Message |
|
Servus,
Vreau sa deschid acest topic pentru o discutie privind influenta temperaturii asupra sexului puietului la ciclidele de Malawi. Un studiu al Institutului de cercetari marine din Barcelona ( http://www.sciencedaily.com/releases/2008/07/080729234256.htm) a evidentiat ca exista un numar destul de mare de pesti al caror sex este influentat de temperatura mediului inconjurator in perioada cresterii/conceperii. As vrea sa stiu, din experienta crescatorilor de ciclide de Malawi, daca acest fenomen s-a evidentiat in acvarii voastre.Este foarte posibil doar ca anumite specii de ciclide de Malawi sa expuna aceasta diferentiere sexuala in functie de temperatura. Eu am obtinut puiet de Labidochromis Mbamba in majoritate masculi si asta datorita faptului ca temperatura in acvariu este spre limita superioara (26-28 grade). Ratia este undeva la 1 femela la 2-3 masculi indiferent de familia reproducatoare. Puiet de la alte specii nu am obtinut decat accidental si doar in acvariul comunitar, deoarece nu am fost interesat de inmultirea lor.
Un alt document extrem de interesant se poate gasi la adresa http://cichlid.umd.edu/cichlidlabs/kocherlab/pdfs/Ser2009.pdf. Pentru cine nu are rabdare sa-l citeasca recomand pagina 11. Desi, cercetarea s-a desfasurat preponderent pe partea de determinare genetica a sexului, studiul nu exclude posibilitatea ca factori de mediu sa influenteze sexul viitorilor adulti. Interesant este ca la varsta de 4 luni o parte din pui nu erau diferentiati sexual (7%).
Multumesc.
LE. Recomand si http://www.mchportal.com/fishkeeping-mainmenu-60/stock-the-inhabitants-mainmenu-79/breeding-hints-and-tips-mainmenu-83/98-ph-fry-sex-ratio-sex-of-fry-water-affecting-fish-sex-ratio.html
|
 |
|
Salutare,
Schimb un Mascul de Labidochromis sp Mbamba 6-7 cm cu o femela matura de Labidochromis Caeruleus. Anuntul este valabil doar in Bucuresti.
Poza cu pestisorul http://picasaweb.google.com/lh/photo/9zO5diUFPmTm6mZWnpJVlg?feat=directlink.
Multumesc.
|
 |
|
Hranitorul a ajuns la mine. Multumesc frumos Gelu. Nota 10+.
|
 |
|
Daca ai buturugi eu zic sa le scoti pentru ca astea scad ph-ul apei. In plus, daca nu schimbi apa saptamanal se explica ph scazut. Apoi mai e si CO2 care scade PH-ul, dar despre asta iti pot vorbi cei cu acvarii plantate.
Ca solutie, schimb de 10-20% din apa la 2-3 zile ca sa cresti treptat ph-ul. Ai grija ca apa sa fie declorinata.
|
 |
|
eugen.popp wrote:Mi-a venit o idee, scrie ca trebuie sa clatesc buretii filtrului inainte sa ii dau drumul prima data, daca ii clatesc in apa vechiului acvariu va ajuta la formarea bacteriilor mai repede, sau doar va aduce din bolille si problemele acelui acvariu ? 
Bolile le vei aduce oricum. Buretii noi ii speli in apa normala si pe cei vechi ii speli acvariul nou. Asa vei aduce bacteriile nitrificatoare in noul acvariu (plus problemele celui vechi, daca avea  )
Eu zic ca daca ai bani de dat sa cumperi niste pastile din alea si sa le adaugi la vreo 2 zile de la functionearea mini-ecosistemului si neaparat dupa ce ai adaugat mancare in acvariu. Iti vor grabi procesul de ciclare, desi clatirea buretilor vechi e suficienta.
|
 |
|
Si sa nu uit: lumina trebuie sa mearga 12 ore pe zi in prima parte a ciclarii, iar aerarea acvariului in prima saptamana este esentiala. Daca nu ai pompa de aer, indreapta returul filtrului catre suprafata; miscarea apei va accelera schimbul de CO2.
|
 |
|
eugen.popp wrote:Am facut si prima prostie (reparabila zic eu), am cumparat o buturuga de vita de vie din hornbach, una mare si frumoasa, dar pe eticheta am vazut acasa scrie a nu se folosi in acvaristica. Inseamna explicit ca indiferent cat o spal va fi daunatoare acvariului si sa o returnez, sa exista vreo speranta ?
Sfatul meu e sa-i faci retur. Vezi ca in H Militari au buturugi speciale pentru acvaristica, pe raftul cu pietre.
Plantele le poti pune oricand, doar ca este mai incomod cu acvariul plin. Poti sa nu-l umpli cu varf decat dupa ce adaugi plantele. Trebuie sa-l umpli doar cat turul si returul filtrului sa stea in apa. Adaugi apa de la robinet si a doua zi incepi sa adaugi putina mancare de pesti in apa si sa cresti temperatura la 30-32 grade (mancare de pesti adaugi la fiecare 2 zile). Astfel vei grabi procesul de ciclare. Dupa cateva zile (5-7 de regula) scazi temperatura la 25 grade si adaugi plantele. Dupa alte 5-7 zile trebuie sa testezi NO3, iar daca mergi pe modul orb, faci un schimb de 50% apa declorinata. In acest moment poti adauga pestii pe rand contiuand schimbul a 20% apa la saptamana. Daca nu ai test de NO3 este greu de stiut cand te vei opri din aceste schimburi de 20%. Teoretic, daca acvariul este plantat, intr-o luna va fi ciclat.
|
 |
|
eugen.popp wrote:multam!
Plec in hornbach pentru ultimul studiu, sau poate chiar cumparaturi, tineti pumnii 
Salut,
Daca inca nu ai cumparat nimic, iti recomand sa cumperi un acvariu(sticla) din Hornbach (au dimensiuni diverse), un filtru extern (JBL Ex900 sau Ex700 sau Eheim 2226 daca iti permiti) si sa vorbesti cu o persoana de pe alt forum sa-ti faca un capac la comanda (flooriin este id-ul meu de mess pentru detalii). Pentru lumina faci comanda la zooplus.ro de neoane sau te duci la Marbo Media si iti iei niste Osram 865 (dar persoana care iti face capacul te poate ajuta si in aceasta privinta).
Spor.
|
 |
|
Salutare,
De curand sunt posesorul (fericit sau nu) al unui acvariu de 200l (100x50x40) din sticla de 10, cu sectiunea verde. Problema este ca dupa ce am asezat o piatra de 3-4kg pe un strat de 4 cm de nisip a aparut pe fund o zgarietura ciudata, in sensul ca agata doar intr-o directie. Stiu ca trebuia sa lipesc o placa de poliester pe fund, dar faceam doar niste teste; oricum acvariul nu avea decat 10 litri de apa in el la acel moment. Intrebarea mea este: cand de multa incredere sa am intr-un astfel de acvariu in principal datorita tipului de sticla (imi va umfla mobila din sufragerie, care desigur ca este din pal)?
Multumesc.
|
 |
|
La mine agresivitatea e datorata spatiului ingust. Si nu doar masculul dominant e agresiv ... e un tip de agresivitate in lant de la cel mai mare la cel mai mic. Teoretic mai agresiv e masculul subdominant catre ceilalti pestisori. In plus, doua femele sunt cu gura mare si foarte agresive cu cei ce trec prin locul ales. Nu vreau sa incep tratament cu antibiotice si antimicotice pana nu sunt sigur ca este o boala in acvariu. In caz contrar, voi obtine doar bacterii/ciuperci mai puternice in acvariu.
|
 |
|
Stiu ca aces post este vechi, dar sunt sigur ca va ajuta viitori crescatori de africani:
1. Scarpinatul de pietre, substrat se datoreaza stresului atat dat de mutarea in noul acvariu cat si de calitatea apei. Acest frecat insistent l-am avut si eu la inceput, cand pestii erau nou veniti - dar si nivelul de NO2/NO3 erau la limita superioara. Dupa 6 luni de la evenimentele respective s-au calmat si foarte rar se mai freaca de substrat (atunci cu siguranta am gresit cu ceva, poate chiar cu dozarea substantelor de mentinere a PH/GH/KH).
2. La mine aripioarele si cozile sunt ciupite (unele chiar bine) datorita agresivitatii: pestii dominanti ii ataca pe cei subdominanti atat la nivelul cozii cat si la nivelul aripioarelor. Singurul cu toate aripioarele si coada intacte este masculul dominant al acvariului. Nu-mi fac probleme pentru ca acestea cresc la loc relativ repede (maxim o saptamana). Stiu ca eu am probleme cu spatiul, dar acest impediment se va rezolva. De curand am adaugat 2 ancistrusi (nu ma huliti crescatori de ciclide !!!) care au patit-o si ei, adica au coada ciupita.
Bafta.
|
 |
|
minnardy wrote:Bine ai venit pe forum! Spune-ne si noua ce africani ai si gandeste-te ca viitoarea lor casuta trebuie sa fie de miniiiiiiiiim 250 litri.  Dupa care mai dezvoltam ideea. Succes
Africanii mei sunt din cei clasici: 3 caeruleus si 6 membe deep. Am in constructie un acvariu de 200L (100x50x40) care va fi noua lor casa. In acvariu cel mic am facut tot posibilul sa le ofer cel putin conditiile de apa necesare (PH: 8; GH: 14; KH: 14 si supra filtrare cu 2 filtre interne). Acum caut cateva pietre calcaroase pentru noul setup. Pentru rocarie voi folosi pietre din rasini din oferta reef(inca nu le-am vazut live, dar din poze promit multe). As putea spune ca pestisorilor le merge bine pentru ca am o femela a doua oara cu ponta.
|
 |
|
Offff....uite cum se duc 500RON
Multumesc tuturor pentru raspunsuri.
|
 |
|
Sesmar wrote:Pe un singur forum (aquahobby sau cam asa ceva) am citit despre filtrele astea. Destul de laudate. Pe mine m-au interesat filtrele jbl comparativ cu eheim cand vroiam sa mai achizitionez un filtru. Am ales Eheim. 
JBL e900 se situeaza, ca pret, un pic sub Sera 1100(care e un pic mai mare) si clar mai jos ca Eheim 2226. Singura problema e ca utilizez produse JBL si sunt multumit de calitatea lor. Aici ma refer la testare. Am un singur test Sera (NO3) si calitatea materialelor din care este facuta eprubeta este mai ridicata decat ale celor JBL (GH, KH). Acum nu stiu sigur daca se respecta calitatea si la nivel de filtre. Despre filtrele Sera am auzit destule laude ... dar constructia filtrului JBL imi da mai mult incredere. Cum este primul meu filtru extern mi-e greu sa iau o decizie corecta (in afara de decizia de pret).
|
 |
|
Salutare,
Numele meu este Florin (greu de ghicit nu?!), am 30+ de ani si un acvariu de 60L de vreo 6 luni cu vreo 9 africani si ceva creveti in maternitate. Pana acum nu am avut nici o victima printre petisori ceea ce ma bucura nespus. De curand am inceput un proiect de marire a casei pentru cei 9 fantastici. Cu ajutorul vostru, sper sa iau cele mai bune decizii cu privire la ingrijirea micutilor.
Toate cele bune.
|
 |
|
Salutare,
Trebuie sa-mi cumpar un filtru extern si ochii mi-au cazut pe un JBL e900. Filtrul se vrea pentru un acvariu steril de africani cu volum de 200l brut. Rog pe cei care au sau avut acest filtru sa-mi spuna ce impresii au sau le-a lasat acest echipament.
Multumesc.
|
 |
|
Salutare,
As dori sa stiu, pentru un acvariu de 100x50x40 cu sticla de 10, cat silicon intra? Vreau sa cumpar silicon Dow Corning DC 881 si cum nu ma ocup cu constructia de acvarii nu as dori sa raman cu mult silicon.
Multumesc.
|
 |
|