[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: Lucian
Forum Index » Profile for Lucian » Messages posted by Lucian
Message
Schimbul la picatura este cel mai bun (si comod). Trebuie doar sa ai conditiile necesare realizarii scurgerii si aducerii apei sub presiune langa bazin. Eu am pus si un filtru dublu (unul cu fir 5microni si unul cu carbune activ).

Atentie la schimbarea apei la picatura: Pentru a schimba 50% din apa unui acvariu trebuie sa calculati un debit care sa va asigure introducerea a 100% din volumul acvariului.

Un coleg ma intreba pe PM:
Ai scris intr-un post recent asta : "Schimbul la picatura este cel mai bun (si comod)". Spune-mi te rog cum poti regla presiunea apei astfel incat sa "picure" constant astfel incat sa poti schimba controlat o cantitate de apa / zi ?
Multumesc anticipat.

si am spus sa ne spalam in public "picatura", de apa care ne-a mai ramas
Eu folosesc metoda, verificata timp de peste 10 ani, masurarea "ochiometrica"
Cea mai simpla metoda de apreciere a debitului este sa luati un furtun siliconic 4mm pentru aer si plecati de la stutul de picurare din bazin la o cana/ibric (pusa eventual peste o galeata). Cu ceasul in mana faceti diverse reglaje la cantitatea de apa care curge luand niste criterii vizuale cat mai precise: picaturi dese, picaturi rare, fir de apa, jet de apa si masurati in cat timp se umple sau cata apa curge in 30 secunde. Puteti sa masurati si sa calibrati instalatia, cand mai faceti curatenie si scoateti xcm de apa din bazin (unde xcm = y litri). Dati drumul la picurator pe viteza (I, II...V ) si masurati timpul in care se umple bazinul. Repetati asta mai mult timp si o sa vedeti cum de stiu cei care au sistemul in functiune. Chiar nu am gasit utilitatea de a masura cu mare precizie. Eu spre exemplu la regim picaturi dese non-stop am tinut discusii si le-a mers exceptional (si bazinul era plantat full). La picaturi dese dar nu fir de apa, schimb aproape 300 litri in jumate de zi (ceea ce inseamna schimb 50% la bazinul de 300l net). Conteaza si stutul de picurare (forma constructiva). Eu folosesc unul din gama Gardena pentru instalatiile de udat gradina la picatura...
Mai multe probleme sunt cu sistemul propiu-zis de picatura, astfel incat sa poti regla cat mai usor debitul (dar asta intr-un episod ulterior la DIY ca sa nu-i stricam postul).
Buna ideea de a pune "racitorul peltic" pe un circuit derivat pe care poti regla debitul fara sa afectezi filtrul. La pornire faci teste si stabilesti debitul optim
Frumos proiectul. Sunt interesante rezultatele dupa o perioada mai mare de timp.
Poate iti faci timp si pui si o scheme (inclusiv cu by-pass-ul) ar fi foarte utila pentru cine mai vrea sa faca asa ceva.
Un amanunt de retinut de cititorii acestui topic ar fi ca pentru a realiza patul fluidizant trebuie ca circulatia apei sa fie de jos in sus ceea ce implica schimbarea sensului prin filtru
GSA apare in general din cauza unui dezechilibru intre NO3 si PO4 - raportul de 10/1 - realitatea este ca plaja este de la 8 la 12/1 in functie de acvariu. Daca ti-au crescut nitratii in perioada cat ai lipsit, fertilizantul pe care il administrezi are si el NO3 el fiind monocomponent nu poti sa faci dozari. Degeaba incercu cu EC. Va trece momentan, insa pana nu inlaturi cauza tu tratezi simptomele... Fa niste masuratori si vezi ce valori ai (30+ NO3 si 0.2- PO4 Si schimburi de apa. In functie de rezultat trebuie sa scazi sursele de unde apare NO3 si sa maresti PO4...
daca are mai multe sertare, unul il poti umple si cu inele ceramice. Spalatul se face in functie de acvariu... Vezi cand ii scade debitul, mai ales daca pui un strat mai gros de perlon in ultimul sertar la iesire.
Functional este mai bine sa ai o canistra dedicata pentru filtrare mecanica. O opresti mai des ca sa o cureti si in timpul asta filtrarea biologica poate functiona non-stop si juma de an sau chiar un an fara sa opresti filtrul.
Vedeti ca in afara de taiat mai trebuie si sanfrenate, ca sa se faca o sudura ca lumea, altfel transfer termic ciuciu.
Da, tabla are 3mm si pe o parte are cateva urme de sudura (a sters electrodul pe ea si au ramas cateva picaturi dar se craituiesc usor).
- Un filtru echipeaza-l numai pentru filtrare biologica si scoate-i orice poate sa micsoreze debitul (bureti, vata). Al doialea echipeaza-l sa faca o filtrare mecanica buna. Pe el poti pune in linie si UV-ul (o sa-i dai drumul doar daca ai nevoie). Trebuie sa vezi sa nu-ti gatuie trebuerea si sa ai pierdere mare de debit pe filtrul UV. Nu stiu cu ce vin filtrele e901, dar filtrul de filtrare biologica poti pune Eheim Substrat Pro (nu Matrix)
- referitor la neoane: nu am testat gana JBL, insa am testat Giesemann O combinatie de Power Chrome mid day cu Power Chrome aqua flora este ideala.
- Daca ai de gand sa muti des plantele, daca nu ai experienta cu acvariile plantate si/sau acvarii cu adaos de nutrienti (cand te poti juca pe marginea cutitului cu algele) substratul imbogatit te va incurca.
- cauta si vei gasi pe acest forum un articol bun despre incalzirtoarele de substrat
- nu recomand fertilizanti din surse diferite. Gama EasyLife este foarte OK si poti sa o utilizezi doar pe ea. De altfel este printre putinele care ofera Fosforul fara adaos de N deci poti sa te joci pentru a realiza raportul de aur 10/1... Sunt printre foate putinele firme care au publicat "concentratiile" de substante active astfel incat poti sa-ti faci dozajele in cunostiinta de cauza, nu dupa recomandari si auzite - daca ala care are acvariu misto a pus 22ml la 465,7 litri eu la 240 litri va trebui sa pun 11ml
titanul se sudeaza in mediu de argon cu pistoale de sudat speciale (nu trebuie nu stiu ce camere speciale si alte minunatii) - vazut cu ochii mei, numai ca acum 30 de ani. In industria chimica electrodul (era o sarma) era tot din titan. S-ar putea sa se poata suda si cu inox.
si inca o poza din care se mai pot "fura" ceva detalii. V-am spus ca la punerea in practica nu am urmat intocmai proiectul. Spre exemplu se pot observa cele doua decupari ale L-ului de aluminiu a suportului din spatele ramei sau bucatile de lemn puse tot in aceiasi zona pentru a tine departata rama de sticla acvariului...
ei daca insistati Pun doar schitele in format pdf, care poate fi "zumat" cat se vrea Este OK?

Altfel mai putem discuta pe marginea subiectului Capacul de acvariu si sistemul electric aferent.
Nu puteam sa-mi autoapreciez lucrarea dar daca insistati
Pozele sunt mai mari decat se vede. Dati click pe ele si vedeti jpg-ul intr-un alt viewer - sunt perfect lizibile. Chiar ar trebui sa incurajam o balanta intre spatiu/utilitate (sa nu incarcam serverul degeaba). Daca se vrea pot trimite pe mail la alte rezolutii. Nu-mi plac de loc posturile care depasesc ecranul si trebuie sa "scrolez" stanga-dreapta
... si citeste aceste articole:
Despre sticla
Detalii constructive intaritoare acvarii

Sunt link-uri ()
Link => Calculator construire acvariu (vad ca nu s-a vazut ca in spate sta un link )
Atentie insa cum a calculat dimensiunile (tipul de fund).
As schimba si dimensiunile: 100x50(sau chiar55)xH50
Incepand de la 100cm eu as recomanda fund dublu (pentru cazul tau 2x8) si intaritoare. Poti sa pui intaritoarele dupa ce faci acvariul, astepti sa se "usuce" vreo 3 saptamani si cand ii faci prima baie masori cu cat se largeste la mijloc. Cand vei vedea o sageata de minim 3-4mm (la H=50) iti vei cumpara si intaritoarele
bibi wrote:Deci daca am inteles corect eu trebuie sa bag in cei 30 de litri de apa: 3ml de NO3 si 6 ml de PO4 si asa am ajuns la raportul ipotetic ideal de 10 la 1
Corect?

Corect
ordinea este:
- schimb de apa 50% si nu adaugi nimic
- masutatori dupa 24 h
- calcule si impartirea ratiilor zilnice, la 2 zile sau saptamanale
- dozaj zilnic/saptamanal/etc corespunzator tintelor si situatiei din acvariu
- masuratori la 7 zile inainte de schimbul de apa. Diferenta dintre concentratia initiala si cea actuala este cantitatea "mancata" de plante
- se reia punctul 1
bibi wrote:Aoleu cat mi-ai scris, iti multumesc mult.

Am stat si am analizat cele scrise de tine.

Pentru putin.
Pai daca ai stat si ai analizat cele scrise de mine si continui sa vrei sa incepi sa pui Macro inseamna ca vrei sa faci teste, nu un acvariu plantat
bibi wrote:...Cel indicat de tine ProFito
Am retinut si valorile tinta superioare/inferioare recomandate de tine.

Daca te indrepti catre ProFito imparte ratia saptamanala la o ratie zilnica si pune zilnic. La bazinul tau cred ca iti trebuie o seringa mica...
Pentru inceput daca vrei sa testezi si daca iti permite bugetul cumpara-ti si un set de teste (KH, nitriti, nitrati, Fe, PO4) vezi ca sunt niste seturi de 6 teste sau cam asa ceva...
Dozele date de ei, unele sunt orientative, altele iti arata doar cat este aportul de substanta activa daca pui Xml de solutie. Ar trebui sa calculaezi tu cat trebuie sa pui ca sa-ti atingi tinta. Si ca sa vezi ca noi continuam sa te ajutam incearca sa te joci nitel cu Nutrient Calculator
Da, raportul ideal la acvarii plantate este de 10 la 1.
Eu zic sa nu incepi sa pui Nitro pana nu sti cat ai acum in acvariu. Daca tu acum ai 50ppm NO3? Atata asteapta algele sa maresti NO3 si sa mai pui si niste fosfati
Teoretic, daca nu ai avea de loc nitrati in bazin si ai vrea sa ajungi la tinta de 10ppm NO3 pui cat scrie la carte. In acest caz, presupunand ca nu ai nici PO4, pui cat trebuie pentru tinta de 1ppm PO4. Aici se vede ca nu ai prin ideea cu solutiile si cu faptul ca nu are legatura raportul dintre cantitatile de substanta activa cu cantitatile de solutie pe care le introducem in acvariu sau cu alte cuvinte daca pui 10ml de Nitro nu trebuie sa pui 1 ml de Fosfo ci calculezi cat NO3 va fi in bazin dupa ce ai pus cele 10ml de Nitro, ACEA cantitate o imparti la 10 si abia acum vezi cata solutie de Fosfo trebuie sa pui ca sa ai in apa cantitatea de PO4 calculata anterior... UFFFF
Ce te faci insa ca plantele consuma, mult, putin .. nu stim... Dupa o saptamana tot vom avea ceva nitrati reziduali (nu mai este scenariul din prima saptamana cand erau 0). Punem din nou tot atat? Si dupa 1-2 luni cat vom avea???
Potasiul nu trebuie neglijat. In acvariile "fortate" cu nutrienti regula de aur este echilibrul: NPK, CO2, lumina, Fe si micronutrienti. Orice dezechilibru in plus sau in minus te poate duce din zona carentelor in zona algelor.
bibi wrote:Legat de intrebarea ta de ce nu am mers pe trioul NPK, aici cred ca te-am prins

Te cam grabesti ca fata la maritat Ia calculeaza cat potasiu rezidual adaugi tu la dozarea de 3ml de Nitro si cat este targhetul pentru potasiu?
Poti eventual sa incepi sa pui cam 1/3 din doza de fosfati si potasiu si dupa 1-2 saptamani vezi ce se intampla si mai vorbim. Pana si apa de la chiuveta ai nitrati In acvariu ai pesti, carora le dai sa manance Cu Nitro doar dupa ce faci macar un test sa vezi pe unde stai cu NO3-ul.

koala wrote:Bah, inoxu' e comandat deja... asa ca o sa ai cadou oricum, indiferent ca folosesc placa aia la racire... sau ca o tin, ca tine, la muraturi si prajit painea

dau din casa, dar sa ramana intre noi, sa sti ca asta m-a ajutat in viata
Inainte de a hotara cine face muraturi, eu zic sa facem testul ala cu aluminiu...
si daca tot rasturnam toate premisele de pana acum de ce nu am face testul si cu Inoxul

hai ca intre timp s-a calificat si Steaua si noi tot nu i-am dat de capat
koala wrote:

Later edit: De ce 'reaku ma mai chinui cu titanul?... de ce nu fac toata piesa direct din aluminiu???


Ca sa-mi prajesc eu painea pe inox si sa ma scot la nevasta cu cadoul de 8 martie iar o luam de la capat
da... hic, de ce facem noi cutiuta asta?
bibi wrote:Salut am un acvariu de 30 de litrii.
Pe partea de fertilizare micro am decis sa adaug zilnic ferropol 24.
Am citi articolul despre micro si macro fertilizare aflat chiar aici, la rubrica de Plante.

Te saluam si noi!
Pana aici este bine (poate mai putin marimea acvariului pentru un acvariu plantat de inceput de drum), sa vedem ce urmeaza...
bibi wrote:As vrea ca plantele mele sa arate si mai bine si de aceea m-am orientat catre fertilizarea Macro cu N si P de la Easy Life.

As mai adauga in afara de Ferropol 24 la ratia zilnica si niste fier. Si aici deja vom fi in incurcatura pentru ca ori mergem pe gama JBL ori pe cea EL. Mai ales la inceput, cand inca nu stapanesti toate "chichitele" domeniului eu iti recomand sa mergi pe o singura gama de produse. Asta este un sfat general. In particular vom face o exceptie (dar promitem sa nu se mai repete) si putem combina Ferropol 24 cu EL Ferro sau cu EL ProFito. Iti stabilesti o tinta de 0.2ppm Fe si incerci sa o mentii. Dar deja am sarit la alta problema si anume ce urmaresc si cum ajung sa realizez acel lucru Pana ne lamurim cu astea poti sa incepi linistit sa pui ferropol24 si niste fier conform indicatiilor de pe prospecte.
Inainte sa te apuci sa introduci nutrienti macro ar fi mai bine sa continui sa mai citesti. Un punct de pornire, daca tot ai luat gama EL in colimator ar fi sa citesti asta
sau Metode complete de fertilizare - Estimative index. Alte surse de informatii: http://www.barrreport.com; http://www.aquaticplantcentral.com/forumapc/fertilizing/
Acum sa mai descalcim din nedumeririle scrise de tine.
Raportul de 10/1 este o recomandare. Acolo ar trebui sa mentii raportul dintre concentratiile de nitrati si fosfati. Dar este un raport. Trebuie mai intai sa-mi fixez o tinta (ori pentru nitrati ori pentru fosfati) si va rezulta cealalta valoare teoretica. Nu stiu de ce te-ai oprit doar la nitrati si fosfati pentru ca trio-ul de aur contine si potasiul...
Revenind la nedumerirea ta referitoare la cantitatile pe care le-ai calculat tu. Acele lichide nu sunt NO3 sau PO4 Ele sunt niste solutii in care substanta activa care te intereseaza pe tine va rezulta in functie de concentratia din solutie. De aceea ei spun ca daca pui Xml de solutie in Y litri de apa, in acea apa cantitatea de subtanta activa va fi de Z ppm (parti per milion sau mg/l).
NO3 va rezulta si din procesul de transformare bacteriologica a resturilor de mancare, dejectii, etc. (citeste articolul scris de mine despre Ciclul azotului) Nu trebuie sa pui din exterior toata cantitatea de NO3 pentru a atinge o tinta dorita (mai ales la NO3), ba din contra in cele mai multe cazuri se va produce mai mult decat se consuma si de aceea se fac schimburi de apa saptamanal.
Iti mai dau si niste valori superioare/inferioare recomandate:
pH : 6.0 - 7.5
KH : 3 - 6
GH : 2 - 8
NO3 : 5 - 30 ppm
PO4 : 0.2 - 2.0 ppm
Fe : 0.2 - 0.7 ppm
K : 10 - 30 ppm

Ufff cat este de povestit si cat am balmajit eu pe aici Eu iti recomand sa incepi cu micro/Fe (nu prea ai ce gresi), te mai documentezi pe site-uri de specialitate, mai citesti prin forumul nostru (daca faci cautari dibace poti afla raspunsuri la toate intrebarile tale - cum iti raspund tie ici au mai fost mii de alte raspunsuri catre altii), mai pui intrebari punctuale pentru ca altfel ca sa-ti raspundem trebuie sa ne dam doctorate pe aici si avansam. OK?
SUPER. Totul este sa faca aderenta. De testat dupa ce faci rost de inox ca la banii tai argintul curge si nu e problem
Nu uita de ce ti-am spus cu privire la sectiunea de curgere S>piRazafurtun2 ca dupa aia am marit suprafata si am marit si viteza apei
 
Forum Index » Profile for Lucian » Messages posted by Lucian
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com