Message |
|
Arata bine. Din ce in ce mai bine as zice... Tine-ne la curent si cu fertilizarea, te rog. E Tropica Plant Nutrition, sau e "Plus"-ul? (din moment ce ai pomenit de macro, as presupune ca "Plus-ul"). Daca e asa, ai ramas la aditie doar de Mg, pe langa Tropica? Sau ai renuntat la aditia de magneziu separat? CO2-ul cam pe unde e? Multumim.
|
 |
|
Blyxa se inroseste cand nu are macroelemente suficiente la dispozitie. Lumea zice ca ar fi vorba de NO3. Nu as paria pe asta desi e foarte posibil. Pentru siguranta, zic doar "macro" la modul general.
Toate cele bune.
|
 |
|
Din diverse motive am mutat o parte din HC, asa ca a trebuit sa il scot din substrat. Ala a fost momentu' in care am inteles ce voia Tom Barr sa zica cu radacinile bine dezvoltate, cu bacteriile, cu oxigenu cu alea-alea... Bai nene, deci nu am vazut in viata mea asa radacini cum avea Hemianthusul ala  . Respectand proportiile, fata de radacinile astea, cel mai fomist Echinodorus s-ar simti rusinat si s-ar lasa de meserie. Imi pare rau ca nu am facut poze, pentru ca eram cu mainile jegoase si ma grabeam, dar am putut sa le masor. Ce mai lunga avea cam 8cm si nici restul nu erau departe. Plantuta in sine, avand evident cam 1-2cm... Oricum, trecand peste cifre, erau intr-adevar impresionante. Toate cele bune.
|
 |
|
Done.
Frumos titlu. Spor in continuare!
|
 |
|
sa va spun ca si eu am vazut pestisorii doctor ieri la stiri
Pai probabil ca asta si era rostu' intrebarii initiale...
|
 |
|
Matteo wrote:Volumul si suprafata acvariului tau permit dezvoltarea a 70 de plante medii cu o populatie echilibrata de pesti fara aditie de CO2
Depinde ce plante. Nu mai face afirmatia asta la modul general. Sigur ca Anubias-urile si Vallisneriile merg, de exemplu.
alexnbv wrote:am inteles ca Brighty K ar contine ceva CaCO3 si prin aditia lui PH-ul ar creste
Nope. E doar o sare solubila de K. Probabil sulfat. Micsorarea kh-ului este unul dintre scopurile AquaSoil-ului, nu este un "bug", ca sa zic asa... Un kh mic si un Gh mai maricel priesc foarte bine plantelor. Adaugarea de bicarbonat de sodiu intr-un acvariu plantat nu cred ca e o idee buna. Evitam sa bagam sare de bucatarie intr-un plantat, atunci cand avem probleme, tocmai din cauza ionului Na+. De ce ai vrea sa bagi bicarbonat de sodiu care e tot o sare a ionului Na+?! Daca esti convins ca, chiar iti doresti un kh mai mare, foloseste unul dintre produsele de acvaristica dedicate pentru asa ceva. De exemplu asta. Desi am vaga banuiala (nu sunt sigur, merita incercat) ca indiferent ce vei folosi, kh-ul va tinde sa scada din nou, un timp... Toate cele bune.
|
 |
|
si am inceput sa fertilizez si macro(1ml/zi KSO4; 1ml/zi KNO3; 1ml/zi PO4)
Valorile astea nu ne spun nimic. Zi-ne in ppm cat inseamna asta pentru K, NO3 si PO4.
Stii ce as face eu, in locul tau?
As lasa un pic controller-ul pe modul "masurare" daca are asa ceva. Daca nu are, il poti seta la niste valori din alea absurde la care sa nu intervina deloc. De exemplu low=4, high=9. Astefl incat sa nu mai intervina in oprirea si pornirea CO2-ului. Daca ai senzatia ca te streseaza psihic valorile indicate, poti sa il opresti de tot.
Mi-as luat un tester permanent de CO2, d-ala cu albastru de bromtimol si apa cu kh=4... stii tu povestea. E destul de ieftin.
As seta CO2-ul la un anumit numar de bule pe secunda. Sper sa ai un reductor care sa iti permita o setare stabila. La 126l as incerca un... sa zicem 3 bule pe secunda. Nu e prea mult, nu e prea putin. Noaptea opresti CO2-ul si il pornesti cu vreo 2 ore inaintea luminilor. In cateva zile iti vei da seama la cate bule pe secunda trebuie sa il lasi ca sa ai solutia din tester de un galben verzui (adica destul CO2).
Pentru siguranta, daca algele incep sa scoata coltii, poti da inapoi, un pic, cu lumina. Fa schimburi dese de apa in primele saptamani. pastreaza curatenia luna, spala filtrele, bla, bla, bla... rutina aia care ne omoara dar ne face acvariile frumoase...
Alta solutie nu am si alt sfat din proprie experienta nu am sa iti dau, pentru ca desi am si eu ADA-AS, l-am pornit emers, asa ca, cel putin deocamdata, ma doare-n basca de CO2 si de pH. Totusi am auzit ca stocurile de ADA-AS s-au terminat. Deci cineva a mai cumparat. Poate iti dau alti colegi un sfat mai bun, sau poate ne spun cum au rezolvat ei problema. Eventual dintre cei care au AquaSoil, dar NU au alge.
Sper ca nu mi-a scapat nimic. Daca imi aduc aminte de ceva, revin. Oricum, tine-ne la curent.
Si, apropos, ce animale ai acolo, de esti atat de ingrijorat?
Toate cele bune.
|
 |
|
Daca ea avea dungi el facea cuib si totusi nu s-au inteles sa depuna impreuna, este posibil sa nu se placa, pur si simplu. Nu mi s-a intamplat niciodata personal, dar stiu ca e posibil.
Eu as incerca sa schimb fetita, in locul tau.
Succes.
|
 |
|
Daca substratul imi stabilizeaza Ph-ul la 6.5 sa zicem, asta fara a introduce CO2, ce se va intampla cu animalele in momentul in care voi CO2-ul va fi prezent? Pentru ca atunci cand voi baga CO2, daca voi avea Ph 4.5 cred ca va fi mult. Asta nu pricep io, cum fac cu vietuitoarele.
Daca apa chioara se va stabiliza la un 6,5 atunci nu va fi nevoie sa ajungi la 4,5 pentru a avea destul CO2. Vei ajunge, probabil pe la 5,5. Si vietuitoarele nu vor pati nimic. Asta presupunand ca nu vei creste africani intr-un bazin cu ADA si aditie de CO2. Singurii despre care as avea dubii ar fi melcii, dar ei mai degraba au probleme la duritate mica decat la ph mic, din motive evidente. In lipsa calciului le va fi mai greu cu cochilia...
Alminteri, la ph mic, dar cu un gh rezonabil, ar trebui sa fie totul ok.
|
 |
|
Da, poate da rateuri din mai multe motive. Solutia indicatoare este o substanta organica. Isi poate pierde proprietatile in timp. In plus si de fapt cel mai adesea, apa din acvariu are multe alte lucruri in ea care interfereaza in determinarea kh-ului si poate baga in ceata orice masurare, fie ea chimica sau electronica.
Poti arunca o privire aici:
http://www.acvariu.ro/forum/posts/list/8130.page
Toate cele bune.
|
 |
|
Lumina e rezonabila. Ar trebui sa-ti mearga bine si Glosso.
Pana la urma e chestie de gust, ce mai incoace si-n colo, ia-o pe care iti place mai mult.
|
 |
|
Marsilea quadrifolia (si alte marsilei), intr-adevar este mai putin pretentioasa decat Glossostigma elantinoides. Va creste binisor si in zone mai umbrite ale bazinului, in timp ce glosso prefera o lumina ceva mai mare. Marsilea este de un verde mai inchis in timp ce glosso e mai deschisa la culoare si are un asptect mai diafan, asa...
Totusi, problema cu Marsilea este ca nu e chiar o planta acvatica pur-sange si are obiceiul ca atunci cand ti-e lumea mai draga sa se ingalbeneasca din motive obscure. De asemenea s-ar putea sa ai norocul sa mearga bine pana te plictisesti de ea.
Cunoscandu-le pe amandoua, daca ar fi sa aleg acum intre ele, as alege totusi glosso pentru ca per ansamblu covorul arata mai bine si e mai des. Asta ti-as recomanda si tie daca zici ca ai CO2. Banuiesc ca ai de asemenea si o fertilizare decenta.
Arpopos, nu ai zis 20W la ce acvariu.
Toate cele bune.
|
 |
|
Femela are dungile alea verticale, specifice, de depundere?
Daca nu le are, atunci betta fac si ei ce stiu mai bine. Adica se bat.
|
 |
|
Asta pentru ca am vazut discutia de mai sus despre kh 4 si am o singura obiectie la ea: chiar daca apa din bazin are kh4, nu e indicata folosirea ei in testul permanent de ph pentru ca ea poate contine alte buffere decat carbonatii si astfel ecuatia din tabelul ph/kh nu mai este valabila.
Corect. Bravo.
Apa distilata sau apa deionizata nu au nimic dizolvat in continutul lor si impreuna cu bicarbonatul de sodiu ne asigura ca solutia de kh 4 obtinuta nu contine si alte buffere a.i. tabelul ph/kh functioneaza.
Corect, dar incomplet, ca sa zic ca in bancu ala celebru... Bicarbonatul de sodiu e destul de instabil. Ca de-aia se si foloseste la prajituri pe post de praf de copt. La temperaturi mari destul de repede, si la temperatura camerei incet-incet se va descompune in CO2, apa si Na2CO3 (soda de rufe), solutie care nu va mai avea kh=4. Recomand la prepararea solutiei de kh=4 apa distilata (sau de RO) si carbonati si/sau bicarbonati de Ca sau de Mg (ce gasiti mai repede pe la farmacii), exact sarurile care dau cea mai mare parte din Kh-ul apei normale... cel putin teoretic. Toate cele bune.
|
 |
|
Jur ca Schtutz nu e o clona a mea.  Deci iata ca mai sunt si altii care dau linkuri catre BarrReport.
Multumim, Schtutz. Foarte instructiv topicul.
|
 |
|
gengiskhan wrote:* in contextul aditiei de CO2, pe mine personal ma intereseaza mai mult un KH stabil si la o valoare de cel putin 4.
Corect. kh-ul la 4 este bun din mai multe motive. E rezonabil ca buffer, poti prepara testul ochiometric de CO2 (daca ai) direct cu apa din acvariu (kh=4), e o valoare buna pentru majoritatea plantelor, daaaarrr..., stiu ca am mai zis, da' mai zic: Toninele si Eriocaulonii nu vor fi prea fericiti nici la kh=4. Lor le place si mai mic, adica in jur de 2. Stiu ca merg si la 4, poate si mai sus daca ai noroc, dar se vor simti mult mai bine la un kh intre 2 si 3. Sunt printre putinele plante cu adevarat "de apa moale", cum le ziceam noi inainte. Desi s-a verificat intre timp ca e mai degraba vorba de kh decat de GH. Un GH mai mare (intre 5 si 10) place tuturor plantelor pentru ca GH-ul inseamna Ca si Mg, care sunt indispensabile.
Toate cele bune.
|
 |
|
alexnbv wrote:Te referi aici la solutia KNO3, sau la altceva?
Nu KNO3, ca sa nu amestecam borcanelele...  Ma refeream la K2SO4.
alexnbv wrote:Ma gandesc ca substratul influenteaza acest PH dar in acelasi timp ma intreb daca este destul CO2 in apa?
Substratul ADA iti va influenta pH-ul da. Dar pana la urma, care e problema, de fapt? Lasa-l naibii de pH si baga CO2 asa cum faceai si inainte. pH-ul va fi mai jos, corect, din cauza substratului... si? Ce daca?
Matteo
alexnbv wrote: CO2 din butelie cu PH-controller;
Deci nu prea ii trebuie teste de pH. Mai exact decat un controller calibrat corect nu o sa ii determine pH-ul nici mama testelor cu picaturi...
De asemenea omul a folosit si cel mai probabil o sa foloseasca si in continuare (daca o sa mai citeasca una-alta) estimative index. La aceasta metoda, 15ppm de CO2 ar fi cam putin. Am vaga senzatie ca indiferent de metoda de fertilizare, deja 30-40 ppm e oarecum universal recomandat. N-am prea mai auzit de 15ppm de ceva timp, decat, poate, la acvariile "tablou".
Off-topic:
Matteo wrote:Deslusesc in tonul tau un pic de iritare
Nu exista ton pe forumuri/messenger/irc. Fereste-te sa interpretezi. Stai on-topic si  please.
Toate cele bune.
|
 |
|
Cel mai probabil din cauza buffer-ului. Adica a Kh-ului. Ai idee cat e? Presupun ca atunci cand zici duritate te referi la GH...
Pe de alta parte... de ce ai vrea sa urci pH-ul?
|
 |
|
Rebella...
Mentionez ca red cherry-ul dadea din picioare
gengiskhan, nope. Nu stiu ce sunt, dar nu cred ca sunt glass shrimp. Parca sunt prea "colorati" pentru glass...
|
 |
|
Val wrote:
E un Fuzz Algae. Uite-te aici pentru mai multe informatii.
|
 |
|