saptamana). Incalzirea se realizeaza fara incalzitor si temperatura oscileaza intre 25-27 grade (caldura emanata de pompe).

Fiind al doilea recif, am avut schitat de la inceput cum as vrea sa arate acvariul. Este vizibil din trei parti, cu ambele laturi mari vizibile si cu o latura mica pentru tot echipamentul. Aquascape-ul este de tip peninsula, cu un arc central, cu un picior median (deci doua arcade) pe care am aplicat placi (de schelet de acropora care a crescut in table formation) pe lateralele arcului la diverse inaltimi, pentru a crea loc pentru corali. La substrat am folosit nisip uscat de aragonit de 2-3 mm si niste reef sand de 5-8 mm pentru perechea goby-shrimp, intr-o grosime de 4-5 cm.

Acvariul se vrea un reef Euphyllia cu softies la baza. Momentan, locurile unde voi planta Euphyllia sunt marcate cu fragi de Sarcophyton din primul acvariu, intrucat au cam aceeasi talie si forma si pot sa-mi fac o idee despre cum vor afecta Euphyllia coralii din jur. Intrucat Euphyllia un singur cap costa cam cat un Sarcophyton, probabil voi finanta tranzitia vanzand fragii cand ajung la o marime corespunzatoare. Acvariul nu va avea SPS.

Filtrarea se realizeaza cu ajutorul unui filtru de Fluval Edge cu burete pe intake pentru filtrare mecanica si cu RowaPhos si Blue Life Clear FX PRO. Piatra e schelet de coral, foarte poroasa si usoara, cu multe spatii in ea unde incape usor un peste gen blenny (schelet de (Pocillopora si table Acropora). Circulatia se face momentan cu doua pompe, Hydor Koralia 1600 si 900 care asigura un flow turbulent, mai puternic la capatul cu filtrarea si mai linistit la capatul opus, dar suficient pentru a tine particolele de hrana in suspensie, plus pompa de la filtru. Skimmer-ul de proteine este un Tunze 9002 nemodificat cu pompa setata la maxim.

La acest acvariu initierea ciclului a durat sapte zile, in a saptea zi amoniacul si nitritul fiing nedetectabil, cu nitrat pe la 40 ppm.

O greseala initiala a fost sa cresc macroalge in acvariu. Desi cu o crestere luxurianta, partea fara acces la lumina s-a dezintegrat in acvariu cu un efect neplacut, asa ca am scos orice urma de alga din acvariu.

Acum acvariul are putin peste opt luni si arata asa (se poate vedea in full HD):

Sunt sigur ca e ok, probabil ca si eu ma incadrez in descrierea de mai sus, dar lucrand ca medic intr-o tara unde poti fi prost dar nu ai voie sa fii nepoliticos, am invatat sa ma controlez.

Legat de lumini, Tropic Marine Centre (TMC) incearca sa acopere orice segment din piata venind cu un produs (hardware, livestock).
Cred ca luminile sunt un rebrand al SunaEco - marca germana.

Eu le-am cumparat ca fiind TMC AquaRay 600 Ultra Ocean Blue (3 leduri albastre cu doua albe intre ele, toate Cree de 3W folosind tehnologie PWM ca sa mentina spectrul de culoare la dimming. Modelul mai nou foloseste 8 leduri cree, 4 albe si 4 albastre, dar mi se pare ca albastrul nu mai e la fel de placut (sau poate ca fiind 50:50 in loc de 40:60 nu imi place temperatura de ansamblu).
Au o lungime de vreo 45-50 cm si unghiul razei e de 120 grade. Se racesc pasiv avand o sina de aluminiu pe toata lungimea lor. Sina se poate folosi la montare pe profile de aluminiu dedicate, realizand ansamble care sa acopere orice suprafata.
Exista mai multe variante de culoare: modelul vechi AquaRay Ultra 600 cu 5 leduri - ocean white (cinci albe), ocean blue (trei albastre cu doua albe), reef white (trei albe cu doua albastre), reef blue (cinci albastre) si Fiji blue (special pentru evidentiat fluorescenta, de un albastru spre violet). Modelul nou AquaRay Ultima 600 are 8 leduri cree cu niste combinatii pe care nu prea le stiu, dar au evitat all white si all blue.

Exista si o varianta mai puternica de 30W in gama cu dimensiunea 20x20 cm, care au 10 leduri pe doua canale controlabile independent si care au trei stripuri din radiatoarele de aluminiu mentionate mai sus.

Controllerele sunt pentru 2 ( cu sau fara simulare de furtuna ) si pentru 8 canale cu simulare de furtuna.

Garantia e de 5 ani la lumini, 2 ani la controllere. AquaRay costa nou pe la 80 de lire si twin pe la 140. AquaBeam costa cam 170 de lire. Controllerele sunt 80 de lire cel cu doua si 180 cel cu opt.

La mana a doua am luat doua la 100 de lire.

Pe acest acvariu am trei, doua pe laterale din modelul vechi pe controller si una in mijloc din modelul nou pe timer.

Pe moment exista o oferta foarte mare pe ebay uk pentru aceste lumini intrucat au aparut multe lumini mai puternice cu capabilitati de dimming incluse. Pentru mine au fost ideale pentru ca acvariul e superficial cu o inaltime de 30 cm si in plus am raspindit costul pe o perioada de timp mai lunga, incepand cu una si pe masura ce acvariul s-a populat le-am adaugat pe celelalte doua cand am prins o oferta ieftina pe ebay (mai au trei ani de garantie care mi-au fost acceptati la TMC).

Cum lumina e scumpa in hobby, cred ca rezolva problema costului pentru cei dispusi sa cheltuie sume mai mici.
koala wrote:Oups, nu vazusem topicul acesta!

- vad ca-ti plac anemonele ... si eu sunt in aceeasi liga!
- mi se pare ca ai 3 pompe de valuri... nu e prea mult?
- care e filtrarea bazinului?


E ok, am uitat sa pun un link in topicul de intro.

Iubesc anemonele. Am inceput cu anemone, melci si hermiti din Wales. Idee proasta, niciodata sa nu pui vietuitoare marine de apa rece in acvarii marine tropicale. Ca sa nu mai zic de riscul de a introduce patogeni. Nu stiu cum as fi tratat o infestatie cu plathelminti de la melci.
In fine, melcii au murit primii, apoi hermitii unul cate unul (era un soi mic care traia in nisip).
Anemonele le am si acum. Actinia equina, Actinia fragaceea si Anemonia viridis. Actinia sunt filter feeder si traiesc in spatele aquscapeului in zone cu flow mare. Anemonia viridis pare sa iubeasca lumina, nu stiu daca este fotosintetica, dar cu siguranta isi schimba culoarea si capata fluorescenta in lumina mai puternica. S-a divizat de doua ori pana acum, de fiecare data in luna August. Anul trecut am pierdut o clona, dar anul acesta am fost pregatit si am sustinut-o/le-am sustinut cu hraniri suplimentare si o duc bine. O am in acvariu cam de la inceput si este un verde fluorescent cu varfuri mov. Nu mi-a facut victime in acvariu.
Mai am in spatele coralului Sarcophyton o anemona RBTA salvata din punctul in care parea fara salvare (nu mai avea tentacole, culoarea era un maro putrid si nu era in stare sa se mai ataseze de piatra). Se poate vedea aici



Pompele sunt patru, una nu se vede.
Am doua Hydor Koralia 1600 pe un wavemaker care le alterneaza la 45 de secunde. Pe latura din stanga am un NeWave 1.6 cu flow 800-1600 care porneste simultan cu pompa opusa din spate. Toate sunt orientate in sus, unde arunca apa spre suprafata, pentru a se intoarce jos pe langa geamuri. Pe geamul din dreapta jos in spate e a patra pompa care e un Hydor Nano de 1200 cu un deflector rotativ Hydor Flo. Aceasta se invarte continuu si are grija sa nu se depuna detritus in spatele pietrelor si intre pietre. Accesul se realizeaza prin indepartarea pietrei de deasupra care e aplicata ca un capac. In spatele pietrelor e o pestera in jurul pompei cu spatiu suficient pentru melcii buldozeri (cei care vor o alga cu orice pret). Recircularea prin compartimentul de filtrare e realizat de o pompa AquaOne de 500 LPH (e de fapt o pompa sicce rebranduita).
Aici vine abordarea mea personala pe care nu am mai vazut-o la altcineva. Pompele (inclusiv cea de la skimmer) tin loc de incalzitor, mentinand o temperatura constanta de 26-28 C pe tot parcursul anului (cam 2-3 grade peste temperatura ambianta). Am tot cochetat cu folosirea unui controller pentru temperatura cu incalzitor si ventilatoare, dar am decis ca e prea periculos sa tin un incalzitor intr-un acvariu, am auzit de multe povesti horror cu fiert pestii sau incalzitoare explodate. Deocamdata merge mai sigur asa.

Pentru filtrare am in principal piatra vie, cam 6-8 Kg. Cam tot 8 Kg de nisip de aragonit uscat de 2-3 mm plus niste nisip de coral pe la 5-10 mm pentru pistol shrimp. Skimmer de proteine Tunze 9002 cu mod-ul pentru airline si silencer ca sa se poata dormi in camera. Mediile de filtrare sunt: filter floss (vata sintetica) schimbata saptamanal, BioNitratEx de la JBL (e pentru acvarii cu apa dulce, dar imi asigura o denitrificare satisfacatoare, NO3 sub 1 ppm), niste mediu ceramic care a venit cu acvariul (cam 1 L), carbon activ de la Fluval, si RowaPhos. Am dozat pentru o perioada Waste Away de la Dr. Tim's, dar imi plac algele pe geam pentru ca am multi melci ierbivori, asa ca nu mai folosesc. Exista si doua refugii pe laterale, prea putin estetice dar foarte eficiente in mentinerea unei populatii bogate de copepozi.

Lumina e de la TMC, probabil rebranduita dintr-o marca germana, SunaEco si consta din AquaBeam 1500XG NP Ocean Blue de 30W (10 leduri de 3W, Cree si Olson-Osram) plus o Aquaray 600 Ultra Ocean White de 12W (5 leduri Cree albe de 3W) pe un controller TMC 8ways.

Aquascape-ul s-a realizat cu greutate pe decursul a multe luni, cu o operatiune de spargere as pietrei cu ciocanul si relipire cu reef putty in culoarea algelor coraline. Exista doi piloni cu o pestera/canion printre ei. Am incercat sa creez perspectiva facand canionul oblic, mai deschis in fata si mai ingust in spate si folosind un strat de nisip care devine mai gros in spate, dar perecvhea goby-shrimp are o intelegere inside-the-box a perspectivei si n-au dat doi bani pe felul meu de a aranja nisipul.

Ar mai fi loc de un post pentru livestock.
Buna ziua si sarbatori fericite! Acesta este un jurnal retrospectiv al primului meu acvariu recifal, construit intr-un cub de 40 cm all-in-one pentru acvarii tropicale.

Un spoiler cu acvariul asa cum arata acum:

si cele introduse cu cateva luni in urma.
Placi noi introduse in acvariu.
 
Forum Index » Profile for um02122 » Messages posted by um02122
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com