[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
"Problema pereche scalar"  XML
Forum Index » Cichlidae
Author Message
valislorita
Junior member
[Avatar]

IP:

Buna seara, Desi nu sunt tocmai incepator in ale cichlidaelor sunt totusi inepator in domeniul scalarilor, ca urmare ma confrunt cu urmatoarea situatie:
Intr-un bazin de 200litri am 2 perechi de scalari : una aleasa in urma cu 2- 3 depuneri si una care am observat ca astazi a depus in alt colt al acvariului decat perechea colocuitoare, nederanjandu-se o pereche pe alta sub nici o forma. Pana aici toate bune si frumoase cu exceptia masculului perechii nr. 2 (cea care a depus astazi)care este de o agresivitate extrema atat cu perechea vecina cat si cu femela (consoarta) lui. Colac peste pupaza a si mancat toate icrele depuse dupa care s-a dat la fugarit femela de parca nu ar fi perechea lui.
In consecinta, intrebarea mea ar fi ce ar trebui sa fac in situatia asta? - sa schimb masculul cu altul ? -caci as avea de unde lua inlocuitor...
-sa las acest mascul pentru ca perechea e deja aleasa ? - conteaza asa tare acest lucru?
-in cazul in care schimb masculul urmatoarea reproducere la ce perioada estimati a fi ? ? influenteaza reproducerea cu ceva schimbarea masculului ?

Mentionez faptul ca femela este intr-adevar mai mica decat masculul ca dimensiune... O fi aceasta cauza agresivitatii extreme? Probabil ca aceasta agresivitate a avut-o si pana a face cuplu cu femela dar nu am dat eu vreo importanta... Cu toate acestea cred ca trebuia sa se mai linisteasca in ceea ce priveste femela...Cealalta pereche este mult mai "calma"... Partenerii nu se bat intre ei...