Doresc sa pun la punct un acvariu de 180l (cantitate utila ~ 160l) si desigur ca va rog sa ma sfatuiti (sunt incepator in ce priveste pestii dar am avut testoase si sunt relativ familiarizat cu ce inseamna ciclare si calitatea apei; am citit de asemenea ghidul incepatorului si alte asemenea docomente de pe jbl.de, eheim.de, tetra.de, etc.).
De la inceput vreau sa spun ca nu conteaza finantele ci doar buna viata a pestilor. O sa va expun modul in care am gandit eu ca as putea da viata acestui acvariu si o sa va rog sa comentati si sa ma ajutati.
1. Filtrarea
1.1. Filtru: am deja un filtru
Eheim Proffessional 3e 2078 (ala electronic); debitul lui cand este incarcat cu material filtrant este intre 350 si 700 l/h.
Este prea mare sau prea mic? Poate face fata singur si nu innebuneste pestii cu curenti prea puternici?
1.2. Materiale filtrante: as merge pe materiale de la Eheim:
a) burete grosier
b) vata
c) 3 x SubstratPro x 2l
d) 1 x BioMech x 2l
1.3. Evacuarea standard la Eheim se face pe o teava gaurita:
cum ar trebui orientata, asezata ?
1.4 Filtru de fund: este necesar sau nu ?
2. Substratul
2.1. substrat nutritiv: JBL AquaBasis Plus (~ 1-2 cm)
2.2. pietris cu granulatie 2-4 mm (culoare nisip natural) (~3cm)
Ar trebui mai gros substratul ?
3. Incalzirea:
3.1. Incalzitor Jeager de 200W
3.2. Incalzitor substrat: da sau nu?
4. Decorurile:
1. Pietre: m-am gandit sa pun niste pietre de rau (culese de mine din rau de munte; is frumos rotunjite) pe care sa plantez muschi
2. Radacini: sa pun sau nu asa ceva (as planta muschi pe ele)
5. Plante: