[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: vm70
Forum Index » Profile for vm70 » Messages posted by vm70
Message
Suna bine!

merci,
koala wrote:De pa surse, am primit o poza din timpu' testarilor intensive ...


Da' nu trebuia si un acvariu?
luc7777 wrote:
Sebastian Costin wrote:Mai mari insa mult mai precise in dozare. Corect?

In principiu cantitatea minima ce poate fi dozata ar fi 0.05ml la 50 rot/min.


Pe unde se plaseaza ca durabilitate in timp? Eu inca am cosmarul pompelor dezastruoase AquaMedic
Controller-ul permite oricate dozari/zi?(GHL stie doar 24)
Shubi wrote:Bag haleala multa, am oprit skimmerul de aprox 2 luni, haleala facuta la blender bag de 2 ori pe saptamana, pe asta-l am de o luna si ceva timp in care si-a dublat aproape dimensiunea.
Pana acum vad ca-i place, sa speram ca nu-l apuca damblageala. Are o culoare extraordinara iar tepii aia-i dau un aer aparte


Nu pot decat sa te invidiez si sa te felicit!
Le ador! Si eu ma chinuiesc de vreo 2 ani sa cresc Dendronephthya(impreuna cu SPS), insa , in ciuda unor eforturi deosebite, nu a rezistat nici unul mai mult de 5-6 luni, timp in care s-a micsorat continuu. Vreau sa te intreb daca il vezi deschis si mai mult decat apare in poza. Ramurile sunt deschise, insa multi polipi ii vad inchisi.

Ce e uimitor e ca acroporele nu sunt deranjate de hrana suplimentara + absenta skimmer-ului. Ai masurat fosfatii de curand?
Ce coral este in ultimele 2 poze? Nu-l vad in filmuletul cu acvariul.
Activarea se face automat dupa un algoritm intern, nu stiu daca dureaza mai mult de 1-2 minute, si daca durata este constanta. Am observat ca deseori se activeaza cand bag mana in apa.
Koh-i-Noor wrote:Va rog ajutati-ma cu un sfat:

Voi avea nevoie de o sursa de lumina, sub care voi creste pe o inaltime de 1,2metri plante (orhidee + alte cateva specii). Deci lumina nu va strabate strat de apa.

Am 2 variante:

Lampa cu halogenura metalica (m-am gandit la Giesemann Tropical) + balast Tridonic (ansamblu care ajunge la ~ 350 lei, fara capacul propriuzis si alte acareturi) => Flux luminos de ~15.000 lumeni

si varianta cu LEDuri Cree, pe care eu sigur nu voi sti sa mi-o construiesc dar sa zicem ca as avea la cine sa apelez pentru asta.
Mi-ati putea face, pe scurt, o lista cu cele necesare + o estimare aproximativa a costurilor (materialele, fara manopera, cutia capacului samd. ledurile - coolerele pentru leduri, lentile nu cred ca as avea nevoie (cusca de sticla care va fi iluminata are o baza de ~70 x 50 cm si o inaltime de 1,2 metri), sursa/sursele. M-ar interesa ledurile "cele mai bune" si o temperatura de culoare in zona 5600K. Ca echivalent in W nu stiu cat sa zic... echivalentul a 2-300 W, daca tot vorbim de leduri si eficienta la consum mai mult nu strica, ca alge n-au cum sa apara. La leduri nu ma pricep deloc. Nu vreau sa fie dimabila.

Pacatosul a vorbit! Va multumesc pentru ajutor

Sa-mi spuneti daca e nevoie sa dau mai multe informatii, nepricepandu-ma e posibil sa fi intrebat ceva de genul "cat m-ar costa un acvariu"


Acum intrebarea vine clasic ce fel de orhidee? In general orhideele sunt plante de metabolism lent ce nu se simt bine in plin soare sau in colimatorul unor lampi puternice. Daca spatiul este inchis, sau nu are suficienta ventilatie/umiditate (naturala sau artificiala), halidele vor incinge rapid aerul. Unele orhidee(phalaenopsis comerciale) sunt ceva mai rezistente, insa celelalte(cele scumpe in special o iau la vale rapid. De asemenea, depinde si cat de inalte sunt sau cat de sus plasate.

Altfel, ca si calitate a luminii si a produselor, eu as merge fara discutie pe MH si pe Giesemann. Am folosit in trecut la marin Megachrome crystal + balast tridonic si am fost f multumit. Le-am inlocuit cu LED-uri pe considerente de consum electric, insa diferenta de calitate a luminii(spectru) e vizibila-in minus.
Exista si sisteme MH de tipul PAR, ca de exemplu:
http://www.dekammieshop.nl/en/exo-terra-sunray-fixture-with-ballast-bulb-70w-pt2325-exo-terra-1

Insa nu stiu daca justifica pretul, avand in vedere si faptul ca spectrul nu e ideal fotosintezei.


LED-urile trebuie gandite bine si montate bine - altfel exista riscul sa se mai arda pe parcurs, iar inlocuirea poate fi f anevoioasa(vorbesc din experienta proprie de DIY).
In plus, daca vrei spectru complet, vor trebui montate mai multe tipuri(in special rosu, verde, violet), cu drivere separate, crescand astfel costul.
Ca iluminare de baza eu cred ca 4 lampi XM-L2 la 1A ar fi suficiente. De ex:
http://www.rapidled.com/solderless-cree-xm-l2-neutral-white-led/
Avand in vedere inaltimea mare, poti folosi lentiile la 60 grade:
http://www.rapidled.com/60-degree-cree-xm-l-lens-optics/

Le poti monta impreuna pe un radiator mai mare, sau individual, pe radiatoare de procesor(gasesti relativ ieftin pe la service-uri PC, sau magazinele de piese calculatoare).
Arata cam asa:
http://www.leds.de/en/High-Power-LEDs/High-Power-LED-accessories/

Iti trebuie un singur driver, de ex:
http://conexelectronic.ro/produs.php?id=130797

Bafta!
alexiumihai wrote:
vm70 wrote:
Salut,
Pentru mine randamentul solutiei este foarte important, de aceea am si incercat pe cat posibil sa folosesc doar LED-uri CREE de generatie noua(XP-G si mai recent XM-L, la un curent max de 1000mA)
De curiozitate, ar fi interesant un calcul comparativ lumen/W pentru cele 2 variante?


Uite un utilitar pentru comparatie:
http://pct.cree.com/dt/index.html


Foarte util, multumesc!
batman wrote:Va salut, de ce nu ati optat pentru varianta cu rezistenta pe fiecare led + mosfet pentru pwm?
Adica din ce mi-am dat seama fugitiv voi folositi: o sursa de tensiune, o sursa de curent dimabila pwm, leduri in serie sau paralel in functie de tensiunea de iesire.
Eu am ales sa fiu oldschool si sa folosesc: o sursa de tensiune, mosfet de aproximativ 10A, fiecare led cu rezistenta lui toate ledurile in paralel.

Avantajele de la mine: Tensiunea sursei = tensiunea in leduri, curentul mare de operatie, practic cu un mosfet pot dimma 100W, pretul (1mosfet = 5lei, 1 rezistor de 5W = 1leu, cablaj/conectori = 5 lei), daca se arde un led nu le arde si pe restul fiind toate in paralel.
Dezavantajele la mine: Puterea disipata in rezistori/mosfet, tre sa-ti bricolezi singur o placuta cu mosfeti daca nu gasesti de cumparat.

Imi puteti spune cum vedeti voi avantajele/dezavantajele metodei cu sursele de curent constant?
Multumesc!


Salut,
Pentru mine randamentul solutiei este foarte important, de aceea am si incercat pe cat posibil sa folosesc doar LED-uri CREE de generatie noua(XP-G si mai recent XM-L, la un curent max de 1000mA)
De curiozitate, ar fi interesant un calcul comparativ lumen/W pentru cele 2 variante?

In plus, nu am gasit un dezavantaj al legarii serie, in marea majoritate LED-urile arse au ramas in scurt.
stefanp wrote:
vm70 wrote:
Ma invadase cladophora urat de tot, cum se vede si prin poze. Dupa investitia cu Twinstar, s-a redus masiv(nu a disparut de tot), fara nici o alta schimbare in mentenanta.


Asta mi se pare un feedback foarte interesant.
Nicio schimbare in lumina, fertilizare? Nimic?

Ramane intrebarea, elecotrdul l-ai curatat conform indicatiilor producatorului?
Chiar sunt curios, daca zici ca dupa 6 luni trebuie sa-l schimbi. (ies bule mai mari?mai putine?)



Nu am schimbat nimic altceva, pot spune ca functioneaza cu adevart. Nu a rezolvat peste noapte, si nici nu le-a eradicat, dar e vizibil.

Nu am curatat inca electrodul, am si uitat ca e necesar
Hai ca promit poze duminica.
IwaGumiGUY wrote:Ia ia ca am vazut acum, povesteste, am vazut ca ai avut probleme cu algele. Zi-mi cat ai dat pe el, cat e transportul , ce pareri ai dupa o jumatate de an de folosinta?


Am gresit, nu era de la amazon, ci de aici:
http://www.garnelenhaus.de/All-kind-of-Technic/Filter/Twinstar-Nano::1780.html
Mai e transportul vreo 14 EUR.

Ma invadase cladophora urat de tot, cum se vede si prin poze. Dupa investitia cu Twinstar, s-a redus masiv(nu a disparut de tot), fara nici o alta schimbare in mentenanta. Oricum acvariul e destul de neglijat. Ca sa intelegi: otocinclusi+ SAE s-au dus, plantele tunse la o luna+, la CO2 schimb butelia cu mare intarziere, s-au stricat LED-urile si au stat 2 saptamani doar cu lumina de la lustra + fereastra, etc. Cu toate astea Twinstar a tinut algele in frau , nu au aparut decat ceva smocuri prin colturi si printre lemne.

Poate pentru cineva gospodar nu se merita, insa pe mine ma salveaza...
Am cumparat si eu un Twinstar acum 5-6 luniAmazon.de). Se vede instalat in coltul dreapta jos al acvariului din semnatura. Pot spune ca a avut un efect foarte vizibil(peste UV, si peste Sochting oxydator, care teoretic foloseste acelasi principiu). Si ca o alta observatie, efectul pare sa fi scazut in ultimele luni( probabil se cere schimbata membrana)..
In prima poza "subiectul" este acropora albastra?
Faptul ca algele verzi au disparut din ATS si bazin, e dovada clara ca nitratii au secat. Singura explicatie ar fi ca alga/bacteria ta proceseaza ceva materie organica.
In cazul asta, nu e exclus sa te fi pricopsit cu ceva dinoflagelate.

Seamana cu cele de aici?
https://www.google.com/search?q=reef+tank+dinoflagellate&espv=2&biw=1536&bih=794&tbm=isch&imgil=08GdTDoGazUevM%253A%253B2NASRrnMZAoWUM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Freefkeeping.com%25252Fissues%25252F2006-11%25252Frhf%25252Findex.php&source=iu&pf=m&fir=08GdTDoGazUevM%253A%252C2NASRrnMZAoWUM%252C_&usg=__YOzraRbVRy144MVCr-A_O-EA4RU%3D&ved=0CC8Qyjc&ei=oTZWVKbkAYus7AaE24DwDg#facrc=_&imgdii=_&imgrc=cCBieOvR7-sXYM%253A%3B9-W2EVZBJoQwMM%3Bhttp%253A%252F%252Fblog.aquanerd.com%252Fwp-content%252Fuploads%252F2011%252F05%252FClumps-of-Dinoflagellates.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fblog.aquanerd.com%252F2011%252F05%252Fhow-i-beat-dinoflagellates.html%3B1296%3B864

Asta ar ptea explica si declinul coralilor, datorita toxinelor emise de acestea.
http://reefkeeping.com/issues/2005-05/eb/index.php
http://en.wikipedia.org/wiki/Dinoflagellate
Salifert pt fosfati e foarte inselator. Iti recomand fara ezitare Hanna. Dupa primul test cu Hanna, vei sti exact ce ai de facut.
Cred ca n-ar fi rau sa adaugi si o punga de carbon activ daca ai la indemana. Coralii pot fi stresati si de poluantii organici in exces, care din pacate nu pot fi masurati.
Nu am citit intregul topic, insa te pot intreba cu ce masori PO4?
Algele de pe pietre, in general cele rosii(ciano de ex) tradeaza fosfati, sau materie organica. Fosfatii mari afecteaza puternic SPS, LPS si chiar unii corali soft mai sensibili.
Alex wrote:
vm70 wrote:Pentru Echinodorus cred ca ar trebui mentionat neaparat "Echinodorus Tabs" de la Dennerle - face minuni in 1-2 saptamani. Functioneaza bine si singur, chiar si fara alti fertilizanti din gama. Dealtfel intregul set de tabs(Cryptocoryne, Starter, Refresher) este remarcabil, cu mult peste obisnuitele "bile" de argila.


Nu vreau sa te dezamagesc dar "Echinodorus Tabs" si "Cryptocoryne Tabs" nu se mai produc. O sa ma intrebi pai de ce pt ca erau asa de bune
Pai raspunsul este simplu: Intr timp s-a scos un substrat fertilizat cu perioada de folosire de pana la 4 ani fara ca plantele sa arate carente: DeponitMix Proffesional 9in1. S-au pastrat Power tabs si Deponit NutriBalls...dar cine nu-si face oare un rescape intr-un acvariu in 4 ani


Nu am stiut, multumesc de informatie!
Sper ca noile produse sa mentina stacheta sus. Insa ma intreb de ce lipsesc de pe shop.acvariu.ro
Pentru Echinodorus cred ca ar trebui mentionat neaparat "Echinodorus Tabs" de la Dennerle - face minuni in 1-2 saptamani. Functioneaza bine si singur, chiar si fara alti fertilizanti din gama. Dealtfel intregul set de tabs(Cryptocoryne, Starter, Refresher) este remarcabil, cu mult peste obisnuitele "bile" de argila.
 
Forum Index » Profile for vm70 » Messages posted by vm70
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com