luci1974 wrote:La ciclarea apei trebuie sa fac schimburi de apa?
NU apa se cicleaza, se cicleaza mediile de filtrare si substratul, apa este doar mediul in care bacteriile se formeaza si se transforfama , apoi adera pe diverse suprafete, odata formate coloniile de bacterii apa nu mai are decat rol de hranire si oxigenare.
Daca trebuie sa faci schimburi de apa in timpul ciclari, depinde de context, adica ai voie sa faci, dar nici nu este obligatoriu.
OK !
Ai rezumat corect !
Ai grija de sursa de CO2 atat cat este, este foarte buna, daca se poate mai mult bine daca nu macar atat sa fie.
Lumina este ok , se poate si 45 rasarit cu 45 apus .
Cumpara NPK , de la JBL este foarte bun, nu cauta alte minuni.
Filtrul pe care il ai, incarcat cu medii de filtrare biologica performante este de ajuns , nu trebuie inlocuit, poate sa mai adaugi in bazin un powerhead pentru recircularea apei.
Legat de criptocorine, le asezi intr-un loc, acolo se formeaza o tufa, radacinile ei se intind prin substrat , fac niste muguri din care rasar alte tufe, te vei trezi cu criptocorine prin tot bazinul fara sa faci nici un efort,si scoti doar ce nu-ti convine.
Cu pasi mici si rabdare vei observa imbunatatiri.
Eu nu simt nervi tai, nu vad nici priverea urata, nu aud nici injuraturile, deci descarcate aici ca nu ma afecteaza cu nimic !
Renunta la symec, inlocuieste cu siporax, matrix, eheim substrat pro.
Nu mai scoate tufele de criptocorine din substrat, taie de la nivelul solului frunza de care vrei sa scapi.
Eu am vazut tot ce ai in bazin, doar ti-am spus ce sa faci cu ce nu este bine facut, daca nu am specificat ceva in legatura cu ceva este doar pentru ca sunt unde trebuie sau ne intereseaza mai putin.
Difuzorul de CO2 nu va face mai multa treaba ca acum curatat sau necuratat, pentru ca nu este suficient de mare presiunea , cat ai este bine venit, vrei performante treci la next level
Spune-mi ca ai inteles ce trebuie sa faci mai departe.
Hybrid wrote:Pai, nu stiu cum si ce sa fac ca sa scap de alge; nu ma deranjeaza pe sticla (ca le curat), sau pe pietre, ma deranjeaza ca apar pe plante si din cauza asta nu cresc cum trebuie.
Sunt deschis la orice sugestie.
Uitati, niste date:
- schimb apa 1 data pe sapt, 10 litri
- la fiecare schimb clatesc filtrul in apa de acvariu si schimb symec-ul
- Tropica premium, 2 squirt-uri (3ml fiecare) pe saptamana, unul duminica cand schimb apa, unul miercuri seara
- PO4 1 ml dupa schimbul de apa; de fiecare data cand testez cu kit-ul de la JBL imi iese zero, deci probabil ar trebui mai mult
- temperatura sta in jur de 24 grade
- PH-ul e in jur de 6.5 (din cauza de substrat aparent - Ada Amazonia v2; apa la robinet e pe la 7.5)
- C02 e butelca din asta bio rahat de la JBL (scuzati franceza...)
- nitriti/nitrati tot timpul ies ok
- Gh-ul iese intre intre 6-100 ppm (verde pe test)
- KH e dubios tot timpul, 0-53 ppm, posibil tot legat de substrat
- am avut si o perioada cand bagam Easy Carbo 1 ml pe zi; n-am vazut nici o diferenta, doar cand puneam direct pe BBA murea.
- program lumina: 08-11 respectiv 19-22l la 35% (e in semnatura modelul)
Cam asta e ce-mi trece prin cap.
La vietati am un numar >10 amano shrimp + alti creveti + 5 cardinal neon (1 s-a sinucis ieri noapte), 6 espei rasbora.
Va stau la dispozitie pentru orice alt detaliu sau sugestii.
Salut !
Bazinul tau nu este stabilizat, iar tu contribui foarte mult la asata prin actiunile tale . Acum hai sa le luam pe rand, si vom vorbi si de ce atunci cand ne punem semne de intrebare.
- renunta la perlon ( symec ), inlocuiestel cu inenele ceramice sau cel mult cu un burete mai rar.
- vei face urmatorul schimb de apa dupa trei saptamani ,1/3 treime din volumul bazinului, saptamanal testezi parametri apei NO2 = 0 ,
- pentru cresterea plantelor ai nevoie de nutrienti ,care se impart in doau mari categorii micro si macro, tu acum fertilizezi doar cu micro nutrienti ,nu este suficient , mai ai nevoie si de macro nutrienti azot , potasiu si phospor, eu iti recomand un NPK indiferent de la cine, toate sunt entry level ,
- tot in categoria de macro nutrienti mai intra lumina si CO2-ul,
- lumina trebuie sa fie corelata foarte bine cu aditia de CO2 , la tine ar fi ok 7-8 h continu, fara nici o pauza, doua exemple - CO2 mai putin ,intensitate luminoasa mica ,perioada de iluminare mai mare - creste aditia de CO2 , creste intensitatea luminoasa, scade perioada de iluminare,
- extinde mentenanta canistrei la cel putin un an (daca am retinut corect, parca ai un filtru extern)
Organizeaza putin bazinul !
- renunta la hygrophila
- formeaza o tufa compacta cu bacopa pe partea din spate a bazinului, in felul acesta ajuti la dezvoltarea celorlalte glosostigma si staurogine
- mai vad acolo si un fir de rotala rotundifolia , care si ea trebuie dusa lin spate.
Creveti amano sunt un indicator extraordinar de bun al stabilitati bazinului unul de maxim si unul de minim, daca ei inoata prin bazin ca un peste ceva nu este in regula, daca stau linistiti pe zonele lor si dau din falci inseamna ca este cat de cat bine, daca o femela face oua este foarte bine ( pui nu vor iesi din acele oua )
Acum succes !
In cel mult o luna se pot vedea semnele stabilitati !
Samy wrote:Din cate am inteles renunta la lupta cu algele, a precizat ca revine in jumatate de an cum va arata bazinul
ups
Acum, ca mi-ai atras atentia am remarcat si eu ca a specificat !
Hai ca nu ai nevoie de sase luni, cu un pic mai multa rabdare si fara sa mai arzi anumite etape poti reusi mult mai repede. In mod normal de la cum ai inceput, daca s-ar fi facut pasi corecti pentru un incepator, ai fi avut realizari decente in minim trei patru luni cam cinci luni pana la maturizarea bazinului. Deci curaj , nu mai esti la inceput , ai o baza tehnica, cunosti mult mai multe lucruri acum, nu ai de ce sa-ti pierzi increderea in potentialul actual poti continua cu succes .
Spune-mi cum pot sa te ajut, ca o fac cu mare drag !
Hybrid wrote:Mda, eu sunt pe punctul de a renunta, m-am sictirit maxim de razboiul asta cu algele.
Iar am GSA, BBA n-a disparut niciodata complet dar acum are o revenire in forta.
Chit ca am redus lumina, chit ca am pus co2 cat o fi, chit ca am schimbat flow-ul si am replantat.
Din momentul asta nu mai investesc absolut nici un ban in acvariu.
Mancare, schimb de apa, curatat geamul si filtrul cand e nevoie si bafta, ab-so-lut nici un leu; apa, paie si bataie!
luci1974 wrote:stie cineva de ce am alga alba pe ciotul de lemn?e daunatoare?nu as vrea sa o scot afara pt curatare,ce metoda imi recomandati?acvariu este la ciclat de 5 zile
Daca vrei sa scapi mai repede de acea albeata, poti pune unul sau doi melci pomaceea in bazin si vor rezolva problema in cateva zile, daca nu, o mai lasi cateva zile si o poti sifona cu un aspirator de substrat sau un furtun pursi simplu.
In mod normal un bazin se cicleaza natural in 25-45 zile, cu diverse interventii 20-35 zile, tu acum ai un bazin setat de 5 zile, adica un bazin crud care va trece prin diverse etape de evolutie in decursul a 25-45 de zile ( valabil pentru coloana de apa si mediile de filtrare ) si vei avea un bazin stabilizat dupa 60- 90 de zile cand si substratul va fi ciclat complet ( adica la suprafata. si in grosimea lui) In aceste 90 de zile apar de obicei cele mai multe necunoscute care pun diverse probleme hobby-stului.
Deci sunt trei etape esentiale
- setare
- ciclare
- stabilizare
PS
indiferent daca substratul va fi bej, alb negru ,rosu sau albastru
Raspunsul la obiect, al anului: 2022
Multumiri pentru cine mai are timp sa explice, incepatorilor. (toti' am fost incepatori la inceput.... dar nu am avut parte de indrumare)
Off topic:Adrrian Paunescu-Totusi iubirea. [ (de ascultat pa' audio) (sa nu scriu de Tatiana Stepa......)]
LE: de pe vremuri.....
CU placere !
Nu este tarziu niciodata sa inveti cum este corect , cand nu ai inteles de la inceput bine .
Bayek wrote:Si pestii mai ciugulesc din acea ciuperca. La mine molly si cory mancau din ea. Dar cel mai mult pare sa le placa crevetilor, o curata imediat. Daca fierbi lemnul, face mai putin, dar tot face. Rabdare ca se duce.
Am auzit odata un om intr-un petshop care intreba ce e “mucegaiul” ala, ca a fost nevoit sa arunce cioata. Bine ca n-ai facut la fel.
Asa este, intr-un bazin setat de 5 zile, creveti mai trebuiesc , in rest le are pe toate gata !
Puneti un pic de lubrefiant, de vaselina,crema, unguent si nu trageti, ca faceti exact pipi in contra vantului,faceti miscarea pe orizontala sau verticala, pana cand ajungeti la marginea sticlei , apoi va fi simplu !
luci1974 wrote:stie cineva de ce am alga alba pe ciotul de lemn?e daunatoare?nu as vrea sa o scot afara pt curatare,ce metoda imi recomandati?acvariu este la ciclat de 5 zile
Daca vrei sa scapi mai repede de acea albeata, poti pune unul sau doi melci pomaceea in bazin si vor rezolva problema in cateva zile, daca nu, o mai lasi cateva zile si o poti sifona cu un aspirator de substrat sau un furtun pursi simplu.
In mod normal un bazin se cicleaza natural in 25-45 zile, cu diverse interventii 20-35 zile, tu acum ai un bazin setat de 5 zile, adica un bazin crud care va trece prin diverse etape de evolutie in decursul a 25-45 de zile ( valabil pentru coloana de apa si mediile de filtrare ) si vei avea un bazin stabilizat dupa 60- 90 de zile cand si substratul va fi ciclat complet ( adica la suprafata. si in grosimea lui) In aceste 90 de zile apar de obicei cele mai multe necunoscute care pun diverse probleme hobby-stului.
Deci sunt trei etape esentiale
- setare
- ciclare
- stabilizare
PS
indiferent daca substratul va fi bej, alb negru ,rosu sau albastru
Aqua wrote:Da. Ordinea e urmatoarea: reductor --> solenoid --> robinet cu reglaj fin.
Robinetul cu reglaj fin a venit la pachet cu reductorul, l-am scos ca sa conectez solenoidul.
Pai nu este bine .
Electrovalva o puteai monta direct pe furtun, dupa robinetul de reglaj fin, si aveai posibilitatea sa lucrezi mai usor cu regulatorul. Acum nu este o mare problema ( in loc sa ai o presiune mai mica in electrovalva , vei avea o presiune mai mare ), din robinetul mare negru mareste presiunea de lucru la 1,5-2 bar-i si apoi regleaza bula din robinetul de reglaj fin .
PS
Pentru a nu solicita electrovalva in mod inutil inceaca sa refaci configuratia initiala a regulatorului.
Din cate vad eu , tu ai o presiune de lucru foarte mica, adica o, 2 bar.
Robinetul de reglaj fin dupa electrovalva nu are utilitate, regulatorul are aceasta functie si se regleaza mult mai usor .
Deci mareste, presiunea de lucru din robinetul regulatorului, ar trebui sa ajungi undeva pe 1,5 bar-i cel putin.
Salut Sorin !
Filtrul este bun pentru capacitatea acvariului , dar nu in configuratia pe care o ai tu acum.
Din pacate ai inceput gresit. Acum trebuie sa te agati de - ce mai pot face acum ? - iar raspunsul ar fi sa renunti la pestisori pe care ii ai, sau, sa inlocuiesti bazinul cu unul mai mare cat mai repede, sau, sa renunti cu totul la ce ai si sa o iei de la zero dupa o documentare mai ampla.
Daca tot iti doresti un bazin de 300 L , eu zic ca la ce ai acum nu are sens sa te consumi inutil, sau, daca totusi vrei sa continui trebuie sa schimbi abordarea, ramane bazinul, filtrul, se inlocuieste substratul, se cicleaza bazinul, se pun pesti de talie mica etc , adica alta discutie.
fara nici macar o planta, sau daca totusi doresti si ceva verdeata, poti pune un sol nutritiv si poti incerca o sagitaria subulata, cateva genuri de criptocorine ceva valisneria ,nimic din ce te poate complica .
Salut !
O alta varianta recomandata pentru scaderea Gh-ului ar fi fierberea apei, dar sincer nu vad cine s-ar chinui cu atatia litri de apa. Apoi cat timp sa o fierbi si cat de mul va putea sa scada valoarea Gh-ului.
rozbo wrote:domnule dandumitru miliarde de mul?umiri pentru modul profesionist de lamurire.
Cu mult drag !
E, acum intreadevar parca mai venim de acasa. Clar Kh-ul este 9 daca de acolo s-a facut trecerea de culoare, daca insisti mai mult pe amestecul fiecarei picaturi vei observa ca la 9 ai trecerea de culoare completa .
Eu zic ca la aceste valori ai scapat de multe griji. Cu putina aditie de CO2 poti aduce Ph pana pe la 7, si in aceste conditii ai maximum de posibilitati si pentru fauna si pentru flora.
Legat de decor , incearca sa inlocuiesti ce este artificial cu ceva natural, chiar daca ai ramane doar la nivel de hardscape, tot va fi mai apreciat decat cu lucruri artificiale.
rozbo wrote:salutare tuturor.
un profan in materie a ajuns putin in "ceatza" si risca sa dea cu barna de pereti vreau sa fac un acvariu si nu prea stiu ce pestisori sa cumpar. sau mai bine spus, nu stiu cat de ok este apa din acvariu. de regula folosesc o apa de put. testata cu 5in1 am urmatoarele rezultate:
- Gh = 0
- Kh = 10
- ph = 8
- NO3 = 0
- NO2 = 0
- Cl = 0
ultimele trei se datoreaza lipsei totale a pestilor. sunt cu acvariul in faza de ciclare de trei saptamani. volumul acvariului = 80 litri apa. decor si plante artificiale. filtre interne 2 buc, unul cu sterilizator uv de 7w.
"ceatza" deriva din rezultatele testului de apa (Gh,Kh,ph). din ceea ce rezulta, inteleg ca am o apa extrem de moale dar putin cam prea alcalina. Kh-ul ar fi bunicel (zic eu).
intrebarea ar fi: ce specimene de indivizi pot popula "carapacea" mea?
pot cumva inbunatati Gh-ul si ph-ul? nu cumva cresterea Gh-ului determina si cresterea ph-ului, care si asa este mare (riscand sa devina mult mai alcalina)? care element este mai important in chimia acvariului (excluzand nitritii si nitratii)?
aproximativ de o saptamana am pus in filtru capsule cu bacterii pentru ciclarea mai eficienta (zic eu) a acvariului.
urmaresc ca saptamana viitoare sa deschid "pensiunea" si nu prea stiu spre ce sa ma indrept. nu as dori sa sacrific niste pestisori doar de dragul "stiintei".
maxime multumiri pentru raspunsuri.
Salut !
Prima si probabil cea mai importanta regula in acvaristica este sa stii ce fel de apa ai ca sa stii ce fel de fauna si flora sa tii in bazin.
Pentru fauna nu va fi o problema foarte mare, se va adapta destul de bine, in plus va fi si mai bine daca vei face o alegerea corecta a speciilor. Parametri apei se mai pot regla cat de cat cu soluti dedicate , gen Gh + sau Kh -, cel mai bine este sa incerci adaptarea faunei fara a incerca sa schimbi parametri apei cu solutii.Va fi foarte greu cu aceasta apa pentru flora, sunt specii care se vor adapta, mai greu putin, dar vor fi ok pana la urma si specii care se vor topi vizibil.
Cum a spus si colegul Fadds mai sus, pentru o mai buna coerenta ar trebui sa ai teste dedicate de Gh, Kh, Ph, betisoarele de obicei au o marja de eroare cam maricica .
Cresterea Gh-ului nu va influenta foarte mult Ph-ul ca valoare, dar trebuie sa tii cont ca atunci cand procedezi la modificarea Gh-ului trebuie sa ai un calcul estimativ de orientare facut dinainte, pentru ca fiecare mica modificare a Ph-ului survenita in urma oricarei interventii poate fi fatala pentru fauna, ca exemplu scaderea Ph-ului de la 8.00 la 7,9 poate cauza un soc de Ph pentru anumite specii.
Toate elementele si toti parametri sunt la fel de importante si importanti , dar devin unele mai importante decat altele atunci cand doresti sa tii in bazin o anumita flora sau specii de fauna care au caracteristici mai deosebite de supravietuire fata de marea majoritatea.