[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: lukitza
Forum Index » Profile for lukitza » Messages posted by lukitza
Message
Cel mai frumos acvariu al tau a fost cel de africani, dupa parerea mea. Sigur, daca excludem marinul din discutie.
Nu te tenteaza deloc niste mbune?
Cumpar 1-2 masculi maturi de Pseudotropheus Demasoni.
Oferte pe PM.
Multumesc pentru lamuriri, Dragos.
Banuiesc ca situatia ar putea fi intalnita si in cazul unei deciclari partiale.
Nu e o situatie care se regaseste in acvariul meu, e pur si simplu o curiozitate.
Am o curiozitate. E posibil ca intr-un acvariu ciclat sa existe NO2=0 iar NH3/NH4 sa nu fie zero?
Sper ca nu ai acte foarte importante prin dosare, daca doamne fereste cedeaza vreo lipitura
Sunt in asentimentul colegului de mai sus, si eu as masca dosarele cu niste usi, eventual un autocolant negru pe partea de sump, o solutie de iluminat mai estetica.
Bazinul in sine imi place, va arata si mai bine dupa ce vor creste pestii.
calin_gherman wrote:
lukitza wrote:1. In primul rand e foarte importanta lungimea bazinului. De fapt cea mai importanta dimensiune as zice eu.
.................................................
2. Inaltimea peste 50cm eu zic ca e inutila, nu vor folosi zona de suprafata, putine specii de africani o fac.
................................................
3. Iar legat de schimbul de gaze si mecanica bazinului chiar nu am idee despre ce vorbesti.


Deci:
1. Este absolut aceeasi treaba un bazin de 100x100, adica 10000 cm2, adica 1 mp ca si unul de 200x50, adica tot 1 mp. De fapt, la africani cea mai importanta e suprafata, nu lungimea. Cu cat sunt mai mari L si l, cu atat mai bine.
2. Eu tin africani, ciclide, de vreo 9-10 ani. Am avut si am ciclide de Malawi, dar si de Tanganyika. Am avut multe specii din genurile Pseudotropheus, Labidochromis,, Maylandia s.a. dar si Tropheus. In conditiile unui septel hranit normal, pestii folosesc intreaga coloana de apa. Ciclidele africane care folosesc preponderent stratul inferior al bazinului denota o sub-hranire accentuata, ei stand toata ziulica la fundul bazinului unde rod algele de pe pietre.
3. Daca referitor la schimbul de gaze "chiar nu am idee despre ce vorbesti" ar trebui sa ma abtin a face comentarii. Clujean fiind insa, tin sa-ti spun 2-3 cuvinte...O2 din atmosfera se dizolva in apa datorita miscarilor valurite ale apei la suprafata...asta este un fel de schimb de gaze. Un alt fel este reprezentat de nivelul redus al denitrificarii care se realizeaza chiar si in conditiile unui bazin fara denitrificator dedicat; consecutiv acestei denitrificari, NO3 este scindat in O2 si N2 gazoase care se elimina in atmosfera. Ca o concluzie, intre apa din bazin si aerul din camera se realizeaza schimburi intense de gaze. Nu dezvolt acum problematica schimburilor de gaze dintre pesti si mediul lor de viata ptr ca as intra in domeniul patologicului...bubble gas disease fiind doar una dintre bolile din acest domeniu....intoxicatia cu H2 ar fi alta, hipoxia....etc....gazul, apa si pestii interactioneaza strans intr-un ecosistem acvatic, chiar acvariu fiind el.
Noroc si la mai mare



1. Posibil sa fie asa cum zici tu, oricum eu raman la parerea mea, la un bazin nou prima data m-as uita la lungime. Asta e ceea ce am constatat eu in experienta mea cu africani.
Am unii pesti extrem de activi care iubesc sa parcurga acvariul dintr-un capat in altul. Unora parca nici cei 2m nu le ajunge. La vechiul acvariu de 1m aceeasi pesti nu se comportau asa.
2. Aici sunt specii si specii, exact ca si in lac. O inaltime mai mare de 50cm o consider inutila si din cauza decorului. In lipsa unui backround zona de sus in care nu va exista decor va parea goala.
3. Expresia "chiar nu am idee despre ce vorbesti" se referea strict la afimatia colegului care zicea ca schimbul de gaze si mecanica bazinului e influentat de latimea bazinului. Probabil nu am fost foarte explicit in exprimare.
Schimburile de gaze nu vor fi mai eficiente daca bazinul e mai lat, aria luciului de apa si valurirea unei suprafete cat mai mari (in cazul oxigenarii apei) mi se par mai importante.
ocean wrote:Treaba cu lungimea e o chestie de gust personal dar nu vad rostul unui carnat lung si ingust ,dimensiunile initiale sunt mai bune cu amendamentul ca asa cum spune-ti voi mai sus sticla trebuie mai groasa , un bazin functioneaza si arata mai bine daca are profunzime adica distanta dintre geamurile fata spate mai mare 50cm e putin doar daca nu vrei sa tii doar specii mici de pesti, chiar si atunci acestia se simt mai bine daca au spatiu mai mare"de intors", genul de bazine LCD(lungi si inguste ) nu au o mecanica de functionare buna(cu cat e mai lat sigur pastrand proportiile schimbul de gaze e mai eficient) nemaivorbind de libertatea la aranjamente oferita de o latime generoasa de exemplu crengi , plante mari sau eventuale roci. Iarasi daca ai intentia sa tii scalari, discusi sau ciclide mari cei 60cm la inaltime sunt mult mai apropiati de nevoile lor


Sfaturile mele s-au referit strict la africani. Daca omul va tine scalari, discusi, americani atunci nu ma pricep si nu ma bag.
Dar daca va tine africani nu sunt de acord cu tine in multe privinte. In primul rand e foarte importanta lungimea bazinului. De fapt cea mai importanta dimensiune as zice eu.
Vorbesc din experienta, am avut bazine cu lungimea si de 60cm, si de 100cm si de 200cm. Diferentele sunt enorme in comportamentul pestilor.
Inaltimea peste 50cm eu zic ca e inutila, nu vor folosi zona de suprafata, putine specii de africani o fac.
Legat de crengi, plante nu cred ca are rost sa discutam la africani.
Iar legat de schimbul de gaze si mecanica bazinului chiar nu am idee despre ce vorbesti.
Lemon wrote:Stii vorba aia: prea dulce, prea acru, prea gros, prea subtire... Prea buna, prea ca la tara.

Sau ai cazut din lac in put.

Mie nu imi place deloc nici aceasta lumina, nu scoate deloc in evidenta pestii.
Din experienta mea:

- L-as face clar mai lung. Ca sa te incadrezi in 500l as zice ca dimensiunile mai indicate ar fi 200x50x50. In cazul asta poti merge pe sticla de 10.
Daca il faci cu fundal 3d atunci ramai pe 60 latime.
- Cum zicea si Koala, fundul dublu e obligatoriu.
- Nu as pune nimic intre bolovani si sticla. Am cochetat si eu cu ideea si apoi mi-am dat seama ca nu ma ajuta cu nimic.
Daca va cadea vreun bolovan impactul va fi cu nisipul nu cu sticla de pe fundul acvariului. E obligatoriu ca bolovanii sa fie asezati direct pe sticla si in pozitie finala inainte de a pune nisipul.
Ce lumina ai acolo? Nu arata bine deloc. Foloseste ceva cu lumina rece, in jur la 10.000K.
Iti sugerez JBL Marin Day.
Un filtru intern nu va dauna cu siguranta.
Matrix ia 40l nu 4 daca iti permite buzunarul Glumesc evident.
Siporaxul la vrac nu e cu nimic mai prejos calitativ decat cel la cutie.
Sunt 2-3 persoane pe forumuri care vand piatra ponce, toti au numar de telefon.
Eu as folosi doar burete in prefiltru. Va trebui sa il desfaci si sa-l cureti saptamanal.
In filtru extern e ok varianta 2 cu 2 ponce/siporax. Zeolit nu as folosi. Aici nu vei avea interventii decat foarte rar, minim la 3 luni.

Din experienta mea pot zice ca asta se intampla doar cand ai mascul fara femele sau invers.
Si nu se intampla doar la speciile asemanatoare ca si colorit. Eu am avut un mascul de chewere care se imperechea cu femelele de maylandia estherae.
Pana la urma asta nu e important decat pentru crescatori. Daca nu ai de gand sa inmultesti pestii nu are sens sa-ti bati capul cu asta.
Parerea mea e ca alegerile in toate privintele sunt foarte bune.
Cu prefiltru vei avea interventii mai rare in filtru. Varianta ieftina ar fi un burete pe sorb.
http://www.romstal.ro/kit-rezervor-apa-niplu-garnituri-piulita-3-4-p51500.html

Asta am in momentul asta si diametrul interior e de 14mm nu 20.
Intr-adevar la exterior e teava de 25.
Da, intre timp am fost intr-un magazin de specialitate si cam asta a fost si raspunsul lor. Nu va tine.
Gaurile din acvariu si sump au 27mm diametru. Niplul de plastic cu garnitura are diametrul interior de 14mm.
Practic imi reduce la jumate debitul. Ma gandeam sa renunt la nipluri si sa lipesc cu o flansa o teava de 32 direct pe sticla ca sa folosesc cei 27mm ai gaurii.
Singura solutie e sa folosesc o teava de 25 pe care sa o introduc in gaura si apoi sa izolez cu silicon spatiul ramas.
Daca am inteles bine cred ca la asta te refereai si tu.
Cu silicon de sticla oare pot lipi o flansa din pvc de sticla acvariului?
alecsus wrote:Am vazut ceva modele decor 3D de la Ekol dar cred ca pierd spatiu.
Este necesara pompa de aer cu o piatra mica prinsa in urmatorul decor cu dimensiunile 16x18H?


Cu decorul te inghesui rau de tot, eu as renunta. Nu ai nevoie de pompa de aer, eu as lua o pompa de valuri directionata spre luciul apei.
Sau directionezi returul filtrului astfel incat sa ai valurire.
bulan77 wrote:In volum de apa pe care il ai poti tine doar 1 familie de mbune , poti baga 1m si 4f


Oare poti argumenta afirmatia?


Sfaturile mele:
lumina - 1 neon 39W e suficient, recomandarea mea fiind JBL Marin Day.
filtrare - piatra ponce (varianta ieftina), siporax, matrix (varianta scumpa). Evita roca vulcanica, ai nevoie de filtrare de calitate pt ciclide. De UV nu ai nevoie.
decor - nu prea conteaza, tie sa-ti placa.
fauna - as tine doar mbune din cauza dimensiunilor mai reduse. Astotilapia Latifasciata nu are deci ce cauta. As merge pe 4 specii diferite ca si colorit.
Cele 2 specii recomandate de koala, Caeruleus si Elongatus, plus Iodotropheus Sprengerae si ceva pe portocaliu (Saulosi Red Coral sau Membe Deep), cu un plus pentru ultima specie.
Pe portocaliu ar mai fi Maylandia Estherae dar se fac cam maricei pentru acvariul tau. Acuma depinde si care specii reusesti sa le gasesti.
As lua juvenili-maturi si i-as introduce pe toti odata. Raport 1M+2-3F.
 
Forum Index » Profile for lukitza » Messages posted by lukitza
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com