Message |
|
1. Este posibil sa fi trecut de a treia etapa a ciclului de formare a azotului, si da lucrurile se pot inrautati un pic mai mult in sensul ca valoarea NO2 -ului mai poate creste. Tu oricum o reduci per total cu schimburile de apa, deci este oarecum sub control si nu trebuie sa-ti faci griji prea mari atata timp cat monitorizezi parametri.
2. Este si bine, dar este si rau in aceasta perioada, este bine pentru ca reduci varfurile de nitriti, este rau ca lungesti perioada de inchidere a ciclului de formare a NO3-ului, cel mai rau este ca te-ai grabit cu popularea bazinului. Era mult mai bine daca ai fi adugat fauna dupa stabilizarea parametrilor .
3. Eu te sfatuiesc sa renunti la burete si perlon si sa le inlocuiesti cu medii de filtrare biologica, siporax-ul este suficient de eficient pentru bazinul tau, pe langa mentenanta saptamanala cu schimbul de apa aferent.
|
 |
|
Eu cred ca va agitati prea tare pe tema filtrari mecanice, in ideea in care nu merita atat interes.
Daca aveti pe intake montat un surface skimmer gen JBL prin pieptanul caruia ar putea patrunde o frunza mai maricica, sa zicem ca ar merita filtrarea mecanica putina atentie. Dar oare se merita ca pentru doua frunzulite care oricum se vor topi pana la urma, acolo in canistra inainte de cosul cu mediile de filtrare mecanica, sa xcludem 1-2 litri de medii de filtrare biologica, care oricum sunt concepute sa faca si filtrare mecanica.
Din punctul meu de vedere nu trebuie decat sa scoti perlonul, buretele si zeolitul, sa umpli cosurile ramase cu siporax sau alte medii de filtrare biologica mai scump, si vei scastiga mult pe partea de filtrare biologica, fara a-ti face griji pentru filtrarea mecanica. Zeolitul este un mediu de filtrare foarte bun de folosit in bazinele mici, aglomerate, de crescatorie unde fauna este hranita excesiv iar bazinul este steril. Intr-un bazin plantat zeolitul poate crea multe probleme doar prin faptul ca el este un silicat, apoi pana la incarcarea lui cu amoniu, amoniac, nitriti,nitrati, indiferent ca sunt organici sau anorganici, plantele vor avea de suferit din cauza scaderi concentratiei de macro si micro elemente folosite in fertilizare, datorita capacitati mari de adsorbtie. Si cel mai grav este ca prin adsorbtia substantelor metabolizate de bacterii, se inhiba dezvoltarea acestora.
|
 |
|
Eu am din filtru de apa de 10" gaurit prin capac, cu difuzor ceramic de 2 cm asezat pe fundul borcanului, fara burete sau alte minuni in borcan si nu am acumulare de CO 2 .
|
 |
|
Ca sa nu complici prea tare lucrurile, foloseste pentru filtru de fund unul dedicat de la Resun https://www.google.ro/search?q=filtru+de+fund+resun&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjr_oqVgeHTAhWJYpoKHY0pAWwQsAQILg&biw=1265&bih=876, este cea mai simpla solutie care cuprinde si elementele de conecsiune. Daca vrei sa folosesti substrat nutritiv, poti face acest lucru acoperind filtrul de fund cu o panza de dren care se gaseste la articole de gradina in Dedeman, Praktiker, Hornbach, cu diferite densitati. Substratul nutritiv ajuta doar plantele care se hranesc preponderent prin radacina, si mai putin pe cele care se hranesc din coloana de apa prin frunze. Nu te gandi la cantitati mari de nutrienti dizolvati din substrat in coloana de apa, pentru ca nu se intampla asa, substratul este conceput sa elibereze constant in timp o cantitate suficienta de nutrienti pentru consumul zilnic al plantelor iar ce nu sa consumat va reveni in substrat urmand acelasi ciclu.
Daca folosesti filtru de fund nu mai ai nevoie de spraybar , datorita gravitatiei apa va ajunge singura in filtrul de fund de unde va fi evacuata de pompele canistrelor externe la suprafata, deci vei avea o circulatie a apei de sus in jos pe toata suprafata bazinului din colt in colt.
Nutrientii nu au nici un efect negativ asupra coloniei de bacterii din canistra si nici din masa sustratului inert si nutritiv. Aici ai avantajul cel mai mare atunci cand folosesti filtrul de fund, ca substratul se activeaza biologic mult mai repede decat in cazul bazinelor fara filtru de fund, al doilea mare avantaj fiind dublarea sau triplarea filtrari biologice in functie de categoria substratului pe care doresti sa-l folosesti.
Substratul inert de la Dupla este mai mult decat suficient.
|
 |
|
Cand vorbesc de experienta ma refer doar la multitudinea de situatii intalnite in decursul timpului practicand un domeniu.
Tu platesti 50 lei pe litru, pentru 100 de zile. Pentru 365 de zile estimez un cost de aproximativ 175 lei. Dar nu costurile sunt problema.
Eu consum la 450 litri aproximativ 17,5 kg CO 2 presurizat pe an, la un cost de 40 lei. Bine inteles ca am facut o cheltuiala considerabila, dar am o grija mai putin, in acelasi timp in care am si parametri apei constanti.
Pana la urma, tine de optiune, si nu este ca si cum nu ai folosi de loc carbon. Eu nu i-as numi experimentati pe cei care folosesc easycarbo, doar as spune ca intr-un fel este cam acelasi lucru, dar in functie de ce-ti doresti, folosesti una din optiuni.
Experimentati cu adevarat pot fi cei care reusesc cu adevarat sa obtina rezultate notabile cu un ecosistem echilibrat fara a uza de fertilizanti si aditii de CO 2.
Oare este posibil ?
Asta ar fi o mare provocare.
|
 |
|
FuzZycore wrote:Nu te teme ca nu li se umfla ouale daca nu schimbi apa zilnic  ). Am vazut discusi crescuti in conditii de neimaginat si aratau perfect din punctul meu de vedere ! Discusi crescuti in plantat cu substrat, la temperatura de 25 grade! Daca vrei sa le sufli in fund nu e nici o problema dar cresc foarte bine si fara prea multe pretentii. Urmatorul meu setup o sa fie cu discusi  . Asa cum am reusit sa fac acest bazin fara co2 presurizat si doar cu cunostinte acumulate in nici un an de zile, la fel am sa cresc discusi in conditii normale, nu extraterestre !
Inca nu ai experienta !
Si daca acest hobby te va tine mult timp de acum inainte, o sa vezi ca lucrurile nu sunt asa cum par si nici asa cum se spun, in plus vei avea timp ca din diverse motive sa te lovesti de toate aspectele neplacute ale acestui hobby. O linie de fertilizare nu-ti asigura garantia unui acvariu fara alge, este doar hrana pentru plante. Din punctul meu de vedere, o instalatie de CO 2 va deveni mai eftina in timp la un moment dat decat easycarbo, mai ales pentru bazinele de peste 200 litri.
Cat despre discusi tinuti la 25 grade, ma tem ca cineva a avut intentii de bascalie. Numai 2-3 grade sub temperatura normala cauzeaza efecte secundare majore, dar pentru ca nu sunt vizibile asta nu inseamna cu nu exista aceste probleme.
Si retine un aspect "" este numai punctul tau de vedere "" pana cand te vei apuca de tinut discusi !
|
 |
|
Nu va mai creste in acea directie. Dar vor da lastari noi din spatele locului sectionat, care pot fi controlati, sa nu mai urmeze aceiasi directie, daca asta te intereseaza.
|
 |
|
Eu sunt interesat de ozonificator .
Am sa te sun maine pentru detalii.
Multumesc !
|
 |
|
|
 |
|
Eu am disponibil 25 l .
Locuiesc in Drumul Taberei - Valea Argesului .
|
 |
|
Din punctul meu de vedere cele mai comode sunt ADA skimer surface si Eheim skim 350 sau altele asemanatoare din gama lor, pentru bazine pana la 250 l, in cazul in care bazinul are un volum mai mare cele mai incomode dar si cele mai eficiente sunt JBL top cleaner si Eheim surface sckimmer extractor. Dintre JBL si Eheim as alege JBL, Eheim fiind limitat la inaltimea de lucru in coloana de apa, aici JBL poate lucra pe o inaltime de 10 cm ( lund in considerare faptul ca esti plecat in concediu si nu ai un sistem de completare a volumului de apa evaporat ) si un debit reglabil pe in egal cu volumul de filtrare al canistrei la care este conectat.
|
 |
|
BBogdan wrote:Puteam sa jur ca acvariul e mai mare !
Tare mult imi place setup-ul .
Tehnica de fotograf si aquascaper, nu lasa in zona vizuala spatii si obiecte care pot fi luate ca elemente de comparatie a dimensiunilor. In acest fel fotograful iti arata exact ce-si doreste si ce trebuie sa vezi tu ca privitor. Daca ar exista elemente de comparatie in jurul bazinului, acestea ar distorsiona puternic imaginea inclusiv proportiile create de aquascaper in bazin.
Un hardscape frumos !
Succes Alex !
|
 |
|
Lupule !
De melci scapi cu melci, de astia mici cu alti mai mari, iar de cei mari scapi culegandui din bazin. Exista o specie de melci carnivori denumirea lor populara este Melc Asasin, iar cel stiintific este Anentome Helena.
http://www.nevertebrate.ro/Anentome-Helena-melcul-asasin
|
 |
|
Multumesc Marius !
|
 |
|
Multumesc Skija !
Multumesc Lucian !
La cat a suferit, trebuia sa iasa ceva bun, si inca nu este aproape de final.
Dane asta este argumentul tau scuzabil, asa, ca sa nu dai radacina aia frumoasa, nu ?
Dar totusi daca nu este unul cat de mic, sa stii ca eu tot vreau radacina, cand vrei tu sa o dai, eu atunci o primesc !
|
 |
|
hadul wrote:ce frumusete!!!!
Multumesc Dan ! Tradatorule !
Totusi ma bucur pentru hotararea ta de a trece la saramura, si daca tot se intampla asta, pastreaza radacina ai urata pentru mine.
Multumesc Koala !
Sper ca la final sa fie si mai frumos.
|
 |
|
Gabi C wrote:Am luat azi un bolbitis si l am pus - nu mi dau seama inca daca merge sau nu in locu ala sau mai bine zis in scapele de acum .
Este destul de crud, dar va fi de top.
Bolbitis nu este de acolo, nu in pozitia aceea, va creste inalt si va acoperi hardscapeul din spatele lui. Il poti muta pe fundal, sau il poti pastra pe pozitie tinandul cu foarfeca din scurt.
Daca vrei un bazin pentru placerea ta, nu are importanta daca este sau nu de acolo , daca il pregatesti pentru un concurs trebuie sa te hotarasti cu care areal de crestere a plantelor vei ramane,America sau Asia.
|
 |
|
|
 |
|
Daca in prefiltru vei avea bureti, debitul filtrului se va reduce considerabil odata cu colmatarea lor, daca vei avea numai inele ceramice pentru filtrare mecanica, vei avea un debit putin redus dar constant pe tot timpul functionari.
Reactorul de CO2 din filtru de apa si incalzitorul nu vor reduce debitul de apa.
Filtrul de apa pe care il folosesti trebuie sa aiba in-ul si out-ul de 1/2, la care sa poti monta reductie stut pentru furtun cu diametru de 16 mm, daca sunt mai mici vor obtura in-ul si va reduce debitul.
Eu am reactorul si incalzitorul pe un JBL e 1500 si am un debit ok.
|
 |
|
danrogo2001 wrote:400 sticla de 10 mm, 250 lei cantuitul, 50 siliconul, 500 capacul cu iluminat, 150 neoanele, 200 lei manopera.
Cred ca iesi mai scump decat un Juwel SH.
Avantajul ar fi ca te mai poti intinde dupa spatiul pe care il ai disponibil, inca cativa cm.
Poti folosi "pietre" artificiale gen Ekol. Arata bine si sunt foarte usoare, insa nu plutesc, sunt din rasini. Eu am de cativa ani si sunt multumit de ele. Le ridic si aspir pe sub ele, fara stres in manipularea lor.
Filtrul intern tocmai pentru ca este mare are si eficienta. Acum daca pui ciclide sigur cand vor creste va trebui sa mai anexezi un filtru extern.
Pompe de valuri nu trebuie, nu este acvariu marin.
Adevarul este ca un Juwel arata bine, am avut si stiu despre ce vorbesc.
De ce un Juwel SH ?
Acvariul meu cu dimensiunile 150x55x55 cu sticla de 12 mm #, silicon, rama de cornier din aluminiu, lampa T5 4x54w Haillea, filtru extern JBL e1501 m-a costat 2300 lei.
Ultimul acvariu pe care l-am confectionat 100x50x50 cu sticla de 10mm # sticla cantuita, silicon, lampa T5 4x39w Haillea , filtru extern JBL e1501 a costat 2100 lei.
|
 |
|