[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
cum imi fac si eu buturuga pt acvariu?  XML
Forum Index » Coltul incepatorului (apa dulce)
Author Message
corleone
Junior member
[Avatar]

Joined: 17/11/2007 23:25:07
Messages: 85
Location: Targoviste
IP:
Offline

cum imi fac si eu buturuga pt acvariu? e bun lemnu de salcie? si ce procese tre sa suporte pana cand il bag in acvariu?
orosia
Junior member

Joined: 23/12/2007 00:05:27
Messages: 10
Location: Baia Mare
IP:
Offline

sal , sunt un incepator .... si eu sunt interesat de buturuga din acvariu , am gasit eu ceva :

Adesea, biotopurile naturale ale pestilor contin mai multe vegetale decat roci: radacini, crengi cazute in apa, scoarte de copaci, plante scufundate. Lemnul produce un efect deosebit,mai ales daca in jurul lui se dezvolta muschi sau ferigi. Elementele naturale elimina substante acide care coloreaza apa in agalben, de aceea trebuie tratate inainte de a fi introduse in acvariu. Mai intai se perie cu grija lemnul, apoi se dezinfecteaza prin scufundarea timp de 48 de ore fie in apa de Javel (1ml/4 l cu o pastila concentrata), fie in sulfat de cupru in concentratie de 1 gr./l. Apoi se fierbe, schimband apa de mai multe ori (apa se coloreaza, semn ca acizii ies din lemn).
Tratamentul se poate continua tinand lemnul in apa 1 - 2 saptamani, pentru a se satura. Totusi, daca lemnul inca pluteste, trebuie fie ancorat cu roci, fie fixat cu un fir de nylon disimulat in substrat. Recomandam folosirea lemnului vandut prin magazine de specialitate, care de obicei este tratat in mod corespunzator. Desi nu se recomanda, se pot folosi si decoruri artificiale, de o mare diversitate, care se gasesc in magazinele de acvaristica.


Poate ne spune cineva din experienta proprie cum a facut !