Message |
|
Salut Dorin !
Ma apucasem sa dau cateva explicatii de fond -dar nu stiu ce cacat sa intamplat cu prostu asta al meu ca s-a sters tot exact inainte sa postez. Acum nu o mai iau de la capat Revin maine .
Nu numai ca nu contin aceleasi micro sau macro elemente dar si concentratiile sunt diferite.
|
 |
|
Silviu Man wrote:Greu sa le compari! Eu as merge pe melc ... Frumoase detalii, fromoase culori ... buna mina!
Pai ce facem bai nene aici, apreciem fotografia sau criticam bazinul ?
Pai frunza topita de pinnatifida si celelalte frunze cu BBA pe ele, despre alea de ce nu vorbiti ?
Maestre,ia fa un blackout de 2 saptamani, regleaza aditia de CO 2, stabilizeaza Ph, pe urma lasa lumina mai moale, creeaza un curent de apa mai moale in bazin, inlocuieste fertilizanti pe care ii folosesti acum cu aia de la ADA.
Ba frate cam multe variabile, mama masi de treaba . A, nu uita de temperatura si vezi ca plantele pe timpul nopti consuma oxigen si vezi daca poti sa nu mai folosesti Ph-control-erul, daca ai, daca nu ai, renunta la priza programabila cu electrovalva si ia-ti un Ph-control. Mai sunt niste lucruri de spus dar trebuie sa mai capeti putina experienta ca sa le poti intelege.........
Hai ca incepe sa se puna pe linia de plutire. Daca ai reusit sa scapi de cianobacterie, restul chiar nu mai conteaza.
|
 |
|
skija wrote:
rodoselada wrote: Fertilizeaza cu Ada? sau cu fertilizantii proprii?
Acvariile de la parter sunt fertilizate cu fertilizanti greenaqua si cele de la etaj cu fertilizanti ADA
Si acum, sa ma ierte Dumnezeu, dar care credeti ca este diferenta dintre ele sau dintre ele si multe altele ?
|
 |
|
Eu am citit !
Nu este o explicatie lunga, pare lunga celor care nu sunt familiarizati cu termeni stiintifici ( si eu fac parte din aceasta categorie ), dar de altfel destul de pertinenta.
Termenul de comparatie, dezvoltare planta - marire masa musculara, este nepotrivit, dar cu un singur punct comun " hrana ".
Ce este mai interesant,este ca un blackout de doua saptamani implicit duce la curatarea bazinului de toate algele din lume in acelasi timp in care si plantele au de suferit un regres, dar nu are nici o legatura cu dezvoltarea si cresterea plantelor in functie de intensitate luminoasa si timpul de iluminare.
|
 |
|
Daca pastrezi aceste cote, grosimea cordonului de silicon va fi de 0,5 mm iar volumul brut va fi de 249 litri, iar cotele exterioare raman la 1000x500x550 Lxlxh
|
 |
|
Salut !
Grosimea cordonului de silicon o stabilesti tu independent de dimensiunea foilor de sticla, la dimensiunile bazinului tau poate fi bine si un milimetru, foarte bine doi milimetri, trei milimetri este prea mult . Sticla trebuie taiata la dimensiuni de incadrare a lateralelor intre longitudinale si a fundului intre cele patru foi, a doua foie de fund poate fi la dimensiunea exterioara a bazinului dupa lipire sau tot incadrata, ca si prima. Eu te sfatuiesc sa tii cont de o regula general valabila la constructia tuturor bazinelor, indiferent de dimensiunea lor, ca fundul trebuie incadrat intre laterale.
Si mai pe intelesul nostru daca nu doresti CO 2, ce doresti sa ai in bazin ?
Daca vrei un bazin steril nu ai nevoie nici de o instalatie de lumina prea complicata, sunt suficiente cateva leduri de cate 0,5 w, conectate la o sursa asemanatoare cu incarcatorul de telefon si asezate pe lungimea bazinului. Daca vrei sa ai si ceva plantute ai avea nevoie de cel putin 150 w, asta pentru un anubias, o criptocorina, un bolbitis, un echinodorus sau alte plante in genul lor.
|
 |
|
Thereau wrote:Am vazut bureti colonizati si pareau ca isi fac treaba. Eu zic doar ce am vazut cu ochii mei si mi-a schimbat perceptia despre filtrare. In teorie, oriunde ai citi si pe oricine ai intreba o sa iti spuna ca buretii nu sunt buni, nu fac fata, mai bine cu siphorax. Dar eu am vazut la colegi care fac treaba buna cu bureti si de aici si intrebarile.
Ce nu ai vazut cu oghii tai, sunt valorile parametrilor apei, care in mod sigur nu erau mici.
La ce fauna doresti sa ai in noul bazin, cei 6 bureti nu vor fi suficienti, mai ales ca ei se vor colmata intr-un timp foarte scurt, iar in aceiasi masura debitul pompei va scadea destul de mult, implicit si volumul de apa filtrata va fi mai mic. Cand pesti tai vor ajunge la maturitate, totul se va modifica complet datorita cantitati mai mari de hrana, a cantitati de dejectii, iar fara schimburi dese de apa, sau schimb de apa la picatura, bazinul nu va fi sustenabil pentru fauna respectiva, pentru ca tu in acel spatiu al sumpului intern nu mai vii cu ceva in plus sau mai performant ci ramai tot cu cei 6 bureti.
Un mare avantaj al mediilor de filtrare biologica gen siporax, ADA bio-rio, seachem matrix, este ca nu se colmateaza la fel de usor ca cel din burete, ca nu trebuie sa umbli la el dupa perioade scurte de timp, ca debitul pompelor la aceste sisteme de filtrare ramane constant pentru perioade lungi de timp.
|
 |
|
Gabi C wrote:Eu zic ca am scapat de tot de cyano. Acvariul merge bine si nu mai vad nici urma de ea.
Doamne ajuta !
Eu in privinta asta am devenit sceptic, dupa trei patru saptamani de la tratament(e) aparea din nou. Astazi am cumparat un ozonificator, in zilele urmatoare voi primi de la Rodoselada " Chemiclean " multumesc inca o data Dorin. Voi face tratamente separate, iar daca nu va disparea cyano, bag totul la fiert.
|
 |
|
dan.pavelescu wrote:Ma bag si io ca musca-n.. vorba aia.Nu stiu daca are vreo legatura, dar indiferent de bazin (dulce-sarat), cele mai bune momente traite de acvariu (fara alge, fara decese, fara probleme) au fost cand am renuntat sa mai bag toata ziua mana in el. Cu cat l-am ignorat mai mult, cu atat s-a stabilizat mai tare si totul a luat-o pe calea cea buna. Zic si eu, ca prostu'
E nu are, are !
Eu tot ce am in acest setup, in afara de roca vulcanica ceramizata, este din setaup-ul trecut. Deci daca ar fi valabila teoria ca nu se face ci se aduce, atunci o data cu aceste pietre a fost adusa, pietre care au stat intr-un depozit, afara sub cerul liber. Daca s-ar confirma cumva acest lucru atunci ar trebui sa sterilizam cumva absolut tot ce punem in acvariu. In trecut am mai facut acest lucru pentru bazinele mici, dar din cate imi amintesc am avut si acolo probleme uneori.
|
 |
|
Gabi C wrote:Sper sa nu am si eu ghinionu asta .
Substratul nu il ai colmatat cumva? Si mai zic ( poate o mare timpenie ) oare daca ai incerca cumva sa schimbi sursa de apa ( cind faci schimburi partiale ) - oare cum ar fi ?
Oricum concluzia mea acum este ca BBA , GSA si alte alea nu le mai consider o problema dupa ce am avut experienta asta cu cyano .
Nici cum .
Am si filtrare prin substrat, deci tratamentul ajunge ajunge si in cel mai mic coltisor. Dar la mine apare numai in partea superioara a bazinului, pe sustrat nu am avuto de loc. Ca sa elimin si aceasta cauza, inainte de ultimul tratament, am scus tot gazonul si am aspirat temeinic substratul.
|
 |
|
Baieti, eu ma lupt cu ea de aproape 2 ani.
Cu eritromicina, cu doza dubla de eritromicina, cu aditie maxima de CO 2, cu blackout de cate 7-10 zile,cu schimburi masive de apa la cateva zile dupa tratament si tot a reaparut.
Bucuria era de scurta durata. Am inlocuit si lampile, am redus lumina si tot fara rezultat. Acum vreau sa incerc cu solutie de acid boric, apoi voi incerca si un tratament cu ozon.
|
 |
|
|
 |
|
dan.pavelescu wrote:Intrebam din alt motiv. In Salty m-am luptat cu niste cyano, cine vedea spunea ca e cyano, am cumparat tratament pentru cyano si nimic.
Intr-un final, s-a dovedit a fi altceva, nu cyano.
Si mai stii ce anume a fost la tine !
Eu mai mult, de spalat cu jet de apa rece, pentru curatat grosul si apoi o baie cu apa fierbinte, atat cat se poate de la robinet, nu am facut niciodata. Eu am si filtrare prin substrat, iar daca mai iau in calcul ca am folosit si doza dubla de eritromicina pot sa cred ca ar putea fi vorba despre altceva. Dupa tratamentul cu antibiotic a disparut, dar a aparut din nou, nu dupa prea mult timp.
|
 |
|
dan.pavelescu wrote:Intreb si eu, ca prostu'.. sigur e cyano?
Si eu tot ca prostu' ... raspund, ca da, se intinde ca o matase, este moale, cleioasa si miroase urat, culoare verde-albastrui.
Cred ca o sa cumpar o lampa UV !
Poate nu scap nici asa. Sau un ozonificator.
Bre, am facut o proba la un laser si am ramas cu un liliac decupat in stiplex transparent, daca te intereseaza da un semn.
|
 |
|
Si la mine a reaparut !
Sub o lumina slaba din toate punctele de vedere. Cu tratament de antibiotice, fara fertilizare, fara lumina, fara schimb de apa dupa tratament, curatenie maxima. Deci este infectat si trebuie luata o masura extrema.
Eu tind sa cred ca am adus-o in acvariu o data cu pietrele, pe care doar le-am clatit putin inainte de a le pune in acvariu.. Ele au stat in aer liber in curtea unui depozit la o margine de oras.
Deci, ce as mai putea face ?
|
 |
|
Humbert wrote:si mai voiam sa zic ceva referitor la reaparitie: eu cred ca cine are ciano are pentru ca a introdus-o in acvariu si ca odata introdusa, sunt sanse mari sa prospere aproape in orice conditii.
in acelasi timp asta inseamna ca daca o omori o data pe toata, sunt sanse mici sa mai reapara (pentru ca nu prea mai bagi lucruri in acvariu, spre deosebire de start cand bagi multe lucruri in el, deci posibil si ciano).
cel putin asa a fost la mine cand am avut: am dat cu nucleara de eritromicina si dupa aia n-am mai vazut ciano 5 ani, desi am avut o plaja larga si de nitrati si de fosfati si de lumina si de orice altceva.
De acest aspect si eu sunt convins ca se ia si nu se face neaparat de la crearea unor conditii in bazin, ci mai degraba ea exista in bazin adusa cu elemente noi si se dezvolta atunci cand are toate conditiile favorabile . La mine problema este ca am ajuns sa fac tratament si cu doza dubla de eritromicina, insotit de blackout 7 zile, fara schimburi de apa cu doza de NO 3 peste 50 ppm, culoare testului ma ingrozea pe mine vizual, nu stiu cum a supravietuit fauna. Dupa toate acestea la 10 - 15 incepea sa-si faca simtita prezenta in peisaj .
Pana la urma am dat vina pe lumina . Am inlocuit lampile, iar acum astept rezultatul. Daca nu voi reusi sa scap de ea scot flora si fauna, pun doi litri de clor si pace.
|
 |
|
Din punctul asta de vedere esti peste maxim. Peste 40 lm/l ai un bazin puternic luminat, dar este recomandat doar bazinelor plantate foarte dens.
Daca si temperatura de culoare este peste 6000 K ai tot ce trebuie pentru ciano. Lumina rece este foarte dificila si se lucreaza foarte greu cu ea.
|
 |
|
Prima cauza care favorizeaza aparitia cianobacteria este lumina, cu cat este mai puternica ca intensitate ( peste 6500 K ) si in general cu spectru catre mai mult alb-albastru si mai putin rosu, verde, galben cu atat mai mult va progresa. Elementele micro si macro doar sustin subzistenta. Se mai intampla sa apara atunci cand sursa de lumina este invechita si spectrul luminos nu mai corespunde comform graficului dat de producator.
O saptamana de blackout ( cat mai lunga perioada de intuneric cu atat mai bine ) si va disparea complet, dar daca nu inlocuiesti sursa de lumina ciano va aparea din nou. Am incercat tot ce se putea face, pentru ca deja cheltuisem multi bani pe sursa de lumina, crezand ca voi reusi, am combinat antibiotice cu blackout, toate bune si frumoase 4-5 saptamani, cand incepe sa mearga totul bine si frumos, apare din nou... dansa.
Am inlocuit lampile si pana acum nu a mai aparut
|
 |
|
Apa alba laptoasa face parte din normalitate !
Daca mirosi apa ai sa vezi ca miroase a amoniac.
Este un semnal, ca totul functioneaza in parametri normali. In acest moment se trece de la amoniac la nitriti. Nu trebuie sa intervii cu nimic, fauna va avea de suferit, acum indiferent ce vei face nu va ajuta cu nimic, sanatatea faunei este compromisa deja. Orice interventie va prelungi ciclul azotului si stabilizarea bazinului.
Lasa-l asa , dupa cateva zile apa va fi cristal peste noapte....
|
 |
|
De la CO . Asa arata si al meu.
|
 |
|
|
|