Message |
|
... si pe patron il cheama Sabin...
Imposibil sa nu gasesti un incalzitor. Cauta la pet shop-ul de peste drum de spitalul judetean, cam 200 m spre autogara. "Pestisorul de aur" se numeste si are sigur. Intreaba si de un filtru, cel mai mic. Daca nu, merge si "bolborositor" cu pompa de aer (iti explica vanzatorul, este un tip de treaba si se mai pricepe la pesti).
S-ar putea sa aiba si hrana special pentru beta, dar e scumputa, asa ca poti lua mai bine o "tableta" de artemia sau de larve rosii. Grija insa la administrare. F. putina.
Produse Sera nu gasesti in Targoviste, asa ca pui Aquasafe de la Tetra. Gasesti sigur. Cauta sa schimbi apa, dar putin cate putin, sa nu zapacesti mai rau pestele.
|
 |
|
Mai, si esti si targovistean de-al meu!
Chestia aia cu apa strecurata prin tifon o fi vreo tehnica de muraturi (ca la astea nu ma pricep). Daca apa s-a murdarit de la mancare, asa cum spui, acolo nu are ce cauta un peste fie el si mai permisiv, asa cum este beta. Pete albe pot apare de la conditiile "minunate" in care te incapatanezi, in ciuda sfaturilor primite, sa-l cresti. Punctul 1 la beta este temperatura. Rezista si la 21-22 grade cam cat ai in camera, asa cum rezisti si tu in pijama la 0 grade.
Ti s-a sugerat sa citesti ceva despre ciclarea acvariului (chestie cam nasoala, cu chimie). Asta te-ar fi convins de insemnatatea unui filtru, cat de prapadit ari fi el.
Pete, gauri, albeata ... Pestele este supus unui atac "cu arteleria grea" de la o sumedenie de specii de bacterii si ciuperci care s-au dezvoltat in conditi optime in acel bazin. Albastrul de metilnu are ce sa-i faca bine dar nici rau.
Un lucru elementar: hrana se administreaza atat cat consuma pestii in 5-10 min. Daca vezi ca nu-i plac "grauntele negre", nu insista. Este o hrana de proasta calitate, majoritatea pestilor o ignora, iar betanul tau este chiar intr-o stare critica, in care numai asa ceva ii lipsea. Fulgii erau buni. Nu super, dar multumitori.
De la ce pet shop ai primit "minunatele sfaturi" ca-i cunosc pe toti si parca tot nu-mi vine sa cred...
Aha... era sa uit: Beta respira aer atmosferic, asa ca e tare ciudata umflarea branhiilor pe care ai observat-o.
|
 |
|
La pestii tai, pana la 50mg/l nu sunt probleme. La juvenilii de discusi de exemplu, se recomanda sub 20mg/l.
|
 |
|
FanCTC wrote:Treaba sta in felul urmator. Dupa cum zice femeia:
PH-ul spune ca nu se modifica de nici unul dintre osmozoare. Si ramane la fel cum il livreaza compania de apa.
Problema: productia unui osmozor chiar modest fiind este foarte aproape de H2O, sau si mai aproape de apa distilata (nu-i tot una, dar nu detaliez). Adica, printre altele gH si kH zero, iar pH 7 (neutru). Daca veti avea insa curiozitatea de a masura aciditatea dupa cateva ore de stat in galeata, valoare pH va fi acida, mergand pana la 6,5 (unii au masurat mai putin, dar n-am fost eu acolo cu ochiu' asa ca ma abtin). Asta se datoreaza insa CO2 din atmosfera care s-a "balacit" prin galeata nostra si a iesit un pic de acid carbonic. Slab, slab dar se cunoaste.
Insa nu stiu de ce considerati astea un chilipir, cand o instalatie de osmoza fabricata de unii care chiar se pricep poate fi si sub 100 euro. Daca tineti la buzunar (membrana de osmoza, ca rezerva se apropie sensibil de pretul pe intreg) montati la intrare un filtru ordinar cu vata de perlon si carbune activ (se poate folosi cu mare succes si la apa de schimb obisnuita). Aceasta protectie suplimentara lungeste considerabil speranta de viata a instalatiei. Chestie probata personal.
|
 |
|
Se repara fara probleme, dar nu in 2 zile. Probleme insa de abia de acum s-ar putea sa apara, cand o sa-l apuce damblalele pe mascul. Va mai pune 2 bule la cuib, mai trage o cafteala cuiva... Ca mai toate anabantidele, sunt "nevricosi" la depunere. Sau mai corect in cazul pestelui paradis, sunt mai "nevricosi"...
|
 |
|
Scalari + beta ... Am avut frecvent ambele specii intr-un bazin si fara jumuleala. E drept ca nu si in bazin de 60 l. In plus, difera si temperamentul de la un peste la altul, dovada ca dupa ce am laudat calmul unor macropodusi, cei din actualele generatii mi-au compostat tot ce avea o coada cat de cat.
Revenind la exemplarul tau, un aspect mi-a dat de gandit: temperatura, 25 grade. Suportabila, dar departe de optim. Pe termen lung induce sensibilitate la boli altfel invins e de sistemul imunitar. Din cate am bagat eu de seama, anabantidele in general sunt sensibile la hidropizie.
|
 |
|
Humbert wrote:daca ii pun o oglinda masculului meu betta timp de 10-15 minute, a doua zi are cuib facut.
O fi homosexual ...
|
 |
|
V.Sorin wrote:... nu as vrea sa fac contrareclama filtrului intern...
Nici nu ai cum face antireclama unor produse testate, folosite si apreciate de toti acvaristii (-1). Face parte din echipamentul minim necesar.
Problemele cu tulbureala au cauza si in adversiunea ta fata de filtre. "Bolborositoarele" cu burete sunt ceva mai mult decat nimic si se folosesc ca filtru de baza in situatii speciale, cum ar fi bazinele de reproducere. A sa lua aminte ca in astfel de situatii se fac primeniri dese de apa, folosindu-se apa "roasa" in alte acvarii. Asta evident, daca te intereseaza sa iasa ceva din ponta respectiva.
|
 |
|
Daca scoti femela, masculul nu are motiv de a face cuiburi.
Sunt mai multe opinii:
- se introduce mai intai femela si a doua zi masculul. In acest fel ea va avea avantajul primului venit si ar fi cat de cat protejata. Personal, n-am observat vreo diferenta, tot a luat-o masculul la capaceala.
- se tin izolati (dar cu vedere) pana cand cuibul este gata. Mai sunt si alte semnale, cum ar fi agresivitatea masculuilui, ce incepe sa scada, si da semne ca ar "invita" femela sub cuib. Rezultate bune am obtinut cu femela tinuta intr-un borcan ce pluteste in bazinul de reproducere. Mai greu e cu scoaterea borcanului ca risti sa strici cuibul.
Tare de folos o tufa de plante fara pretentii prinse cu o greutate (plumb). Ofera loc de refugiu femelei. Bune sunt Ceratopteris sp.
Varsta... Am avut depuneri la cca 4 luni, dar numai la exemplare produse la mine. Cu betta cumparati de pe piata, masculul nu a functionat pana la 6 luni. Daca e batran, iar nu-i bun.
|
 |
|
Este si mancare speciala pentru catfish. Dar presupun ca nu este singurul peste din acvariu (mic pentru hoplo), asa ca nu face o dieta speciala. Mancare de calitate (adica de firma) si cat mai variata. Ca regula generala la Welse :aport ridicat de vegetale.
|
 |
|
Solzii zburliti indica o hidropizie. Aceste diagnostic indica de fapt un complex de manifestari, dar originea poate avea mai multe cauze, infectioase sau chiar fizice. Tratamentul este corectm dar este posibil ca pestisorl sa nu supravietuiasca, evolutia bacteriozei sa fie galopanta. Pestele trebuie izolat.
Ancistrusii au depus cam la disperare, locatia fiind cel putin curioasa. De regula cauta grote sau alte ascunzisuri pe fundul bazinului. Masculii ingrijesc icrele si apoi puii, mainifestarea pe care tu o descrii fiind in continuarea ciudateniilor. De regula repeta depunerea la interval de cca 2 saptamani, asa ca incearca sa introduci o nuca de cocos sau un mic ghiveci de lut, eventual spart pe o laterala.
|
 |
|
Din prima poza-mi pare o infectie bacteriana.( Cam frecvente chestiile astea pe la Hornbach! ) Da-i cu bactopur, dar asigura-i aerare. Daca tot ai T-ul. mai ai nevoie de 2 robinete si o piatra. Pe perioada tratamentului (3 zile) nu hrani pestele. Poti folosi si sare neiodata, la cei 5 litri poti pune 2 lingurite vartoase. In acest caz, atentie la schimbul de apa dupa tratament, pentru a nu scadea salinitatea brusc.
|
 |
|
Razvan Radu wrote:... sa existe o asemenea bacterie ... pestii au decedat in mai putin de 48 de ore. ...
Asta ma intreb si eu ...
|
 |
|
Macar 7-10 zile nu schimba apa, dupa care cat mai putin, minim 4 saptamani. Verifica functionarea filtrelor(pe care evident ca nu le cureti in acest interval). Nu poti certifica ciclarea bazinului fara testere.
Aditia de Co2 dupa ce vezi ca vegeteaza (cresc) plantele.
|
 |
|
Atentie ca un jet puternic de bule va eroda in timp cimentul de pe background. M-am lovit de problema asta dupa cca 2 ani de la instalare.
|
 |
|
Mai bine te hotarasti pe specii de pesti pentru care pH-ul tau este desfatare. Sunt destule.
Altfel, jocul de-a coboratul pH-ului este primejdios.
|
 |
|
Acvariul de 100 l va fi tocmai bun peste vreo 2 luni. Acum ai nevoie de vas de cca 5 l pe care-l atarni de marginea acvariului prin una din solutiile oferite de adezivii de calitate. Era mai bine sa-i scoti cand inca nu paraseau suportul, era mai safe. Aerare moderata printr-un filtru burete. Schimburi dese, cu apa din acvariul sursa.
P.S. Te invidieaz pentru calitatea apei. Eu n-am vazut codita de scalar pana n-am folosit si apa distilata.
|
 |
|
In cazul hexamitozei, ar fi slabit, apatic, iar fecalele filamentoase, albe.
Pare totusi o afectiune pe tractul digestiv, iar cu metro macar elimini o varianta de diagnostic (flagelatele intestinale).
|
 |
|
Ia-ti (sau imprumuta) un botia. Dar te va scapa sigur si de melci.
|
 |
|
Cea pentru auto este dedurizata, deci efecul ar fi cam acelasi (scaderea gH si ceva corectie la pH).
In supermagazine gasesti si apa distilata.
|
 |
|