[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: RayId
Forum Index » Profile for RayId » Messages posted by RayId
Message
Plantele cele mai nepretentioase si dezvolare rapida pe care le-am avut au fost:
Cabomba caroliniana sau furcata http://www.aquascaping.ro/acvaristica-de-apa-dulce/plante-de-acvariu/167-cabomba-caroliniana sau http://www.aquascaping.ro/acvaristica-de-apa-dulce/plante-de-acvariu/286-cabomba-furcata
Elodea bifoliata http://en.wikipedia.org/wiki/Elodea
dar sunt si altele mai aratoase.
Plantele cu crestere rapida cresc nivelul de competitie pentru nutrienti intre plante si alge in ideea ca plantele vor limita dezvoltarea algelor.
Salut,

Cu punctele acela verzi (Green Spot Algae) din ultima poza m-am intalnit si eu si m-a ajutat articolul asta http://www.aquahobby.com/articles/e_freshwater_algae.php, totusi pe frunza din dreapta mai este inca un tip de alga in afara de punctele verzi Eu am inlaturat frunzele afectate, am trecut la schimburi saptamanale de apa si am fost mai atent cu dozarea Ferropol si Ferrolpol 24. In acelasi articol cred ca o sa gsesti si un raspuns pentru penultima poza (Beard Algae).

Salut,
Numarul de melci asasini (Anentome Helena) recomandat pentru un acvariu de 50 de litri este intre 3 si 5 iar "procesul" poate dura pana la 3 luni.
Acesti melci sunt omnivori si consuma pe langa alti melci si mancare obisnuita, fenomene de canibalism nu au fost observate. Utilitatea lui este in mentinerea sub control a populatiei de melci daunatori prin consumul melcilor mai mici decat ei desi ocazional va ataca si melci mai mari decat el asadar compatibilitatea este redusa cu melcii decorativi cum ar fi Neritima. La randul lor si melci asasini se reproduc in acvariu, numarul de oua si frecventa depunerilor variaza si sunt direct proportionale cu hrana disponibila. Pentru reproducere este necesara o pereche mascul+femela, diferentierea pe sexe este dificila.
Alternativa este inlaturarea fizica a melcilor daunatori din acvariu. Sunt si capcane pentru melci. Cea mai simpla consta in o tava sau farfurie cu o frunza salata oparita (fiarta cateva minute) pusa seara in acvariu si inlaturata dimineata denvreme, majoritatea melcilor daunatori merg in substrat peste zi. Peste noapte pe frunza se aduna la ospat 1-2 famili de melci. Procesul se repeta pana la reducrea acceptabila a numarului de melci sau eradicarea din acvariu.
Preventia este importanta, o populatie masiva de melci daunatori necesita un aport mare de hrana, in lipsa mancarii melcii nu se reproduc atat de mult asadar trebuie sa fi atent la cantitatea de mancare pusa in acvariu. Carantina pentru plantele noi este utila, la fel ca si decontaminarea si inspectia pentru daunatori inainte de introducere in acvariu comunitar.
Cativa melci in acvariu nu sunt neaparat un lucru rau fiind chiar utili.
Se pot folosii si LED-uri iar tehnologia LED este utilizata in acvaristica. Mie mi-a placut mult chestia asta sunt mai multe de genul.
http://www.amazon.com/Programmable-LED-Aquarium-Light-Fixture/dp/B00ECHISKQ/ref=pd_sim_sbs_petsupplies_7?ie=UTF8&refRID=1H534W89RADBDA5RK74F



Prin Romania am cautat tuburi cu LED care pot inlocui un T5 sau un T8, de ex: http://www.dedeman.ro/ro/tub-led-10w-6000k-60cm-lohuis.html, dar mi se par ineficiente atat din punctul de vedere al economiei de curent cat si din punctul de vedere al spectrului. Singurele avantaje ar fi durata estimata mai mare de functionare si eventual mai putina caldura. Alternativa ar fi benzile cu LED-uri care au si versiuni rezistente la condens (uita-te dupa "Utilizabile la exterior" sau "waterproof") unde am ajuns cam la aceleasi concluzii.
Pentru comparatie un tub de neon T8 de 18 W produce cam 1300 lumeni la 6500 K si costa cam 10 lei.
Doar pentru referinte ulterioare
Sticla ordinara cu o grosime de 5 mm permite trecerea intre 81% si 91 % din lumina vizibila (~ intre 400 nm si 700 nm ) este opaca pentru radiatiile ultraviolete de tip B, partial transparenta pentru ultraviolete de tip A si opaca sau partial transparenta pentru spectrul infrarosu.
Condens in interiorul capacului va fi oricum atata vreme cat apa se evapora iar ventilatia este insuficienta.
Instalatia electrica pentru iluminare in cazul panourilor de sticla din film este inafara acvariului si nu este vizata de condes desi datorita apropierii de surse de apa trebuie luate precautii in cazul stropirii sau imersiei accidentale.
In cazul unui capac conventional cu luminile plasate direct deasupra apei se impune utilizarea de dulii/socluri si cabluri rezistente la condens, stropire, picurare si posibile variatii mari de temperatura.
Pentru particule mai mici poate ramane cel de al doilea filtru desi vata din el se va murdarii foarte repede in continuare.
Cei 200 de litri pe ora la care este cotat filtrul sunt adevarati in conditii optime si scad rapid odata cu murdarirea buretelui, fluctuatii de tensiune..... asadar este mai indicat sa iei in calcul cam 65 % din debitul maxim indicat de producator.
Daca vrei sa iti faci o idee despre necesitatile acvariului tau cu privire la filtrare, schimburi de apa si nivelul de ocupare poti folosii acesta pagina http://aqadvisor.com/AqAdvisor.php?AqLengthUnit=cm&AqVolUnit=L&FormSubmit=DisplayInLitres&.
Vata normala este din bumbac care uneori mai si mucegaieste prin apa vata sintetica nu, ambele (vata de bumbac nu am folosit niciodata in acvariu) pot fi folosite in filtre pentru capacitatea lor de a retine particule foarte fine. In mod traditional vata sintetica este ultima etapa din procesul de filtrare mecanica. Pentru a evita infundarea rapida cu impuritati mari este precedata de filtrarea grosiera folosind un burete.
Filtrul este locatia principala in care se dezvolta coloniile de bacterii nitrificatoare de aceea este necesara mentinerea lui in functie permanenta (in lipsa unui flux de apa bacteriile mor de foame).
Pentru filtrul mentionat de tine (Optimus OP 200) nu am gasit posibilitatea instalarii de cartuse aditionale de filtrare dar iar nu am gasit cine stie ce informati asa ca tind sa cred ca ai scos buretele din filtru si ai bagat vata.
Sunt cateva probleme daca am inteles bine:
- buretele nu trebuia inlaturat din filtru pe el fiind toate bacteriile de care acvariu are nevoie.
- vata de bumbac va mucegai si nu are ce cauta in apa pe termen lung.
Instalarea unui filtru suplimentar (cel din vata sintetica + aer) este benefica (desi inestetic) dar ofera loc de dezvolatre pentru doar o parte din bacterii din cauza debitului redus de apa prin el.

Pe final, eu as pune cartusul de burete inapoi in filtru, daca poti adauga nivele de filtrare pune cel putin un cartus cu burete apoi unul cu vata sintetica - apa trebuie sa treaca in ordinea asta prin ele. Cel de al doilea filtru mentine-l in fuctiune. Pe termen lung ar trebui luat in considerare un filtru mai capabil. Selectia filtrului se face in functie de dimensiunile acvariului si numarul de pesti din el.

Guppy sunt foarte prolifici si pot produce o tura de pui la fiecare 30 de zile, sa ai noroc de ei. Eu as incepe sa caut cui sa ii dau daca nu planifici sa iti extinzi acvariu.
In loc de capacul traditional poate ti-ar place ceva de genul. Nu este complicat si nici scump.



LED-urile sunt si ele o alternativa pentru iluminare.
Mult succes
Salut,
Apa cu aspect laptos (albicios, cetos) este destul comuna in acvariile noi si este cel mai frecvent cauzata de dezvoltarea necontrolata a bacteriilor nitrificatoare pe fondul unui nivel crescut de amoniac. In acest caz problema se rezolva de la sine in 1-2 saptamani odata cu scaderea nivelul de amoniac si stabilizarea coloniilor de bacterii, tot ce ai de facut este sa schimbi regulat apa (10% - 15% zilnic) si sa faci curat in acvariu. Scaderea cantitatii de mancare ajuta deasemenea.
Alte cauze ar mai putea fi:
- mizerie dizolvata din substrat (pietrisul introdus nou sau miscat recent poate face apa tulbure daca nu este spalat suficient inainte de a fi pus in acvariu).
- nutrienti sedimentati la nivelul substratului si eliberati cand se face curatenie, mai frecvent in acvarii stabile .
- deciclarea acvariului cu medicamente (de ex. albastru de metilen) sau intretinere incorecta a sistemului de filtrare (de ex. spalarea cu apa de la robinet a materialui filtrant).
- introducerea de pesti noi in numar mare sau dimensiuni crescute datorita cresterii rapide a nivelului de amoniac (cei 28 de pui din 31.10 nu se pun ).
Repetarea situatiei este semnul unui dezechilibru care necesita corectare.
Un acvariu cu dimensiunile de 65 * 30 * 45 (L*l*h) cm are volumul de 87750 cmc = 87,750 litri cand este plin ochi. Substratul si restul decorurilor din acvariu (lemn, pietre) reduc volumul, deasemenea acvariul nu cred ca este umplut la maxim iar pentru fiecare cm lasat gol deasupra scade aproape 2 litri (1950 ml). Insist asupra acestui aspect pentru ca atat solutiile de declorinare cat si alte tratamente pentru apa se calculeaza in functie de volumul apei iar o diferenta de 10-20 l este semnificativa.
Cum zicea Dl. Truta exista posibilitatea de a monta in exteriorul acvariului tot ce tine de tratarea apei (filtru, incalzitor, sistem CO2) si atunci in acvariu raman doar 2 tuburi care "duc" si "aduc" apa din si in acvariu, tuburile cu pricina sunt aproape invizibile.
O sa gasesti foarte multe tutoriale pentru a construi atat standuri de lemn pentru acvariu cu spatiu sub sau in spatele acvariului pentru a gazdui echipamentul cat si tutoriale pentru incastrarea acvariului intr-un perete/coloana de piatra.
Filtrul extern, sistemul CO2, precum si alte echipamente (sterilizatoare UV, sump, sistem de iluminare ....) pot fi constuite si gasesti si pentru ele filmulete sau instructiuni.
Ma bucur ca pestii sunt in regula
La dimensiunile date de tine acvariul are aproape 88 l.
Curbarea sticlei sub presiunea apei nu este acceptabila, ar trebui instalata o rama/stand sau un suport central. Ceva de genul:





Daca am nimerit speciile, luand in calcul forme adulte de: 3 Xipho (Xiphophorus hellerii), 2 Molly (Poecilia Sphenops) si 7 melci de balta din punct de vedere al incarcaturii biologice filtrul va face fata fara alte constructii ajutatoare. In aceeasi idee:
- in cazul molly cat si xipho se recomanda un raport mascul/femele de 1/2.
- schimbul de apa recomandat este de 22% saptamanal.
- exista un numar surprinzator de mare de sesizari cu privire la imperecherea intre cele doua specii.

Din punct de vedere al spatiului disponibil in acvariu luand in calcul aceeasi pesti (si melci) acvariul este la 84 % din capacitate ocupata.

Cu hranirea nu stiu ce sa spun eu imi hranesc pestii zilnic, 1 data cu o zi de post intercalata aleatoriu si in conditiile astea nu i-am vazut satui. Ramele supravietuiesc in apa doar cateva zile poate pestii mai primesc de mancare si de la altii
Forma peste functie, functia peste forma este o dezbatere mai veche in lumea design-ului si este pana la urma o alegere personala, in natura este mai simplu castiga tot timpul functia.
Inlocuirea filtrului actual cu un alt filtru mai capabil, ideal extern, ar fi solutia dar in descrierea acvariului nu am regasit echipamentul disponibil.
Poate am lungit prea mult primul meu raspuns asa ca am sa il reiau un pic mai concis.

Ca raspuns la intrebarea lui adrianmardare31, da adaugarea de material ceramic creste nivelul de filtrare biologica dar filtrul utilizat mi se pare insuficient atat ca nivel de filtrare cat si ca solutie de oxigenare a apei. Solutii de mijloc ar fi cele prezentate in postul anterior. Solutia definitiva ar fi inlocuirea filtrului.
Interesanta idea cu piatra si bornasina.
Filtrul FLUVAL U2 A 470 apare pe pagina producatorului cu debitul maxim de 400 l/h (debitul va scadea considerabil odata cu acumularea murdariei in filtru) si recomandarea de utilizare in acvarii de pana la 110 l. Ca o regula generala fitrele interne ar trebui sa recircule toata apa de 4 -7 ori pe ora iar cele externe de pana la 3 ori pe ora (debitul, viteza apei si cantitatea de material filtrant influenteaza toate nivelul de filtrare) asadar la cei 400 l/h filtrul este la capacitatea maxima pe care o poate gestiona in conditiile in care debitul s-ar mentine constant .
Adaugarea de material ceramic poros (acel biomax) poate creste nivelul de filtrare biologica. Alte variante ar fi Seachem Matrix sau Seachem Purigen cu mentiunea ca ultimul este destinat filtrarii chimice si nu biologice.
Alegerea filtrului depinde si de:
- incarcatura biologica a acvariului, mai multi pesti, mai mult de filtrat
- volumul si frecventa estimata pentru schimburile de apa, un filtru mai mic va necesita schimbari mai frecvente.
- dimensiunile acvariului si aici ma refer la inaltimea coloanei de apa si suprafata luciului de apa (la 100 l acvariile pot sa aiba diverse dimensiuni).
- in cazul filtrelor este cel mai sanatos sa rotunjesti in sus dimensiunea minima necesara.
Mai poti folosi si diverse solutii de "echilibrare" pentru parametri apei cum ar fi Tetra Easybalance care promit schimburi mai rare de apa si parametrii mai stabili.
Dat fiind rolul filtrului si in oxigenarea apei, care la tine cred ca este 0 pentru ca filtru nu mai misca deloc suprafata apei, as lua in considerare alte variante. Poate piatra s-ar preta si la asa ceva:



Mult succes
Partea academica a vizat corectia la utilizarea termenului de oua si nu subiectul deschis de mine. Al doilea post ti-a iesit mai bine decat primul si apreciez infromatiile primite.

Topicul va ramane si poate ajuta pe altcineva pe viitor.

1. Prin filtru bolborositor nu prea am inteles ce vrei sa spui dar daca este vorba de un filtru cu burete actionat de o pompa de aer, da, este o solutie pentru ca sa impiedici aspirarea puilor, din cate am vazut unii acopereau si buretele cu un ciorap de nailon cu ochiuri fine. Schimabrea filtrului intr-un acvariu stabilit este problematica, poate solutia este mai practica in cazul inlaturari oualelor din acvariu si cresterea separata.
2.
3. De galbenus citisem pe undeva pe aici pe forum (cred ca) pe acelasi subiect cu eclozatul larvelor.
4. Exista 5 plante genul Echinodorus in acvariu.

Multumesc
ocean, Nimeni va multumesc de raspunsuri, ambele au fost constructive si m-au ajutat mult.
Desi un pic off topic totusi ca sa incercam prevenim atitudini similare pe viitor sa recapitulam
Icre conform definitiei este termenul general pentru ovulele de peste iar in definitie sunt descrise frecvent ca oua de peste (NODEX (2002), DGE (2003), Scriban (1939)) Daca credeti ca au gresit am auzit ca DEX-ul primeste sugestii prin intermediul Academiei Romane, mult succes.
Dpdv biologic ovulele, in cazul pestilor icrele, devin oua in momentul in care sunt fecundate.

Ca sa nu fiu complet offtopic, dupa aspectul actual al oualelor nu cred ca cei doi v-or deveni parinti curand. In privinta unui acvariu mai mare am raspuns deja.
Buna sugestie, urmatorul acvariu il planuiam pe la 120 l cu filtrare externa ... dar acum nu pot asadar o sa ne inghesuim cu toti.
La melci ma mai gandesc pentru ca actuali mi-au facut o surpriza si s-au multiplicat ca la xerox.
Salut,
Observatia a fost notata Un acvariu mai mare a fost luat in considerare. Pestii sunt juvenili si nu depasesc 8 cm (de la gura pana la coada inclusiv coada) si ii am de cand aveau vreo 2 cm. Urmatoarea reevaluare pentru necesitatea unui acvariu mai mare va fi peste aproximativ 5 luni, la 12 luni de la achizitia pestilor.
O zi buna
Multumesc pentru raspunsuri.
Ouale au acum cam 34 de ore si aproximativ jumate din ele s-au facut albe, din cate am citit ar insemna ca nu sunt fertile. Nu este prima data cand se intampla doar ca ouale nu au apucat atatea ore si s-au albit in cateva ore, cred ca masculul nu isi face treaba . Din cate am citit ca scalari sunt monogami pana la disparitia partenerului asadar deocamdata nu as vrea sa inlatur al doilea mascul.
Problema agresivitati versus restul acvariului am diminuat-o temporar prin adaugarea de plante, mai precis am impartit acvariul in doua folosind o "cortina" densa de cabomba perechea nu mai vede dupa cortina si in consecinta lasa in pace tot ce este dupa ea, adica restul pestilor. Dupa adaugarea plantelor s-au mai linistit si parinti si restul acvariului. Deasemenea am redus nivelul de iluminare la maxim 18 w si 4 ore.
M-am gandit sa mut filtrul dar la cei 40 de cm ai sai nu am cum sa fac asta fara sa stresez pestii si am ales o solutie temporara. Am adaugat al doilea filtru, mai mic, dupa "cortina" si merge in paralel cu primul la care deocamdata doar i-am redus debitul la jumatate. In functie de cum evolueaza ouale am sa ajustez si filtrul principal. Teoretic exista riscul sa deciclez acvariu dar sper sa nu, filtru mai mic este mai rudimentar si duce pana la 380 lph.
Am cautat macare pentru pui proaspat eclozati si am gasit asta Hikari first bites care nu pare sa fie de vanzare prin Romania, am sa mai caut si altceva.
Am pregatit si un back-up, inca nu stiu pentru ce, dar am umplut si pornit un al doilea acvariu de 16 l care ar trebui sa gazduiasca pui dupa desprindere.

Fun fact: singurii care mai pot sa circule liber in acvariu sunt melcii si aia sunt luati pe post de minge de scalari si sutati ca la tenis cand se apropie prea tare
5 litri de substrat distribuit uniform iti ajunge cam pentru 1,4 cm grosime substrat {5000/(85*40)} JBL Aquabasis plus am folosit si eu, plantelor le place din pacate si celor 3 cory din acvariu care se porcosesc prin el imediat dupa ce termina de sapat prin petrisul de deasupra.
Pentru fiecare centimetru grosime substrat ai nevoie de aproximativ 3.4 l
Am promis deja pestisorul, se poate inchide.
 
Forum Index » Profile for RayId » Messages posted by RayId
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com