Message |
|
Porcu wrote:Io as vota cu un KH de 3
Asculta-l pe Porc. Nu ca asa ar fi apa in zona lui (ba chiar mai rau) si pentru ca daca tot ce ai in mana este un ciocan toate obiectele din jur ti se par cuie...
...Ci pentru ca Eriocaulon setaceum, ca de altfel nici un Eriocaulon sau Tonina nu va fi bucuros deloc de un kh peste 3.
Spor!
|
 |
|
s-a ocupat un prieten de re-umplere si re-pornirea sistemului de CO2.
Naspa and baaaaad idea, ca sa ma exprim asa. Eu votez pentru soc de pH in primul caz... Prietenu' s-o fi gandit "Baga taataaa dioxidu... ia dioxidu neamule, nea, tu-ti gura ma-tii de robinet ca mai mult de atat nu mergi deschis..."... E doar o ipoteza, nu vreau sa vorbesc cu pacat ca nu-ti cunosc prietenu'...
Am folosit easycarbo pentru a elimina cianobacteriile, dar recunosc ca am exagerat cu doazajul. Din cate stiu producatorul recomanda 1 ml /50litri apa adica 2ml pentru acvariul meu. Eu aseara am exagerat un pic cu asta deoarece am pus 20 ml
...Si pentru intoxicatie prin moarte otravitoare  in al doilea caz. De zece ori doza??? WOW... Eu imi faceam griji pentru cand foloseam glutaraldehida in doza dubla...
Toate cele bune.
|
 |
|
Nilsen wrote:In plus, pestii elimina reziduri in fiecare zi, sub forma de amoniu
Nope. Pestii nu fac caca/pisu saruri de amoniu. Fac caca/pisu care contine uree. Care se descompune fix in amoniac, nu in sarurile lui. In functie de pH, acesta ramane in stadiu de amoniac (pH mare), compus toxic sau trece in sarurile de amoniu ale altor ioni prezenti pe acolo (pH mic), cum ar fi nitratii, fosfatii etc, saruri care sunt mai putin toxice. Atentie, nu ne-toxice, ci doar mai putin toxice.
Toate cele bune.
|
 |
|
Humbert wrote:nu, nu m-am gandit mult cand am scris cele de mai sus. desi....
Asta am citit si eu pe un alt forum (nu romanesc, evident) acum 1500 de ani doar ca tot acolo am citit si ca nitrosomonas si nitrobacter participa in mica masura la nitrificare, contrar a ce se crede in general. Alte bacterii, cum ar fi cele din familia Nitrospirae sunt responsabile pentru cea mai mare parte a nitrificarii.
Daca am crede orbeste citatul tau, asta ar insemna ca multe dintre acvariile cu discusi si alti pesti care cer ph mic si duritate mica (Bazinul Amazonului) nu sunt ciclate si nu se vor cicla never ever de ever. Corect?
Apropos de discutia cu pH-ul am avut in bazin, in majoritatea timpului cat a fost plin cu apa pH in jur de 5-5,5 maximum si totul a fost ok. Cunosc personal oameni care au avut si pH mai mic. Avand in vedere ca pH-ul este logaritmic as zice chiar MULT mai mic. Si nu a murit nimeni.
|
 |
|
Humbert wrote:problema ta de fapt e ca acel ph de 6.1 este muuult prea mic pentru orice
Ai meditat mult la acest subiect? (Asta ca sa nu zic "Te-ai gandit mult?").
alexnbv wrote:Am pus aceasta nefericita intamplare pe seama socului de PH, si ma gandeam la ce pesti sa cumpar pentru repopularea bazinului
Nici cresterea pH-ului la terminarea buteliei si nici reinceperea adaugarii de CO2 la acelasi debit ca inainte nu reprezinta un soc de pH.
alexnbv wrote:Nu inteleg ce se intampla, trebuia sa am mai multa rabdare cu adaptarea lor la PH-ul de 6.1
O ora si jumatate e suficient ca timp de adaptare. Nu asta a fost cauza.
alexnbv wrote:dupa schimbarea apei, am pus aprox. 20 de ml de EasylifeCarbon cu mult peste doza recomandata
Nu stiu care e doza recomandata de EasyCarbo. Cam cat "cu mult peste doza recomandata" ar fi? Intreb pentru ca glutaraldehida aia este de fapt o otrava foarte puternica, folosita dupa ureche. Daca nu respecti dozajul specificat de producator, atunci respecta dozajele recomandate pe forumuri. Pentru ce ai folosit-o? Pentru proprietatile algicide?
alexnbv wrote:Seara pestii dadeau semne ca nu se simt prea bine, unii dintre ei stateau gu gura la suprafata apei iar ziua urmatoare i-am gasit fara viata.....doar unul a supravietuit(au fost aprox. 18 neoni).
Poti fi puuutin mai explicit? Ce inseamna exact ca nu se simteau bine? Unii dintre ei stateau cu gura la suprafata apei (ca si cum nu aveai destul oxigen dizolvat in apa), altii ce faceau in timpul asta? Inteleg ca erau neoni. Se decolorasera, sau aratau normal. Cei morti erau decolorati sau nu?
Asa la o prima vedere nu vad nici o cauza a mortii. Ia gandeste-te bine, bine, bine. Ce alte modificari bruste ai facut? Ceva adaugari de saruri? Filtrul/filtrele in ce stare sunt? curatate sau cam murdare? Substratul e aspirat de curand?
...
|
 |
|
Nu am dupla, dar din exeprienta celorlalte teste, daca sticlutele sunt egale ca marime (volum) atunci vei pune acelasi nr de picaturi din ambele. Din motive evidente. Sticlele se vor termina aproximativ in acelsi timp.
Totusi mai asteapta poate foloseste careva sa iti dea sfatul al fix.
|
 |
|
Ce ciudata iluzie. Si nu scap de ea deloc. Aia care se vede in spate e o usa? Nu mi-as fi dat deloc seama de proportii. Daca nu ai fi scris as fi zis ca e un acvariu de 30-40 de litri. In plus priza aia tripla care se vede am crezut ca e un intrerupator d-ala de veioza drept pentru care acvariul mi se parea si mai mic. De asemenea trecand peste iluziile mele vizuale, daca aia care se vede e o scara interioara, inseamna ca acvariul este la etaj. Ai grija, ca probabil este destul de greu... Desi presupun ca stii deja asta si ai luat-o in calcul. Scuze de off-topic, acvariul nu arata rau deloc, si avand in vedere inaltimea, cred ca scalarii au fost o alegere potrivita. La asocieri nu ma bag prea mult. Nu stiu ce sunt alea "zebre negre", da' parca nu suna bine... Toate cele bune.
|
 |
|
Totusi am o intrebare: la voi rotorul este fix pe axul de ceramica? La mine nu este fix si ma gandesc ca de aceea face asa.
Tocmai voiam sa intreb cat de batran e filtrul? Suna a joc la rotor si poate atinge peretii. E de ajuns sa atinga foarte putin ca sa faca un zgomot deranjant. Cu toate astea jocul in sine ar trebui sa fie destul de mare ca sa ajunga sa atinga cilindrul ala in care se invarte rotorul.
|
 |
|
a curatat cineva green spot de pe frunzele anubiasului cu apa plus clor? Cat se tine, ceva reteta?
Nu e recomandabil dar decat sa incerci o reteta proprie mai bine ti-o zic:
Amestec de hipoclorit (inalbitor de rufe fara arome) cu apa 1:19. Adica daca pui 10ml de hipoclorit amesteci cu 190ml de apa. Daca vrei o cantitate mai mare maresti corespunzator amvele volume.
Plantele se tin in aceasta solutie un numar de minute in functie de ce planta e vorba. Un Anubias sanatos s-ar putea sa reziste si 3-4 minute dar nu iti recomand asta. Icnearca un minut-doua. Incearca sa nu scufunzi si radacinile. Dupa asta planta se scoate din solutie si se spala bine cu apa chioara. O idee buna ar fi sa o scufunzi dupa asta si intr-o solutie de-aia care retine clorul. Nu stiu exact cum se cheama ca n-am folosit niciodata.
Nu toate plantele suporta tratamentul cu clor (sau orice alt oxidant gen apa oxigenata sau permanganat de potasiu). Anubiasul insa, rezista sigur.
|
 |
|
[........] Adica as vrea acolo o tufa de Eriocaulon tunsa pina aproape la jumatatea inaltimii acvariului. [........]
Auzi... si eu as vrea sex cu Nicole Kidmann.
Lasa bai nene omu' in pace. RSV, acvariul arata foarte bine si plantele merg excelent. Nu inteleg cum ai reusit sa ai pelicula aia de alge (nu-mi dau seama ce sunt, cred ca GSA) pe pietre, dar nimic pe geamuri si plante. Sau ai vopsit pietrele in verde ca sa arate cool?
Si in stanga si in dreapta deranjeaza acelasi lucru. Plantele sunt netunse si au atins suprafata apei. Nu da bine. Desi scape-ul ar fi rezonabil, mai bine da-le o tunsoare de pe la jumatate, de undeva si poza trage-o cand cea mai inalta planta e la 2-3 centimetri de suprafata apei. Sigur aici nu intra in discutie Acicularisul si alte asemenea unde "intinderea" pe suprafata e intentionata.
Din partea mea felicitari. Apropos, cand te hotarasti sa mai raresti intr-un fel sau altul din Utricularia aia, da-mi si mie un semn, te rog. Platesc bine.  Am zis primu', da?!
Spor!
|
 |
|
Depinde insa la ce gazon te hotarasti (cu Marsilea ar merge, Lilaeopsisul s-ar putea sa-i ia din vizibilitate, etc)
Eu votez Utricularia. E una dintre cele mai frumoase plante pentru covor, (daca nu cea mai) e scunda, e deasa si finuta. Mai ales ca daca reusesti sa faci rost, vreau si eu 
|
 |
|
Am inteles. Credeam ca a aparut o noua teorie, ceva cu raportul dintre co2 si kh.
In fine. ai grija cu tabelul ala, mai ales ca zici ca adaugi si macro. Cu cat apa contine mai multi alti bufferi in afara de carbonati si bicarbonati, ca de exemplu fosfati si polifosfati, cu atat tabelul e mai departe de adevar.
Da' sa lasam teoria deoparte si tu fa, in continuare, ce faci acolo, ca iti iese de minune. Spor.
|
 |
|
Raportul de co2/KH
P-asta de unde ai mai scos-o? Arunci molotoava si fugi? Nu ne luminezi si pe noi?
Multumim.
|
 |
|
In lentoarea si lenevia ei, Blyxa lasata in pace, netunsa si/sau nerarita devine (nu rade) invaziva.
Eu imi populasem laturile acvariului cu 2-3 blyxe in fiecare parte pentru ca acolo aveam mai putina lumina. Si Blyxa mergea foarte bine si la lumina mai mica, fata de restul plantelor mele de atunci.
Imi placea cum creste, asa ca am lasat-o in pace mult timp. S-a intins formand o tufa deasa si compacta atat pe orizontala pana la sticla acvariului cat si pe verticala pana aproape de suprafata apei (coloana de 30cm). Arata foarte frumos, dar, inevitabil in cazul tufelor compacte si mari, frunzele de la baza si din centrul tufei cedeaza nervos incet-incet, din motive evidente: 1-lumina nu mai ajunge la ele si 2-concentratiile locale de nutrienti si de CO2 din interiorul tufei devin foarte mici. Cum cativa nutrienti importanti au mobilitate mica in masa verde a plantei, frunzele private de nutrienti mor.
In cele din urma tot va trebui sa le tunzi sau sa le scoti si sa replantezi varfurile.
Nu stiu daca am poze din perioada respectiva, dar o sa caut. Nu promit nimic.
Toate cele bune.
|
 |
|
se numeste Marsilea Hirsuta
Puteam sa jur, judecand dupa culoare (ca detalii, ciu-ciu), ca in prima poza e Glossostigma elatinoides.
Dar, da. Poti incerca cu Marsilea care e mai putin pretentioasa si arata si ea foarte bine. Doar ca verdele e mai inchis...
|
 |
|
alef0 wrote:
minnardy wrote:La plantate, "verbul" care indica inactivarea fertilizantilor cica este a chelata. Nu-s chimist :-)
Aici, sincer, nu prea pricep cu toate ca am unele banuieli de unde provine confuzia.
Lucrurile stau cam asa:
Agentii de chelatare si cumpusii lor sunt reversibili. Pentru o mai buna intelegere am sa va dau doua exemple.
1. Daca cineva se va prezenta la medic cu o intoxicatie de plumb, i se va administra o substanta de chelatare de tipul EDTA. Aceasta se va combina cu ionii de Pb din organism formind un chelat de plumb ce va fi eliminat prin rinichi.
2. Daca cineva se va prezenta la medic cu o carenta de fier, i se va administa fier chelat pe EDTA. Acesta va putea fi asimilat de organism iar substanta de chelatre se va elimina prin rinichi.
Sper ca am fost inteles.
Ca o "curiozitate": hemoglobina este un chelat al Fe+2, clorofila este un chelat al Mg+2, unele vitamine sunt tot chelati, etc.
Teoria de mai sus e adevarata, desi nu prea am inteles legatura cu nelamurirea omului. In cazul unui acvariu, DACA UV-ul ar rupe chelatul de Fe, atunci ionii de fier ar precipita destul de repede combinandu-se cu fosfatii, polifosfatii, carbonatii si alte balarii din apa. Dintr-un precipitat, la concentratia din apa din acvariu a chelatului, nu se mai face la loc fier chelat neam.
Am zis DACA radiatia UV-C ar reusi sa rupa chelatii, pentru ca nu stiu pe nimeni care sa fi facut teste serioase in aceasta privinta. Eu in testele mai mult sau mai putin voluntare pe care le-am facut, am obtinut rezultate inconcludente.
Asa, intuitiv, as zice ca UV-ul nu va rupe chelatii, dar tot intuitiv am si mosorase de par in interiorul capului...
|
 |
|
nu cunosc insa niciun acvarist care sa se ocupe la un pret rezonabil si de designul acvariului si ceea ce inseamna acesta.
Daca ai trece pe la sectiunea "Despre noi" si ai completa la profil campul "Location" poate ai avea mai mult succes in a capata ajutor si altfel decat in vorbe.
Toate cele bune.
|
 |
|
ReBella, minnardy, please calm down.
|
 |
|
Dupa descriere, ma indoiesc ca e depunere de calcar, cu atat mai mult cu cat se depune undeva unde nu raman picaturi de apa care sa se evapore... adica SUB nivelul apei.
Dar, orice chestie tare, gen calcar se poate elimina cu o scula asemanatoare cu "JBL Blanki". Arata ca un buretel, doar ca e facut din ceva fibre metalice moi, care nu zgarie sticla. Poate una dintre cele mai misto scule de la JBL, pentru cei din orasele cu apa dura. Se gaseste cam la orice pet-shop care aduce JBL, sau online, cred.
Spor!
|
 |
|
a mai avut cineva aceasta alga si a avut scalari sau alti pesti , care sa manance aceasta alga?
Nu arata foarte bine, poate deveni invaziva... dar NU este o alga. E o planta in toata firea. Carnivora, de altfel, ca si ruda ei pe care ne-o cam dorim multi dintre noi.
Toate cele bune
|
 |
|