[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: Gabriel
Forum Index » Profile for Gabriel » Messages posted by Gabriel
Message
Domnu' "gigi" (APC huh???) super plante. Fara gluma - daca ar avea fetze ar avea intiparite doar zambete de fericire. Altfel nu-mi imaginez astfel de culori si forme decat la plante fericite.
Nu ai pe nimeni ce pleaca din Constanta zilele astea?? Am o punga ziplock cu Blyxa Japonica scoasa aseara din acvariu.
Daca te referi la planta din prim plan este un Micranthemum intr-o stare foarte rea. Ar putea fi si o Bacopa dar dupa forma frunzelor de la varful plantei din prim plan inclin catre prima optiune.
Cealalta este un Lilaeopsis.
1. Ce metoda de fertilizare folositi sau preferati (numai in substrat, numai in coloana de apa sau ambele) si eventual de ce

2. Ce fertilizanti folositi (fara sa para reclama la un anumit produs si/sau firma e bine sa apara si numele pentru ca astfel ne putem impartasi opiniile si rezultatele)

3. Programul de fertilizare folosit

Ar fi super daca fiecare ar incepe cu o scurta prezentare a acvariului
- Dimensiuni in cm/ volum in litri
- Iluminare + durata (fotoperioada)
- Cu Co2 / Fara Co2

Pe masura ce topicul (sper eu) avanseaza o sa detaliem cu ce plante avem in acvariu, de ce adaugam anumiti nutrienti, ce niveluri ale nutrientilor in apa urmarim si de ce, parametrii apei, ce substrat etc ca sa ne facem o idee despre ce a functionat si ce nu.

Am sa incep eu.

Acvariul de acasa 80 x 40 x 40 / 128 litri
Iluminare 4 x 24w T5HO / 10ore pe zi
Cu CO2 non stop

1. Fertilizez doar in coloana de apa din comoditate, pentru ca am vazut ca am rezultate bune (ma ajuta si substratul poros si bogat in nutrienti) si pentru ca nu am plante gen Echinodorus care sa se hraneasca foarte mult prin radacini.

2. Folosesc substante/fertilizanti solizi cat si lichizi. Cei solizi nu sunt de la o anumita firma pentru ca adaug azotat de potasiu, fosfat monopotasic etc. Cei lichizi sunt acum JBL Ferropol dar am folosit si unul preparat de mine cu ajutorul unei pudre cumparata de la o firma cu produse hidroponice - pudra ce contine numai micro elemente chelatizate.
Nu mai prepar eu solutia din comoditate si pentru ca am observat ca JBL Ferropol este suficient numai ca in cazul meu trebuie sa adaug dublul dozei recomandate de producator.

3. Programul de fertilizare este:-

- Luni, Miercuri si Vineri - 2ml KNO3, 0.4ml KHPO4, 0.5ml K2SO4
(toate dozate sub forma uscata direct din recipientele in care sunt pastrate)

- Marti, Joi, Sambata - 2 capacele interioare de JBL Ferropol (modelul vechi de ambalaj) + 1ml MgSO4 dozat uscat.

- Duminica 50% (sau peste) schimb de apa

Schema asta o folosesc de aproximativ un an - doar cantitatile/dozele au fost diferite (cu doua luni inainte utilizam doar jumatate din dozele de mai sus) . Pot sa va spun ca plantele cresc intr-un ritm ametitor si nu am decat foarte putina alga neagra pe anubiasul nana petite/bonsai si eterna alga de pe geamul acvariului.
Daca cel pentru 350litri este Pro II 2026 atunci este la un pret ok.
Sandu stii ce ar mai lipsi.
Sa se gandeasca cineva sa importe Arcadia . Nu ca ar fi produse de top - ba din contra in zona medie a calitatii si la un pret accesibil (eu de exemplu as fi vrut sa aiba 6x54 sau 4x80 dar nu au). Atunci cred ca am putea spune ca se poate face acvaristica in RO. Zic asta pentru ca mie personal imi stau pe creier, ca sa ma exprim asa, improvizatiile mai ales in ceea ce priveste iluminatul acvariului.

Ah - si apropo de ceea ce scriam mai sus. Domnul din Ploiesti cu firma stim noi care vinde FLuval FX5. Dar buretii (da' halatu') nu-i are pe stoc inca - cica saptamana asta - in schimb vinde filtrul de multa vreme.
A dat Domnul in sfarsit.

A ... si Sandu - te rog sa te abtii sa mai dai astfel de vesti ca iar se interpreteaza . S-ar crede ca faci reclama la ... Jebao.

In alta ordine de idei - nu cunosc preturi si/sau ce gama de produse au adus - dar o sa-mi fac drum in Bucuresti saptamana asta - chiar si numai pana la Cora pentru ca vreau sa traiesc momentul - plus ca vreau sa-mi iau SubtratPro daca au si niste white pad-uri.

Un lucru as mai vrea sa adaug aiai - sper din toata inima este ca Eheim ii vor obliga pe importatori sa aduca si toata gama de piese de schimb ce se vor gasi in magazine.
Un mic update.
Pentru ca producea un curent prea puternic pentru acvariul meu am cautat pe net si am gasit chiar pe site-ul Eheim informatia ca pot reduce curentul fara probleme tragand de parghia aqua stop-ului care va actiona valvele/robinetii.
Eu stiam ca nu este bine sa reduci pe aspiratie ci doar pe refulare iar parghia de pe filtru le inchide/stranguleaza pe amandoua o data - nu separat.
Astazi am verificat si dupa aproximativ doua luni de utilizare indicatorul de debit este inca la trei sferturi din maxim. Teoretic as mai putea astepta inca doua luni pana ca el sa atinga limita inferioara moment in care filtrul ar trebui curatat.
Hai sa ma bag si eu un pic. Ginel - tu ai perfecta dreptate dar ... numai pe jumatate (jumatatea buna ). La un asemenea acvariu o data cu co2-ul trebuie si lumina+fertilizare pe masura ceea ce nu se poate in cazul de fata.
Daca nu injectam in apa co2 asta nu inseamna ca nu exista nici urma de co2 dizolvat in apa. Pe un forum cu dintr-o tara "cu apa calda" au facut un experiment cu un astfel de acvariu si au ajuns la concluzia ca pot creste concentratia de co2 din apa prin agitatia suprafetei sau prin balbotare cu ajutorul unei pompe de aer. Ideea este simpla - se aduce concentratia de co2 din acvariu la acelasi nivel cu cea din aer.
L-am cumparat pe ultimul cred, acum doua luni de la Animax Turda. Un 402. Pai incearca poate au mai adus. Mai am doua 201 care au 7ani si functioneaza impecabil.
JBL fac si ei powerheaduri si sunt foarte bune. Eu folosesc si acasa si la munca JBL ProFlow Maxi 750 si chiar schimb apa cu ele (ridica pana la 150cm).
Spune pentru ce vrei sa il folosesti poate exista un inlocuitor.
Noaptea plantele nu au nevoie de CO2 deci daca aerezi nu ai ce efecte ale dioxidului asupra plantelor sa anulezi. Iti va creste in schimb Ph datorita eliminarii CO2-ului din apa prin agitatia suprafetei.

Aerarea puternica in timpul noptii creaza un mare incovenient si anume iti va lua mult timp sa aduci dioxidul dizolvat in apa la o concentratie suficienta la aprinderea luminilor (sau in scurt timp dupa aprindere) astfel incat plantele sa beneficieze din plin de el. Ai putea rezolva problema asta doar avand o instalatie presurizata si un timer care ar deschide electrovalvula la un anumit interval de timp inainte de aprinderea luminilor.

Cu o instalatie cu drojdie - cu parere de rau - nu ai prea multe optiuni si nici nu ai un control asupra cantitatii de dioxid injectate/dizolvate in apa asa ca acea aerare din timpul noptii chiar se impune sau macar oprirea injectiei de dioxid in timpul noptii.

Eu personal nu am oprit nicodata injectia de co2 pe timpul noptii de cand am instalatia presurizata desi la inceput nu aveam ph controller ci doar un test colorimetric. Insa trebuie sa existe si un echilibru intre masa de plante, fertilizare si numarul de pesti din acvariu (adica consumatorii de oxigen pe timpul noptii).
Este o alga neagra. Ai lumina foarte multa si nu injectezi CO2 suficient. Fara sa fie cava personal sa stii ca CO2--ul ala de la Tetra sucks.
Solutiile sunt doua:-
- nu mai injectezi deloc CO2 si reduci lumina (jumatate din numarul de tuburi);
- injectezi co2 mult si imbunatatesti circulatia apei prin acvariu astfel incat sa nu ai zone unde apa imbogatita cu co2 nu ajunge;
Daca aplici cea de-a doua solutie va trebui sa si fertilizezi (mcaro si micro) pentru ca altfel iti vor apare alte alge.
Cumva algei asteia nu ii place mult CO2 in apa si va dispare in timp.
Desigur eliminarea manuala este indicata.
Daca miroase a hidrogen sulfurat (sau miros de oua clocite) atunci ai un proces anaerob pe undeva prin substrat.
Mai spui ca nu ai agle pe geamuri. Dar pe plante/substrat? O alga verde ce arata ca o mazga/gelatinoasa si care se desprinde/curata usor poate mirosi urat. Apare atunci cand nitratii sunt absenti.
Revin cu raspunsul la punctul 1 de mai jos.
Am masurat coturile de la tuburile de PVC cu care filtrul vine standard si distanta dintre cele doua brate (este de fapt un "U") este de fix 6(sase) centimetri (probabil ca +/- 0.5 centimetri se pot obtine din elasticitate desi nu cred ca e bine sa stea in tensiune).

Pentru Ginel - am masurat si coturile de la Set 1/2 si au exact aceeasi distanta.
1. N-as putea sa-ti raspund la intrebare acum pentru ca nu le-am masurat. Eu le-am montat in colturile acvariului unde nu am intaritoare (nu sunt pe toata lungimea acvariului). In plus este posibil ca la 2080 tuburile de pvc standard sa aiba alte dimesiuni/raza/curbura decat 2028 pe care l-am luat eu avand in vedere ca 2080 este pentru acvarii pina la 1200litri.
M-a mai sunat cineva astazi - nu dau nume - pentru exact acelasi lucru. O sa incerc sa masor diseara.

2. Nu am masurat debitul dar pe net sunt multi care confirma ca la Eheim scade la 75% din debitul declarat at pompei (cel masurat fara medii de filtrare si la inaltimea refularii pompei). In cazul lui 2028 este 1050 declarat si am inteles ca scade la 750. Bineinteles vorbim de medii de filtrare curate.
Hehehe. Multumesc de urari.

Pai cred ca asta a fost si Mos Craciun si Iepuras ca planuiesc asta de anul trecut de prin Noiembrie (am asteptat sa aderam la marea ue).

Promit ca il ud cu prima ocazie cand ne vedem.
Am adugat ceva poze.

Aici
Am montat filtrul aseara pentru ca, evident, nu mai aveam rabdare.

Primele observatii pro:-
- extrem de bine construit si din materiale de calitate (pe el scrie ca este facut in Germania)
- plasticul din care este facut este solid, peretii canistrei sunt grosi, nu scartaie la montare;
- furtunele sunt mai moi decat la alte filtre si totusi nu fac cute;
- axul ceramic al pompei este lustruit pentru a reduce frecarea si zgomotul, elicea pompei are o contructie ceva mai elaborata decat la alte pompe/powerhead-uri probabil ca sa se mentina bine echilibrata si sa reduca zgomotul;
- refularea pompei nu face un unghi drept dupa iesirea din elice (unghiurile drepte reduc mult viteza apei);
- tolerantele constructive sunt foarte mici - de exemplu sertarele intra fix (aproape fortat) in corpul canistrei fara sa aiba nici un joc (asta ca sa evite bypass-ul);
- apropo de zgomot - pompa are doar un usor bazait, este foarte silentioasa;
- setup-ul initial este un pic cam greoi pentru ca sunt multe chestii la care trebuie sa fii atent (in special gresarea si asezarea initiala a garniturilor, asezarea sertarelor, asezarea si cuplarea aqua-stop-ului etc);
- are spatiu foarte mare pentru mediile de filtrare (in ultimele doua sertare mi-au incaput aproape patru cutii de bio media); mi-a incaput in el cantitate dubla de medii de filtrare fata de un TetraTec700
- pad-ul din perlon este incredibil de gros - uscat are peste doi centimetri (aici am comparat cu un TetraTec sau JBL)

Contra:-
- indicatorul de debit de pe retur face galagie - am inteles ca alti utilizatori l-au scos tocmai din aceasta cauza;
- tuburile de pvc pentru instalarea in acvariu (aspiratie si refulare) sunt cam jenante - am cumparat si seturile de instalare 1+2 care arata super;
- butonul de amorsare are de fapt pompa incorporata il el - deci atunci cand se apasa pe el se misca si pompa - am citit ca au fost probleme cu garnitura acestuia dupa ceva timp - am cumparat un spray special Eheim pentru gresare;
- garnitura de etansare are o forma speciala deci e bine sa existe una de schimb prin casa;

Este mare/prea puternic pentru acvariul meu actual dar m-am gandit la viitor .

Am facut si poze sper sa le urc la galerie diseara.
Prima operatiune de intretinere facuta vineri - la aprox o luna de la instalare.
Am hotarat sa curat filtrul pentru ca am facut multe schimbari in acvariu in ultima luna (a se citi multe plante scoase din substrat) ceea ce a insemnat multe resturi aspirate de filtru.
Observatille pe scurt
- filtru este foarte usor de curatat - se scot toate sertarele dintr-o data; curatarea efectiva a durat sub 30min
- buretii enormi retin - desigur - o cantitate enorma de resturi de fapt am schimbat apa din caldare pentru curatarea fiecarui sertar in parte;
- am gresit un pic ordinea de curatare a mediilor de filtrare - cel mai bine se curata intai cilindrii de ceramica (sau mediile de filtrare din centrul sertarului) si abia apoi buretii pentru ca particulele mari din bureti ce vor ramane in apa sa nu se depuna pe cilindrii ceramici.
- la punerea in functiune - daca furtunele au ramas pline cu apa - nu mai este nevoie sa se adauge cei 8 litri de apa in canistra pentru amorsare (conform manualului);
Apropo de Tom Barr si de discutia noastra de mai sus.

Asta este un LINK spre un experiment ce trebuie neaparat urmarit.

In principiu bulbul unei sonde de Ph va fi invelit intr-o membrana (sub forma unei pungi/ciorap) permeabila la CO2 dar impermeabila la lichid (recte apa din acvariu). In interiorul pungii va pune o solutie etalon Kh (in care va sta bulbul sondei) si apoi membrana se va sigila pe sonda astfel incat apa din acvariu sa nu contamineze solutia etalon de Kh. Prin membrana va trece doar CO2-ul din apa din acvariu.

Hmm? Interesant nu? Chiar daca stim (cu un oarecare grad de precizie) Kh-ul apei din acvariu exista anumite substante dizolvate in apa care vor influenta relatian Kh/pH/CO2.
 
Forum Index » Profile for Gabriel » Messages posted by Gabriel
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com