[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: dandumitru
Forum Index » Profile for dandumitru » Messages posted by dandumitru
Message

Cum a spus si Liv.
Nu este bun pentru CO 2.
Poate functiona o perioada, pana la cedarea garniturilor.
Daca reductorul va ceda, clar nu mai are sens nici o incercare de adaptare a lui la uzul in acvaristica.
Indiferent de capacitatea bazinului sistemul de aditie cu CO 2 este acelasi, Dar intr-adevar la bazinele nano s-au proiectat sisteme mini ( butelie, reductor, electrovalva, reactor CO 2 de dimensiuni mai mici decat cele normale folosite in domeniu ) dor cu un singur scop, acela de a fi cat mai proportional in raport cu bazinul si de ordin estetic ca inpreuna unul langa altu,l sistemul sa arate bine.

reductor de presiune = regulator de presiune

Regulatorul de presiune are rolul de a reduce si controla presiunea pe o conducta de transport asigurand mentinerea constanta a presiunii de iesire in limitele grupei de reglare la variatia presiunii de intrare si a debitului de iesire propus.
Diferenta intre un regulator de presiune industrial si un regulator de presiune dedicat acvaristici este ca ambele lucreaza la un nivel de presiune prestabilit din proiectul de executie si de destinatie a uzului. In principiu amandoua fac acelas lucru dar la presiuni diferite. Cel industrial ( destinat domeniului de uz ) se poate folosi pe o butelie ( incarcata cu orice fel de gaz dedicat buteliei respective ) incarcata la maxim de 200 bar.( asta indica primul manometru) si poate reduce presiunea de intratre la presiune de lucru de la 200 bar la 32 bar iar de la 32 bar pana la 5 bar ( asta indica al doilea manometru ) presiunea se reduce prin folosirea robinetului de reglaj fin, acest robinet nu poate asigura o constanta a fluxului la debitul de iesire sub 5 bar la unele iar la alte chiar sub 10 bar.

Cel dedicat acvaristici poate functiona doar pe o butelie dedicata incarcari cu CO 2 pana la maxim 80 bar si poate reduce presiunea de intrare la presiune de lucru de la 80 bar la 6 bar iar prin intermediul robinetului de reglaj fin se poate controla fluxul debitului de iesire de la 6 bar pana la 0.1 bar.





Deci ca sa poti folosi un reductor de presiune industrial mai ai nevoie de cateva accesorii suplimentare, niplu si robinet de reglaj fin sau direct robinet cu reglaj fin care are cuplaj cu filet exterior lucru mai greu de adaptat sau de gasit. Trebuie sa tii cont si de faptul ca mai multe componente in ansamblu duc la mai multe inconveniente pe termen lung, garnituri uzate , pierderi de presiune la imbinari care in acvaristica duc la multe neplaceri. Cel mai mare incovenient aici este ca folosirea unui reductor industrial preparat pentru acvaristica se face foarte greu de folosit pe sistemul clasic reductor electrovalva difuzor sau reactor CO2 si mai usor prin folosirea unui Ph control.

Eu te sfatuiesc sa adopti solutia corecta " Regulator de presiune dedicat acvaristici " in felul acesta scapi de toate inconvenientele legate de regulatorul de presiune industrial. La prima vedere cel industrial este mai ieftin, dar un calcul facut la sange arata ca intr-un final deferenta intre cele doua va fi foarte mica, undeva la 50-80 lei sau in unele cazuri cheltuiala pentru implementarea sistemului poate depasi asteptarile si chiar pretul unui reductor dedicat acvaristici.

Intr-un final am ajuns si la tema thread-ului adaptarea electrovalvei pe un reductor industrial.
Raspunsul este da, dar numai o electrovalva industriala care poate rezista la presiunea fluxului de iesire, dupa care celelalte accesorii necesare pana la reactorul sau difuzorul de CO 2 din bazin.

PS

Bazinul meu are 450 l si nu a simtit niciodata nevoia unei aditii de CO 2 care sa depaseasca presiuni mai mari de 1,7 bari. Deja de la 2 bari fizic tu nu mai poti numara bulele de CO 2 . Si daca bazinele mele nu au fost plantate masiv inseamna ca nu am avut nici o planta.
Liv wrote:Nu exista si nici nu vor exista 2 acvarii identice. Din momentul in care ai inceput plantarea sau ai adaogat animalele acvariile vor fi diferite.

Nu am renuntat la aditii - doar le-am redus pina la un nivel la care plantele cresc intr-un ritm acceptabil (chiar si asa tot mai tai o jumatate de galeata de plante lunar). Inca mai am solutii NPK separate care nu le mai folosesc. Si am reusit sa pierd Alternanthera fara sa imi dau seama ........
Nu reusesc sa vad mari diferente intre apa din Drumul Taberei si Pantelimon - conform cu buletinele Apanova.



Era doar un exemplu Liv. Si nu este vorba numai de apa de la robinet, poate este o apa preparata.

Problema lui este BBA .

El are un set-up crud ( din ce vad eu ) majoritatea plantelor pe care le disting acolo nu sunt mari consumatoare de nutrienti, dar cu mici exceptii, au cerere mare de lumina. Deci are nevoie de CO 2, de lumina la intensitate aproape de maxim 6 din 7, micro doza normala, macro 1,1/2 si un pic mai mult de PO4 separat, peste doza de macro.
In foto nu se vede pic de BBA, dar banuiesc ca incepe sa apara undeva pe decorul de lemn si piatra, pe anubias si nu disting foarte bine, daca pe zona de mijloc este microsorum este posibil ca si acolo sa fie ceva BBA. Daca maresti doza de fertilizanti si CO2 nu vei avea probleme daca lumina este la intensitate mica si program de iluminare de minim 7h continu.
Nicu, este de preferat sa ai un PH stabil si putin acid. Un Kh mic ,ideal este sub 6 si un Gh de maxim 8. Toate acestea in conditiile in care ai un bazin ciclat si stabilizat, dupa care poti jongla cu lumina crescand treptat in intensitate la intervale lungi de timp (10-15 zile) pentru a avea timp sa faci observatiile necesare, legate de evolutia plantelor sau a algelor . Trebuie neaparat sa tii cont de acest aspect,pentru ca reactia plantelor si a algelor nu este imediata, toate interventiile tale pot duce la o concluzie ce poate fi observata numai dupa o perioada de timp.
Liv wrote:Nu sint convins de nici unul din argumentele celor 2 tabere referitoare la programul lumina/CO2/pH (cu/fara pauza de iluminat, intreruperea Co2 sau nu, controlul pHului sau nu).

Plantele au evoluat de prea mult timp si s-au adaptat conditiilor naturale. Lumina medie in jur de 12 ore pe zi (pina imi fac un controler eu sint de 2 ani pe un program de 13 ore/zi iluminat mediu spre puternic - cca. 45lumeni/litru - mult sub iluminatul mediu dat de soare), CO2-ul e stabil pe timpi de zeci de ani - fara variatii zi/noapte, iar pH-ul in natura nu variaza prea mult cu exceptia perioadelor ploioase/secetoase.

Totusi eu am doar plante usoare si aproape am renuntat la fertilizare si complet la CO2 (sint de un an la 1/10 din cantitatile recomandate din Masterline si fara CO2), iar plantele tot cresc ca nebunele in substrat inert (pietris simplu de 2-4 mm).



A se spune ca sa creat un echilibru. O constanta.
Ai renuntat tu la aditii, dar de fapt ceva se mai acumuleaza acolo din anumite surse, ceva care asigura un minim de subzistenta. Cu nimic, nu se face nimic. Cu putin se face putin. Cu suficient se poate face destul. Daca lipseste un ingredient mancarea nu are gust dar poate avea forma. In acvariu poti creste plante fara CO 2, fara fertilizanti, fara lumina de calitate, fara subsrat nutritiv, dar plantele nu vor arata intr-o forma excelenta. Daca tu consideri ca plantele care cresc la tine in bazin cu aceste conditii sunt ceea ce ar trebui sa fie, este OK. Aceleasi plante le cresc si eu in bazinul meu si le ofer necesarul de micro si macro elemente de lumina si CO 2 plus un substrat nutritiv, asigur un PH constant si mentin toti parametri apei optimi pentru dezvoltarea plantelor.

In concluzie amandoi avem acvariu, amandoi avem un substrat, amandoi avem o lumina, amandoi avem un CO 2, amandoi avem o apa la tine mai dura la mine mai alcalina si acida, tu ai un PH eu am alt PH la final plantele tale nu vor semana niciodata cu plantele mele. Prin comparatie cineva, un incepator, care va privi ambele bazine si va afla ca sunt aceleasi plante va considera ca unul dintre noi greseste sau nu stie ce vorbeste .
adrian09 wrote:
dandumitru wrote: Batranilor !

51 de ani ancorati puternic in viata din care doar cativa si de acvaristica.


acesti "cativa" ani se rezuma la peste 20?..



Putin peste 20, pentru ca inainte de 25 doar am copilarit. Ce este mai tragic, e ca nici acum nu m-am maturizat. Inca mai copilaresc, iar dupa varsta cat de curand voi intra intr-o alta faza a copilariei !
Batranilor !

51 de ani ancorati puternic in viata din care doar cativa si de acvaristica.
Silviu Man wrote:
dandumitru wrote:
teddy2k wrote:Mai interesant ar fi sa introduci doar CO2, fara sa schimbi alt parametru. Cred ca ar da semne de carente si asa.


Dimpotriva !
Ar fi un plus, de doua ori cate un plus.
Primul plus este pentru o asimilare mai buna a nutrientilor de ordin organic.
Al doilea plus este pentru................ va rog pe oricare dintre voi sa spuneti care ar putea fi !


Formarea rezervelor energetice necesare fotosintezei (faza nefotodependenta).



Cooorect !
Deci va folosi mai bine cantitatea, intesitatea si calitatea lumini indiferent de care va fi ea, dar nu este o regula general valabila pentru toate categoriile de plante.
teddy2k wrote:Eu ma gandeam ca avand mai mult co2 reduce sintetizarea de rubisco, prin urmare foloseste mai eficient lumina si nutrientii, ceea ce duce la asimilarea in cantitati mai mari a nutrientilor din apa, eventual epuizarea lor.


Cooorect !
Dar se va creea un echilibru in ecosistemul respectiv, care va fi destabilizat doar in momentul in care un individ care face parte din fauna respectiva va deceda si nu va fi inlocuit, sau atunci cand se va naste un nou individ, dar in cazul nasteri totul se va petrece in sensul bun, adica va fi un plus de ingrasamant organic. In cazul supra aglomerari faunei, situatia va scapa de sub control si va deveni dezatruoasa.
teddy2k wrote:
dandumitru wrote: Pentru cei cu bazine plantate este necesar ca schimbul de apa sa se faca saptamanal, deoarece aditia de fertilizanti nu poate contine toate elementele nutritive necesare cresteri plantelor iar cele lipsa sunt aduse o data cu apa proaspata de schimb.

M-ai facut curios. Poti sa enumeri cateva elemente nutritive care lipsesc din fertilizanti?

Multe !
Unul dintre ele ar fi calciul !
Iar daca tu crezi ca liniile de fertilizare sunt suficiente si contin tot ce trebuie te inseli. Ele contin doar ce se poate stabiliza si considera ca este esential pentru ca planta sa arate bine si sa supravietuiasca si nu pentru a arata tot potentialul ei, pe care tu oricum nu il cunosti pentru ca nu ai vazut-o niciodata in toata splendoarea ei din mijlocul naturi. Sunt micro elemente pentru care nu exista chelatori, deci nu pot fi stabilizate, deci nu pot fi preparate pentru imbuteliere, pot fi pulberi, dar nu se pot dizolva pentru ca ajung la saturatie, iar pe termen lung isi pierd calitatile, adica oxideaza la primul cantact cu aerul sau pur si simplu in flacon.
Ce trebuie stiut, este ca nu toate sursele de apa au in componenta aceleasi cantitati de minerale si nici aceleasi minerale. De aici vine si vorba " spunemi ce apa ai ca sa-ti spun ce fel de acvariu sa tii " ..... Poate va-ti intrebat uneori de ce uni acvaristi obtin rezultate extraordinare, iar uni nu reusesc aproape nimic, de multe ori cu dotari similare. Intrebarea este " ce anume face diferenta " ? Va vine sa credeti ca raspunsul corect ar putea fi perioada de mentenanta si proprietatile apei din zona respectiva.
Nu vreau sa fiu rautacios, dar incearca sa gasesti tu celelalte elemente. Iar daca mi le poti spune voi fi convins ca esti interesat direct de aceasta tema si o mai putem discuta. Altfel voi crede ca esti doar ironic si vrei sa scoti usor de la mine lucruri pe care de altfel le poti obtine doar cu un efort suplimentar, sau ca doar doresti sa-mi testezi cunostintele, ca un domn profesor de scoala generala. ( imi crer scuze dar asta am inteles din exprimarea ta )
teddy2k wrote:Mai interesant ar fi sa introduci doar CO2, fara sa schimbi alt parametru. Cred ca ar da semne de carente si asa.


Dimpotriva !
Ar fi un plus, de doua ori cate un plus.
Primul plus este pentru o asimilare mai buna a nutrientilor de ordin organic.
Al doilea plus este pentru................ va rog pe oricare dintre voi sa spuneti care ar putea fi !
Porcu wrote:
dandumitru wrote:a mea este mai frumoasa

Indoobitabil a ta e mai grasa si mai frumoasa dar a mea trebuie bibilita (optional) odata la doua luni ....... ceea ce e un urias avantaj pentru lenesi.

Este indoobitabil pentru toata lumea ca orice planta din acvariu arata mult mai bine cind are de toate, au trecut demult (sper) vremurile in care cei care foloseam CO2, fertilizanti si lumina de calitate eram considerati fraieri pentru ca aruncam cu bani in buzunarele imperialiste ala marilor firme .......

Dar mi se pare interesant sa experimentam diverse combinatii intre temperatura, lumina, CO2 si fertilizare. Ma tenteaza putin sa schimb un parametru, cred ca daca as suplimenta lumina de la 0,12 W/litru la 0,5-0,6 W/litru planta ar da semne de carente, in lipsa nutrientilor lumina intensa i-ar face rau.


Cooorect !

Maiestatea voastra, nu vreau sa fiu rautacios dar a mea este mai frumoasa

http://www.plici.ro/?v=pictur-1380970151.jpg
http://www.plici.ro/?v=pictur-1380970246.jpg
http://www.plici.ro/?v=pictur-1380970959.jpg

Bine inteles ca a avut toate cele de trebuinta !
Si acum fie vorba intre noi, Pogostemon sp Australia nu este o planta grea, se multumeste si cu putin, dar atunci cand are din belsug este superba pana la infinit !

Asta este genul de exemplu cel mai concludent pentru modul in care ne putem creste plantele !

adrian09 wrote:asa cum a spus coala.. un bazin ciclat este un bazin stabil din punct de vedere al chimiei apei.. adica nu ai variatii mari de amoniac,nitriti si nitrati. Dejectiile pestilor.mancarea neconsumata,plante care se descompun... acestea,prin descompunere,elimina amoniac iar bacteriile benefice (nitrificatoare si dentrificatoare),transforma amoniacul in nitriti iar nitritii in nitrati.... asta este ciclul de transformare............In aceasta perioada a ciclarii bazinul trece prin cateva stagii in care amoniacul are un nivel ridicat, apoi scade nivelul amoniacului,cresc nitritii apoi scade nivelul de nitriti creste nivelul de nitrati.cind incepe sa scada si nivelul de nitrati poti sa incepi sa populezi bazinul....... in perioada ciclare se adauga putina mancare de pesti pentru a avea emisii de amoniac.. amoniacul fiind de fapt hrana acestor bacterii...........Daca am gresit ceva rog colegii sa specifice\......................


Cateva corectii :

- prima data apare amoniul NH 3
- apoi apre amoniacul NH 4
- dupa care vin nitriti NO 2
- si in sfarsit apaar si nitrati NO 3
Nitrati inchid ciclul azotului, si poti considera ca ai un bazin ciclat dar nu stabilizat. Vei avea un bazin stabilizat in momentul in care vei avea si un substrat ciclat, dar asta dureaza putin mai mult timp pentru ca este o altfel de ciclare. Fauna se poate adauga si imediat dupa ce amoniul si amoniacul NH3/ NH4 au nivel de referinta 0, aceste doua substante fiind cele mai otravitoare in comparatie cu nitriti si nitrati.
Nu vei avea niciodata denitrificare, intr-un bazin de apa dulce, cu filtre si medii de filtrare biologica clasice. Practic este imposibil, desi exista medii de filtrare care au capacitatea de a absorbi nitrati, dar nu de ai elimina total.
De aceea este necesar ca periodic sa se faca schimb de apa, pentru a reduce nivelul nitratilor. Asta nu inseamna ca este obligatoriu a se face la o anumita perioada de timp, daca se monitorizeaza parametri constant, se pot face schimburi de apa numai atunci cand este necesar pentru cei care detin bazine sterile sau cu un hardscape si saptamanal numai pentru cei care detin bazine plantate. Pentru cei cu bazine plantate este necesar ca schimbul de apa sa se faca saptamanal, deoarece aditia de fertilizanti nu poate contine toate elementele nutritive necesare cresteri plantelor iar cele lipsa sunt aduse o data cu apa proaspata de schimb.
Ba, jos palaria !
Asta a iesit bestial !
Numai sa-l lasi sa se maturizeze macar 6 luni , desi nu cred ca rezisti tu atata timp fara sa bagi mana pentru reset !

Ultimul aranjament este cel mai proportionat si daca ai mai pune un varf de piatra sau o cracuta peste partea dreapta ar fi si mai bine.
Lemnul de vita de vie nu se incadreaza in peisaj, trebuie sa tii cont ca este bine sa ai texturi asemanatoare pentru hardscape.
Este OK !
Transpus in bazin s-ar putea sa sufere modificari majore.
Humbert wrote:dandumitru, tu asa ai inceput la acvariul tau de 450 de litri? cu 2-3 poturi?!
Si chiar vrei sa spui ca pentru concurs e suficient sa ai un acvariu plantat des?

poti sa incepi cu 2-3 poturi la 2000 de litri, poti sa incepi chiar si cu un singur firicel - asta daca vrei sa faci crescatorie de alge.
dar daca vrei sa ai sanse la un acvariu cat de cat, ar fi bine sa acoperi cat mai mult din suprafata cu plante inca de la inceput.

cat despre planificare, eu stiam si ce culoare de pal o sa aiba standurile inainte sa dau comanda de acvarii, dar ma rog, poate exagerez eu cu planificarea.
daca voi ziceti ca e mai bine sa bagi 10000 de euro fara sa stii macar cat de cat ce vrei sa obtii la final (adica ce fel de plante vrei sa ai, ce fel de pesti etc), atunci asa sa fie.

in alta ordine de idei, bine ca nu e ok sa comparam plantele dar e ok sa comparam femeile.


Da Humbert, eu asa am inceput toate setap-urile, cu plante putine !
Chiar nu vreau sa spun ca pentru concurs este suficient sa ai un acvariu plantat des, era doar o aluzie la faptul ca 100 de poturi te pot ajuta daca ai un interes imediat, dar te va incurca in viitorul apropiat.
Daca ai hardware-ul necesar nu te vei umple de alge, daca stii cum sa pornesti nu te vei umple de alge, daca stii ce masuri trebuie sa adopti nu te vei umple de alge. In semnatura mea este un link catre jurnalul unuia dintre setapurile mele, iar daca il urmaresti ( nu ma refer la tine Humbert ) vei face unele observatii. Acolo se vede clar evolutia unui bazin mare cu aproape 0 plante.

In privinta planificari sunt de acord cu tine, ca este bine sa stii ce vrei ca sa stii ce trebuie sa faci pentru ceea ce doresti sa obtii, dar asta nu are legatura cu familia, tipul si categoria plantelor sau cantitatea lor.
Eeee aici, avem de discutat, eu sunt de parere ca femeile pot fi frumoase sau urate, dar plantele nu, femeile mai pot fi urate dar placute in mod deosebit, sau foarte frumoase dar nesuferite, si uite ca la plante astfel de adjective nu se potrivesc.
Poate ca intr-un final poti spune ca sa cheltuit o suma mare de bani pentru un proiec care nu a depasit asteptarile. Si pe buna dreptate, ca acest om daca nu are un consilier bun va cheltui bani multi inutil si va avea rezultate nesatisfacatoare. Si stii de ce Humbert, pentru ca toti ne pricepem sa spunem ce trebuie sa cumpere si nimeni nu-i spune de ce trebuie. Hai sa vedem daca exista un dedline si sa ne raportam la acest aspect, apoi sa facem un necesar de materiale pentru proiect, care deocamdata se rezuma la doua bazine cu dimensiuni de 4000x400x(500-600) apoi sa gandim mai departe, in situatia in care acest aspect ramane batut in cuie.
Humbert wrote:eu nu cred ca le plantezi cu 200 de euro si nu cred ca aia e ultima problema, ci e chiar prima, pentru ca plantele pe care le ai si felul in care arata ele vor face diferenta dintre ceva frumos si ceva urat.
ca in definitiv toata chestia asta e facuta pentru plante si pesti, nu pentru altceva, nu?

deci eu zic ca daca vrei sa faci asa un proiect in care bagi o gramada de resurse, trebuie sa pornesti de la cum vrei sa arate, adica de la imaginea finala, nu bagi bani aiurea si oi vedea tu ce o iesi, ca daca faci asa sunt sanse mari sa o dai in bara.

la pretul de aprox. 5 euro un pot cumperi cam 40 de poturi cu 200 de euro, iar suprafata de acoperit este 400*50*2=40000 de cm2.

deci inseamna ca un pot ar trebui sa-ti acopere 1000 de cm2, adica un patrat cu latura de 30 cm.

daca s-ar putea acoperi calumea un patrat cu latura de 30 cm cu un singur pot, asta inseamna ca intr-un acvariu de 60 cm X 30 cm (standard) intra 2 poturi de plante - ai vazut tu multe acvarii de 60 cm plantate cu 2 poturi de plantat


Eu cred ca puneti problema gresit !

Toate plantele sunt frumoase dar fiecare are farmecul ei !
Plantele nu sunt femei, deci nu sufera termeni de comparatie si nu face diferenta, intre specii !
Ca sa obtii un bazin bine plantat, chiar si la 4m lungime, nu ai nevoie de 100 de poturi, sunt suficiente 2-3, asta daca nu vrei sa trimiti bazinul a doua zi la un concurs de aquascapimg !
Eu garantez ca in doua luni de la plantarea celor cateva poturi, cu toate celelalte necesare, mai putin plantele, se va acoperi toata suprafata bazinului cu indiferent ce gazon doriti, sau alte mimoze, mai putin radacinoasele !
Nu cred ca este cineva interesat sa cheltuiasca o suma mare de bani pe plante doar pentru a avea bazinul a doua zi la sedinta foto.
Este mai sanatos sa pornesti cu putin, sa tunzi constant, sa lasi plantele in voia lor, dar numai acolo unde le doresti, pana cand bazinul ajunge la maturitate.


Deci mai intai de rezolvat altele probleme mult mai importante si la sfarsit plantele.

Sau ma rog, sunt cate unii care mai intai isi fac nunta si apoi isi aleg mireasa !
feraruflorin wrote:
dandumitru
bazinele vor fi asezate pe podea, vor fi individuale, latimea maxim 40
Referitor la intarituri, nu vreau ce am vazut pana acum pe forum... ma gandesc la niste chestii din sticla gen pieptan, care se aplica de sus in jos, se sprijina pe latura de sus a acvariului, care au sa fie si suporti pentru lumina si pe cat posibil sa nu se scufunde in apa (a vazut cineva pana la momentul asta ceva de genul)
Filtrarea o sa se faca cu filtre exterioare , cate unu pentru fiecare acvariu (am facut din constructie scurgere in apropierea fiecarui acvariu, nu mai tin minte daca am si sursa de apa), lumina, daca o sa realizez genul de intarituri care le am in cap, nu cred ca o sa fie o problema, o sa poata fi acoperit complet de leduri, din mai multe panouri.
cand zici grosimea cordonului de silicon te referi la stratul de silicon dintre laturile sticlei, eu ma gandeam sa apropii cat de mult pot laturile, reducand siliconul pana la 0 daca e posibil.(posibil sa cer o aberatie dar eu asa il vad , trimite-mi te rog ceva materiale care imi recomanda cordonul de silicon minim 2mm, daca nu cer prea mult)


Da, la grosimea cordonuli de silicon dintre cele doua laturi de sticla care raman lipite.
Lipitura se poate face si sticla pe sticla, dar asta va face o constructie rigida care va acumula tensiuni mari. Grosimea cordonului de siliconului mai are si rol de detensionare a socurilor, dar aspectul cel mai important il reprezinta durata de viata, rezistenta la etansare si dezlipire. Nu stiu de ce am scris intarituri longitudinale ca de fapt ma gandisem la cele transversale.

Bazinele pot fi spectaculoase in multe forme de aranjament, care nu necesita eforturi mari. Ea poate fi completata de fauna cu exemplare deosebite chiar si cu unele rare, ceea ce ar face ca bazinele sa aiba o poveste in spate, frumos de spus la final, flora poate fi in cazul tau si una emersa care poate include plante de mlastina, mai ales spre capetele de la perete.
https://www.youtube.com/watch?v=j-VVW0T_cyY&t=642s
https://www.youtube.com/watch?v=jTz5yb7KkTI
https://www.youtube.com/watch?v=clbkwQzDuVw
https://www.youtube.com/watch?v=qVYkougfDsI
https://ro.pinterest.com/pin/202099102001162645/

Bazinele costruite din acril ( policarbonat, este cel mai curat si cu cel mai ridicat grad de transparenta ) sunt mult mai scumpe de cat sticla, si mai greu de intretinut, se preteaza foarte bine pentru bazinele care nu necesita lumina multa. Pentru curatare se folosesc numai materiale moi, exclus buretele de bucatarie, doar carpe de bumbac.
Buna ziua !
Tie iti trebuie un sistem.
Ca si proiect eu spun ca este posibil, dar ca dezbatere pe tema acestui proiect unde eu nu stiu decat un singur detaliu ( doar dimensiunile bazinelor ), nu cred ca imi pot spune parerea.
Bazinele vor fi asezate direct pe podea sau vor avea un stand ?
Vor fi individuale sau interconectate ?
Latimea bazinului mai suporta o discutie asupra cotei de 300 mm ?

Grosimea sticlei minim 12 mm, cantuita pe toate laturile, fund incastrat, intarituri longitudinale, grosimea cordonului de silicon pentru lipire, minim 2 mm, de folosit cel mai popular silicon https://www.nevertebrate.ro/silicon-dow-corning-881-transparent-310ml-9674 sau http://pepika.ro/silicon-pentru-acvarii-dow-corning-881-310-ml-DC881N--p176729.html.
Este foarte important sa stabilesti de la inceput toate detaliile legate de cum va trebui sa arate la final proiectul pentru a lua in calcul toate aspectele legate de filtrare, lumina, fertilizare, mentenanta, substrat, hard scape-ul, categoria si tipul plantelor.
Nu trebuie sa imparti bazinele !
Humbert wrote:pai eu cam tot timpul am inclinat sa cred ca ciano este adusa, nu ca se face. eu cred ca ciano se poate adapta la o multime de conditii, ceea ce face discutia despre cat nitrat ce lumina etc inutila.oricum cu siguranta sunt mai multe feluri de ciano, de ex. in acvariul marin ciano are o culoare maronie-rosiatica, pe cand in apa dulce este verde/albastra.


Eu nu mai stiu de unde sa incep si unde sa termin.
Nu gasesc un capat de care sa ma agat, nu pot trage o concluzie, nu am la ce sa ma raportez.
Chemiclean de la Rodoselada, va fi ultima incercare. daca nu merge am sa pun doi litri de clor in bazin si am terminat cu totul.

Deci punct si de la capat.
Acum tinzi sa crezi ca este adusa, sau ca se face ?
Ai pus toate accesoriile noi ?
Intreb pentru ca totusi este un bazin proaspat.
Culmea ar fi ca tocmai lipsa fosfatilor si a nitratilor sa creeze conditii pentru aparitia ei.
 
Forum Index » Profile for dandumitru » Messages posted by dandumitru
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com