[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: siliconu`
Forum Index » Profile for siliconu` » Messages posted by siliconu`
Message
Domnilor,
stie careva dintre dvs. unde sa gasesc o prapadita de bobina de 30 W?am 5 buc si-mi trebuie 6... .Am cauta in tot Cj si nu am gasit , in schimb am primit multe informatii de gen vanzator inteligent: " nu exista neoane/bobine de 30 W, decat de 18 sau 36 ..." etc.Daca aveti voi una de vanzare as fi recunoscator, sau informatia unde sa gasesc sau cum sa folosesc unu` de 36 , sau compasiune sau ceva...
@ozi.De acord ca va creste consumul de CO2, fata de alte sisteme, dar nu de o maniera spectaculoasa.In cazul (fericit) de sistem complet ce CO2+controller, plantele nu vor "simti" daca au un W&D sub ele , sau alt sistem de filtrare.
AVANTAJE W&D fata de canistra:dispare hardware-ul din acvariu, usor de intretinut, volum f. mare de mase filtrante,filtrare bio-mecanica superioara (util mai ales in cazul in care incarcatura biologica e mai mare), usor de intretinut, riscul de scurgeri este practic nul , completarile de apa se pot face direct in filtru, se mareste cantitatea de apa totala, permite un set-ul usor al maselor filtrante (daca e cazul de adaugat/scos medii cu actionare chimica, etc)
smilie DEZAVANTAJE W&D fata de canistra: cost mai mare, zgomot mai mare, evaporare marita (daca nu are capac peste vasul filtru), ocupa loc mai mult (de obicei se instaleaza sub acvariu).
Acuma daca merita sau nu diferenta de pret numai tu poti sa stii.Asa cum a spus si Intros, daca pe viitor faci un upgrade, un W&D va "duce" mai bine un acvariu mai mare.
Ca sa nu mai deschid alt topic.Inca nu stiu cum se inmultesc pestii.Cum se inmultesc pestii, domnule?
Sicmar wrote:... cu T5 6*80w la 30 cm deasupra apei...

Se monteaza la inaltime mai mare decat T8? Adica la T8 este regula sa le pui la la cea mai mica distanta sigura de nivelul apei.Nu se pierde din intensitatea luminoasa?
ashavodaz wrote:... intrebarea mea este: daca fac ca sistemul de iluminare sa fie din becuri normale (chiar nu stiu cum sa le spun ), at el va fi benefic pentru plante? as vrea sa pun doua becuri de 40 wati.


ashavodaz wrote:
ce se intampla daca lumina din acvariu sta aprinsa non stop (exceptand contarul care se da peste cap )

ashavodaz wrote:
nu sunt incepator, din fericire nu imi mor pestii . intrebarile au fost din curiozitate...
:ciudat:
Pune scoicile in ultimul compartiment de sus.Asa vei avea eficienta maxima.Nu are rost sa le pui "mai jos", in ideea ca e mai bine ca peste ele sa treaca apa filtrata mecanic iar macinatura aia de scoici sa nu "participe" la filtrare, ca sa nu se colmateze.Macina fin scoicile daca poti cu particule de 1-4 mm si pune-le intr-un saculet cu tesatura deasa, ca sa n-o ia razna afara pe retur.
Felicitari pt realizare (si nu neaparat pt AGA, ci pt acvariu in sine, prezentat sau nu la concursuri de aquascaping). .Din ce vad prin imagini deduc ca ai avut chinezi in familie....si ai mostenit si tu o gena...
alix wrote:
mg_cmt wrote:guppy apartine familiei "vivipari" ceea ce inseamna ca "nasc" pui vii nu depun.
da sa spunem ca a fost o eroare de exprimare. vazand ca esti membru dee baza credeam ca ai inteles ideea si...eu cred ca exprimarea este corecta pentru ca doar mamiferele nasc pui pentru ca ii hranesc prin alaptare nu?


,imi place de tine alix, ca nu te lasi cu una cu doua.Am inteles toti ideea, membri de baza sau nu.Vivipari nasc pui vii.NASC.Atat.
osa wrote:

Referitor la partea de prefiltru, nu am dat suficiente explicatii. Deci cum m-am gandit: apa absorbita prin teava de PVC va fi directionata(tot cu tuburi de PVC) peste marginea acvariului in "efectiv" prefiltrul w/d. Inainte ca apa sa curga peste mediile de filtrare biologice, va trece prin bureti care vor avea rolul de a filtra apa de "mizeriile" mari absorbire din apa. Acestiu bureti vor fi chiar deasupra mediilor bilogice, dar avand 5cm distanta intre burete si mediile bilogice pentru a asigura partea "dry" a filtrului.

Hm, prefiltrarea insemna altceva.Insemna tot o filtrare mecanica, dar primara.Concret, in cazul meu se realizeaza prin intermediul a doi bureti grosieri care se gasesc in camera interioara si exterioara a OFB.Ce-i drept, acesti bureti lipsesc in imaginile cu OFB (totusi si acolo apare un disc de burete de culoare inchisa, in camera exterioara,care "a prins" o frunza )Intre timp , am bagat 2 bureti mai generosi in OFB.Ei bine, segmentul asta din prima linie de lupta constituie prefiltrarea.Apa dupa ce este prefiltrata intra in sump unde trece prin trei randuri de bureti+ vata de perlon care constituie filtrarea mecanica propriuzisa, dupa care ajunge in segmentul dry.Nu e mare bai daca nu ai prefiltrare, oricum.
osa wrote:
Nu inteleg urmatorul fragment:
siliconu` wrote:In al doilea rand ce ai descris tu presupune obligatoriu o gaura in peretele de sticla (care stabileste si nivelul apei) +racord cu respectiva teava de PVC

Pai simplu , pt tur ai cele doua posibilitati pe care ti le-am descris mai inainte.Daca tu vei trece pur si simplu cu tubul de PVC peste marginea acvariului, cum vrei sa iasa apa din acvariu spre filtru?Prin sifonare?Nu functioneaza , din pacate
osa wrote:Cautand pe net despre w/d filtration, la un moment dat am citit urmatoare idee(ideea era la alt filtru dar ma gandesc daca ar merita implementat la w/d):
- apa filtrata sa fie reintrodusa in acvariu in partea de jos cu ajutorul unui tub de PVC asezat orizontal(paralel cu latura acvariului) pe substrat care sa fie gaurit, creeinduse astfel curenti de apa tangentiali cu substratul.

In cazul meu asa am facut returul apei:tub PVC de 25 cm, cu vreo 12 gauri de 8 mm, orizontal, dar la 2 cm sub nivelul apei.Motivul?In caz de pana curent/oprire pompa, se creaza efect de sifon si apa este trasa in sump pana trage aer.Deci nu e chiar totuna cata apa trage
osa wrote:
- in partea opusa pe unde intra apa in acvariu, sa fie prefiltrul, adica tot o bucata de PVC plasat orizontal pe substrat (tot paralel cu latura acvariului) prevazut cu gauri, pe unde sa fie absorbita apa cu tot cu resturile antrenate de curentii de apa generati cum am descris mai sus.

Dupa cum spune si numele "prefiltrarea" presupune existenta unui mediu de filtrare (burete) la iesirea apei din tank spre filtru.In al doilea rand ce ai descris tu presupune obligatoriu o gaura in peretele de sticla (care stabileste si nivelul apei) +racord cu respectiva teava de PVC.Ori asta inseamna ca este alt sistem (gaura preaplin).Daca merita inlocuit cu OFB asta depinde daca ai acvariul facut deja sau e in curs de constructie (caz in care recomand pentru simplitate sfanta gaura).OFB prezinta doua mari avantaje: inlocuieste la nevoie sistemul cu gaura+ permite amplasarea a 1 sau 2 bureti grosieri care prefiltreaza apa.Avantajele prefiltrari le-am "descoperit " pe parcursul functionarii .Incredibil cum 2 bureti de dimensiuni infime (fata de cei din filtru) reusesc sa retina atata mizerie.Eu spal buretii de la prefiltrare de 2 ori pe saptamana, iar cei din filtru la 1 , 1.5 luni.
osa wrote:
Referitor la OFB: de la sticla am trecut in cele din urma la plexit. E mai usor de muncit cu plexitul, nu cred ca merita chinuiala cu sticla...
1.Prima varianta. Iti trebuie o carota diamantata/burgiu sticla de diametrul corespunzator gaurii de evacuare (supraplin)+ flansa plastic realizare racord.Riscul de a sparge geamul exista.Si sa gauresti acvariul cu discusii in el nu te sfatuiesc, ca or sa faca cu nervii din cauza asta, saracii.
2.A doua varianta presupune realizarea unui ower flow box, cum a spus si OSA, sau varianta pe care o foloseste Porcu` de mai multi ani, simpla si eficienta.
Ma intereseaza.Ai PM.
scarabeul1984 wrote:
Cand ai zis power-head eu la filtru m-am gandit. Ce imi e filtrul intern si ce imi e un power-head mic.
:pigeons:
scarabeul1984 wrote:
Eu nu vreau sa ma folosesc de filtru pentru introducerea de Co2 in acvariu si de aici am ales aceasta metoda de introducere Co2 in acvariu..

Filtru? :paperbag: Cine a zis ceva de filtru?Ce am zis in postul anterior nu are nici o legatura cu filtrul.
scarabeul1984 wrote:

Daca sti tu alta metoda fara sa ma folosesc de filtru chiar as accepta-o cu placere.(Mai era reactorul clopot sau cam asa ceva unde Co2-ul era strans sub un fel de clopot si prin miscarea apei era absorbit, dar nu era nici pe departe lafel de eficient)
Mersi oricum.

Da, reactorul sub forma de clopot e cel mai slab ca eficienta.Ce ti-am descris anterior are eficienta de pana la 100%.Adica daca bagi suficient burete nu se mai ridica nici o bula de CO2 la suprafata apei.Asta ce-ti spune oare tie , ca eficienta?
Ma indoiesc ca lemnul de pluta ar fi un material poros in sine.In definitiv din el se fac dopuri , nu ?Adica ETANSEITATEA este principala calitate a unui material potivit pentru fabricarea dopurilor.Ori pentru o membrana difuzoare a unui reactor CO2 se cere un material poros, prin care gazul sa difuzeze.Bulele care le produce membrana aia de pluta nu se datoreaza plutei ci... liantului care leaga particulele (macinatura) de pluta;particulele de pluta sunt lipite una de alta, dar intre ele sunt spatii minuscule, responsabile cu bulitzele de Co2.Tot asa de bine ar fi putut fi macinatura de ...coji de nuca de exemplu.Deci nu pluta ar fi materialul minune in ceea ce cautati voi.Desi nu vreau sa stric euforia scarabeului 1984, reusita lui este provizorie, nu cred ca "membrana" aia de pluta va avea viata lunga.Din N motive.
Daca tot ati ales varianta de reactor CO2 DIY , de ce nu mergeti pe solutii cu eficienta demonstrata?Cel mai eficient reactor HM este cel facut din power-head mic +tub plastic+burete grosier.Alegeti un tub mai lung, sa zicem de 12-15 cm in care puneti mai multe randuri (sa zicem ca fiecare"strat" de burete are aprox 2-3 cm)de burete grosier(porozitate mare).Daca grosimea straturilor de burete este suficient de mare, va garantez ca foarte putin/deloc gaz va scapa liber in apa.Adica eficienta maxima.Si am spus mai multe randuri de burete si nu unul tocmai din considerentul ca aveti posibilitatea unui setup.Daca constatati ca difuzia ce CO2 este prea mare (scade PH la valori periculoase ), mai reduceti din randurile de burete.
betta wrote:
Azi-maine 'om vedea vreun peste care se recunoaste in oglinda sau vreo mascul care face cu ochiul ;) femelei ce trece agale...

Sau fr`un caras care-si curata singur filtru` , la baie...
E trucata faza. aaa aia cu carasei nu aia cu ...gramatica. Daca va uitati cu atentie mai ales la prim-planuri, observati ca purceii aia de carasi sunt imagini "multiplicate" ale unuia si acelasi peste, derulata cu o anumita intarziere. Era prea de tot ca un peste asa de penibil cum e carasu` (sper sa nu supar pe cineva) sa poata fi dresat si sa obtina asemena performante.
Recipientul albastru contine mase filtrante care sint semiumede (apa cade sub forma de picuri).Partea recipentului aflata sub nivelul apei (20%)este evident , permanent inundata, cu dezavantaje minore (sau inexistente).
osa wrote:S-ar putea folosi filtru de hota de acela cu carbune activ pentru filtrare biologica in partea de "dry" a filtrului w&d?
A folosit cineva asa ceva pana acuma?

Filtrul de carbune activ nu se foloseste la filtrarea biologica.Rolul lui este de filtrare chimica.
 
Forum Index » Profile for siliconu` » Messages posted by siliconu`
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com