[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: Aiptasia_Free
Forum Index » Profile for Aiptasia_Free » Messages posted by Aiptasia_Free
Message
viulian wrote:Me intriga schema de mai sus cu mosfet-ul nu stiu de ce, dar pentru mine mosfetii sunt o clasa superioara PNP/NPN si nu m-as duce catre ei decat daca n-as drege-o cu un tranzistor normal

Insa, uitandu-ma, as pune totusi o dioda intre pinii ventilatorului, pentru ca atunci cand se opreste de la turatie maxima sa nu intoarca inapoi tensiuni foarte mari in sistem. De asemenea, condesatorul cred ca e pus invers in schema ?



Dupa cum am mai sus , este valabil si pentru tine VIULIAN. Lasati copiile si treceti la a original..... TOATE ventiloatoarele 12V cu sau fara pwm , contin acea dioda de care pomenesti. Evident Protectie la protcie nu este ceva rau.....

Montajul mege si cu bd 135-139 insa cea mai mare eficienta la switching pwm este un mosfet....

Lucian, dupa cum ti-am demostrat , n era necsar sa x3 acel montaj. Daca nu te-ai abtinut impare ale ezistenta de 1 K la 3. si reposteaza montjul. .....stiu eu dece...

Ref la PROFILUX fara intare unui senzor de temperatura... un montaj de 5 lei ( cu otorina cu tot) rezova probema..."BINE DE TOT" .....desi este gru de crezut ))))))))...este facut in ROMANIA.


O seara buna
Buna foarte de dimineata,


Ca sa vizualizezi mai bine ce doream sa iti spun , folosesti schema propusa chiar de producator, dar in loc de 1 singura sursa, folosesti cata vrei. poti alimenta fiecare led la cate o sursa . Evident ca nu este acesta scopul .
Important , asa cum reiese si dn schema, sa ai + comun. Recomand ca mosfet, IRFz64n. cele din seria 5xx sant ok si ele insa nu tin mai mult de 25-30 A dar merg si la 400V. z46n nu conduc mai mult de 55V insa pot si 53A. este cam la limita cu voltajul insa vor sta ceva mai reci.
Buna seara,

Mi-am aruncat si eu un ochi peste planurile voastre. Pot veni cu o recomandare la modul de legale al surselor. Daca sursele sant identice ( ceeace am si inteles) se poate aplica urmatoarea configuratie : + 48 de volti la conun si dimarea se va face pe canale de ninus diferentiat, astfel incat sa se imarta cat mai egal consumul. Nu este nici un fel de problema, chiar daca una dintre surse este oprita.Trebuie mentionat ca alimentarea montajului se face la 12 V. (separat sau cu regulator de a 48 la 12v). Acesta configuratie a fost testata de mine ( cred ca ati si vazut ) cu surse de 48 V si 8 amperi. Lucian are un astfel de modul facut de mine pe 2 canale (alb & albastru in teste).Dimarea este facuta tot prin PWM insa prin semireglabile neavan alata sursa ce semnal pwm la acea data.

Dragos, am schema si pentru ce am vb. O voi desena maine, fac foto si daca ma invata si pe mine cineva cum sa pun o poza pe aici.....o ai.
Cand ai prodususul, poate tragi o fuga pe la mine sa vada si ochiul meu desre ce este vorba. Un neon gasim pe la mine, ba chiar si un arduino.
Lucian, provocarea a murit din fasa. Deja am o idee despre cum se poate converti pwm-ul din arduino la 1-10 v. Trebuie doar sa testez. M-am gandit la o varianta despre cum poti realiza proiectul cu lampa fara a mai folosi acele ldd. Pentru asta imi trebuie niscai detalii tehnice despre leduri si distributia lor pe canal ( de culoare) si placa de aluminiu.
Buna seara,

Va multumesc tuturor pentru primirea "calduroasa' si spiritul provocator cu care am inceput acest nou topic. Trebuie sa recunosc cu sinceritate ca sant putin timid si de data asta char am avut trac ). Voi incerca sa propun diverse modalitati tehnice-electrice-electronice, sperand astfel ca acvaristica din Romania va fi mai simpla, personalizata si mai usor de intretinut. Pentru ca si mie imi plac provocarile , vreau sa aduc in discutie, pentru inceput, o solutie de back-up (electric) EFICIENT al pompelor ( valuri , recirculare, ..etc) ce folosesc 12 volti. Astept prouneri si ideii din partea voastra pana cand pregatesc materialele necesare. Repet EFICIENTA, ieftina si usor de implementat.
Din cate am intels, canad skimmerul se pune pe treaba produce fff multa spuma, apa in cupa si implicit in recipientul de colectare. Ideea este ca sa functioneze independent de prize sau senzori externi pe care uni ii au alti nu. Ceva de genul : il bagi in priza si nu stai cu teama ca ti-a spumat si pe covor. Ce parere ai ???
Buna dimineata Dragos,

Probabil tu chiar esti unul dinre cei care chiar stiu ce fac, in urma multor ore si zile de adunat informatii. Cand am spus skimmer, nu nu am avut intentia de a face vre-o referire la tine.Nu esti tu vinovat ca pentru acvariu ai nevoie de acele produse.... Daca am lasat aceasta impresie te rog sa ma ierti. Te asigur ca este doar o discutie generla despre fapte si lucruri care chiar se intampla pe aici si prin casele noastre. Mi-as dori sa nu se mai simta nimeni ofensat sau desconsiderat pana nu este cazul. Despre mine, fii sigur ca nu am inventat roata...si daca pe aici sant vetrani cu experienta, eu sant doar la inceput.

Sper sa fi intes scopul si sa nu ne pierdem vremea cu "a spus si a scris" pierzand astfel vremea. Daca tot te simti implicat, hai cu skimmerul acela sa vedem cum putem imbunatati si optimiza set-upurile viitoare. ( protectie la cupa).

O zi buna.
Buna seara,

Electronica este simpla daca este inteleasa. Recomand legea lui Ohm, Kirchhoff si totul va fi putin mai simplu, inaite de a posta scheme de electronice, skimmere, reactoare si tratate expirate din 1960..
Si pe afara se fac greseli ......... Consider ca nu este cazul sa le repetam pe banii nostrii .....nu merita.
Acel LM 317 este doar pe post de rezistenta daca nu il polarizezi negativ. Norocul tau cu "schema testata" este pur intamplatoare. lm 317 asa cum la pus, cine la pus, nu functioneaza fara sa fie polarizat pozitiv SI negativ.
Asa e ( ) electroniii astia. Se atrag.in acea schema este folosita doar rezistenta lui interna + rezistenta R1 astfel : 12volti - (estimat 2x Tensiune led) = 12v(main) - 2x 3,5V(led)=5v. Ok. Acum stim diferenta de voltaj aproximata. (3v). Dar lm 317 fara polarizare - ( negativa) pe ADJ va conduce o tensiune mai mica din cauza rezistenti interne, undeva la 9,5 -10v.(testat de mine intr-un caz nefericit de multa bere cand am uitat sa leg acel circuit la -). In cazul acesta vorbim de 10V - 7V= 3 V. Explicatia poate fii mult mai complexa in realitate avand un consum bine definit al ledurilor ( pe acea schema).Intradevar calculatoarele de rezistenta pentru leduri gasite cu google, omit sa iti aminteasaca de posibilitatea de a folosi un aparat antitantari cand disipi 2 W, cand poti sa nu ..... Despre amperi.....alta cale batuta dar inca neinteleasa. Considera ca ai avut un caz fericit in care nu s-au produs pagube (leduri) si te-a ajutat toleranta ledurilor ( daca ai tensiunea corecta, le poti alimenta si la 100 amperi pt ca nu se ard, insa vor lumina ....diferit de grafice si parametriii).

Concuzie : Daca pentru un geam, un pieptane, un fundal, un ka ideal, o bula intr-un skimmer, un ph perfect...etc, mai poti trage cu ochiul pe afara, la electonica ii place sa cred a romaniii nu au in pedigree si gene chinezesti. Chiar nu suntem capabili sa avem un cuvant in acvaristica ?????
koala wrote:
Aiptasia_Free wrote:Circuitul de mai sus folosit si testat de mine, merge sigur, iar piesele nu sunt scumpe.

Grase, fugi la culcare, ca maine avem drumuri multe de facut!
Vad ca ai rezolvat si cu filtrarea....Tare sistemul de pompe din spatele fundalului ))
 
Forum Index » Profile for Aiptasia_Free » Messages posted by Aiptasia_Free
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com