Message |
|
Sau da-le artemia congelata. Are efect usor laxativ.
Nu conosc nici un peste vegetarian. Ca unele specii au o dieta cu aport mare de vegetale, este cu totul altceva. Oricum, la ancistrusi, pe masura ce inainteaza in varsta, pofta de verdeata slabeste (de aici si interesul tot mai mic fata de alge).
Numai puilor le administrz fulgi cu continut ridicat de vegetale, restul au parte de dieta comuna (Tetra min, Tetra discus, artemia, larve chiromonide, mixtura cu inima de vita).
|
 |
|
Paraziti externi, sau (mai rar) impuritati in apa ce le deranjeaza mucusul. S-ar putea sa "te pricopsesti" cu gris. Pregateste-te cu verde de malachit (3 lei flaconul) sau, daca n-ai probleme cu criza, un produs de firma dedicat (n-are sens sa-ti spun denumiri comerciale, ca sa nu se considere reclama, iar nici importanta nu prea are, toate sunt la fel de eficiente). Ridica si temperatura pe la 28 grade.
|
 |
|
Mai mult ca experienta pentru viitor (am pierdut betta, serie de macropodus si mai multe colise de la hidropizie), incearca tratament cu bactopur direct (pastile). Baie de scurta durata urmata de tratamentu normal. Ar mai putea da rezultate furazolidon (1 pastila la 30l). Oricum, e greu de spus pentru ca prin "hidropizie" se intelege de fapt un complex de manifestari, cauzele fiind multiple. Aparitia exoftalmiei indica cedarea hepatica, deci inceputul sfarsitului. Daca ate ochii normali si nici solzii nu sunt zburliti, mai sunt sanse.
|
 |
|
Probabil Anubias barteri. Nu este pretentioasa, dar va fi teribil de fericita daca o fixezi de o radacina si o lasi mai la umbra.
|
 |
|
narcis.b wrote:...
4. Nu mai trata apa,e suficient sa o lasi timp de 24 h intr-un vas deschis
...
Conditionerii mai au si alte roluri in afara de eliminarea clorului. Leaga metale grele, antistress s.a.
|
 |
|
Tratamentul nu a influentat ciclarea, fiind un antimicotic. Schimburile de apa substantiale insa, da.
Una din investitiile nesuferite ale incepatorilor (si nu numai) sunt testele de apa. Un set mai bogat (nu gen 5 in 1) este esential la startarea unui acvariu, mai ales daca este singurul, iar experienta detinatorului limitata. Apa poate arata "cristal" dar e otrava curata pentru pesti.
Ciclarea se constata cu testere picatura. Asa cum vad ca ai inteles, logic ar fi sa apara amoniacul (amoniu), apoi nitrit si mai apoi nitrat. Atunci cand amoniacul nu mai este detectabil, nitritul nu salta de 0,5 mg/l iar nitratul este pe la 20-30 mg/l ne apropiem de un acvariu ciclat. Constanta valorilor certifica succesul.
Schimburi mici, saptamanale, nu spala materialele filtrante ci cel mult o clatire in apa din acvariu. Poti folosi substante pentr culturile de bacterii care este adevarat ca grabesc procesele, dar nu te astepta la minuni.
Mai ales pentru un acvarist din Romania, testele de calitate sunt de mare importanta.
|
 |
|
Se recomanda continuarea operatiilor in acvariu (adica lipit deja) pentru ca este pericol ca stratul de ciment sa se fisureze. Cu ceva grija, poti lucra linistit ca pana acum. Foloseste un suport neted si plan, cimentul fiind mult mai greu decat polistirenul.
Eu am folosit un colorant pentru tencuieli exterioare, ceva lichid. Clatit in mai multe ape, apoi lipit in acvariu si iar schimburi de apa.
|
 |
|
Bactopur direct (tablete). Intai baie scurta, urmata de tratament normal (trei zile). Merge de fapt orice medicament cu nifurpirinol.
Cat mai repede.
|
 |
|
Tot ce inseamna organic (pesti, plante, melci,hrana ) genereaza prin descompunere amoniac sau amoniu (in functie de pH) si de aici nitriti, nitrati . Intr-un bazin proaspat, ciclul azotului poate capata niste valori surprinzatoare pana cand populatiile de bacterii se dimansioneaza pentru ecosistemul in cauza.
Pestele pare intoxicat.
|
 |
|
Bun venit!
|
 |
|
Pana la urma l-am zarit.
Nu pare nici o problema fungica, deci nu are rost albastru de metil, verde de malachit si alte asemenea.
Poate fi o viroza pe care am mai intalnit-o la vivipari (din pacate, sicer n-am aflat ce agent patogen ar fi sau un tratament specific), sau ceva cu apa.
Fereste pestele de socuri termice si pH, aereaza apa si o lingurita de sare la 10 l.
|
 |
|
ReBella wrote:
Dragosdiscus wrote:Pana la 4 lingurite de sare la 10 l o perioada de 10-14 zile nu afecteaza ancistrusii si nici plantele, dar trimit la canal melcii (pomacea).
Sa intelegem ca ai testat tu treaba cu ancistrusii + sare ? 
Da, este o chestie DEM (Din Experienta Mea :-) ).
Ramane valabila sensibilitatea loricaridelor la chimicale, inclusiv sare, dar concentratia precizata am aplicat-o de multe ori, fara probleme.
Precizare nu neaparat necesara: reproduc ancistrusi de mai multi ani.
|
 |
|
Mai rar flagelate intestinale la aceste specii.
Ultimul tratament la discusi l-am facut cu 1 pastila la 20l (dizolvate in prealabil), doza zilnica, aplicata seara (lumina favorizeaza descompunerea antibioticelor). Schimb de apa cam 30%, inainte de aplicare. Tratamentul dureaza oricum 10 zile, sau dupa disparitia simptomelor inca 2-3 zile. In final schimb mai energic (daca ai apa preparata) sau repetat.
|
 |
|
Temperatura ridicata (adica peste 27 grade) blocheaza o faza din metamorfoza parazitului, astfel ca ce s-a instalat deja isi continua ciclul pana la punctul cheie. Daca boala este intr-o forma incipienta, simpla ridicare a temperaturii poate fi eficienta. Ciclul poate dura pana la 10 zile, astfel ca deseori tratamentul se repeta, Din fericire, exista numeroase solutii, eficiente, astfel ca grisul este poate cea mai banala dintre bolile pestilor de apa dulce (nu ma bag ma marine).
Pana la 4 lingurite de sare la 10 l o perioada de 10-14 zile nu afecteaza ancistrusii si nici plantele, dar trimit la canal melcii (pomacea).
|
 |
|
onur99 wrote:Noi babalaci ne-am chinuit de pe vremea lui raposatu sa facem acvaristica.
Recomand celor sub 30 de ani, o tema de meditatie: Cum sa faci acvaristica, fara silicon, fara incalzitoare cu termostat, fara hrana granulata, fara medicamente, fara Tetra, Sera, JBL... adica fara nimic in afara de multa pasiune. Si sa se mai opresca si curentul cam cand ti-era lumea mai draga... Atunci ciclare ...
|
 |
|
Geaba CO, geaba substrat fertil, daca lumina nu e. In general acvariile de-a gata sunt subdimensionate la tehnica.
Daca tot nu-s probleme cu banii, eu as mai renunta din fitze si as lua un bazin mai mare . Adica >200l, and now we're talking!
|
 |
|
Waw!
Vad ca te-ai hotarat deja la firmele cu care vrei sa lucrezi. Nu comentez, pentru ca au fost atentionari pe alte forumuri in legatura cu reclame/antireclame, dar, fiecare firma exceleaza in anunite domenii, iar in altele este la nivel sa spunem mediu.
1. Filtrul nu este prea mare, debitul ar fi suficient, dar punctele forte ale unei "canistre" sunt altele (volum, elemente filtrante etc). Evacuarea se monteaza orizontal, fie deaspra nivelului apei, cand are avantajul unei aerari eficiente, fie imediat sub luciu pentru silentiozitate. Curentul nu este puternic, iar metode de temperare sunt multe.
Filtrul exterior (canistra) este dedicat filtrarii biologice. Evident ca va realiza si o filtrare mecanica, dar va impune interventii dese, cu repercusiuni asupra culturilor de bacterii si chiar a longevitatii aparatului in sine. Nu se utilizeaza vata (sper ca te referi la cea de perlon, pentru ca cea medicinala este din bumbac, deci putrezeste). Un suport excelent pentru culturile de bacterii este siporax-ul (produs de mai mule firme), in combinatie cu 2 tipuri de burete cred ca este sufucient. La admisie monteaza un burete mai grosier, pe care poti sa-l speli cum vrei si de cate ori vrei, fara grija.
2. Fiecare strat nutritiv are particularitatile lui de folosire (de combinare). Tine cont de ele, altfel toata lucrarea este compromisa. De regula, se pune deasupra, ca un fel de ixolare un strat de cca 4 cm nisip de cuart, 2-4 mm.
Substratul se aseaza in panta spre geamul din fata, cu grosime de la 7 cm (in spate) la 5 cm (in fata).
3. Suficient. Pozitioneaza-l in curent de apa (ideal o piatra de aerare sub el). Incalzitorul de substrat este o treaba foarte buna, din pacate prea putin mediatizata si intleasa.
4. Atentie maxima la pietre. Frecvent, in paraiele alpine sunt sisturi, gresii, calcare, deci total neindicate. Cauta pe la pet shop, ca la cat costa celelalte chiar nu mai conteaza.  . Cu aceeasi ocazie poti alege si ceva radacini, pe care sa ancorezi muschi de Jawa, anubias nana etc. Dupa ceva experient, incerci un "gazon" din Riccia sau asemenea.
5. Aici e mult de spus. Plantele mari in sparele acvariului, preferabil colturile din fata se lasa libere, altfel "micsoreaza" acvariul. Plantele cu tija se aseaza in buchete, iar in general se grupeaza pe specii.
5. (!) Subiect interminabil, Mai vorbim dupa ce setezi acvariul. De regula, primii se introduc pestii mai rezistenti, se observa comportamentul, se fac analizele apei (OBLIGATORIU) si mai apoi alte specii.
6. Mai asteapta. CO2 face plante frumoase, dsar antreneaza tot ansamblu "vegetal" { calitatea apei, nutrientii, iluminare). Are si un risc: socuri de pH, in caz de defectiuni. Un sistem complet, cu electrovalva, pH controller s.a. se ridica la o suma consideranila (lejer ? 700lei).
Un razuitor cu magnet si/sau cu tija pentru plante, furtun de aspirat ...
7. Un conditioner pentru pregatirea apei si un "sprojim pemtry strtarea culturilor de bacterii. Prea multe chimicale strica.
Nutrientii sunt de multe feluri, fa o corelare cu substratul nutritiv (probabil producatorul sugereaza ceva). Atentie ca la inceput, plantele nu vegeteaza prea binem asa ca escesul de nutrirnyi va favoriza algele.
Lampa UV este buna, dar nu neaparat necesara, Se pare ca eficienta reala este mult sub cea afisata.
Bafta!
|
 |
|
snakefishmike wrote:
alber wrote:Nu stiu daca merge apa plata. Cred ca apa de osmoza sau cea distilata sunt indicate in asemenea cazuri.
La crapi si carasi nu se foloseste apa osmozata 
Pa plata are continut ridicat (si constant) de minerale, ceea ce o face buna de baut dar impropie pentru gatit de exemplu, iar pentru pesti poate fi chiar nociva.
Nu vad de ce nu se foloseste la crapi si carasi... cred ca este o confuzie la mijloc... Pa de osmoza incersa (RO) sta la baza apei pregatite. Fie se aditioneaza cu saruri speciale, fie se amesteca in proprortia necesara cu apa de retea, pana se conduce la duritatea si pH-ul dorit.
Pentru completaea apei evaporate, RO ar fi ideal (eu unul asta folosesc). Investitia insa este mare daca nu ai in vedere si alte obiective, atfel ca singura solutie este schimbul mai des de apa. Caraseii se vor bucura si ei. Nu-ti recomand completarea cu apa "cruda" pentru ca este adevarat ca se mareste concentratia de saruri datorita evaporarii.Cu un schimb cat de cat se micsoreaza diferenta.
|
 |
|
Mizeria aia lichida in care tii pestii se numeste acvariu neciclat. Lucru posibil si accidental, de la un schimb masiv de apa concomitent cu o curatire temeinica si neinspirata a materialelor filtrante, tratament cu bactericide ... Poti accelera startarea acvariului cu substante ce stimuleaza (insamanteaza sa spunem) dezvoltarea bacteriilor denitrificatoare. Nu dau nume pentru ca se poate considera reclama, dar se recunosc usor la pet shop. In lipsa lor, incheierea ciclului poate dura usor 6 saptamani, si asta in cazul in care nu mai faci vreo greseala in acest interval. Bazinul e mititel si se da usor peste cap. Deocamdata lasa Easy Balance si alte asemenea in pace, ramai la conditioneri (si nu mai ai nevoie de pastrat apa prin bidoane), lasa in pace filtrul macar 2 saptamani, chiar daca se umple de o mazga maronie. Daca te grabesti, foloseste ce spuneam mai sus pentru ciclare.
Plantele de plastic se pot folosi cu succes la reproducerea unor specii, eu folosesc ca suport la scalari. Ca decor sunt nule, plus ca in timp strica apa.
Pietrisul ala rosu (tot substrat se cheama) e bun pentru ikebana, sau bordura la alee. Nu are legatura cu mediul acvatic.
Scalarii poti sa-i tii o perioada si in acvariul tau, daca-s pui (presupun). Pe masura ce cresc, este foarte posibil sa se ia la paruiala daca sunt 2 masculi. O conditie esentiala la aceasta specie este inaltimea bazinului, majoritatea crescatorilor recomanda un minim de 40 cm coloana utila. Cvariul insa eu il vad mai degraba cu cateva specii de caracide pitice, pasnice. O mica radacina plus cateva plante inspirate pot face o incantare a ochiului, fara stresul la care te-ai supus singur pana acum.
|
 |
|
Este evident ca ma numesc Dragos, si locuiesc foarte aproape de Turnul Chindiei.
Boala am contactat-o pe la 9-10 ani si cu ceva intreruperi impuse de ale vietii valuri, nu m-a lasat nici pana in ziua de azi (47 anisori). In ultimii 10 ani s-a cronicizat!
Dotari ... (adica am citit regulamentul!): un bazin 270l (brut), plantat, decorat cu background din ploistiren, radacini, terase, in care subiectii de baza sunt discusii. Pentru moment sunt numai 5, din care 3 adulti si 2 sperante.(Specia este no. 1 in atentia mea). Mai convietuiesc in acelasi acvariu: ancistrusi, loricaria, platidoras, khuli, neoni rosii, cardinali, rasbora. Bazin 2: 160l, plantat, ceva decor : de baza sunt scalarii (2 perechi pe care le tot plimb prin acvarii ca sunt in permanent razboi), plus macropodus, ternetzi, calistus, betta, palmeri, ancistrusi, gupy. Acariu 3: 70 l plantat: 3 carasi mititei, gupy, o femela de ancistrus.
Mai sunt ceva bazine de reproduceri si "crese" din care merita mentionat cel de 100 l, si el plantat, care functioneaza ca ferma de ancistrusi, gazda temporara pentru pui de scalari si rezerva de gupy imperiali.
Plante: Echinodorus amazonicus, E. tenellus, E. cordifolia, Vallisneria gigantea, Anubias nana, Bacopa, Rotala, Alternanthera, Hidrophila ...
Sigur am mai sarit cateva specii (n-am pomenit de pomacea) plus ceva greseli de grafie.
|
 |
|
|
|