Antoniot wrote:impamanteaza acvariul, pune un un capat de cablu in apa si celalalt legat la impamantarea unei prize
Nu am inteles.......poti fi mai explicit si clar ?....
Senzorii de la aparatul de masura sunt toti in apa.
Stecherul nu am cum sa l bag in apa
Ce zice Antoniot este sa iei o sarma/ cablu (ORICE sarma, nu are legatura cu monitorul Hanna) si sa bagi un capat in acvariu iar celalalt capat sa il legi la impamantarea unei prize.
Eu am avut multi ani asa, ideea fiind ca daca ai tensiune (stray voltage ii zice in ENG) in acvariu ea se va scurge la impamantare, ceea ce ar trebui sa elimine tot felul de interferente si evident, te ajuta pe tine sa nu te curentezi in caz ca doamne fereste se defecteaza vreun echipament si baga 220V in acvariu (dar evident ca in asa situatie toate animalele vor muri).
Este evident ca sunt niste interferente acolo daca TDS-ul creste brusc la aprinderea luminilor, nu exista "se activeaza diferite minerale etc".
daca e canalul tau, tu esti raspunzator pt ce apare acolo, nu Alexandru Ionescu sau Dudu Georgescu.
la incalzitoare sunt de obicei 2 probleme:
1. precizia (de ex eu nu ma mai ating de altceva decat eheim pentru ca am avut mai multe marci si toate erau varza, adica niciodata nu eram sigur ce temperatura fac in acvariu)
2. rezistenta in timp.
Hai sa zicem ca nr 2 nu ai cum sa testezi in timp scurt, dar pare ca nici de pct 1 nu te-ai ocupat, ca nu am vazut in film vreun test cu un termometru separat.
Uite eu acum chiar caut un termometru mic ca dimensiuni pt un acvariu de carantina si imi place la termometrul asta Hygge ca are afisaj - dar cum nu stiu nimic despre precizie, nu am curaj sa cumpar...
Deci na, tu ai intrebat una si eu ti-am raspuns la alta... sau... chiar ti-am raspuns la alta?
1. la temperaturi mai mari totul creste mai repede (creste rata metabolica), deci inclusiv algele.
2. daca ai plante in acvariu: temperatura de 30 este cam peste ce pot tolera majoritatea plantelor, deci plantele incetinesc cresterea sau chiar mor, ceea ce da si mai multi nutrienti algelor
sv_costin wrote:
Oare acvariul se poate transporta asezat pe verticala pe o latura mica
Da, se poate, fostul meu acvariu de 300l asa a fost urcat in lift - pe latura mica.
Asta a fost decizia celor care l-au lipit (S.C. REEF Aquarium S.R.L., daca ii mai tineti minte), deci sunt sigur ca este ok, ca erau profesionisti.
Sigur, exista oricand risc de deteriorare la colturi samd, dar dpdv structural nu este problema.
Referitor la optiunile initiale, eu am facut 2 acvarii la comanda + stand metalic DIY acoperit cu pal si pot sa spun ca nu numai ca nu am iesit semnificativ mai ieftin la bani, in schimb m-am stresat cu furnizorii, am muncit mult la ele eu personal si a mai si durat o vesnicie.
Singura chestie este ca au iesit (aproximativ) asa cum voiam eu.
Asa ca pentru mine nu mai merita varianta la comanda.
Anul trecut am cumparat direct un RedSea Reefer si a doua zi dupa ce l-am primit aveam deja apa in el, pentru mine a fost perfect.
PS eu nu as cumpara SH acvarii facute la comanda sau lipite de cine stie cine. As lua in considerare doar acvarii de firma, cu o varsta sub 5 ani si cu factura originala.
rasinile de dedurizare inlocuiesc ionii de calciu si magnezi cu ioni de sodiu.
deci acum depinde la ce vrei sa folosesti instalatia asta - de exemplu e buna pt instalatii care incalzesc apa (boiler, espressor, centrala etc) ca nu se mai fac depuneri in interiorul lor
nu mi-e clar daca e buna sau nu de baut:
- daca duritatea e mare, atunci vei avea o concentrare mare de ioni de sodiu in apa rezultata (de exemplu peste tot zice sa nu dai la bebelusi apa trecuta prin astfel de rasini tocmai din cauza concentratiei de ioni de sodiu)
- daca duritatea e in limite, atunci nu e o problema sa bei apa aceea fara sa fie filtrata cu aceste rasini, deci nu ai nevoie de acest fel de cartus
deci nu imi este clar care este rolul acestor rasini pentru apa de baut
iar pentru acvariu, aceeasi discutie, nu inteleg la ce ar fi buna: eu as folosi ori osmoza daca am cerinte speciale, ori nimic daca nu am cerinte speciale
oricum, sunt destul de sigur ca rasina aia se consuma foarte repede, deci as zice ca in practica e frectie la picior de lemn
opincarul wrote:Treaba sta in felul urmator: in primavara anului trecut mi-au murit foarte multi corali intr-un timp foarte scurt. Cand s-au golit pietrele am vazut ca sunt destul de multe balltip anemone.
Cum eram suparat, am scos pietrele si le-am lasat in balcon intr-un bidon, cu apa. Doamna casei a gasit de cuviinta sa mute in partea ei de balcon bidonul, fara sa-mi spuna. Prin Noiembrie am redescoperit bidonul, din care s- aevaporat apa sarata si peste care a plouat atata timp. Praf pe pietre e ca spuma la bere, doo degete
eu zic ca nu e nevoie de nici un tratament, o clatire mai temeinica cu apa ar trebui sa fie ok, dar daca vrei sa tratezi atunci clorul e cea mai buna solutie pentru tine.
zicea cineva mai sus de apa oxigenata: probabil ca face treaba, dar ai nevoie de o galeata de apa oxigenata ca sa faci aceeasi treaba pe care o fac 100-200 ml de clor la 10 litri apa.
diferenta de cost este deci semnificativa.
apa oxigenata e f buna pt tratamente locale direct in acvariu sau pt pietre mici pe care vrei sa le bagi imediat inapoi in acvariu
Dar: as` baga piatra in cuptorul de facut cozonaci si as` "investi" 2 ore la 250-300 grade.
in nici un caz piatra folosita deja in acvariul marin nu se expune la caldura (fierbere, cuptor etc), pentru ca poate elibera toxine (de exemplu palytoxina).
de asemenea, poate crapa daca inca mai are apa in ea
intrebarea mea este de ce nu ar fi in siguranta sa o bagi inapoi, ce anume crezi ca ar putea sa fie pe ea sau in ea si care sa poata fi eliminat?
ca daca a stat in acvariu, mie mi se pare ca poate fi bagata fara probleme inapoi in acvariu, anemonele alea au pierit de mult, eventual poti o tii 1-2 zile in apa de la robinet + pompa, sa o mai clatesti de resturi organice.
daca vrei totusi sa o tratezi, eu de exemplu folosesc hipoclorit (domestos), o las cu o pompa in domestos 12-24 de ore (sau 1 saptamana daca uit de ea :-) ).
dupa aia arunc apa cu domestos si pun apa proaspata + solutie de acvariu pentru declorinare si o mai las tot cateva zile si aia e, nu am avut niciodata probleme
Sunt riscuri: ph f scazut, substante poluante colectate din aer (ex amoniac), bacterii care se dezvolta in rezervorul dezumidifactorului, poate ceva cupru de la instalatie, nimeni nu stie precis.
Un TDS de 13 nu e deloc mic, mai ales ca nu stii ce anume eate dizolvat in ea.
Pt creveti eu zic ca este foarte riscant, nu as folosi.
O instalatie de osmoza nu e deloc scumpa, daca chiar ai nevoie. Sau mai bine apa de ploaie.
Humbert wrote:dar in loc sa intrebati in stanga si in dreapta
- Cuvinte alese neintelept pentru un forum de acvaristica, pe vremea mea, asa se proceda pe forumuri : unii intrebau, altii raspundeau si toata lumea era fericita
Neah, aproape nimeni nu era fericit (in sensul de multumit). De cele mai multe ori, cand punea unul o intrebare, apareau 10 insi cu raspunsuri diferite care se si incaierau de nu mai intelegea nimeni nimic. :-)
Stiu f bine, sunt pe forumurile de acvaristica de 15+ ani.
E bine sa intrebi, ca sa nu faci greseli costisitoare. Dar la anumite lucruri, cum e cel de fata, poti sa experimentezi, ca nu costa nimic.
Mai ales ca Aurel79 scrie in clar ca dupa ce a citit pareri mai mult s-a zapacit decat lamurit.
logica spune ca optim este sa fie puse ambele pe acelasi perete lateral si out-ul orientat spre lungimea acvariului.
daca le pui in colturi opuse, apa va circula preponderent pe linia dintre out si in, ca apa intotdeauna alege calea cea mai scurta
or noi in acvariul dorim ca apa sa ia o cale cat mai lunga, ca sa duca nutrienti peste tot
cand pui in si out pe aceeasi laterala, apa este fortata de out sa se duca spre laterala opusa pe la suprafata, dar pentru a iesi din acvariu este fortata sa se intoarca inapoi (pe dedesubt), deci este o cale mai lunga
in practica nu prea conteaza, daca acvariul este mic sau daca filtrul este puternic.
dar in loc sa intrebati in stanga si in dreapta, eu daca as fi in locul vostru as experimenta punand tevile si asa si asa si apoi as pune in acvariu niste mancare tip fulgi care pluteste in masa apei si as vedea care este pozitionarea tevilor care face ca mancare aia sa se plimbe cat mai mult in acvariu; ca circulatia apei mai depinde si de hardscape, plante etc deci fiecare acvariu e diferit
in definitiv de aia e misto hobby-ul asta, ca poti sa si experimentezi
Danila wrote:Tare de tot, e mai mult decat perfectu .Sincer cred ca singurul risc este sa te plictisesti din cauza ca toate sunt la superlativ
Nici vorba sa ma plictisesc... la cateva zile dupa ce am deschis topicul, tangii au explodat cu cryptocarion.
Tocmai am terminat ieri tratamentul de 2 saptamani cu TTM + Copper power si i-am pus in acvariul de observatie unde vor sta 2 saptamani (daca am noroc si au scapat).
Am pierdul binotatus-ul in saptamana 2 (de la cupru, ca altfel era super vioi), tominiensis-ul a facut infectie bacteriana secundara si nu stiu daca va supravietui, am mai cheltuit niste bani pe checkerul de cupru de la Hanna, e o gramada de efort sa plimbi pestii la 3 zile in alt recipient care tb sterilizat si tot asa. Noroc ca aveam 2 butoaie disponibile.
Acum stau cu frica in san sa nu fi contaminat si acvariul principal, ca daca vad puncte pe pestii pe care ii am acolo, nu stiu ce o sa fac. Copper Power nu mai am si nu mai am nici nervi sa mai fac TTM si apoi oricum nu am unde sa tin pestii 3 luni ca sa stea display-ul fara pesti.
In plus, pe sticla acvariului au aparut niste... urme, ca zgarieturi nu sunt, care nu se duc cu nimic, tre sa imi fac timp sa le scriu celor de la Red Sea, ca e complet ridicol.
Una peste alta, am parte de cel mai prost inceput de acvariu posibil.
Dar nu ma las batut si sper ca o sa trec peste..... tot cu dificultati a fost si inceputul acvariul de dinainte, cel pe care l-am pornit la inceput de 2020 - 3 luni de zile m-am luptat cu o bacterie care producea cantitati enorme de mucus (slime) si pana la urma am invins.
Deocamdata la reefmat am consumat 10 cm pe zi in medie dar nu cred ca e relevant ca acvariul inca nu e populat la maxim. Din ce am citit lumea consuma 1 rola la 2-3 luni, in genetal vorbind.
Eu special am luat modelul mai mare ca difetenta de pret e nesemnificativa dar rolele sunt mai lungi si mai late, deci sper sa tina macar 3 luni.
Clar merita fata de ciorap dpdv al filtrarii mecanice, dar costurile sunt mai mari deci depinde de fiecare.
In sfarsit am decis sa sparg banca si sa iau un Reefer 425 G2 versiunea MAX, adica echipat full cu echipamente Red Sea (inclusiv noul sistem ATO care vine pe G2).
Deocamdata nimic de comentat pe partea de echipamente, vedem cum se comporta in timp (sunt impresionat de claritatea apei pe care o da reefmat-ul).
Daca aveti intrebari, shoot!
Acvariul are apa in el de vreo luna, dar de-abia saptamana trecuta am mutat pestii si coralii din vechiul acvariu, ca sa il pot folosi pe acela pe post de carantina pentru turma de tangi pe care am luat-o (7 bucati mai precis, astept politia tangilor la usa :-)).
Work in progress
Carantina
Lista echipamente:
2x ReefLED 90
2x RL90 Mounting Arm
1x DC REEFER Skimmer 600
2x ReefWave 45
1x ReefRun 5500
1x ReefRun Dual Controller
1x ReefMat 1200
1x ReefATO+
1x Slide-out control panel 60
1x Utility basket
1x ReefDose 4
Mda, incearca sa nu mai cumperi pesti marini de la Coralis, mai ales daca nu esti dispus sa ii carantinezi.
M-am pacalit si eu la ei, am luat primul meu yellow tang de la ei si in fix 2 zile a facut ich si apoi a murit 1 sapt mai tarziu, noroc ca am avut inspiratia sa il tin in carantina (desi nu planuisem) ca altfel imi detonam acvariul.
In magazin nu am vazut nici un punct pe nici un peste, m-am uitat cu foarte mare atentie inainte sa il iau.
Aquplanet e o varianta mult mai buna daca esti din Bucuresti, chit ca e departe.
Care este explicatia pentru care tu ai amoniac, nitriti si nitrati = 50 la 24 de ore de la pornirea acvariului si in continuare?
Ori testele nu sunt corecte, ori instalatia de osmoza nu e buna.
Nu se poate sa ai nitrati 50 din prima, daca ai e din cauza ca erau deja in apa.
Nici daca piatra ar scurge nitrati in apa nu ai cum sa ai 50 din prima zi.
Nu stiu ce sa zic, eu nu as pune animale intr-un acvariu cu valorile tale. Sper ca nu faci testele bine.
La un acvariu atat de nou in mod normal totul este zero, chiar trebuie sa faci eforturi sa testezi amoniac sau nitrit. De asta este si inutil sa testezi mai des de 1-2 dati pe luna.